Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Onko jollain hajua mitä vaurioita voi syntyä jos mopo menee nurin ja käy kyljellään?Avk:lla myynnis kipattu kawa 636 joka käynyt hetken(?) kyljellään.Kartoitusta..
    BMW S1000rr 2010
  2. #2
    Mikäli oikein muistan - kawassa pitäisi olla tunnistin, joka sammuttaa kaatuneen pyörän moottorin.
    zx-6r 636 -03
  3. #3
    Lainaa (yoke @ Marras. 10 2006,23:14) kirjoitti
    Mikäli oikein muistan - kawassa pitäisi olla tunnistin, joka sammuttaa kaatuneen pyörän moottorin.
    Näin minäkin ajattelisin mut kaveri oli sellaista kattellut avk:n sivuilta ja kertoi et myynti ilmoituksessa oli huomautus et moottori käynyt kyljellään.Toisaalta voi olla luulo et on käynyt kyljellään,koska mistä ne sitä varmax siä tiätävät.Kyseessä oli viä 2005 vuoden peli.Luulis et noin uudessa kawassa moinen toiminto löytyisi.Mut mitäköhän vaurioita voi olla jos toimintoa ei ole..?
    BMW S1000rr 2010
  4. #4
    no käyhän se vähän aikaan kupeellaan ..... mutta tuskin mitään vauriota siitä ,,,
  5. #5
    Voipi olla että ko. kawa ei ole käynyt kyljellään, vaan öljyä on voinut valua männän päälle mopon ollessa kyljellään. Koekäytön yhteydessä se on sitten pölläyttänyt savupilven ilmoille, josta on päätelty sen myös käyneen kyljellään. Vrt kolariautot, joissa ei tietääkseni ole mitään asennontunnistimia, jolloin jonkinasteisia moottorivaurioita saattaa syntyä koneen käydessä. Katsoin itsekin kawaa netistä, kuvien perusteella hinta/kunto näytti ihan kohtuulliselta yleisiin pyynteihin verrattuna.

    Vakuutusyhtiön/Avk:n porukoilla ei välttämättä ole tarkkaa tietoa tekniikan hienouksista eikä vahinkotapahtumien kulusta. Tarkempaa tietoa löytyy kun soittaa suoraan edelliselle omistajalle, jolla ei ole enään omaa "mopoa" ojassa, eikä näin intressejä kaunistella asioita.

    Ihmetyttää vain porukoiden into ostella ruttuautoja ja -mopoja avk:lta. Tiedän kyllä että hinnat ovat vain pyyntejä ja välillä helmiäkin löytyy. Avk:n läpi kulkevat ajoneuvomäärät ovat mielestäni suuria huomioiden hinnat ja ostoon liittyvä riski. Lisäksi 2-kilpisen arvo on hyvinkin korjattuna selvästi matalampi kolaroimattomaan verrattuna. No harrastuksensa kullakin.

    Itellä on aikaa vain *



    Cbr 600f -99 -> YZF 600R -01 -> Cbr 600f -01 -> R1 -04 -> Carina II -88
  6. #6
    Lainaa (kemo @ Marras. 10 2006,23:34) kirjoitti
    Lainaa (yoke @ Marras. 10 2006,23:14) kirjoitti
    Mikäli oikein muistan - kawassa pitäisi olla tunnistin, joka sammuttaa kaatuneen pyörän moottorin.
    Näin minäkin ajattelisin mut kaveri oli sellaista kattellut avk:n sivuilta ja kertoi et myynti ilmoituksessa oli huomautus et moottori käynyt kyljellään.Toisaalta voi olla luulo et on käynyt kyljellään,koska mistä ne sitä varmax siä tiätävät.Kyseessä oli viä 2005 vuoden peli.Luulis et noin uudessa kawassa moinen toiminto löytyisi.Mut mitäköhän vaurioita voi olla jos toimintoa ei ole..?
    On siinä kun 04:kin on.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  7. #7
    Mitään asiasta tietämättä muistelen lukeneeni joissain uusissa kawoissa olevan ongelmana kippauksen jälkeen (ilmeisesti liian lyhyt öljyn paluuputki tai vähän huonoon paikkaan asennettu) se, ettei öljy ole lähtenyt kiertämään ollenkaan kippauksen jälkeen.

    Tietävämmät jatkakoon.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  8. #8
    Lainaa (kemo @ Marras. 10 2006,23:05) kirjoitti
    Onko jollain hajua mitä vaurioita voi syntyä jos mopo menee nurin ja käy kyljellään?Avk:lla myynnis kipattu kawa 636 joka käynyt hetken(?) kyljellään.Kartoitusta..
    Se kyllä sammuu kun menee kyljelleen. Jos on kauan kyljellään niin kone voi hydrolockata eli menee jumiin kun öljyt valuu mäntien päälle. Väkisin ei kannata yrittää starttailla, vaan tulpat pois ja koneen pyörittelyä työntämällä vaihde päällä niin öljyt roiskahtelee pihalle. Savuttaa kyllä jonkun aikaa tuon jälkeen, mutta kyllä se siitä loppuu...

    Toinen mitä voi käydä on toi Koriksen mainitsema öljyn kierto... Mun -03 636:ssa öljy ei lähtenyt kiertämään kun mopo oli remontin ajan kyljellään, mutta silloin auttoi mopon kippaaminen toiselle kyljelleen...

    Mun nähdäkseni ruiskupyörän koneelle ei kovinkaan helposti pääse mitään vakavaa damagea kippauksessa syntymään jos se asentotunnistin vaan toimii. Eri asia tietysti sitten jos ite kone on ottanut lipassa kunnon osumaa...
  9. #9
    Lainaa (Hermanni Hiiri @ Marras. 11 2006,16:28) kirjoitti
    Lainaa (kemo @ Marras. 10 2006,23:05) kirjoitti
    Onko jollain hajua mitä vaurioita voi syntyä jos mopo menee nurin ja käy kyljellään?Avk:lla myynnis kipattu kawa 636 joka käynyt hetken(?) kyljellään.Kartoitusta..
    Se kyllä sammuu kun menee kyljelleen. Jos on kauan kyljellään niin kone voi hydrolockata eli menee jumiin kun öljyt valuu mäntien päälle. Väkisin ei kannata yrittää starttailla, vaan tulpat pois ja koneen pyörittelyä työntämällä vaihde päällä niin öljyt roiskahtelee pihalle. Savuttaa kyllä jonkun aikaa tuon jälkeen, mutta kyllä se siitä loppuu...

    Toinen mitä voi käydä on toi Koriksen mainitsema öljyn kierto... Mun -03 636:ssa öljy ei lähtenyt kiertämään kun mopo oli remontin ajan kyljellään, mutta silloin auttoi mopon kippaaminen toiselle kyljelleen...

    Mun nähdäkseni ruiskupyörän koneelle ei kovinkaan helposti pääse mitään vakavaa damagea kippauksessa syntymään jos se asentotunnistin vaan toimii. Eri asia tietysti sitten jos ite kone on ottanut lipassa kunnon osumaa...
    OT: Ihan uteliaisuudesta - Mistä kautta se öljy tunkeutuu männän päälle niin, jotta ihan "hydrolock"aa? *

    Sitähän pitäisi sinne päästä parin kampikierroksen aikana jostain (mistä?) niin paljon, että mäntä ei enää pääse yläkuolokohdalle / sen yli. Muutenhan tuo hörskyy pakovenan kautta sinisenä höyrynä mäelle.

    Mutta jos kone on edes jonkinlaisessa kunnossa, niin eihän sitä öljyä kerkeä sinne palotilaan mistään pääsemään ennenkuin asennontunnistin tai (pahimmassa tapauksessa) voiteluhäiriö (öljypumpun imiessä ja puhaltaessa tyhjää) koneen pysäyttää.

    Itse pelkäisin eniten tuota voiteluhäiriötä. Kerran olen nuorena klossina kajauttanut yhden vanhan koneen tahallaan kierrättämällä tuota ilman öljyä - sitä riemua ei kestänyt kauan. *



    <p>2002-2014</p>
  10. #10
    Lainaa (C-A-D @ Marras. 11 2006,17:39) kirjoitti
    OT: Ihan uteliaisuudesta - Mistä kautta se öljy tunkeutuu männän päälle niin, jotta ihan "hydrolock"aa? *

    Sitähän pitäisi sinne päästä parin kampikierroksen aikana jostain (mistä?) niin paljon, että mäntä ei enää pääse yläkuolokohdalle / sen yli. Muutenhan tuo hörskyy pakovenan kautta sinisenä höyrynä mäelle.

    Mutta jos kone on edes jonkinlaisessa kunnossa, niin eihän sitä öljyä kerkeä sinne palotilaan mistään pääsemään ennenkuin asennontunnistin tai (pahimmassa tapauksessa) voiteluhäiriö (öljypumpun imiessä ja puhaltaessa tyhjää) koneen pysäyttää.

    Itse pelkäisin eniten tuota voiteluhäiriötä. Kerran olen nuorena klossina kajauttanut yhden vanhan koneen tahallaan kierrättämällä tuota ilman öljyä - sitä riemua ei kestänyt kauan. *
    Jaa-a... Sun pitäisi varmaan kysyä TÄLTÄ pyörältä miten se onnistui hydrolokkaamaan itsensä...

    Toi on siis kaverin mopo joka suistui ojaan, kävi siellä vähän aikaa kyljellään (koska asentotunnistin poistettu käytöstä), sammutettiin se, nostettiin hetken päästä pystyyn ja yritettiin käyntiin, mutta ei lähtenyt. Täysin jumiin meni. En tiedä miten se hydrolokkaus teoriassa tapahtui, mutta käytännössä meni noin.
  11. #11
    ..Ja ihmettelen, miksi se asentotunnistin on pitänyt poistaa käytöstä ?!?
    Viitaten edelliseen viestiin..



    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  12. #12
    Lainaa (Athene @ Marras. 11 2006,20:36) kirjoitti
    ..Ja ihmettelen, miksi se asentotunnistin on pitänyt poistaa käytöstä ?!?
    Viitaten edelliseen viestiin..
    Mua taas ihmetyttää se, miksi hyvä pyörä piti "suistaa" tonne metsän puolelle
    Kukkakepeille
    Pakkotoisto.com
  13. #13
    Lainaa (Hermanni Hiiri @ Marras. 11 2006,20:32) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Marras. 11 2006,17:39) kirjoitti
    OT: Ihan uteliaisuudesta - Mistä kautta se öljy tunkeutuu männän päälle niin, jotta ihan "hydrolock"aa? *

    Sitähän pitäisi sinne päästä parin kampikierroksen aikana jostain (mistä?) niin paljon, että mäntä ei enää pääse yläkuolokohdalle / sen yli. Muutenhan tuo hörskyy pakovenan kautta sinisenä höyrynä mäelle.

    Mutta jos kone on edes jonkinlaisessa kunnossa, niin eihän sitä öljyä kerkeä sinne palotilaan mistään pääsemään ennenkuin asennontunnistin tai (pahimmassa tapauksessa) voiteluhäiriö (öljypumpun imiessä ja puhaltaessa tyhjää) koneen pysäyttää.

    Itse pelkäisin eniten tuota voiteluhäiriötä. Kerran olen nuorena klossina kajauttanut yhden vanhan koneen tahallaan kierrättämällä tuota ilman öljyä - sitä riemua ei kestänyt kauan. *
    Jaa-a... Sun pitäisi varmaan kysyä TÄLTÄ pyörältä miten se onnistui hydrolokkaamaan itsensä...

    Toi on siis kaverin mopo joka suistui ojaan, kävi siellä vähän aikaa kyljellään (koska asentotunnistin poistettu käytöstä), sammutettiin se, nostettiin hetken päästä pystyyn ja yritettiin käyntiin, mutta ei lähtenyt. Täysin jumiin meni. En tiedä miten se hydrolokkaus teoriassa tapahtui, mutta käytännössä meni noin.
    Onko konetta avattu vai mistä päättelitte "hydrolockauksen"? Olisiko leikannut kiinni; jaksoi pyöriä kun neljän toimivan sylinterin avulla mutta startti ei jaksanut pyörittää käyntiin? Jos oli käynnissä ja pystyyn nostamisen jälkeen meni jumiin, niin öljyn pitää täyttää sylinteri(t) sillä välillä? Väljän tuntuiset männänrenkaat jos näin on käynyt.
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  14. #14
    Lainaa (Athene @ Marras. 11 2006,20:36) kirjoitti
    ..Ja ihmettelen, miksi se asentotunnistin on pitänyt poistaa käytöstä ?!?
    Viitaten edelliseen viestiin..
    Se on stunttimopo.
  15. #15
    Eikö nuo kaikki Avk:ssa myynnissä olevat pelit ole käyneet kyljellään?
  16. #16
    Lainaa (sradder @ Marras. 11 2006,20:51) kirjoitti
    Onko konetta avattu vai mistä päättelitte "hydrolockauksen"? Olisiko leikannut kiinni; jaksoi pyöriä kun neljän toimivan sylinterin avulla mutta startti ei jaksanut pyörittää käyntiin? Jos oli käynnissä ja pystyyn nostamisen jälkeen meni jumiin, niin öljyn pitää täyttää sylinteri(t) sillä välillä? Väljän tuntuiset männänrenkaat jos näin on käynyt.
    Otettiin tulpat pois, pyöritettiin konetta ja sieltä roiskui öljyä. Sen perusteella lähinnä pääteltiin...
    Sen jälkeen mopo on toiminut täysin normaalisti jo tuhansia kilometrejä... Ja toi on jotain 25 tkm ajettu cebari. Ei pitäis olla kovin väljä vielä...
  17. #17
    JOVVAINKO IHME ?



    ........Naaaa, miul käy koko ajan kyljellään. On käyny jo 89.000 km eikä ou moksiskaan. Muilla K-sarjalaisilla on sama juttu eikä tuo ihme ou ..
  18. #18
    Lainaa (mchuurre @ Marras. 11 2006,21:06) kirjoitti
    JOVVAINKO IHME ?



    ........Naaaa, miul käy koko ajan kyljellään. On käyny jo 89.000 km eikä ou moksiskaan. Muilla K-sarjalaisilla on sama juttu eikä tuo ihme ou ..
    tää oli kyl hyvä siis se kuva



    zzr600-vm90
  19. #19
    Lainaa (Hermanni Hiiri @ Marras. 11 2006,20:57) kirjoitti
    Lainaa (sradder @ Marras. 11 2006,20:51) kirjoitti
    Onko konetta avattu vai mistä päättelitte "hydrolockauksen"? Olisiko leikannut kiinni; jaksoi pyöriä kun neljän toimivan sylinterin avulla mutta startti ei jaksanut pyörittää käyntiin? Jos oli käynnissä ja pystyyn nostamisen jälkeen meni jumiin, niin öljyn pitää täyttää sylinteri(t) sillä välillä? Väljän tuntuiset männänrenkaat jos näin on käynyt.
    Otettiin tulpat pois, pyöritettiin konetta ja sieltä roiskui öljyä. Sen perusteella lähinnä pääteltiin...
    Sen jälkeen mopo on toiminut täysin normaalisti jo tuhansia kilometrejä... Ja toi on jotain 25 tkm ajettu cebari. Ei pitäis olla kovin väljä vielä...
    No joo... Että hydrolock! Melkosta spekulaatiota.

    Kerro nyt kuitenkin mistä sitä öljyä koneen käydessä sinne voi päästä noin paljon?



    <p>2002-2014</p>
  20. #20
    Lainaa (C-A-D @ Marras. 11 2006,22:17) kirjoitti
    Lainaa (Hermanni Hiiri @ Marras. 11 2006,20:57) kirjoitti
    Lainaa (sradder @ Marras. 11 2006,20:51) kirjoitti
    Onko konetta avattu vai mistä päättelitte "hydrolockauksen"? Olisiko leikannut kiinni; jaksoi pyöriä kun neljän toimivan sylinterin avulla mutta startti ei jaksanut pyörittää käyntiin? Jos oli käynnissä ja pystyyn nostamisen jälkeen meni jumiin, niin öljyn pitää täyttää sylinteri(t) sillä välillä? Väljän tuntuiset männänrenkaat jos näin on käynyt.
    Otettiin tulpat pois, pyöritettiin konetta ja sieltä roiskui öljyä. Sen perusteella lähinnä pääteltiin...
    Sen jälkeen mopo on toiminut täysin normaalisti jo tuhansia kilometrejä... Ja toi on jotain 25 tkm ajettu cebari. Ei pitäis olla kovin väljä vielä...
    No joo... Että hydrolock! Melkosta spekulaatiota.

    Kerro nyt kuitenkin mistä sitä öljyä koneen käydessä sinne voi päästä noin paljon?
    UUHH... Enpä arvannut, että tuo hydrolockaus nyt jotain noin helvetin käsittämötöntä olisi!

    Siis ensinnäkin, kuten jo sanoin niin se makasi siellä ojassa sammutettunakin jonkin aikaa... Ja ilmaboxiinhan ne öljyt menee ja sitä kautta koneeseen. Ei tuo nyt pitäisi mitään niin mahdottoman erikoista olla. Stuntlifen foorumilta tuosta saa ainakin lukea melkein harva se päivä. Siellä tosin saattaa mopojen kaatelusta olla enemmän kokemusta kuin täällä...

    Ja siinä sulle vielä kuva samanlaisesta cebarista kuin kaverilla. Toi oli kans kaadettu vasemmalle kyljelle ja hydrolockannut... Uskomatonta vai mitä!!?





  21.  
  22. #21
    Kuhan kysyin - ja sain lopulta vastauksen. Kiitos.

    Siis ilmanputsarin kautta. Ja myös sen, että varmaan tuo tapahtuu vasta koneen sammumisen jälkeen - ei käydessä.
    <p>2002-2014</p>