Aivan totta! Pidetään(Athene @ Tammi. 28 2007,17:49) kirjoitti
!
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Vähän pelkään, että ei välttämättä lopu ensimmäiseen päätökseen.(TeeVee @ Tammi. 28 2007,15:43) kirjoitti
Tää on mun tietoon tullut, ensimmäinen oikeuteen asti mennyt nettikirjottelu juttu. Onko tälläsiä tapahtunu muualla ennen, vai tekeekö Tylyttäjä historiaa?
Sä ajat töihin, mä ajan työkseni.
Eihän tässä oikeusjutussa ymmärtääkseni ole kyse varsinaisesti nettikirjoittelusta, vaan herjauksesta/kunnianloukkauksesta/kilpailijan mustamaalauksesta (kaikkea en jaksanut lukea, mutta ymmärtääkseni syytteet on jotain tuollaista... En ota kantaa onko mitään tällaista tapahtunut. Eiköhän oikeus analysoi ne muutamat kirjoitetut lauseet joista tässä voi olla kyse.).(Mascaratti @ Tammi. 28 2007,19:32) kirjoitti
Minusta syyllisyyden kannalta sillä ei pitäisi olla mitään väliä onko asiat kirjoitettu netin keskustelupastalle vai Hesarin yleisönosastolle. Molemmat on "julkisia" medioita.
Kaverini sai Orimattilan käräjäoikeudelta v. 2003 18 000 euron korvauksiin johtaneen tuomion törkeästä (netti) kunnianloukkauksesta nimiteltyään tiettyä henkilöä kotisivuillaan useaan otteeseen mm. ketkuksi. Tuomio piti myös hovissa.(Mascaratti @ Tammi. 28 2007,19:32) kirjoitti
(Siis tekotapa "törkeä" täyttyi alustalla, eli tässä tapauksesa internetillä (julkisuuden taso))
Ai, vuosi olikin 2002, muistin väärin.
-hh-
edit: törkeystarkennus edit2: vuoden korjaus
Kyllä kyse oli nimenomaan nettikirjoittelusta, sen pohjalta kunnianloukkausta ajavat. Kunnianloukkaus on henkilöön kohdistuva rikos. Lain mukaan yritystoiminnan ja henkilön toiminnan kritisointi yritystoiminnassa ei ole rikos.(zpete @ Tammi. 28 2007,19:45) kirjoitti
Sen takia ei mene mun jakeluun, että miksi siellä oikeudessa edes oltiin.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Joo, ymmärsin että netti oli tässä se "väline". Mutta edelleen, se ei ole se pihvi tässä jutussa.(Tylyttäjä @ Tammi. 28 2007,21:44) kirjoitti
Nimenomaan erikoisinta tässä jutussa on tuo mitä sanot (haaste on ollut kunnianloukkauksesta ja kohde oikeastaan on yritys). Jos nyt kantaa pitää ottaa, niin aika uskomattomalta tuntuu että saisit tästä tuomion (oma mielipide "maalaisjärjellä", en ole mikään juristi).
Kaikkia niitä sinun kirjoituksia en ole lukenut. Minun arvaukseni on, että ainut mistä sinua teoriassa voisi syyttää: Jos olet kirjoittanut jonkun mustamaalaavan kommentin ko. firmasta, joka ei olisi totta ja se olisi haitannut kilpailevan firman toimintaa (jos siis sinut katsotaan kilpailijaksi oikeudessa).
Jos tällaista olisi tapahtunut, niin siihen oikeusistuin voisi ottaa kantaa.
Ehkä ajatellaan niin, että kun firman "kunniaa" loukataan, niin firman myynti laskee sen takia, että sitä on "mustamaalattu", ja täten sitten myös firman pitäjä kärsii taloudellista tappiota?(zpete @ Tammi. 28 2007,23:10) kirjoitti
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Nyt olette väärillä jäljillä. Firman kunniaa ei voi loukata, vaan se on ainoastaan mahdollista suoraan henkilöön. Ja silloinkin vain, jos ei arvostele henkilön toimia yritystoiminnassa, politiikassa, taiteessa jne..(GriZzLy @ Tammi. 29 2007,03:11) kirjoitti
Ihan hyvä että tuollainen laki on, muutenhan se johtaisi siihen, ettei yritysten (tai poliitikkojen jne) huonoakaan toimintaa saisi/uskaltaisi arvostella..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Onhan noita useampiakin ja tässä tuorein:(Mascaratti @ Tammi. 28 2007,19:32) kirjoitti
P I I P O N J U T T U
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
Niin siis kyllähän kunnianloukkauksia on oikeudessa käsitelty vaikka kuinka ja paljon, mutta niinkuin tuossa Piipon jutussakin, kunnianloukkaus kohdistui "yksityishenkilöön" eikä sinänsä yritykseen, niinkuin tässä Tylyn jutussa on kysymys... Kai... ;)(Elämäntapamotoristi @ Tammi. 29 2007,09:31) kirjoitti
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
mun mielestä toi piipon juttu on kyllä eri asia, ei tylyttäjä oo ketään hlö:ä kommentoinu vaan kokofirmaa. näin ainakin ite sen ymmärrän, saatanpa olla väärässäkin?
Mites on asiat edistyneet, joko päätös on tullu? Mielenkiinnolla sivusta seurailen tilannetta. Varmana pidän että korvausvaatimus lapuilla saa tyly pyyhkiä p***eensä!![]()
.....ei se lihava siinä edessä, vaan se ruma sielä takana....
Juu, en tarkoittanut että firman kunniaa olisi loukattu, ja firma oikeushenkilönä ajaisi asian oikeuteen, vaan että fyysinen ihminen firman takana katsoo kärsieensä vääryyttää ja taloudellista menetystä sen takia, että firman imagoa on mustamaalattu valheellisilla tai muuten vaan firman toimintaa haittaavalla tavalla. Oikeushenkilön kunniaa ei voi loukata, siitä olen tietoinen, ja rikosnimike kyseisessä tapauksessa olisi luultavasti jotain muuta kuin kunnianloukkaus. Varmasti löytyisi joku hieno nimike rikoslaissa, tai jostain muusta hienosta pykäläviidakosta, mihin en jaksa nyt tällä hetkellä mennä tonkimaan. Pidän kuitenkin peukkuja Tylyn puolesta, ja uskon että asiassa tulee päätös joka on hänen eduksi.(Tylyttäjä @ Tammi. 29 2007,08:11) kirjoitti
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
Ei s**t*n*... Nyt alkaa mennä kyllä usko lopullisesti tähän "oikeuslaitokseen"...
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
NO??(Jassu @ Tammi. 29 2007,13:57) kirjoitti
Ilmeisesti jatkoa tulossa... Näinhän se monasti menee.![]()
![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Öööö..tullut jo päätös jutulle? Kertokkee kertokkee, ei pihdata niitä tietoja! *![]()
04 Buell xb12s
Ilmeisesti Jassu kirjoittelee kännykästä? Mitä siellä oikein tapahtuu? kerro jo? Vatsa sekaisin muutenkin...
Ihmekös tuo, eihän oikeuslaitoksen osaamiseen usko moni juristikaan alioikeuksien osalta. Käräjäoikeudet tuntuvat nykyään olevan tuomioidensa ennustettavuuden osalta lähinnä lottokoneisiin verrattavia. "Arvotaan seuraava tuomio." Edelleenkin tsemppiä Tylyttäjälle!(Jassu @ Tammi. 29 2007,13:57) kirjoitti
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
No eipä yllättävää, että 'oikeusarvauskeskus' töpeksii...(Jassu @ Tammi. 29 2007,13:57) kirjoitti
![]()
* Arctic Ranger *
Lienekö Tanpereella Hatanpään terveyskeskus ottanut käräjäoikeuksien metodeista oppia, kun kansan silmissä paikka on ristitty "arvauskeskukseksi"?(Bomber @ Tammi. 29 2007,14:44) kirjoitti
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Kuulostaa kyllä kovin ilkeältä...Pankaas nyt joku ns. mustaa valkoisella!
Ei kyllä mä ihan koneella olen, päätös tuli tänään klo 13 kansliapäätöksenä ja mun edellisestä kommentista voi jotain päätellä sen laadusta.(GriZzLy @ Tammi. 29 2007,14:30) kirjoitti
Itse 2 päivää oikeudessa hommaa seuranneena en voi muutakuin todeta saman mitä huusin samantien saatuani päätöksen selville, eli: Mitä v*tt*a täällä tapahtuu?!?
Eiköhän tänään itse asianosainen kommentoi juttua tarkemmin kun ehtii ja on saanut kaikki paprut luettua. Ihan käsittämätöntä kuraa kyllä...
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Eli ei hyvä heilunut... On se niin saatanan ihme touhua!
Ei siis oikeesti mitä V****A?
Hurraahuuto CW:lle!!!
Hei nyt ku ilmeisesti voititte oikeusjutun (joka imo oli iha täyttä paskaa) niin voittekin perustaa firmanne uudelleen. Muistakaa sitte sanoa kaikille asiakkaillenne siinä huonon palvelun ohella ettei kannata valittaa mistään palvelusta tai oikeudenkäynti heiluu!
Suomesta on näköjään sitten tullut pieni USA. Ei jumalauta, ei paremmin voi sanoa.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
malttakaahan ny hyvät immeiset. eiköhän sitä infoa tule kun on sen aika
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Paremminkin "oikeusjärjestelmälle".(PrivateeR @ Tammi. 29 2007,15:41) kirjoitti
![]()
Saas nähdä, vahvistuuko tässä uskoni siitä että oikeuslaitoksemme on rikollisia varten (kukin tulkitkoon tuon tavallaan)![]()
Kawasaki VN800 Classic -99
tylyttäjä tuomittiin törkeästä kunnianloukkauksesta 60 päiväsakkoon eli maksamaan sakkoa 1920 euroa sekä maksamaan okulle vahingonkorvauksena 3000 euroa ja oikeudenkäyntikuluina 6160 euroa eli keissi maksoi tylyttäjälle yli 11 kiloeuroa ja omat ok-kulut siihen päälle.
sillä rahalla tylyhän olisi saanut vaikka hyvän uuden pyörän ensi kevääksi! ^^
the music was new
like black polished chrome.
and came over the summer
like liquid night.
Oikeusjärjestelmälle, ja oikeudentajulle joka on ilmeisesti kuollut.
Ei sanat riitä kuvaamaan... *
Ei kai asia vaan jää tähän...? *![]()
Miksi olla vaikea, kun pienellä vaivalla voi olla
mahdoton...?
V*ttuako mä muiden mielipiteillä, mulla on omat!
Before thinking, do it. Twice.
No sieltähän se tulikin. Osanottoni Tylyttäjälle.
Jaoikeuslaitokselle
Kawasaki VN800 Classic -99