Alkoi tuo mittarivirhe kyrsimään ja ajattelin moisen kalibrointilaitteen jammuun asentaa. Valmistajan sivuilla kiinnitin huomion seikkaan, että -06:een ei "Yamaha-setti" käy vaan pitää asennella universaali-malli. Onko kellään moisen asentamisesta kokemuksia? Tarviiko katkoa ranteenvahvuinen nippu pyörän johtoja jotta saa kytkettyä vai onnistuuko "plug and play" periaatteella. Ei tekis mieli hirveesti raastaa noita alkuperäisiä johdotuksia. Niin ja saa antaa kokemuksia myös itse Speedohealeristakin - onko hintansa väärti?
-hmv
Mä asensin Pannariin selllaisen keväällä. Asennus oli tässä tapauksessa plug and play. Pelasi ainakin ekan kesän OK. Yksi perusongelma on nopeusmittarin ja tripin erilainen heitto. Ainakin Pannarissa nopeusmittari heittää enemmän kuin trippi (7 % <=> 2 %). Jos säätää nopeuden kohdalleen, trippi näyttää 5 % liian vähän. Itse säädin lopulta 3 % eli trippi noin kohdalleen. Toinen homma käytännössä on se, että on ikäänkuin tottunut mittarin valehteluun eli tulee ajettua sillä "varjolla" aina n. kymmenen yli. Jos säätää mittarin tarkaksi, pitää myös ajella sen mukaan. No, tottumiskysymys tietysti.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Onko sulla isokin mittarivirhe? Itselläni heittää "vain 2 - 4km/h" todellisesta nopeudesta täkäläisissä vauhdeissa...
Kesällä tuli GPS.n kanssa sen verran suunnisteltua, että sanoisin virheen olevan suuruusluokkaa 8-10%. Eihan se ero niin suuri ole etteikö sen kanssa voisi elää, mutta eihän tämä moottoripyöräily muutenkaan ole järkisyin perusteltavissa *
Köpille offtopiccina: Tää on pyörien kunkku
Ihan vähän polttelee jo ens kesä ja edessä olevat kilometrit.
HMV - ex Hayabusa, ex CBR1000, ex GPZ900
Faktat ei ole koskaan offtopiccia(HMV @ Marras. 06 2006,09:11) kirjoitti
Päivänselvä asiahan tuo![]()
On kyllä paljon. Mulla vm '03 ja GPS:n kanssa mitattuna tuo 2-4 km/h eli siinä se on viisarin leveyden puitteissa aika tarkka. Enkä ole kuullut muilla olleen paljoa heittoa. Lieneekö mitkä rengaspaineet takasessa?(HMV @ Marras. 06 2006,09:11) kirjoitti
06 ja samaa luokka GPS:n kanssa mitattuna.(Anttoo @ Marras. 06 2006,12:07) kirjoitti
Jos haluaa halkoa hiuksia, niin näpyilee navigaattorin näyttämään nopeutta!(Köpi @ Marras. 06 2006,12:44) kirjoitti
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen