Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Mistä löytyisi ohjeita tuohon toimenpiteeseen?
    Service manuska käsittelee vain vanhempaa keulaa...

    Yleisesti taitaa porukka vaihtaa pyörää useammin kuin öljyjä...

    Tuosta ohjeet USD haarukkaan...
    http://home.cfl.rr.com/wolfsplace/ForkService.pdf



    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  2. #2
    jos stefoja ei vaihda, niin ei kannata purkaa ihan kokonaan. vaihtoehtoja on siis about kolme.

    1. Telari käteen, ylämutteri auki ja lorauta öljyt pihalla ja uudet sisään. Ongelmana, että lika on pohjalla, ja se ei tule pois sieltä.

    2. Telari käteen, VAimenninpatruuna sisältä irti, vaatii aukaista alapäästä mutteri joka pitää sitä kiinni, vaimennin pyörii, joten pitäs olla erikoistyökalu sen pitämiseen paikallaan. Sen voi tehdä alumiiniputkesta, jonka päähän loveaa sopivat lovet, mutta voi käyttää myös mutteripyssyä, jolloin vaimennin ei kerkiä pyörimään. tää on kyllä vähän raakapeli raksalla, mutta paljon käytetty.

    3. Purkaa koko putki, tällöin melkei vaatii uudet stefat. koska stefat revitään irti ja liukuholkit irtoo yms, voi vaatia myös stefan asennustyökalun, että saa ne uudet paikoilleen(ehjänä).

    ei kannata käyttää kuin honda orggis stefoja.


    Itse tekisin vaihtoehdon 1, mutta itsellä on tuo työkalu, joten vaihtoehdon 2 tekee yhtä helposti.

    vaihtoehtoa 1 voi parantaa lorauttamalla uutta öljyä putkeen ja heiluttelemalla, jotta saisi ne kurat sieltä pohjalta pois.

    ja kyllä 19 tuhatta ajettu iskariöljy on ihan kuraa, sen huomaa jo ajossa. Yleensä itse huomaa jo 5000ajetun öljyn, 10tonnissa ero on jo huomattava, vaimennus pienenee.


    Voit melkein käyttää jonkun toisen usd keulan omaavan hondan ohjetta, esim 600rr tai 954 rr. etsi googlella go fast videos site, sieltä motorcycle manuals jne.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #3
    Kiitos neuvosta !!
    Nooo... voisko sisuskalut huuhdella liuottimella kuran ulossaamiseksi. Ei tarvis purkaa.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  4. #4
    Eipä tahdo löytyä mistään manuskaa Honda malliin, jossa olisi USD... 03-04rr vielä "downside up" keula.
    Kuka tietäis linkin?
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  5. #5
    Lainaa (Baltic @ Loka. 31 2006,13:40) kirjoitti
    Kiitos neuvosta !!
    Nooo... voisko sisuskalut huuhdella liuottimella kuran ulossaamiseksi. Ei tarvis purkaa.
    En kyllä laittaisi liuottimia purkamattomaan iskariin. Tuo paikallaan vaihto muuten onnistui vallan hyvin apteekista ostetulla isolla lääkeruiskulla ja letkun pätkällä. Parit kerrat tuli huuhdeltua pohjaa 5W:llä, mutta mustaa töhnää vaan riitti ja riitti...

    -hh-
  6. #6
    Joo, samaa mieltä!
    Jos tehdään, niin tehdään sitten kunnolla.
    Eli puretaan ja putsataan, sitten uudet öljyt.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  7. #7
    Eipä nuo downside-upit nyt niin monimutkaisia laitteita ole!
    Joten putket irti, mutterit auki ja lihoiksi. Tässähän on koko talvi aikaa niputtaa ne. Stefat ovat muutaman kympin sijoitus ja niissä ei kannata säästää. Kasatessa muistat laittaa osat vain samoinpäin takaisin.

    Mielestäni keulan huoltoon kuuluu kaikkien osien putsaaminen ja tarkistus. Eihän koneeseenkaan vaihdeta öljyjä ilman filsun vaihtoa.
  8. #8
    niin mutta ei konetta pureta öljynvaihdon yhteydessä ja putsata ja tarkisteta jokaista osaa
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  9. #9
    Lainaa (jaket @ Marras. 03 2006,09:47) kirjoitti
    niin mutta ei konetta pureta öljynvaihdon yhteydessä ja putsata ja tarkisteta jokaista osaa
    Oh näsäviisaus on kyllä hienoa oh
  10. #10
    Linkki ohjeisiin ylimmässä viestissä.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  11. #11
    Ja sitäpaitsi Yamahan huolto-ohjelma käskee vaihtaa suodattimen vain joka toinen kerta.
  12.  
  13. #12
    Lainaa (Monsteri @ Marras. 03 2006,09:29) kirjoitti
    Eipä nuo downside-upit nyt niin monimutkaisia laitteita ole!
    Joten putket irti, mutterit auki ja lihoiksi.
    Ennen kuin menee puurot ja vellit sekaisin. Nuo teidän downside up keulat tunnetaan ihan ns. PERINTEINEN KEULA. Ja upside down on nyt se USD keula. Toiminnat on molemmissa iskareissa aivan samat. Jos usd keulan osaat purkaa niin osaat perinteisenkin. Ja toisin päin...

    Se mikä on raaka tosiasia. Jos stefat ei vuoda, ei kannata ottaa liukuputkia irti toisistaan.(eli paksua ja kiiltävää putkea). Ne voi pestä aivan hyvin toisissaan kiinni olevinakin. Kunhan vaimennin patruunana tai jousipaketin ottaa kerralla irti.

    Yksi keino on ottaa se jousipaketti kokonaisuudessaan irti niin, että viilapenkkiin laittaa iskarin toisen pään mitä on aukaisemassa. Iskarin korkki eli yläpää kannattaa aukaista höllään auki. Sitten vain iskari ympäri ja painetaan viilapenkkiin päin iskaria kasaan, ettei se sisällä oleva jousipaketti pääse pyörimään. Ei tartte erikoistyökaluja siihen enään...

    Yhen, kun purkaa toinen menee jo silmät kiinni. Näillä tavoilla ite tehny ja hyvin on iskarit toiminu