Onko kellään kokemusta/tietoa mistä saisi viriosia supermotoon? Akran sliparit tällä hetkellä vaan kiinni ja säädettäväks menossa tässä talvella. Samalla voisi vapaavirtaus ilmansuodattimet vaihtaa ja neulasarjan/suuttimet kaasareihin, jos sellaisia vaan on tähän malliin...? Olen kysellyt muutamasta eri liikkeestä ja nettiä yrittänyt seuloa laihoin tuloksin...
Jep, tilaan huomenna KTM sommerista, jotain kilkkeitä, kai niistä jotain hyötyykin pitäs olla. Ilmansuodatin koteloon uudet "SPORTTI" kuoret(kuulemma ei tartte suodattimia sit vaihtaa, tiiä sit...), EPC:n rajottimen ohitin, mikälie(vakiona EPC rajottaa tehoa 2. 3. vaihteella), pienempi eturatas ja neulasarja. Kuten huomaatte oon ihan perillä mitä oon tilaamassa... *
Mutta eipä nuo kalliita ole, niin kokeillaan. (Tänää olisin tilannu, mut oli pulju menny kii ennen ku heräsin...ainakin niin veikkaan siitä piiitkästä saksankielisestä vastaajan vuodatuksesta ku soitin....)
Näiden päivitysten jälkeen sitten mopo penkkiin/säätöön
^ En osaa saksaa sitä vertaa että tietäisin mitä ne tuolla Sommerilla kaupittelee, mutta ymmärtääkseni EPC:n poistoon ei tarvi mitään ostella, googlettamalla löytyy lisätietoa operaatiosta.
On muuten näköjään ihan hyviä englanninkielisiä foorumeitakin tuota LC8-konetta koskien, sieltä saa varmaan parempaa tietoa vireistä ja niiden vaikutuksista.
Jahas jahas...kuulostaa jännältä...entäs ku katkaseekin väärät piuhat...mua ihan vähän arveluttaa tommonen katkominen kumminkin noinkin arvokkaaseen vekottimeen...ei nimittäin se sommerin hilavitkutinkaa kallis oo...ettei säästä väärässä paikkaa... Voihan se olla toimiva katkomis konstikin , mutta taidan kuitenkin maksaa sen muutaman kympin mielenrauhasta... Onhan noita tullu jotain kulkuneuvoja virittettyy vaikka millä ihme "viritelmillä" ja toimii ne vieläkin, mutta kuitenkin kun kyseessä on melko uusi vekotin en ota riskejä...
Jos katkaisee väärän johtimen niin korjaava toimenpide olisi liittää se takaisin. Mutta aivan kuin totesit, se Sommerin pulikka ei ole järin tyyris, ei kannata menettää yöunia tämän takia
Dodih, nyt on supermopo käynyt säädettävänä ja penkissä. Jotain hyötyä ilmeisesti sit oli niistä palikoista(akran sliparit, "ilmansuodatinkotelon vapaavirtauskuoret" ja neulasarja) joita laittelin. Koneteho 114 ja vääntö 98 Nm. Tuo vääntö ei siis juurikaan noussut, vaikka vaikea sanoo muuttuiko esim. vääntökäppyrän muoto paremmaksi, koko kierrosalueelle, alkuperäiseen verrattuna. Mutta tyytyväinen olen tulokseen, sopivat kelit kun tulee vaan niin joutuu varmaan käydä toteamassa miten nuo luvut ja 16 piikkinen eturatas vaikuttavat käytännössä ajamiseen
Joitain surkeita videoklippejäkin on penkityksestä ja dynokäppyrä. Jos jotain kiinnostaa niin voin koittaa ne laittaa nähtäväksi.
Vaihdetunnistimen poisto kuulostaa samalta kuin SuperDukessa. Johtoja ei välttämättä tarvitse katkaista, vaan oikean liittimen paikallistettuaan (itse piti vähän hakea) voi vain poistaa ne vastaavat pinsit liittimistä ja teipata/eristää ne. Voi sitten palauttaakin ennalleen helposti jos jostain syystä haluaa. Tietysti voi tilata sen Sommerin palikankin, mutta en kyllä näe mitään tarvetta siihen.