Nyt alkaa mennä hermot...
... ja kynnet tippumaan.
Eli pikaisesti tarvitsisin lämpimät ajohanskat, jotka eivät ole mitkään turkisvuorimalliset etelänapamatkailijan, vaan joissa stoppiet ja muut kikkailut sujuisivat kesäiseen malliin.
Eli olisiko suosituksia hanskoista (ja ostospaikasta), jotka ovat kunnolliset, notkeat ajohanskat, ja olisivat vielä (kohtuullisen) lämpimät?
Mitään superlämmintä ei siis haeta, toi duunimatka on alle 25 kilsaa.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Kahvanlämmittimet, niiden kanssa voit ajaa vaikka kädet paljaana...
Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
Ihan hyvä idea, ne ei vain valitettavasti nyt tähän hätään ehdi.(Kukko @ Marras. 01 2006,14:44) kirjoitti
Jos prätkä ei vaihdu talven aikana, niin täytyy harkita tuota. Voisi samalla laittaa paksummat gummit, noi nykyiset on tehty sirompilapioisille...
- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -
Ei muuten voi, sormien ulkopinta jäätyy ja kämmen kiuhuu(Kukko @ Marras. 01 2006,14:44) kirjoitti
Kannattaa askarrella kahvansuojat mopoon kiinni. Sen jälkeen kun viima on saatu kuriin voi alkaa asentamaan niitä lämmittimiä.
//CBF600SA -11
Halvarssons/Jofaman vedenpitäviin nahkahansikkaisiin olen ollut viileillä keleillä tyytyväinen. Mun malli on Zenith, mutta sitä ei vissiin enää tehdä, googletus antaa aika huonosti osumaa. Muita vastaavia malleja näkyisi olevan (edit: lähimpänä malli State). Molemmat ovat Dryway-kalvollisia ja kovilla rystyssuojilla. Zenithiä ei voi juuri käyttää yli +10 asteen keleissä, tossa uudemmassa näyttää olevan kalvona Dryway+. Tiedä sitten mikä on käytännön ero.
1000
Hommaa tankorukkaset. Maksaa varmaan pari kymppiä.
Kärsii ajella kesähanskoilla.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Nyt tarvitaan vähän tarkennusta.. tankorukkaset??![]()
premier
emeritus
Dainesen jotku nahkaset hanskat on itellä toiminu. On hyvin topattu sisältä, ja lämpimät, eikä edes pahan näköset![]()
Mulla Hallvarssonin jotku nahkaset ja kevyesti topatut. Jonkinlaiset "race" suojatkin siinä on päällä....
On hyvin notkeat ja yltää melkeimpä kesähanskojen suorituskykyyn.
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Kiitokset Hannulalle!(Hannula @ Marras. 01 2006,16:34) kirjoitti
Tuo oli täsmälleen etsimäni hanska.
![]()
- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -
Kiitos Pedaali sivistämisestä, en ollut moisista kuullutkaan.(Pedaali @ Marras. 01 2006,20:09) kirjoitti
Toi kuva ei mitä ilmeisimmin ollut tissiposkien tai kermaperseiden tapaamisesta?
![]()
- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -
Mulla on nää Richan WATERPROOF RACING -hanskat. Oon tykänny, ei oo kastunu läpi ja tuntuneet lämpimiltä syyskeleissä. Hintakaan ei oo paha:Linkki.
Ja mulla taas päinvastasia kokemuksia(vahvajussi @ Marras. 08 2006,14:03) kirjoitti
![]()
K750 -61
Meikällä noi Sweepin hanskat ollu käytössä 2 kautta.Oon pitäny aikasesta keväästä myöhään syksyyn ja hyvin on palvelleet kelillä ku kelillä.
http://motovelhot.fi/shop/catalog/pr...roducts_id=703
Mites ois kakspäällä??
Siis 1 plus ja 1 miinus ääni näille(wille- @ Marras. 08 2006,18:00) kirjoitti
![]()
Tuollaiset rukkaset näyttivät olevan yksi suosituimpia varusteita pariisilaisten moottoripyöräilijöiden ja skootterikuskien käytössä. Useimmat olivat väljempiä kuin tuossa kuvassa. Ilmeisen toimiva ratkaisu kuitenkin, tuskin niitä muuten olisi niin paljon nähnyt. Minuutissa helposti viidet.(Pedaali @ Marras. 01 2006,20:09) kirjoitti
![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Juuri nuo Sweep Winner -hanskat ovat pääasialliset ajohanskani, ja tyytyväinen olen ollut ja suosittelen kyllä...(Paana @ Marras. 08 2006,19:39) kirjoitti
... mutta ei lämpimästi: sormenpäiden saumoista viima hyytää, eli alle +5 C keleihin ei meikäläiselle ole mukavat.
- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -
Onkos ne liian tiukat?Silloin yleensä alkaa tuntua sormenpäissä kihelmöintiä ku kylmillä ajelee.Mulla autto ku nykäsin hanskaa hieman eteenpäin niin että sormenpäät ei ollu puristuksissa.
Mites ois kakspäällä??
No tiukat ja tiukat. Varmaan on tiukat, mutta niin pitääkin olla.(Paana @ Marras. 10 2006,20:07) kirjoitti
Lämpötiloissa +7 -> +20 noi on oikein hyvät. Siksi halusin erilliset - myös vähän väljemmät kooltaan - hanskat alle +7 lämpötiloihin.
Vähäisellä kokemuksellani olen päätynyt siihen tulokseen, että Suomessa tarvitsee kolmet hanskat:
- hellekeleihin ja kaupunkipyörähdyksiin
- normaalikeleihin
- kylmiin keleihin.
Noista sitten riittää myös varahanskoiksi reissuun sateiden varalle.
- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -
Danella on hyvät goretex-hanskat, paksut ja lämpimät mutta silti notkeat eli on hyvä tuntuma. Ja täysin vedenpitävät. Hinta oli tingittynä 80e kun ostiin vuosi tai kaksi sitten, en tarkkaan muista.
Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
Edelleen Hannulalle kiitollisena:(Hannula @ Marras. 01 2006,16:34) kirjoitti
Nyt jo satoja kilsoja State-hanskoilla vesisateessa ja muutenkin viileässä ajaneena vähän käyttäjäkokemuksia:
- minä itse olen erittäin tyytyväinen.
- jos haet lämmintä touring-hanskaa, niin tämä ei ole se.
- jos haet monikäyttöhanskaa, jota voit käyttää lumihevosen selässä, niin tämä ei ole se.
- jos kunnollinen "race"-nahkahanskasi on liian kylmä joissain keleissä, niin tämä on se.
- mitä luultavimmin pitää vettä, mutta vesisateesssa sormenpäät (joissa ei ole mitään nahkaa) kastuvat täysin, ja ajoviima jäähdyttää märkää kangasta.
- joka tapauksessa on selkeästi lämpimämpi kuin perinteinen nahkahanska.
- nettisivu www.jofama.fi on perseestä: jos haluat löytää esim. pääkaupunkiseudun jälleenmyyjät, niin sun täytyy hogata valita kieleksi englanti...
- hyllyhinta oli noin 70 euroa, mutta ei se ole tyhmä, joka pyytää...
![]()
- - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - -
Mistä hommasit nuo Halvarssonit?
AR125 -84 --> CBR600F -05 --> CBR1000rr -04/-05 --> GSX1300R K9 --> DR650RSE -93 --> XJR1300 -03
Löysinkin jo jäällenmyyjäliikkeet, kun luin hieman tarkemmin tuon viestiketjun![]()
AR125 -84 --> CBR600F -05 --> CBR1000rr -04/-05 --> GSX1300R K9 --> DR650RSE -93 --> XJR1300 -03
Ostin keväällä RUKKA X-Spirit vuorettomat Gore-hanskat. Istuu käteen kuin jalka paskaan ja on ainakin mulle tarpeeksi lämpimät olleet kelillä kuin kelillä.![]()