Jou!
Onko kukaan madaltanut Bonnie American perää, asentanut säädettävää triple tree:tä, hankkinut esim. (lasikuitu)takalokasuojaa jostain tahi vaihtanut kaasuttimet, ilmansuod., jotta vehje piristyisi?
Haluan laskea Bonnien perää uusilla lyhyemmillä iskareilla (www.ohlins.com, tms.. suosittelivat HD Centerissä). Löysin jenkkisaitilta (www.bellacorse.com) aina -30mm lyhyempiä iskareita.
Nokkakulmaa pidemmäksi uudella triple tree:llä ja Keihinin (alkuperäiset) CVK:t vaihtaisin suoravirt. kaasuttimiksi.
Talvi tuloo ja kohta vetäydyn pajaan naputtelemaan
Onko kokemuksia / ehdotuksia / uusia varaosasaitteja tiedossa?
yt,
pete
tossa on Alasalmen Jussin rakentama riumppi, vaikkakin Speedmaster kyseessä mutta silti. katteleppa TÄÄLTÄ
Tyyli ennen tarkoitusta.
Tervehdys.
Olen tässä melkein vuoden surfaillu netissä ja etsinyt osoitteita mistä löytyisi rakentelupalikoita. BA:aan. Tuntuu olevan kiventakana. Bonnevilleamerica.com:in sivustoilla kuvissa on vain aika köyhiä rakenteluja verratuna tohon Alasalmen versioon speedmasterista.
H-C centerissä oltiin aika skeptisiä esimerkiksi wiseconin 904cc sarjaa kohtaan. Kertoivat kyllä miten saa halvemalla ja helpomalla potkua americaan.
Sivustot missä myydään muutakin rakentelupalikoita kuin Trimphin omia lisävarusteita, ovat kyllä tervetulleita.
Jos tietoa laittkaa ihmeessä tähän. Myös jos tiedätte hyviä customoijia jotka pystyy (vrt. Alasalmen pyörän lokarit ja tankki)
vastaavaan jälkeen niin linkit tähän vaan.
Niin koneen viritys myös.
kannu
Jou,
Pari päivää olen kolunnut näitä:
www.raskcycle.com, www.triumph-bonneville.com, www.bonnevilleperformance.com ja www.newspeedmaster.com. Viimeiseltä olen tilannut tavaraa jenkeissä ollessäni ja toimitus/laatu olivat kohdallaan. Pieni putiikki, mutta silti. Ei ehkä toimita usan ulkopuolelle, mutta mulla on kavereita siellä, joten onnistunee välikäsien kautta.
Joo...noita customijakontakteja olis hyvä olla, jotta virheet jalostuisivat
pete
jossei haluu uusia palikoita rälläköidä ja palotella niin kannattaa seurailla noita isompia swappeja missä alan harrastajat myyvät ylijäämäosia tallin perukoilta. jotain käytettyä HD:n palikkaa voi hyödyntää mihin tahansa. tankkeja, lokkareita, iskareita (joita myydään uusiakin edullisesti, googleta esmes. Proggressive suspension). Zodiacilta saa isoo ja pientä nippeliä joka myös trumppaan käy ilman sen kummempia modifikaatioita. keulan T-paloja ruotsista Tollelta jne.
ei munkaan pyörässä ole montaa osaa mikä olis myyty justiin siihen malliin. kaikki saa käymään keskenään. HDCF:n Techboardissa on jos jonniinnäköstä neuvoa ja linkkiä erilaisten muutostöiden tiimoilta. sieltä kannattaa tsekata myös. rakentelun iloa.![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Alasalmen Trumppa esitelty Kopterissa nro 57, kannattaa ettiä jostain, siitä näkee aika pitkälti mitä siihen on tehty.
Nyt ei oo mahiksia plärätä lehtee, mutta ulkomuistista sanon että suurimmat muutokset oli H-D:n tankin ja lokkareiden sovitus eli eivät olleet mitään bolt-on kamaa. Keulakulmaa muutettu ite tehdyillä t-kappaleilla? Sit finistelyä ja maalaus. Eli periaatteessa melko vähäisillä saatu uusi ilme.
Jenkkisaitilla Jockey Journal ollu pari ketjua missä tyypit oli duunannu jäykkäperää yms. vanhantavaa uuten bonneen. Käytä hakua, pitäis löytyä.
Mut itte en oo kuullu, että joku valmistais chopper-tyyppistä osaa näihin eli joutunee soveltamaan H-D tarvikkeista.
HDCF:n linkkisivulla on listaa liikkeistä, joista saa tarvikkeita. Joukossa myös metallitöiden tekijöitä kuten Mr. Moore tai Voodoo Metalli.
Viripalikkaa toimittaa myös Norman Hyde, joka oli jo kehissä sillon kun sitä "alkuperäistä" Bonnee tehtiin.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Riippuu tietysti paljon mitä haluaa tehdä / customoida, sekä siitä onko taitoa / fyffeä teettää. Mutta noita valmiita bolt on himmeleitä on maalima pullollaan kädettömiä varten. Samoinkuin sitten kädellisille on tarvikeosia mielettömästi tarjolla sekä uutena että käytettynä. Ei se Trumppa ole sen kummallisempi kuin muutkaan merkit, joten varmasti löytyy jokaiselle jotain.
Ja sen kun muistaa, että modifioimalla jostain valmiista vaikkapa erimerkkisen osasta säästyy paljolta turhalta.
Ja kun omin pikku kätösin askartelee iltojen ratoksi noita juttuja, niin voipi olla ylpee kun ei tule samanlaista vastaan!
Muistaa vain sanonnan: Itse kun tekee, niin tulee just sellanen kuin sattuu tulemaan!
Mä olen kyllä törmännyt omalla kohdalla sanontaan; Kun itselleen tekee, ei koskaan tiedä mitä saa (ja todennut tuon vielä todeksi) ;-)(matant @ Marras. 01 2006,09:55) kirjoitti
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86