paras b king kommentti mitä olen netistä lukenut meni näin.
kirjoitti
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kyllä se paino minuun pyörän valintaa vaikuttaa...
Niin usein sitä on joutunut nostamaan pystyyn..
Se 220 kg alkaa olla maximi mitä saa kyljeltään ylös nostettua. (riippuu vielä alustasta) *
Joka kerta on verisuoni vähintään katkennut sormesta kun sen on apinan raivolla on pungertanut pystyyn.
Muiden aineellisten vahinkojen lisäksi... *
Reiska_SB
Terveisin Reiska
- Kawasaki Z1000SX -
Niin, kuivapaino ja kuivapaino.(Tylyttäjä @ Joulu. 20 2007,11:20) kirjoitti
Uusi Busa painaa muuten ajokunnossa, mutta tyhjällä tankilla 251 kiloa.
Tämä on siis Cycle World -lehden punnitsema paino jenkkiversiosta. Yleensä noi 49-mallit eroavat ainoastaan neljän heijastimen osalta eurooppaversioista, tästä Bussista en tiedä.
Mutta kahdesta en tingi: uskosta joulupukkiin ja valmistajien "kuiva"painoilmoituksiin...
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
oisko suzukin kuivapainot ilman nesteitä ja akkua... sillon vois alkaa olee tota luokkaa
vertailuksi K1200S bemun arvoja
Omapaino, ajovalmiina, täyteen tankattuna 1) 248 kg
Kuivapaino 2) 227.5 kg
jossa tosin on jo gasot tankissa
olis fiksumpi ilmoittaa bemun tyylillä noita painoja
tällä logiikalla gsx-r1000 painaa ajokunnossa yli 200kg
Ei ihan. Ajokunnossa, tyhjällä tankilla ja ilman työkaluja vuosimalli 2006 painaa 188 kiloa.(mattipetteri @ Joulu. 20 2007,17:01) kirjoitti
Täydellä tankilla 202 kg, mutta sehän on jokaisen oma asia, paljonko tuonne gasoa laittaa.
Mielestäni Sport Riderin tapa ilmoittaa "tankki tyhjänä" -paino on ainoa oikea.
Harva ilman akkua tai jäähdytysnesteitä ajelee, ja toisaalta jos tankki on esim. 23 litraa, niin hyvä vaan: voi matka-ajossa laittaa vaikka ihan täyteenkin. Mutta turha isosta tankista on rangaista näissä "paino ajokunnossa" -painoissa.
LINKKI_Sport_Rider_Painot
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Siis 64kg verrattuna kilokyykkyyn.. HUH HUH tosiaan.(Koris @ Joulu. 20 2007,17:36) kirjoitti
Toi vaatii jo erityistä taitoa saada siitä noin painava. Mikäli oikein hiffasin, niin tolla B-kingillä on vissiin tarkoitus tehdä muutakin kuin ajaa suoraan? Sehän näissä uusissa prätkissä on just sitä kehitystä ja hienoa kun ovat niin kevyitä.
Busassa sillä painolla ei ole niin paljon väliä kun on selvä matkavessa.
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Jep, tuossa se syy, miksi ei vieläkään meikäläistä ihan hirveesti Busa kiinnosta.. Kilokyykyn tehot, mutta 64kg enemmän painoa(kwak750 @ Joulu. 20 2007,18:16) kirjoitti
Jokainen tietää miten se tuntuu ajossa.. Toinen (arvatkaa kumpi?) vaan tuntuu yksinkertaisesti laiskahkolta ja verkkaiselta liikkeissään..
Alle 190kg paino ajokunnossa ja konetehot sinne yli 220 lukemaan, niin sitten on jo kohtuullisen hauskaa.. Uudessa Busassa tehot ovat ok lukemissa, mutta paino ei edelleenkään. Toki sitä voi helpohkosti keventää, mutta jo 20kg pudotus maksaa jonkin verran.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Jatketaan OT-aihetta (tämä kai on B-King -ketju):(Tylyttäjä @ Joulu. 20 2007,19:17) kirjoitti
uusi Busa on siis 63 kg painavampi kuin 2006 GSX-R 1000.
Eli eipäs aina liioitella!
Veikkaan 2008 vakiopyöristä Busan olevan nopeimman varttimaililla, jättäen siis myös kaikki kilokyykyt taakseen. Tiukka skaba kuitenkin tulee...
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Miten "paino ajokunnossa" voi olla punnittuna tyhjällä tankilla? Oma pyöräni ei ole kovin ajokelpoinen tyhjällä tankilla![]()
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Mikä on vaikeaa ymmärtää? Haluatko tankata sinne litran, kaksi vai peräti seitsemän?(TunturiTT @ Joulu. 21 2007,07:06) kirjoitti
Haluaisitko mieluummin punnitun kuivapainon ilman akkua, ilman renkaita, ilman jarrunesteitä, ilman jäähdytysnesteitä?
Jos käsite "ajoneuvon paino ajokunnossa, ilman työkaluja ja tyhjällä tankilla" on ylivoimaista hahmottaa, niin suosittelen turvautumaan valmistajan ilmoittamiin kuivapainospekseihin...
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Jos äskeinen lauseeni jäi ymmärtämättä, selitän ->
Paino ajokunnossa PISTE Miten se voi olla kaikille yleistietona tyhjällä tankilla? Edelleen useammat pyörät tarvitsevat menovettä liikkuakseen.
Itselleni on ihan sama mitä Burger King, Busa, Kikseri tahi ihan mikä tahansa pyörä painaa. Eipä kiinnosta sekään mitä omani painaa tai mitä kuski painaa ajohousut jalassa, kusi päässä, ajokunnossa tai promilleissa, naapurin kissan kanssa tai makuulla.
Ihmettelen vain miten joku voi olla ajokuntoinen ilman polttoainetta. Pyörästä ei tule ajokuntoinen ilman bensaa (tai harvoissa tapauksissa dieseliä), vaikka sen sivulauseella ilmaisisi.
"Paino ajokunnossa, tai siis ei, kun tankki on tyhjänä ja vieläpä ilman akkua ja renkaita ja.."
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Joo, saattaa olla, pidempänä ja painavampana sen saa ihan vakioalustalla parhaiten alkuvaiheessa kiihtymään, eikä keuliminen ole sellainen ongelma kuin kilokyykyissä..(Koris @ Joulu. 21 2007,04:46) kirjoitti
Vakioalustalla varttimailin ajaminen, varsinkin kilokyykyllä, on vaan kohtuu turhaa hommaa. Joutuu ajelemaan tosi varovasti pari ekaa vaihdetta, läheskään kaikkea tehoa ei voi käyttää.
Eli siinä mielessä melko turhaa vertailla, koska mitään pyörää ei ole tehtaalta tuohon tehty. Laitetaan sitten alustat kuntoon ja koitetaan uudestaan.. Melko samoihin ne taitaa madallettuina ja pienillä modauksilla mennä kummatkin, kovimpien kuskien alla jenkeissä jopa 9.3s aikoja!
Suomessakin Ollilaisen Kari ajoi melko pienin muutoksin kilokyykyllä muistaakseni 9.3s, ja ihan vakiona 9.9s (tai sinnepäin), joka taitaa olla ainoa 10s alitus tässä maassa _täysin_ vakiopyörällä edelleen?
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Se on sitten ajokunnossa, jos siellä on vaikkapa 2 litraa bensaa(TunturiTT @ Joulu. 21 2007,07:22) kirjoitti
![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Toi B-kingihän on kuin suoraan 90 luvun alusta.. +250kg ja ~160hp. Eli 1100W gixeri crossi stongalla ilman katteita, joka sekin on kevyempi, varsinkin katteiden & tukihäkkien poiston jälkeen.
Ei siinä, että noissa pyörissä mitään vikaa olisi! Ihmettelen vaan tota, että 2008 pyörässä speksit suoraan 90 luvun alusta. Mikähän on ollut suunnitelijan tarkoitus? Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään retromalli tai touring pyörä, vaan ihan selkeästi 2000 luvun "rähinä" pyörä.
Ehkä tää riittää tästä aiheesta..
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Rajuimmat "rähinäpyöräthän" on perinteisesti saanut tehtyä helposti niin, että ottaa jonkun kevyen kyykyn, ja siitä katteet pois.. Silloin on oikeasti rähinää!(kwak750 @ Joulu. 21 2007,13:00) kirjoitti
Pikkasen kyllä hämää tuon tehtaiden tapa tehdä "rähinäpyöriä". Miksi moottori pitää aina kesyttää ja muutamaa poikkeusta lukuunottamatta paino, alusta ja jarrut ovat pykälää huonommat kuin kyykky-sisarmallissa..
Aikaisemmin sen ehkä ymmärsi; sen kyykyn piti kallimpana olla "lippulaiva", joten siinä piti olla kaikkea vähän enemmän. Mutta nyt B-King on kalliimpi kuin Busa, joten tuokin "tekosyy" on käytetty.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Siis pieni korjaus viestiisi B-king puskee yli 160hv takarenkaalle.(kwak750 @ Joulu. 21 2007,13:00) kirjoitti
Tiedäthän miten suuri ero on koneteho vs takapyörä teho.
Pyörästähän ei ole alettu tehdäkkään mitään kevyt keijjukaista.
Näkeehän sen jo muodoista ja koosta ettei siitä mitään moto ole tulossakaan.
Eipä 2000 luvun alussakaan päästy kyllä 160hv takapallotehoihin eli se sitten siitä.
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
Jep! Aluksi luulin, että vihdoinkin japseilta tuli sellanen, mutta ei tollasta voi sanoa rähinäpyöräksi. Suzukihan kuitenkin mainostaa tota ihan selvänä rähinä / "streetrace" pyöränä: "the B-King is its rowdy alter ego. Its aggressive styling gives it an attitude that simply says, "Don't mess with me". Featuring a slightly modified version of the 2008 Hayabusa's new engine"(Tylyttäjä @ Joulu. 21 2007,14:00) kirjoitti
Toi nyt oli vähän karkea vertaus, mutta minkä takia siitä piti tehdä busaakin painavempi? Kuitenkin saumat olisi olleet tehdä siitä ajokuntoisena vähän päälle 200kg peli, jos kerta busan kone painaa vain 15kg enemmän. Itse en pidä tota 180hp konetehoa erikoisena kehityksenä, ihan perusvirityksillä päästy siihen ja onhan siinä 200cc enemmänkin. Samat jutut tiedettiin jo ajat sitten, olihan esim. 80luvun ZXR/FZR/ym jo pystyssä imukanavat jne. Sen sijaan sitä, että se 180-190hp koneesta saadaan 188kg pakettiin ja jota voi käyttää jokapäiväisessä ajossa on omasta mielestä isoa kehitystä verrattuna vanhempiin laitteisiin. Sitten tulee alusta, elektroniikka ja teho ehkä viimeisenä.(Sika-nauta @ Joulu. 21 2007,99:00) kirjoitti
Eli vois tiivistää hyvin koko ylläolevan BS sanaan, miksi?Ei ihme, että joltain oli lähtenyt jo käsistä se.. ei vissiin ollut tottunut ajelemaan 2-pyöräisellä panssarivaunulla.
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Itse nostan kyllä hattua B-Kingille: on selkeästi erilainen prätkä.(Sika-nauta @ Joulu. 21 2007,14:09) kirjoitti
Ei aivan suosikkini, mutta omanlaisensa kokonaisuus.
Tai oikeastaan ei ollenkaan mun makuuni, mutta hienoa että tuollaisiakin tehdään.
Vaikka kilokyykyt ovatkin lähinnä sydäntäni, niin kyllä ne on aika samasta muotista - ainakin neljä japsia: "uudessa magnesiumtakarungossa säästetty taas painoa 400 grammaa, huipputehoa tullut 3 hevosta lisää, kierrosajat parantuneet 0,3 sekuntia...". Pitää olla <span style='color:white'>friikki</span>, että kilokyykkyjä jaksaa seurata, vuodesta toiseen...
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
....ja jatkuva kilokyykkyjen keventäminen ei tuo aina mukanaan pelkästään positiivisia ominaisuuksia. Esim. tiedän R1:sen josta jo uutena lohko hikoili öljyä pihalle, pierunkuoren vahvuisessa aineessa ei isoa valuhuokosta tarvii olla kuin näin käy. Kaveri sai tosin takuuseen kokonaan uuden pyörän! Seuraavasta rykkösestä meni sitten kivi tms. läpi takahaarukasta kun osui eturenkaaseen ja siitä kimmokkeella haarukkaan. Melkoisia paperi mopoja alkavat jo olla.
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Te kaikki b-kingin dissaajat aatelkaa kohderyhmää kokonaisuutena eli se on tehty myös esim meille läskeille jotka ei teidän kilokyykkyjenne päälle taivu tai ei halua taipua esim siksi hyvät motoristiveljet tarvitaan myös tuollaisia pyöriä .Ihan kaikella ystävyydellä mutta on hienoa että tuleva ruuminosa herättää näin paljon tunteita. Hyvää.ja rauhallista joulua kaikille motoristeille ja tuokoon uusivuosi paremmat mutkareitit ja pidemmän ajokauden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kaikki autoilijat on hirviä
Kevyt kilokyykky, on kyykky: OK!
B-king on jotain, missä on munaa. Ei keiju, vaan rautahärkä. En oo ajanu sillä metriäkään, mutta konsepti kiehtoo![]()
... jotain piti muistaa
Niinhän se on uudessa Busassakin, jumalattomat tuutit ja mehupillit siellä perässä, back to 80s.(ValeRossi @ Loka. 31 2006,10:38) kirjoitti
Kronoby Racing Team
Onhan tuossa kuitenkin sellanen juttu, että pelkällä putkiston vaihdolla painoa lähtee heti pois parikymmentä kiloa(kwak750 @ Joulu. 21 2007,16:28) kirjoitti
![]()
ZH2 2020
Siis kyllähän B-King kiinnostava laite on, ja omalla tavallaan hieno. Voisin ajella.. Vaan jos "rähinäpyörää" haluaa, niin siihen on parempiakin vaihtoehtoja..
Ei ollut siis tarkoitus dissata Kingiä! Hyvä, että tuollainen tehokas nakukin on tullut markkinoille. Pitää kokeilla ensi kesänä, koeajojen perusteella pitäisi olla ihan kohtuu pätevä laite.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Olisko kellään tietoo että miltä valmistajalta löytys putket/ sliparit B-Kingiin ? kiitos tiedoista jo etukäteen![]()
![]()
Kaikki autoilijat on hirviä
Ainaki yoshimura ja devil,linkkejä en yritä tähän väsätä ku ne ei meikäläisen taidoilla prkele toimi kuitenkaan
Gsx-r 750 -01
Yzf-r1 -06
Hayabusa -08
Kävin katsomassa tota B-kingiä...ei sytyttänny kyllä.
Kaipa sen voisi keväällä koeajaa mut taitaa jäädä hyllyyn
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
(Puhemies @ Tammi. 16 2008,23:59) kirjoitti
2008 Suzuki B-King TRC Dual (Yoshimura)
Näytti samalla sivulla olevan muutakin sälää tuohon vessaan...
-07 Z1000
-07 Gsx-R 1000 Myyty
-06 R1 vaihdettu
-05 R1 lunastettu
-00 R1 myyty
Eiköhän B-king edusta enemmänkin muskelipyörää kuin rähinäpyörää. Samaa sarjaa kun xjr, gsx 1400 jne. mutta paljon tehokkaampi ja varmasti myös selkeästi parempi ajettava.(Tylyttäjä @ Joulu. 22 2007,10:36) kirjoitti
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
En kyllä ymmärrä miksi suitsa teki fighterin just busasta sillä toihan painaa yhtä paljon kuin joku öljytankkeri. Tehoa on joo mutta mitä sillä tekee kuin pyörä painaa ajokunnossa 260kg?
Gikserin pohjalle olisi tullut sellanen fighteri että oksat pois..
- XT 660 R