Täällä Suomessa pääsee jo pyörää ihan liikkeessä kokeilemaan ja jopa lenkinkin heittämään...
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Pitihän ne uudet sukisukit käydä Tuusmotorissa istumassa. Ei tuo Kingi kovin massiivinen ole, siihen on vain laitettu Rocketin 'tankki'. Suurin osahan siitä on tyhjää. Pyörän akseliväli tuntui suorastaan lyhyeltä, joten nostanee kyllä keulaa. Hauskaa privaattikyytiä sillä varmasti saa, ketään kun ei tarvii (voi) viedä kyydissä.
pitäähän silti olla tarkka mihin rahansa pistää.(BK184 @ Marras. 12 2007,15:38) kirjoitti
![]()
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Koeajot kuulemma kiven alla, joku tohelo oli jo koeajolla heittäny kingillä pötkölleen. Ei poikasille miesten pyöriä(TPM @ Marras. 12 2007,14:21) kirjoitti
![]()
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Kyl siinä takajalkatapit ja penkki löytyy, ainakin siinä versiossa mikä RM Heinolla oli kun viikko sitten koeistuin.(hidas57 @ Marras. 12 2007,15:47) kirjoitti
No on siinä matkustajalle 'penkki' ja jalkatapit suunnilleen heti siinä penkin reunoissa (tai ei ihan, väliin jää ne kuumat pakotorvet), eli tooodella onneton istumapaikka, next to nothing. Parempi ottaa selkäreppu johon sen kääpiön istuttaa.([Sepi kirjoitti
Kyllähän nuo mammat istuu tuolla tonnisten kyykkyjenkin rissalla, eikä niissä matkustajan paikka ainakaan parempi ole. Toki jos matkapyörää kahdelle hakee niin varmasti löytyy parempiakin vaihtoehtoja.(hidas57 @ Marras. 13 2007,10:00) kirjoitti
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
ompa tankki oudon pieni,ku vaan 16,5 litraa,vaikka kuvasta vois päätellä että ois tilavuutta mahtunu enempiki.
Gsx-r 750 -01
Yzf-r1 -06
Hayabusa -08
B-King oli testattu Cycle World -lehden numerossa February 2008:
- paino ilman bensaa 252 kg
- täydellä tankilla 264 kg
- 164,8 hp @ 9670 rpm
- 135 Nm @ 7500 rpm
- 9,93 @ 227,3 (korjattu aika)
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Niin että oliko tuossa jotain lisäinfoa? Päin vastoin, kts aiempi viestini 22.10. Milläköhän vaihteella pojat ovat mitanneet, tehot kun on erilaiset joka pykälällä. Kuutosella se ei ota täysiä kierroksia, joten huipputeho tuskin mitattu sillä, ehkä ei viitosellakaan. Teholuokka taitaa nyt kuitenkin alkaa olla kaikille selvillä, vai?
Täh?(hidas57 @ Joulu. 19 2007,13:26) kirjoitti
Oonko mä jotenkin sokea, mutta missä sun postauksessa on paino- ja varttimaililukemat?
Sitä paitsi omasta mielestäni on hyvä saada eri lehtien testituloksia käyttöön, ei joku tietty lehti ole absoluuttinen totuus...
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Persedyno kertoo sitten ensikesänä sen totuuden.(Koris @ Joulu. 19 2007,13:49) kirjoitti
![]()
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Justiin näin, tietoa on jo sen verran että voi ratkaista lähteekö keväällä persedynottamaan vai ei. Varmaan moni lähtee ja niin se asia selviää oikeasti itse kullekin.
Testejä on monenlaisia ja pitää ollakin. Toisissa testeissä vaan huomataan vähän enemmän asioita, kuten tehokäyrät eri vaihteilla yms
Miten muuten saa käsiinsä tuon lehden, se kun oli helmikuulta 2008? Taisin missata tammikuun lehdenkin!
Se on noiden varttimailin sadasosien (ja muidenkin) kanssa vähän niin, että riippuu todella paljon lähettäjästä. Tuo kingi kun vielä taatusti pyrkii seisontaan lyhyen akselivälinsa vuoksi (tämä oli enempi mutua). Kilothan sitten löytyy ihan spekseistä ja niitä voi lisätä tai vähentää kuskin ja osien kautta.
Ihan tilaamalla tuon lehden saa käsiinsä. Kyllä, oivalsit ihan oikein, tammikuun numeron missasit jo.(hidas57 @ Joulu. 19 2007,15:53) kirjoitti
Spekseistä? Ja valmistajat ei sitten niin yhtään valehtele näitä kilolukemia, vai?(hidas57 @ Joulu. 19 2007,15:53) kirjoitti
Mitäs sun spekseistä löytyy painoksi?
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Englantilaiset ja jenkkiläiset lehdet ilmoittavat kannessa kuukauden milloin lehdykkä poistuu myynnistä, ei ilmestymiskuukautta. Että kaupasta saanee sen helmikuun lehden ihan normaalisti.(hidas57 @ Joulu. 19 2007,15:53) kirjoitti
![]()
Sen verran tätä OT-juttua jatkan, että mulle toi tulee digilehtenä, eli voin ladata sen tietokoneelleni samana päivänä kun paperilehdet lähtevät painosta eteenpäin.(Talttapää @ Joulu. 19 2007,21:42) kirjoitti
Mutta Jenkeissä pystyt ostamaan jo tammikuussa seuraavan vuoden auton, toimitettuna samana päivänä. Ihme maa.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
No ei kuule huoleta jos valmistaja oikein valehtelee pyörän painon, mikä siinä ahistaa? Kyllä se nyt kuitenkin muutaman kilon tarkkuudella pitää paikkansa. Eikä huoleta sekään, että ne oikeasti valehtelee moottorin suoritusarvot, koskapa ne mitataan moneen kertaan eri lehdissä.(Koris @ Joulu. 19 2007,21:32) kirjoitti
Jos suoritusarvot mitataan riittävän huolella ja kattavasti, ja vielä siten että ne ovat suoraan verrattavissa aiempiin muihin mittauksiin, niin kyllä sellaiseen tietoon voi luottaa. Itselle ei kyllä riitä mittaukset tyyliin huipputeho, huippuvääntö jne.
Tuo CW on siis jenkkilehti, eli testaa pyörien jenkkiversioita? Jotka eivät useinkaan vastaa Suomessa myytäviä, niillehän on omat huoltomanuaalitkin. Siinä tulee muutaman kilon heittoja painoissa, suoritusarvoissa ja vähän muussakin. Toki CW näyttää paljon tietoa noin yleensä tarjoavan, siis jenkkinäkökulmalla. Awesome, oh my god.
Oukei, lopetan tämän jauhamisen. Pitää ehtiä MP08-näyttelyyn!
On muuten uusimmassa B-Magassa myöskin koeajo-raportti.
Kehuivat melkoisesti..mm. koska sutii ykkösen ja kakkosen loppuun asti, esim. valoista lähdettäessä..kuivalla asfaltilla. Sutii myös jopa keuliessa ja kelaa helposti mittariin 266km/h ym. ym.*![]()
Miinuksia antoivat lähinnä:
- mittariston kromihärpäkkeistä.
- rekisterikilpi/takavalo yhdistelmästä.
04 Buell xb12s
Tuossapa ne pyörän tärkeimmät ominaisuudet onkin,(Inkku @ Joulu. 20 2007,09:17) kirjoitti
.
Täytyypä alkaa laskemaan taskun pohjalla pyöriviä pennosia, jos tuommosen saisi joskus ajettavaksi.
<br /><br type="_moz" />
No oli siinnä matkamotoristeillekkin jotain juttua...viihtyy 175 pitkä matkustajakin hyvin kyydissä ja löytyy nappula jolloin pyörä muuttuu (muistaakseni) 45 hummaa kesymmäksi *(Äksjiiärrä @ Joulu. 20 2007,09:44) kirjoitti
*
![]()
04 Buell xb12s
252kg!! Vissiin virhe tossa painossa, eihän se nyt noin saatanasti voi painaa?(Koris @ Joulu. 19 2007,13:05) kirjoitti
Uskomaton tankki.. putkiston vaihdollakaan ei varmaan saa kuin max -10kg vs viriputki, mikä olisi sekin aika hyvin.
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Kyllä on niin, että meitin 175 pitkä rouva ei taatusti nousisi kingin kyytiin, saatikka että oikein viihtyisi siinä. Koittakaas nyt vaikka MP08:ssa (jossa pyörä on luultavasti tukevasti telineessä) itse istua siinä kannon päässä polvet pystyssä saamatta mistään kiinni. Sitten kun vielä oltaisiin tien päällä ja kuski tarjoaa vähän happea koneeseen. Ei ole terveellistä, B-King huh-huh!(Inkku @ Joulu. 20 2007,09:53) kirjoitti
Joo tiedän, tien päällä näkee kaikenlaista kulkupeliä kyytiläisineen. Kiva jos on hauskaa, ei siinä mitään.
Eurooppaversion kuivapainoksi ilmoitetaan 235kg, täyteen tankattuna 259kg. Tuo erohan muodostunee öljyistä, jäähdytysnesteestä, jarrunesteestä ja bensasta (16,5L). Jenkkiversion painot voivat olla jotain muuta.(kwak750 @ Joulu. 20 2007,10:38) kirjoitti
Eiköhän se ole juuri se mitä sen pitäisikin painaa, kun kuivapainoksi ilmoitetaan 235kg..(kwak750 @ Joulu. 20 2007,10:38) kirjoitti
Painaahan Busakin 220kg kuivana, eli painavia pötköjä ne on kumpikin!
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
painavia motkäleitä ovat molemmat niin bussi kuin kingikin!!!ei kiehdo oikein kumpikaan.
hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
En tarkemmin tsekkaillut speksejä, ihmetys oli vaan niin iso, että miten nykyaikainen NAKU voi painaa +250kg. Kilosethan paino oikeesti muistaakseni ~200kg ilman gasoa? Luulis, että nykyaikainen naku on suht samassa niiden kanssa. 52kg on aivan tajuton paino.
No onneks ei mua haittaa..
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Ensinnäkin Busan motti painaa jo noin 15kg enemmän kuin kilokyykyn.. Muutenkaan suunnittelussa ei ole pieni paino tärkeää, kuten race-replicoissa.(kwak750 @ Joulu. 20 2007,11:55) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Ehkäpä on niin, että tuollaisella isommalla (myös fyysisesti) koneella oleva peli täytyy olla joka kohdasta pikkuisen tanakampi. Siitä niitä kiloja äkkiä tulee. Väittävät uuden Bussinkin olevan monta kiloa vanhaa painavampi, vaikka kuvista tuskin toisistaan erottaa.Kyykkyjen muovihan ei paljon paina ja niissä on muutenkin joku toinen suunnitteluperuste.
Mutta jos ero on vaan 20-30 kiloa, niin aikas pientä on, paitsi jossain kilvanajossa. Ei tuollaisen kilomäärän luulisi hirveästi ratkaisevan, toki rikkana sopassa. Salille siitä voimaharjoituksiin!![]()