Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Eli talvi olis muutosten aikaa, joten heitetäämpä muutama kysymys ilmoille ja toivotaan että vastauksia/mielipiteitä tulee

    Onko moottorin toiminnan kannalta kauheasti merkitystä, jos V-koneen putket vetää 2-1 mallilla?

    Kun uutta putkistoo suunnittelee, niin onko "vanha sääntö" edelleen voimassa, eli käyrästön putkien tulisi olla yhtä pitkät?

    Se vastatkoon ken tietää....tai ainankin luulee niin
    Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys!
  2. #2
    En tiedä kuinka paljoa on merkitystä, mutta V-koneessa käyrät pitäisi periaatteessa olla eripituiset jos putket menee yhteen. Idea on, että pakopulssien välit tasaantuvat yhtymäkohdassa, jolloin putken virtaavuus kasvaa.
    TL1000R
  3. #3
    Jaaaa...
    Enpä tiedä onko tästä keskustelusta hyötyä, mutta loppupuolella on ainakin juttua noista 2-2 vs. 2-1 putkista...
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  4. #4
    Lainaa (ValeRossi @ Loka. 31 2006,15:45) kirjoitti
    Jaaaa...
    Enpä tiedä onko tästä keskustelusta hyötyä, mutta loppupuolella on ainakin juttua noista 2-2 vs. 2-1 putkista...
    Tuo 2-2 putki homma on kyllä tavallaan outo. Yleisesti on pidetty, että yhteen vietäessä pystytään käyttämään toisen sylinterin pakopulssin liike-energiaa hyödyksi. Tietysti veekakkosen kohdalla homma menee putken suunnittelun kannalta vaikeammaksi kun pulssit eivät tule tasavälein.
    TL1000R
  5.  
  6. #5
    Lainaa (ZR-7herwood @ Loka. 31 2006,15:14) kirjoitti
    En tiedä kuinka paljoa on merkitystä, mutta V-koneessa käyrät pitäisi periaatteessa olla eripituiset jos putket menee yhteen. Idea on, että pakopulssien välit tasaantuvat yhtymäkohdassa, jolloin putken virtaavuus kasvaa.
    jeps..
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4