Niin. Saattaa perheellinen syrjäseudulla asuva yrittäjä kortin hyllytyksen pelossa harkita toisenkin kerran ennen revittelyä. Hirveä vääryys, kun ei sanktion pelossa uskalla kiertää kahvaa. Työtön poikamies painelee kymmenen vuotta vanhalla Ninjalla karkuun eikä mitään voi vaikka itsellä on uudenkarhea turbotettu Busa alla. Ei ole reilua. Kyllä nyt valitan Suomen Yrittäjiin ja EK:hon tästäkin epäkohdasta, että sosiaalidemokraatit™ (sori Bomber, lainaan vakioteemaasi) on minut tämmöiseen asemaan saattaneet.(Sumaha @ Marras. 03 2006,09:05) kirjoitti
Ääh. Sekavaa. Kaiketi yritän selittää, että aikamoinen joustolaki olisi kyseessä, jos kaikki mahdolliset muuttujat huomioiden ajokielto olisi yhtä tuskallinen tai tuskaton kaikille. Tai elämä ylipäätään.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
On aika kummallista vedota kerta toisensa jälkeen tuohon etukäteen tiedossa olevaan rangaistukseen. Se on kaikilla tiedossa.(NOx @ Marras. 03 2006,12:45) kirjoitti
Onko sitten sen poikamiehen ninjalla ajama ylinopeus turvallisempaa kun rangaistuksen vaikutukset ovat lieviä?
Olisiko s24 oikea osoite noille jutuillesi?(NOx @ Marras. 03 2006,12:45) kirjoitti
Sellainen nykylakia joustavampi laki oli voimassa ennen 1.3.2005, joten en pitäisi mitään lakia mahdottomana. Ei varmaan aivan kaikkia muuttujia ole mahdollista huomioida, mutta nykytilannetta enemmän voisi.(NOx @ Marras. 03 2006,12:45) kirjoitti
Pystytkö kertomaan, että miksi ei pitäisi yrittää liikennerangaistuksissa huomioida seurauksia kun muissakin rikoksissa pystytään?
Ok - olet väärässä(Sumaha @ Marras. 02 2006,20:35) kirjoitti
En sanonut, että 1kk ajokielto on ok. Totesin toisessa keskustelussa, että moinen ajokielto mielestäni ei kolmesta ylinopeudesta kuulosta KOHTUUTTOMALTA. Tuossa on vähintäänkin aste-ero, mutta toisen suuhunhan on helppo tunkea sanoja.
En ole myöskään sanonut, että rajoitukset ovat ok. Olen vain todennut, että niidenkin mukaan ajellessa voi mopoilusta nauttia. Ei se, että maksan veroni tarkoita sitä, että mielestäni ne ovat "ok". Joidenkin asioiden kanssa vaan täytyy elää. Niin nopeusrajoitusten kuin verotuksen.
Voisit myös lopettaa tuon kirjoittelun "peesaajistani". Eiköhän täällä melkein kaikki osaa ajatella ja toimia omasta puolestaan.
<p>2002-2014</p>
Siksi pyysinkin sinua tarkentamaan, en yritä laittaa sanoja suuhusi, mutta mikä on se aste-ero?(C-A-D @ Marras. 03 2006,13:13) kirjoitti
Se että kokee että joku asia ei ole oikein, mutta se pitää vain hyväksyä, on jotain käsittämätöntä mitä en ymmärrä. Yhtä käsittämätöntä kun sekin, että itse ei noudateta sääntöjä ja moralisoidaan muita sääntöjen rikkomisesta.(C-A-D @ Marras. 03 2006,13:13) kirjoitti
En vedonnut mihinkään. Kirjoitin pilke silmäkulmassa mahdollisia ajatuksia mitä saattaa liikenteessä mieleen tulla, kun tekee mieli kiertää kahvaa auki. En ottanut kantaa kumman ylinopeus on tai ei ole turvallisempaa. Sellainen kannanotto olisi mielestäni typerä, asiaton ja vailla todellisuuspohjaa.(Sumaha @ Marras. 03 2006,13:10) kirjoitti
Mutta vakavasti puhuen mielestäni kyllä pätee, että riski on helpompi ottaa jos ei vastuut paina. Vastuiden seuralaisena saattaa sitten tietysti tulla jotakin palkkiotakin, vaikka varaa hankkia Busa käytetyn rotiskon sijaan. On ristiriitaisuudessaan hupaisa tilanne, että kun vihdoin rahaa ja kalustoa olisi, niin ei vaan voi vääntää kahvaa.
Mitä tulee lain joustavuuteen, niin ehkä tämä nykyjärjestelmä on huonompi kuin vanha. Mielestäni täydellisyys on mahdoton, mutta kyllä mielestäni yleviä tavoitteita saa olla. En tainnut sitä vastaan mitään sanoa?
Moottoripyöräily on iloinen asia. Turha sitä on pilata liialla ryppyotsaisuudella vaikka vakavasta asiasta keskustellaankin.
Poistun S24:ään.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
No kasvatus keinot on monet sanoi juoppo kun poikaansa kielsi ryyppäämästä.(Sumaha @ Marras. 03 2006,13:44) kirjoitti
Eri asia toimiiko sitten.
Kaikkihan me ollaan kaksinaismoralisteja, se vaan kuuluu ihmisyyteen, toiset vaan on enemmän kuin toiset ja toiset enemmän toisaalla.![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
...onkos nuo toisensa poissulkevia vaihtoehtoja...?(tumeetti @ Marras. 02 2006,21:19) kirjoitti
nimim. "todistettavasti ainaki kolme kertaa vetassu"
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Eiköhän se ollut joukki, joka kai (?) tuli kaikille selväksi. Eiköhän Tume viitannut tuohon jossakin viestissä vilahtaneeseen metkaan käsitykseen, että tämän debatin leirijako olisi jotenkin sidoksissa lasten lukumäärään tai sosiaaliseen statukseen tai fyysiseen ikään tai johonkin. Mitä se ei luonnollisestikaan ole.(toimeve @ Marras. 03 2006,14:58) kirjoitti
Meistä toiset vaan on lapsellisempia kuin toisetJa toiset haluavat katsoa myös näkyvän pintatason taakse, lakipykälien ja sääntöjen "tuolle puolen".
-hh-
Seuraavan kerran kun haluat esittää asioita nimissäni, niin kannattanee varmaan lainata viestiä, jonka olen lähettänyt eikä esittää omaa versiota siitä. Eipähän tule tulkintaerimielisyyksiä.(Sumaha @ Marras. 03 2006,13:44) kirjoitti
Jos alan taistella jokaisen asian puolesta, joka mielestäni ei ole "OK", ei elämässä paljon muulle jääkään aikaa. Minä valitsen omat taisteluni ja kohteeni ja "trust me" en käy noita nettifoorumeilla, jossa lauma sekopäitä (itseni mukaanluettuna tietty) saa aikaan sen, että eihän näitä kukaan vakavasti ota.
En ole moralisoinut sääntöjen noudattamisesta tai noudattamattomuudesta. Olenhan todennut, että ajaa jos haluaa, mutta ei vingu seurauksista - sitä ei varmaan voi pitää moralisointina.
TÄYSIN OT: Tuntematta veroastettasi: Jos et hyväksy korkeaa veroastettasi, niin jätäkö verot tietoisesti maksamatta? Jos et niin miksi? Jos maksat verot, niin ovatko ne mielestäsi "ok"?
<p>2002-2014</p>
Myös erimieltä olemisessa ja taistelemisessa on aste-ero.(C-A-D @ Marras. 03 2006,16:16) kirjoitti
Totta kai jokainen valitsee taistelunsa. Jos lähdet taistelemaan, niin ilmoita toki vaikka täällä, että mistä lähdet taistelemaan. Jos asia on myös minulle tärkeä niin lähden taistelemaan sinun rinnallasi tai tuen sinua jollain muulla tavalla. Jos vain kelpuutat tälläisen sekopään(C-A-D @ Marras. 03 2006,16:16) kirjoitti
Samankaltainen asia. Maksan verot ja jopa hyväksyn verot. Toki pientä säätöä niissä pitää tehdä, aivan kuin rajoituksissa ja rangaistuksissa. En hyväksy esimerkiksi ulkomaisen rikollisen aineksen hyysäämistä sinisilmäisesti, kuten en hyväksy abstraktin vaaran aiheuttamaa kohtuutonta seuraamusta. Seuraan asioita ja yritän vaikuttaa myös niissä asioissa äänestämällä, enkä ruikuta että politiikkoihin ei voi luottaa.(C-A-D @ Marras. 03 2006,16:16) kirjoitti
Kuuleppas nyt hyvä sumaha
Minä se olen kuvitellut olevani foorumin känkkäränkkä, mutta Sinä ajelet 224 ohitseni. Edelleen ihmettelen miks meille pitää noita asioita noin kovasti tähdentää. Ei Sinunlaisistasi ole meille
kukkahatuille mitään haittaa. Kunnon veto ja siirryt apostolikyytiin. Heti keväällä kun protestoit kovia tuomioita ajamalla huimaa ylinopeutta minä saan nautiskella turvallisesta ajosta ihan omaan vauhtiini. Kun laitan vielä
korvatulpat, ei itku häiritse. Todistin kesällä, että jopa busalla voi ajella 8000 kilometriä rajoitusten mukaan. Etupäässä mukavaa. Siis todistin itselleni. Makkaralla on kaksi päätä.
Osa-aikainen maanviljelijä, mielipiteeni ovat omia ei välttä-
mättä oikeita, kun kuulun kukkahattuihin
Kaksi asiaa tuossa kirjoituksessasi pistää kommentoimaan vaikka tässä ketjussa samat onkin vissiin tullut toistettua.(nevada @ Marras. 03 2006,19:39) kirjoitti
1. Ei tarvitse vetää kunnon vetoa siirtyäkseen apostolin kyytiin. Rajoitukset monesti niin alhaisia että riittää kun joku noista alhaisen rajoituksen merkeistä jää huomaamatta.
2. En voi mitenkään uskoa että olet ajanut 8000 km rajoitusten mukaan, siis ylittämättä suurinta sallittua. Se yksinkertaisesti on mahdoton tehtävä, mission impossible. Niin tai ei sittenkään jos olet ajanut nuo kilometrit radalla, jossa ei rajoituksia. Vrt. rajoitus 30km/h ja ajat 31km/h -> ajat ylinopeutta.
Niin ja lisäyksenä että taidat puhua törkeästä ylinopeudesta. Lievemmästäkin saa nykyään ihan kohtuullisen liikenneverolapun, ehkäpä jo ensi kesänä napsahtaa kohdallesi. Tätä en tietenkään toivo, vaan mukavia ajeluja.(Sepou @ Marras. 03 2006,20:02) kirjoitti
Sepou
Tietenkin olet oikeassa, muutaman kilometrin ylitys on mahdol-
linen. Mutta ei ole virkavalta sakottanut noista pienistä ylityksistä. Linjurilla olen pari kertaa saanut laiskuuttani sakot, kun en ole nopeutta jarrulla pudottanut vaikkapa sadasta kahdeksaankymppiin. Busan mittari valehtelee noin kuusi kilometriä ja yleensä ajan 10km yli rajotuksen. Kruiseri vahtii nopeuttani ja säästää matkakassaa.
Ensi kesänä ajan Uralilla ja ylinopeus on sula mahdottomuus.
Toi nopeuden säädin on hyvä kapine, ei tarvitse koko ajan vahtia nopeutta. Poliisi on kerran minut pysäyttänyt ja tarkistanut ajokuntoni, kun nopeus parikymmentä kilometriä pysyi muuttumattomana, itse myönsivät. Siis ei ole mahdotonta ajaa rajoitusten mukaan.
Osa-aikainen maanviljelijä, mielipiteeni ovat omia ei välttä-
mättä oikeita, kun kuulun kukkahattuihin
Nyt ei mennyt jakeluun. Tottakai Uralillakin sopivissa olosuhteissa pääsee niin kovaa että ajolupa on katkolla. Vaiko onko siihen integroitu esim. GPS sydeemit jotka automaattisesti säätävät nopeuden oikeaksi kun rajoitus muuttuu(nevada @ Marras. 03 2006,20:13) kirjoitti
.
Offtopic: taitaa olla mielenkiintoista Busan jälkeen siirtyä ajelemaan kunnon pelillä.
Meillä täällä pohjoissatakunnassa on rajoitukset yleensä 80 ja sata, joihin kiihdyttäminen kestää noin kakskymmentä minuuttia. Loppuu eväät kesken ja matka. Sektori noin 50 km.(Sepou @ Marras. 03 2006,20:37) kirjoitti
Nyt en kyllä pysty vastaamaan tuohon fiilinki kysymykseen, koska Uralia ei ole vielä katsastettu. Poika kokeilee busalla kuinka kauan kortti säilyy. Meinaan kyllä ostaa isona jonkin customin, mutta sen aika ei ole ensi kesänä. Rahat ei riitä.
Osa-aikainen maanviljelijä, mielipiteeni ovat omia ei välttä-
mättä oikeita, kun kuulun kukkahattuihin
Miksei se ylinopeus olisi aivan yhtä "turvallista". Vaikkapa huima sellainenkin? Ja miksei ajelisi koko kesää aivan kuin sinäkin? (älä vastaa) Toiset ne valikoivat milloin se ranne tekee niitä liikkeitä ja nauttii ajostaan ehkä vieläkin enemmän. *(nevada @ Marras. 03 2006,19:39) kirjoitti
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Meissä kulkioissa myös motoristeissä on kaikenlaista väkeä...
"Kun se oma juttu karkaa käsistä..."
Vakavaan uupumukseen kuuluu pitkittynyt väsymys, mikä ei korjaannu nukkumalla. Ihminen tulee kyyniseksi ja tuntuu, että asiat eivät ole enää omassa hallinnassa. Uupumisen seurauksena luovuus ja ongelmien ratkaisuun tarvittava energia katoavat. Uupunut ei arvosta omaa ammattitaitoaan.
Siis olen kokenut tämän "stressin"
Jos et öisin pysty nukkumaan useaan kuukauteen olet aivan buroutissa, kuten minä, siis työ ja koti asioiden summana.
Syöt joko rauhoittavia lääkkeitä (kuten minä) tai teet itsarin
Sitten ostin Honda VF750F ja alkoi "stressin poisto" hoito.....
sitä kesti noin 4 vuotta ja kyyti oli hirveetä...
Monesti ymmärsin kyllä että elinaika lasketaan NYT minuuteissa, mutta en välittänyt, ei mitään väliä....
Kehä ykkösellä 200km/t lauantaina keskipäivällä kilpa-ajon tuloksena , on enkä kaikkein huimin suoritus.
Onneksi ei niinä vuosina käynnyt kuinkaan ja vihdoin saavutin henkisen taspainoni, vaihtamalla työpaikkaa.
Mutta kyyti jäi selkäytimeeneli nyt on elämässä taas kaikki tasapainossa, mutta vauhti on jo tullut veriin ja kyyti maistuu..
Näitä juttuja kun lukee niin miettikää rivien välistä,
kunkin elämäntilannetta, onko millään mitään väliä ja onko elämä tasapainossa yleensä.
Silloin kuin oma elämä on kriisissä, on ihan sama kuinka itselle käy
Sama sääntö pätee muuten autoilijoihin, joten varokaa niitä.....
Reiska_SB
Terveisin Reiska
- Kawasaki Z1000SX -
Siis tuohon alkuperäiseen viestiin palatakseni, niin aivan PELLEHÄN tuo on!!! jokainenhan tuohon pystyy..... pieni oikean käden liike.. ja taas mennään..... JOS ........![]()
-Heikki-
FXDB -07
Menee OT, mutta menköön. Sivuaa löyhästi aihetta "ankarat rapsut/karkaamishalut".
Kerronpa tarinan, oikeastaan muistelon, jossa ei tälläkään kertaa ole opetusta. Tuli mieleen, kun kuukauden päästä on jo tammikuu, lumi on maassa ja juhannukseenkin tovi.
Tapahtui Toijalan satamassa joskus 60-luvun lopulla. Heinäkuu, lapsuuden sellainen, uimarannan kioskin lähellä.
Toijalan satamassa kävi usein aivan hirmuisen suuri vaaleatukkainen moottoripyöräpoliisi valtavalla 850 kuutioisella Moto-Guzzillaan. Molemmat olivat meidän äpröksimätli vaahtosammuttimen kokoisten pikkupoikien mielestä jokseenkin ihmeitä. Tavallisesti konstaapeli osti Valion tuutin, söi, ja pärisi pois.
Erään kerran käytiin keskustelu:
- paljonko kulkee?
- meneehän se, tarpeeksi
- kahtasataa?
- ei ny ihan
- saako sillä kaikki kiinni?
- ei varmaan, mutta
konstaapeli taputtaa vyökoteloa
- luoti tavoittaa
- jooooooooh...