Tää olkoon virallinen J**sustelu-thread. Syksyn, sateen, seisovien moottoripyörien tuoman kylmän tunteen lämmittämiseksi liekitetään ja haastetaan hieman (niiden parin veressä virtaavan kossupaukun lisäksi).
Kovasti olen hämmästynyt ORGin viimeaikaisesta (liekö vain omassa mielessäni) muuttumisesta kollektiiviseksi itkijäeukkojen kokoontumispaikaksi. Saamme lukea toinen toistaan hurjemmista ylinopeussakoista, joita poliisi jakaa viattomille, mutta niin äärimmäisen taitaville motoristeille, jotka ketään häiritsemättä ja vaarantamatta hieman käyttävät kansalaisoikeuksiaan ja kokeilevat moponsa kulkemista luojan heille (ja kaikille muille motoristeille) antamalla oikeudella.
Noissa samoissa threadeissa sitten tuetaan kortin menettänyttä kollegaa ja vaikeroidaan yhteiskunnan väkivaltakoneiston julmuutta ja epäoikeudenmukaisuutta. Mukaan vedetään hyväonnisempana verrokkiryhmänä kansanedustuslaitos ja muut raiskaajat, mummonpotkijat, huumehörhöt, Virolainen sukulaiskansamme ja sosialidemokraattinen hallintokoneisto sekä kiistellään siitä voivatko lapset, metsot ja muut murmelit materialisoitua keskelle korpisuoraa.
Tyypillinen noissa keskusteluissa esiintyvä mielipide on myös, että eihän moottoripyörällä
a) voi nauttia ajamisesta rajoitusten mukaan
b) voi muutenkaan ajaa rajoitusten mukaan kun se "ihan vahingossakin" karkaa
c) ja pakoon on ihan pakko lähteä - oikeastaan sekin on viranomaisten syytä....
..... Ihan oikeesti - älkää nyt isot ihmiset -PIIP- viittikö! Jos ajetusta nopeudesta ei ole käsitystä ja/tai se "vaan karkaa", niin kyllä on sitten ajokortti annettu heppoisin perustein ja väärälle tyypille! Ja jos ainoa nautinto mopolla ajamisessa on nopeuden tunne, niin oikea paikka harrastukselle on silloin radalla. Siellä kai saa ajaa niin per**leesti. Ehkäpä vielä halvemmalla pyörälläkin. Tuo rataharjoitus ja nopea ajo kuulemma tekee kaikista vielä jopa parempia kuljettajia (ainakin kuin muut liikenteessä tiellä töpeksivät normi-kotilo-kuskit). Itse en tiedä. Harrastus on kestänyt 26 vuotta, mutta ikinä en ole radalla käynyt. Se varmaan tekisi minusta paremman kuljettajan, mutta väitän ilmankin pärjääväni ja olevani aika tietoinen omista rajoitteistani. Tähän mennessä on riittänyt kun aina yritän sovittaa käyttämäni nopeuden tilanteen ja vajavaisten taitojeni puitteisiin - uskon näin tapahtuvan myös tulevaisuudessa (koputtaa puuta).
En ole viaton tai sakoton. Onhan noita vuosien varrella tullut. Aina pidän kuitenkin huolen siitä, että nopeuden ylitys on korkeintaan sen vajaat parikymppiä. Ei tartte itkeä jättisakkoja, ei kortin menetystä. Ja mopokaan ei ikuna (ja en aina ole edes ajanut BMW:llä) vaan "karannut". Olen omasta mielestäni yleensä aika hyvin selvillä ajamastani nopeudesta (se muuten näkyy mittarissa). Sakot - kun ne tulevat on se siis oman tietoisen riskinoton tulos, eikä minusta kyllä löydy kyllä akkaa itkemään omien tietoisten valintojeni tuloksia.
Eli väitän:
1) Mopolla voi ajaa myös (melkein) rajoitusten mukaan ja nauttia ajamisesta
2) Mopo ei ikinä karkaa tai ylinopeus ei synny huomaamatta, jos osaa ja haluaa ajaa sääntöjen mukaan
3) suuria, ansaitsemattomia sakkoja itkevät ovat akkoja
4) Nopeusrajoitukset, rangaistukset tai poliisin reagointi ei muutu tällä foorumilla tapahtuvan uikutuksen tuloksena - ergo: se on täällä turhaa...
Hyvää syksyä ja hyviä ajokilometrejä kaikille niille, jotka vielä kaksipyöräisen selässä jaksavat!
Huh - nyt helpotti...
<p>2002-2014</p>
Aika helppo yhtyä C-A-D:n mietelmiin.
Eiks jeesuksia ole nimenomaan henkilöt, jotka kuvittelevat olevansa lain, järjenkäytön ja kaiken muunkin yläpuolella. Kuinkas tämä on näin kääntynyt, että juuri he osoittelevat muita jeesustelijoiksi![]()
Toi on jo totta, siis ainaki sana "melkein"(C-A-D @ Loka. 27 2006,21:07) kirjoitti
![]()
Niin voikin, kun pienentää tietä(C-A-D @ Loka. 27 2006,21:07) kirjoitti
Mutta oikeasti, siis ihan aikuisten sellaisesti, asvalttitiellä ei voi pitää hauskaa ajamalla rajoitusten mukaisesti, ainakaan minä en voi.
Eräs hetki sitten tunnuksensa poistanut heppu sanoi omaan hauskaan tyyliinsä,että:Nykyaikaisella kyykkypyörällä ei hänen käsityksensä mukaan pysty edes ajamaan paljoa alle sataa,koska saa pelätä,että kaatuu kyljelleen niin hitaasta nopeudesta(Ninja9r @ Loka. 27 2006,21:22) kirjoitti
![]()
Väkevästi todistaa veli.
Minussa asuu aina se pikkupoika, joka aikoinaan (-67) kotona Toijalan Ketunpesillä yritti ostaa säästöillään naapurin Ison Pojan paikalleen ruostunutta 175 kuution CZ:n säästöillään. Neljä markkaa ei riittänyt kaupaan ja sponsori oli penseä hankkeelle.
Niin kuin aiemmin toisaalla totesin, moottoripyöräily on tai sen ainakin pitäisi olla jännitystä, seikkailua ja romantiikkaa.
Ei poraamista joutavista.
Tuskin syytä jatkaa keskustelua. Tai jatkakaa vaan, ne jotka tahtovat. Sehän on jokaisen oma valinta. Kuten ajotavankin.
-hh-
Just niin, kaveri pari vuotta sitten tokaisi, että nyt hän on tarpeeksi maksanut valtiolle ja muuttaa ajotyylinsä. On pitänyt, ei sakon sakkoa tai huomautusta.
Se on vaan kylmä tosiasia, että vallitsevassa demokratiassa lainsäätäjä on on aina lopultaan voittaja.
Ruikuttaa voi ja se on sallittua, mutta se ei vaan johda tai vaikuta mihinkään.
Lait ja säännökset on kaikkia varten ja Suomessa on EU:n mittakaavassa mitätön määrä niiden valvojia, joten pikkuisen päätä käyttämällä saa välillä hieman herkuteltua, jos sitä niin voi kutsua?
Vähäisen ajan täällä olleena on kyllä v********t ne itkijät, jotka haaskaavat tilaa esim. minivilkkujen/putkien E-hyväksynnästä.
Jos pikku pää tajua mm. vilkuissa, mikä on käyttäjän etu, niin onneksi sen edes valvoja tekee....
Samantasoista on ollut vääntö mökäputkien turvallisuutta lisäävästä vaikutuksesta! Onneksi on
Olipa oikeasti virkistävää lukea vaihteeksi asiallistakin tekstiä moottoripyöräilystäValitettavan monella kun tuntuu olevan se asenne että saa tehdä mitä vaan kun on kaksipyöräinen alla, ja muut on kukkahattuja automaattisesti jos kehtaa kritisoida...
Itse olen nautiskellut mopoilusta juuri mopoilun takia, en sen tähden että saisi laskea reikä päässä mistään välittämättä. Joillekin vaan ei riitä mikään, tosin näitä kyllä sitten poistuu vahvuudesta kun tuleekin se yllättävä tilanne josta ko yli-ihminen ei enää selviäkään. Harmi vaan jos joku sivullinen tästä myös joutuu kovimman hinnan maksamaan... Ja sitten ihmetellään kun ollaan virkavallan silmätikkuna.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Luokittelen itseni nautiskelijaksi mopon selässä. Joskus kahvaa kännään ja yhtä nopeesti sen myös palautan.. ilman sakkoja 4 vuotta mopolla, yks vaaratilanne kun tukkirekka oli tiukassa oikeelle "kääntyväs" mutkas kääntymäs mua vastaan oikeelta. Sillon oli piru merrassa mut onneks jätti mopon mentävän aukon toiselle kaistalle, eikä kukaan satunut tuleen vastaan huhhahhei.. tuurilla selvisin
Ps. Vaikeeta se piruvie on nykyään ajella rajotusten mukaan, kun tuntuu et ne tiputetaan joka paikas sinne talvirajoituksille
edit: oikee oikeeks ööö...
C-A-D tuossa oli asiaa ihan kympillä. Tuo oli kuin omista ajatuksista
"Soratie on parasta huumetta!" 1200 GSA
Q.E.Dkirjoitti
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Asiaa.
![]()
Nuoruus on humala ilman viiniä. (Goethe)
Se parikymppiä ylinopeutta on aina, kotilolla ja mopolla. Sen perse kestää, kortti ei lähde, mutta matka joutuu. Sakot tulee noin 80 tuhannen välein vaan en valita. Kilometriä kohden se on pienempi raha kuin bensan hintavaihtelut.
![]()
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. (Luutnantti Koskela)
Myö ei olla tultu tänne kuolemaan, vaan tappamaan ( A. Rokka)
Saako tuo täydentää oikein tuonne otsikkoon?(C-A-D @ Loka. 27 2006,21:07) kirjoitti
Itse jeesustelun jätän väliin, kun ...
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
En ymmärrä, Paskanjauhantaan tällaiset threadit. Jokainen ajakoon niin kuin parhaaksi näkee. Internetissä jeesustelu on sitten asia erikseen. Itse ainakin tunnen eläväni vasta kun nopeutta on huomattavasti liikaa. Jokainen tyylillään, kai.
Avattaresta me ei olla samaa mieltä! *
Mutta asiaan, puhut fiksuja, kukaan joka ajaa kuin päätön ei tarvi polkupyörää nopeampaa vehjettä alleen. P*rkele ne vois olla mun pojat jotka jää alle.. Lapset ei osaa kattoo / arvioida, ehtiikö tosta vai ei. Jos neljänkympin alueella näkee jonkun tosi "motoristin" vetävän vetomiehenä satalasissa, tekis mieli tarjota "häiriönpoistajaa" vastapalloon.. *![]()
Tää on sellainen aihe, josta en jaksa j*esustella..
Tuppi nurin tarkoituksella ja tietoisesti aina, jos vähänkään siltä tuntuu!! Jos sattuu gestapot siihen rakoon, niin "nyyh, voi voi"
, p*ska säkä...
![]()
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Asiaa C.A.D, mutta tuosta rata-ajosta olen eri mielta, mutta ei se mitään.
Ja Skogelle, mulla toi sakkoraja on pyörinyt tossa miljoonassa kilometrissä, toista odottelen, lähellä on.
Mikäs tässä, loistava foorumi, mukavia ihmisiä nickien takana.
Ja mikä on pääasia, ajetaanja nautitaan, (myös
)
Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
BMW K 1200 RS
Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
http://www.bmwkltibmixof.com/
Ehkä ikä tuo tota pelisilmää.... Joo tykkään välillä ajaa kovaa, mutta en koskaan taajamassa ja tärkeimmän syyn Jarkko mainitsi.
Ehkä se johtuu siitä, että mullakin on yksi tytär hengissä
e:typo
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Joo, mäkin välillä hurjastelen, mutta paikka on aina harkittu. Tuttu tie, ei 'oikeita' risteyksiä, ei sinivuokkoja, ei sakkoja, ei muuta liikennettä, ei turhaa itkua!(Jussi M @ Loka. 27 2006,23:33) kirjoitti
![]()
AT:llä ei pääse kolmiasataa, mutta koittakaa pysyä perässä metsäautotiellä.. *
Edittiä: ainiin mulla ei oo vielä tota ikää..
No eipä tämäkään ketju ehtinyt kahta tuntia vanheta kun sai ruveta siivoomaan jonkun arviot pois siitä mistä ketjun aloittaja on maailmaan putkahtanut. Väännetään nyt se oikein rautalangasta, että tämä viestiketju ei ole PASKANJAUHANNASSA! Siis yrittäkää edes pysyä asiassa. Jos jeesustelu ei jota kuta kiinnosta niiin se on hänen henk. koht. ongelma jota se ei kiinnosta. Ei siitä omasta ongelmasta tarvi silti tehdä koko foorumin ongelmaa. Jeesustelua ei toistaiseksi ole foorumissa kielletty ja tuskin koskaa kielletäänkään joten pliis, koittakaa pysyä aiheessa vaikka se olisi jeesustelu itse.
Jos on ihan ylivoimaisen vaikeeta jollekulle, niin aloittakoon oma vaikka oma ketjunsa aiheesta paskanjauhannassa!
Ja jättäkää ne herneet tästäskin viestistä nenän ulkopuolelle! Tulehtuu kohta koko nenä kun ne alkaa siellä sieraimessa happaneen..
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Viestiketjun aloittajalla oli hyvä mielipide moottoripyöräilystä ja osasta mootoripyöräilyn harrastajia,mielestäni totta melkein joka sana.Se älähtää johon kohta,tai ensi kesänä,kalahtaa.Von Zeppelin.
Ihan asiallista tekstiä. Hyvä juttu.
Voisipa melkein varmaksi sanoa että suuri osa kavereista jotka järjellistä ajoa kritisoivat ja kehuvat paikasta ja rajoituksista riippumatta ajavansa miten tykkäävät välittämättä liikenteestä yms. ovat perheettömiä (lapsettomia) ja työnkään kautta ei ole vastuuntunto ihmisistä/asioista kasvanut. No eipä silti olisihan se kiva itsekin olla vielä nuorempi ja rämäpäisempi.
Kypsän miehen tarinaa CADilta.
Kovaakulkeva prätkä on vaan monelle "se" juttu. Ja jos papua löytyy niin se pitää myös näyttää. Kaasukäden kutitus yleensä häipyy kyllä iän ja kokemuksen karttuessa ja fiiliksiä haetaan muista jutuista kuin älyttömistä ylinopeuksista.
Itsellä on jo tuo vaihe menossa ja iloinen olen siitä että terveys ja kortti on vielä hallussa. Tuuria on ollut, mutta eihän sekään loputtomiin riitä.
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Niin, mutta onko rangaistukset kohtuullisia?(C-A-D @ Loka. 27 2006,21:07) kirjoitti
Otetaan ihan käytännön (keksitty) esimerkki: nyt maaliskuussa 2006 tuli eduskunnan tahdosta lainmuutos.
Tässä esimerkissä et ole sinä - CAD - mallina, vaan HKL:n bussikuski Ähläm Sähläm. Vielä taustatiedoiksi: Ähläm Sähläm elättää perheensä (vaimo kotona lasten kanssa) ja maksaa asuntovelkaa plus tietysti muut laskut.
Ähläm Sähläm ajaa esimerkillisen rikkeettömästi bussia, mutta mokaa muuten:
- toukokuussa 2006 lähtee huoltoasemalta omalla autollaan ilman turvavyötä - - - > rikesakko
- kesäkuussa 2006 puhuu omaa autoaan ajaessaan kännykkään - - - > rikesakko
- heinäkuussa motoristilla napsahtaa pahemman kerran, prätkällä 40 alueella 52 km/h, eli ylitystä oli 12 km/h - - -> rikesakko.
Lainmuutoksen johdosta käräjäoikeudella ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tuomita kunnollinen bussikuskimme minimissään yhden kuukauden ajokieltoon, ei mahdollisuutta poikkeukseen.
Kyllä minusta löytyy akkaa itkemään tuon Ähläm Sählämin omien tietoisten valintojen tuloksesta.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Koris
Näiltä osin olet aivan oikeassa. Tuollaiset 10-12 km ylitykset ovat suurinpiirtein työtapaturmia, enkä usko C-A-D: niitä tarkoittaneenkaan. Turvavyön käyttämättä jättämisestä saan
vuoren varmasti ennenpitkää sakon ( pikkususi söi sen ) alla on jo sumuvalojen tarpeeton käyttö. Siihen lisää vielä kännykän käyttö. ja kortti lähtee. Kyllä sitten harmittaa tilskiä Esson baariin vesisateessa. Jos sitten ajan lavaletukalla 120 km/h viidenkympin alueella lainlaatijan idea toteutuu. Titteliksi tulee törkeä ylinopeus ja sanktiot sen mukaisia. Jos letukka tuollaiseen suoritukseen pystyisi-epäilen, kyllä sen tärinästä huomaisin, eikä vahingosta olisi kyse.
Osa-aikainen maanviljelijä, mielipiteeni ovat omia ei välttä-
mättä oikeita, kun kuulun kukkahattuihin
No joo - varsinkin, kun vertaa liikenteestä saatuja rangaistuksia
muista tekosista saatuihin - vaikkapa noihin jo niin kuluneisiin
vertauksiin elikkä raiskausrangaistuksiin. Liikenteessä ei välttämättä
edes ihan oikeasti vaaranna ketään (pienillä ylityksillä ainakaan).
Raiskauksestakaan ei välttämättä saa mitään rangaistusta,
vaikka kyse on AINA toisen ihmisen väkivaltaisesta kohtelusta.
Raiskaukset ovat saman sarjan rötöksiä kuin turpaanvedotkin.
Kaikista näistä ihmettelyvuosista huolimatta en vieläkään ole
päässyt jyvälle, että mikä ihme voi olla lievä raiskaus. Raiskauksista
saattaa erittäin helposti jäädä uhrille elinikäiset painajaiset.
Sehän on sama, kun aiheuttaisi pysyvän vamman.
Oma kantani on, että toisen ihmisen fyysinen koskematomuus
pitäisi olla jotain niin arvokasta ja varjeltavaa, että pienet liikennemokat ja
varsinkin liikenteen vaarantaminen ilman liikenteen vaarantamista
ei voi milloinkaan olla edes lähellä samaa törkeysastetta.
Liikenteestä saatujen rangaistusten ankaruutta ei voi kuin
ihmetellä, jos verrataan sitä moniin muihin rangaistuksiin. Mutta
asian voi jotenkin mieltää, kun ottaa huomioon, että liikenteestä
kerätyt rahat ovat jonkin sortin rahastusta ja aika kannattavaa
pusinesta - vaikka tämänhän nuo viranomaiset kieltävät jyrkästi.
Niinpä varmaan minäkin kieltäisin, jos olisi oma lehmä ojassa.
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."