Eli pitäis ruveta rassaamaan suzuki gsx 1100 vm. 1980 kytkintä ja repiä moposta poski auki. Ajattelin että olisi helpointa laskea öljyt ulos ettei tartte kaataa koko rakkinetta kylelleen. Todennäköistä kuitenkin on että mopo jäisi poskettomana & öljyttömänä talviteloilleen n. 1-2 kk ajaksi, jonka aikana laittaisin kytkintä kuntoon ja sitä voisi käydä mopoon nopeasti myös mallaamassa.
Onkohan tuosta sanottavampaa haittaa jos mopo ammottaa ilman öjyjä ja sivuposkea pihan kylmässä tallissa pisimmillään jouluun asti. Ruostuuko siellä kaikki laakerit ja kampiakselit vai pitääkö pultata poski kiinni ja lirutella öljyjä aina edestakaisin koneen ja ämpärin väliä kun aikoo mopoa rassata? Mitäs tuumaatte?
-H-D FXDX Dyna Super Glide Sport -99
-Suzuki GSX 1100 -80
-Suzuki TS125ER -80
Tuosta olikin vääntöä toisessa topikissa. Jos siellä tallissa ei ole kauhean kosteaa niin eiköhän se pärjäile. Voisit vaikka sutia lisää moottoriöljyä pensselillä näkyvien osien päälle, mielen rauhoittamiseksi...![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Luulis että pärjää. Rättiä kans kannattaa laittaa arempien paikkojen peitoksi. Sellanen tuli mieleen että laittas johonkin pumpattavaan suihkupulloon moottoriöljyä ja suihkauttais sillä pienen öljypinnan tarvittaessa osiin, joihin pääsee käsiksi?
Ville / Honda XL 600V -95
Kaikki ok.. eihän jouluna oo ees kylmä viel. Taikka eihän sillon oo kosteaa vaan kylymää
edit: siis kuivaa ja kylmää talvee luvas
Vaiha koneeseen hyvät auto öljyt ja uus suodatin, anna käyä vähän aikaa, ett ne puhistaa koneen. Laske öljyt pois ja käytä ne sitte autossa. Koneeseen jää puhdas öljykalvo ja autoonki tuli ostettua uudet öljyt...Ja Maailma Pelastuu!![]()