Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Tiedättekö mitään paikka missä myytäisiin alkuperäistä lyhyempiä etuputkia? vaikka vaan sisäputkia?
    Näillä mennää!
    Jää mietityttämään mitä etuputkia tässä oikein halutaan? Keulan putket vaikuttaisi loogisimmalta, mutta en kyllä ihan heti keksi miksi joku haluaisi lyhyemmät sisäputket iskareihinsa.
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
    Etuputkia tässä haetaan, eli iskareita. Siksi että saan keulaa vähän lähemmäs maata jolloin ohjattavuus paranee hieman. kyse ei kuitenkaan nytten ole mistään 80mm kotilon madallussarjasta vaan 10-30 mm. Putkissa ei riitä laskuvarat koska putkien päät otaa kiinni kytkin ja jarrunestesäiliöön.
    Näillä mennää!
    Menisikö jonkun toisen merkin/mallin putket tilalle? Voi tosin tuottaa ongelmia esim. Jarrusatuloiden kiinnityksessä. Tai sitten ostat...

...tommottisen. Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan. 95%
    Lainaa (kaasunalle @ Loka. 19 2006,20:32) kirjoitti
    Menisikö jonkun toisen merkin/mallin putket tilalle? Voi tosin tuottaa ongelmia esim. Jarrusatuloiden kiinnityksessä. Tai sitten ostat...

* * * * * *

* * * * * * * * * * * * * * * * * ...tommottisen. Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan. * * * * * * 95%
    Ton kuvan mukaisen laitteet jätän omaan arvoonsa ja voiskai sitä jotenkin lyhentääkin mutta sitte se öljyn määrä jää arvotukseksi..
    Näillä mennää!
    Lainaa (jamppa @ Loka. 19 2006,20:48) kirjoitti
    Lainaa (kaasunalle @ Loka. 19 2006,20:32) kirjoitti

...tommottisen. Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan. 95%
    Ton kuvan mukaisen laitteet jätän omaan arvoonsa ja voiskai sitä jotenkin lyhentääkin mutta sitte se öljyn määrä jää arvotukseksi..
    Niinhän se jää myös niillä valmiiksi lyhyemmilläkin putkilla... Ei muuta kuin sorviin putket ja lyhyemmiksi... Tai hommaat toiset vastaavat putket ja lyhennytät ne... Tietysti ennen kokonaan purkua mittaat sen öljyn pinnan... Tai sitten lasket niitä putkia ohjauskolmioista hieman läpi jolloin keula tippuu... Hommaa kyllä paljon auttaisi jos tietäisi mikä mopo on kyseessä...
    Lainaa (JP_445 @ Loka. 19 2006,20:55) kirjoitti
    . Tai sitten lasket niitä putkia ohjauskolmioista hieman läpi jolloin keula tippuu... Hommaa kyllä paljon auttaisi jos tietäisi mikä mopo on kyseessä...
    Juuri näin. Riippuu pyörästä, mutta helpoin tapa saattaa olla kokeilla tuo että päästää kolmiosta pikkasen pidemmälle läpi. Siinä voi sitten kokeilla eri korkeuksia.
    aivan, eli mopo on FJ1200 -92 ja putket on päästetty jo niin pitkälle kun uskaltaa. Onko kellään tietoa että onko näistä mitään apua? Ja miten se öljy sitten noiden kanssa mitataan? Noi kyseiset in kustomeihin mutta kai noita on olemassa muihinkin?

Näillä mennää!
    Lainaa (jamppa @ Loka. 19 2006,20:17) kirjoitti
    ...Siksi että saan keulaa vähän lähemmäs maata jolloin ohjattavuus paranee hieman. ... Putkissa ei riitä laskuvarat koska putkien päät otaa kiinni kytkin ja jarrunestesäiliöön.
    Oletko harkinnut perän nostamista? Aiheutta juurikin tuota kaipaamaasi (?) ohjauksen paranemista tiettyyn rajaan asti (siis jos ohjauksen paranemisella tarkoitetaan ohjauksen nopeutumista).

Jay
    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
    Lainaa (jayr_86 @ Loka. 20 2006,00:28) kirjoitti
    Lainaa (jamppa @ Loka. 19 2006,20:17) kirjoitti
    ...Siksi että saan keulaa vähän lähemmäs maata jolloin ohjattavuus paranee hieman. ... Putkissa ei riitä laskuvarat koska putkien päät otaa kiinni kytkin ja jarrunestesäiliöön.
    Oletko harkinnut perän nostamista? Aiheutta juurikin tuota kaipaamaasi (?) ohjauksen paranemista tiettyyn rajaan asti (siis jos ohjauksen paranemisella tarkoitetaan ohjauksen nopeutumista).

Jay
    Kyllä saman verran nostan perää kun lasken kaulaa. Saattaahan se olla että joudun tyytymään pelkkään perän nostamiseen.
    Näillä mennää!
    et sä tartte mitään lyhyempiä etuputkia siihen sohvaan kun ostat mun suzukin. siinä on sopivan mittaset jo valmiiksi.

ja sitä paitsi sun jalat ei ylety maahan jos nostat perää. ellei sit faijas ja 3 koria kaljaa ja perälaukullinen viinaa oo lastina... se satsi laskee kyl korkeemmankin perän takasin normikorkeuteen.

lyhennä jousia, ja saman verran sitä tankoa joka siellä on, joissain pyörissä on myös sellainen lyhyt jousi joka estää "pohjaamisen" toisessa ääriasennossa, kun esim. rykäiset keulan ilmaan.

jos et halua lyhentää tankoa, lisäät tämän pienen jousen pituutta saman verran kuin isommasta poistit.

näin olen asian ymmärtänyt, mutta koskaan en itse ole moista operaatiota suorittanut.

kokonais jousto matka tietysti lyhenee tässä tapauksessa.

-98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
    Lainaa (jamppa @ Loka. 19 2006,21:41) kirjoitti
    aivan, eli mopo on FJ1200 -92 ja putket on päästetty jo niin pitkälle kun uskaltaa. Onko kellään tietoa että onko näistä mitään apua? Ja miten se öljy sitten noiden kanssa mitataan? Noi kyseiset in kustomeihin mutta kai noita on olemassa muihinkin?
    Laita fzr1000:n up-side down keula. Se menee suurinpiirtein heittämällä ja tiputtaa keulaa kuulemma sopivasti.
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  14.  
    Lainaa (AnttiT @ Loka. 24 2006,16:39) kirjoitti
    et sä tartte mitään lyhyempiä etuputkia siihen sohvaan kun ostat mun suzukin. siinä on sopivan mittaset jo valmiiksi.

ja sitä paitsi sun jalat ei ylety maahan jos nostat perää. ellei sit faijas ja 3 koria kaljaa ja perälaukullinen viinaa oo lastina... se satsi laskee kyl korkeemmankin perän takasin normikorkeuteen.
    Oon mä sitäkin miettiny, melkein jopa mamman siunauskin olis ostoon.. Kaljakoreja ei ollu ku 2 * Mut hyvinhän sunkin koivet yltää, persjalkanen. Saitko mun viestin niistä pikkujouluista? Eli count me in!
    :Edit: Typo

Näillä mennää!