Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Olen menossa katsomaan/koeajamaan otsikonmukaista peliä. Ajokilometrejä on takana 32tuhatta.
    Mitä kannattaa tarkastaa? Mihin kiinnittää huomiota? Ja minkälaista ääntä koneen sisältä sallitaan tulevan? Mitä tyyppivikoja ko. vehkeissä on?
    Suzuki DR 650 RSE -91 SP43A

    Kawasaki ZX6R -00
    Kawasaki ZX6R -97
    Suzuki DR 650 Smoto -93
  2. #2
    Itselläni on sama pyörä. Yleiskunto tietenkin katotaan ja tarkkaillaan onko kaikki asialliset osat paikoillaan. Ite en ostaessa tutkinut sen tarkemmin tekniikkaa, esimerkiksi jäähdytintä josta alakiinnike oli murtunut irti ja toinen yläkiinnike oli antamassa periksi. Aikani kun ajelin niin oli töyssyissä antanut yläkiinnike enemmän periksi ja jäähdyttimen alaosa kolissut alakiinnikkeeseen ja loppujenlopuksi hakannut jäähdyttimeen reijän josta sitten nesteet hyppäs putkiston päälle. Ei sitten tiedä miten siihen kuntoon se oli saatu, keulimalla vai kolarilla tai sitten jollain muulla tavalla. Eli kaikkialta tutkitaan ja ihmetellään. Moottorista ei mulla sen kummempia ääniä tule. Pientä mekaanista ääntä kuulu, ei sen enempää.
    Yksi huono puoli mikä tulee mieleen on se että kaasareitten seosputket ovat kiinteät eli ei vaihdettavia. Ne kun mulla ovat kuluneet soikeiksi joka johtaa siihen että neula-alueella seos menee liian rikkaalle ja alkaa rykiminen. Ne kyllä pystyy kuulema teetättämään kuntoon. Joten tarkkaile miten moottori käyttäytyy ajossa eri kaasun asennoilla. Jos nykii niin toki vika voi olla jossain muuallakin, kunhan mainitsin että tämmönenkin vika saattaa ilmetä. Itsellä oli 45tkm ajettu kun tämmöseen ongelmaan törmäsin.
    En tiedä sitten onko muodostumaksi tyyppiviaksi kun entisellä työkaverilla keväällä meni samanlaisesta pyörästä alakerta moottorista yht'äkkiä rikki. Ei tiennyt tarkemmin mikä meni mutta kuulema olisi ollut parin tonnin remppa. Sitten äskettäin nimimerkillä Andy:llä hyppäs kiertokanki ulos lohkosta tai jostain, tosin hänellä on 750 ja muistaakseni mallia '98, mutta aika lähelle käsittääkseni on moottorin konstruktio samanlaista kuin noissa samojen aikojen kuusisatasissakin, vain isommat kuutiot, kai. Tässä odotellaan milloin omasta hyppää joku osa ulkoilmaan kurkkimaan. Ei nyt maalailla piruja seinille, voin olla toki vainoharhainenkin.



  3. #3
    Kuulostipa pahalta. Onko tästä pyörästä mihinkään! Nyt alko vähän jännittää. Onneks en vielä oo sitä ostanu Lisää kommentteja ko. mallisista pyöristä odotellaan.
    Suzuki DR 650 RSE -91 SP43A

    Kawasaki ZX6R -00
    Kawasaki ZX6R -97
    Suzuki DR 650 Smoto -93
  4. #4
    Viime kesänä tuli kyseinen mopotin ostettua ja kilsoja ehti kertymään n. 3700. Mainittu kaasari ongelma oli vaivannut minunkin mopoani ja siihen olikin pari vuotta sitten liikkeen toimesta vaihdettu uudet kaasarit. Ensimmäinen omistaja oli aikoinaan laittanut Factoryn suutinsarjan mopediin ja minulle on legenda kertonut että Factoryn neulat olisivat karkeaa tekoa, joten kuluminen ei ainakaan olisi vähentynyt sarjan laittamisen jälkeen. Tiedä häntä sitten... Muuten olin kyllä mopottimeen tyytyväinen, parasta mihin p-aukisella oli tällä hetkellä varaa...

    Nyt odottelen laskua talvisäilöstä ja venasäädöstä, toivottavasti ei löydy ylläreitä, sillä pitäisi seoksia ja tehoja (mitä tehoja) mittailla samalla.
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

    Vain nopeet elää..

    http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
  5. #5
    Yleisesti vielä lisäisin että laita pyörä niin lujille kuin uskallat, toki siellä on kylmä ja liukas keli jotta kannatta varoa ettei vedä kyljelleen. Koita tunkea nenääsi myös hieman katteiden alle että tiedät mitä siellä on tehty ja tapahtunut. Kannattaa ottaa joku muu mukaan kaupoille, vaikkei pyöristä mitään ymmärtäisikään pitää kuitenkin järjen ääntä taustalla kun hillitön himo pyörään iskee ja vielä pitäisi neuvotella hinnasta.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  6. #6
    Kiitos vastauksista. Hyödyllisiä vinkkejä Ei se välttämättä mikään liikennepommi ole. Ainahan joka pyörässä on omat vikansa. Ainakaan yhtään "älä sellasta missään nimessä osta"- kommenttia oo tullu
    Suzuki DR 650 RSE -91 SP43A

    Kawasaki ZX6R -00
    Kawasaki ZX6R -97
    Suzuki DR 650 Smoto -93
  7. #7
    Nyt saatan lasketella tulemaan autolastillisen p****puhetta mutta muistelen että kun vaihdatin ex-gikseriini, mallia -93, dynojetin suutinsatsin niin samassa paketissa tuli myös neulaputket tms. En tosiaan muista enää tarkkaan, varsinkaan kun en itse tehnyt vaihtoa. Onhan tuo -93 vanhempaa perua mutta mahtaisikohan tuohon uudenpaan saada samanlaisen setin? Sinällään tekee ihan vakio pyörällekkin hyvää vaihtaa suuttimet ja säädättää seokset kohdalleen.
    Jälleen suzukisti
  8. #8
    Lainaa (kuulapää @ Loka. 27 2006,00:37) kirjoitti
    Yksi huono puoli mikä tulee mieleen on se että kaasareitten seosputket ovat kiinteät eli ei vaihdettavia. Ne kun mulla ovat kuluneet soikeiksi joka johtaa siihen että neula-alueella seos menee liian rikkaalle ja alkaa rykiminen. Ne kyllä pystyy kuulema teetättämään kuntoon. Joten tarkkaile miten moottori käyttäytyy ajossa eri kaasun asennoilla.
    Mun vanhassa 600 -97 tuo sama vika... onneksi vaihdoin pois ennen remonttia. Kuulemma n. 2000€
    Fun is not a straight line
  9. #9
    Lainaa (eddie71 @ Loka. 27 2006,14:29) kirjoitti
    Viime kesänä tuli kyseinen mopotin ostettua ja kilsoja ehti kertymään n. 3700. Mainittu kaasari ongelma oli vaivannut minunkin mopoani ja siihen olikin pari vuotta sitten liikkeen toimesta vaihdettu uudet kaasarit. Ensimmäinen omistaja oli aikoinaan laittanut Factoryn suutinsarjan mopediin ja minulle on legenda kertonut että Factoryn neulat olisivat karkeaa tekoa, joten kuluminen ei ainakaan olisi vähentynyt sarjan laittamisen jälkeen. Tiedä häntä sitten... Muuten olin kyllä mopottimeen tyytyväinen, parasta mihin p-aukisella oli tällä hetkellä varaa...

    Nyt odottelen laskua talvisäilöstä ja venasäädöstä, toivottavasti ei löydy ylläreitä, sillä pitäisi seoksia ja tehoja (mitä tehoja) mittailla samalla.
    Ettei oli mun vanha mopo

    Fun is not a straight line
  10. #10
    Sehän se on! Eikös muistaakseni asiasta hiukan haasteltu puhelimitse menneenä kesänä?
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

    Vain nopeet elää..

    http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
  11. #11
    Itse ostin tuossa menneellä kesällä tuollasen gsxr:n. Peli on toiminu ihan kivasti 3km mitä ajoin sillä. Ostaessa moottorista kuului nokkaketjut pieni rallatus. Ostin uudet ohjurit ja kiristimen... Purin ohjurit pois ja kiristimen, ihmettelin erillaisuutta. Kunnes soittelu kierroksen jälkeen selvisi, että sielä oli moottorissa -01 kiristin ja ohjuri. Nokkaketjun tilasin sitten samaa kyytiä ja sekin oli parin edestakasen reissun jälkeen lyhyempi mikä koneessa oli paikallaan. Eli remontissa on vissiin vaihettu -01 ketjukin siihen. Purettiin ja kasailtiin sitä kunnes nokkapukkia laittaessa momenttiin napsahti pultti kanteen poikki. Nyt on sitten kansi koneistamolla ohivirtauksessa ja pulttia irti otettavana. Helppo rojekti poiki kivasti lisäurakkaa ja vähän rahaakin kustantava.

    Se on 31tkm ajettu. Eli kuuntele tarkkaan koneen nokkapuolen äänet ainakin ja käytä lämpöiseksi se kunnolla. Kilometrien puolesta olis ainakin kiristinremppa edessä. Mitään en pyörästä osaa muuta sanoa. 3km ajanu ekaa kertaa katuprätkällä, kivasti se hiekalla suttas tyhjää, aivan v*tun paska rassata, kun saa purkaa niin helvetisti kaikkea irti. Ja ajoasento ktm puolikkaan enskan jälkeen aika erikoinen... Kunhan nyt pääsee asvaltille sillä ajamaan niin on varmaan ihan kiva taittaa.
  12. #12
    Ihme sportti, kun ei ongelmitta perushuolloilla 30 tuhattakaan oikein kestä. Ehkä se vanhempi tekniikka tekee sen. Tiedän nimittäin jo useamman 2000-luvun pelin, joka on ajettu yli sen 30 tuhatta ja jopa 50/60 tuhatta perushuolloilla. Eikä ihan niin nättiä ajoa. Kaasari vs. ruisku, vanha tekniikka vs. uusi tekniikka.. siinäkö selitys ?

    Jotenkin tuntuu vielä kummalliselta, että juurikaan yli 30/40 tuhatta ajettuja (kyykky) pyöriä ei ole myynnissä. Mihin ne enemmän ajetut katoavat? Vai katoavatko mittarista kilometrit ennen sitä ? Ihan sama onko pyörä 90- vai 2000-luvulta, aina on mittarissa "vain" sen 30 tuhatta tms. !!! Esim. kyllä pyörään saa helposti sen 50 tuhatta rikki. Omassa kilogixussa vuosimallia 2003, meni 50 tuhatta rikki kuluneena kesänä. Eikä edes vaatinut mitään ihmeellistä pyörän selässä asumista. Ihmettelen sitten tätä 30 tuhatta ajettua 90-luvun puolivälin paikkeilta olevaa pyörää. Eipä sällit paljon tien päällä aikaa vietä, jos kilsoja on 30 tuhatta ja vuosia pyörällä takana 10, niin sehän tekee vain 3 tuhatta/vuosi! Epäilys herää ... Sama kilometrien vähyys koskee sekä suomi-, että tuontipyöriä.

    Noilla ajokilometreillä pyörässä pitäisi olla huolellisella hoidolla vielä alkuperäiset ketjut ja rattaat. Huolimaton kuski saa ne tietenkin nopeammin kuin siinä 30 tuhannessa loppuun, mutta normikuskilla pitäisi mennä enemmän. Muuten kulutusosia pystyy aika vapaasti vaihtelemaan. Jarrulevyjen kuluneisuudesta näkee myös jonkinlasta osviittaa ajokilometreistä. Jos ovat kovin kuluneet, on syytä epäillä kilsoja. Jäähdyttäjän kunto (kuinka paljon rivat vääntyneet kivisateessa) ja etukatteen kunto kielivät joskus kilometreistä. Tämäkään ei ole absoluuttinen totuus, sillä pyörässä on voinut olla lasikuitukatteet kiinni (radalla) tai sitten pyörä on kolaroitu ja siihen on vaihdettu uudet katteet jossain vaiheessa.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  13. #13
    Ainakin tässä vehkeessä oli takajarrulevy selvästi oikealta puolelta (takaa katsottuna) kulunut. Myyjä puhu että on kuulemma tällasessa gsx-r:ssä perusvika että syö jarrulevyn toiselta puolelta. Ei nyt hirveästi luottamusta herätä näiden kommenttien jälkeen. En osaa kovin hyvin kuulostella koneen ääniä että en sitten tiedä... Pitäisköhän kattella jotain toista vehjettä * Kuitenkin esim. virtalukko näytti siltä että ei ole kulunut niin että olisi rullattu 70 000 km... ja tosiaan syyläri oli ihan hyvässä kunnossa.



    Suzuki DR 650 RSE -91 SP43A

    Kawasaki ZX6R -00
    Kawasaki ZX6R -97
    Suzuki DR 650 Smoto -93
  14. #14
    Lainaa (Werty- @ Loka. 31 2006,23:49) kirjoitti
    Ainakin tässä vehkeessä oli takajarrulevy selvästi oikealta puolelta (takaa katsottuna) kulunut. Myyjä puhu että on kuulemma tällasessa gsx-r:ssä perusvika että syö jarrulevyn toiselta puolelta. Ei nyt hirveästi luottamusta herätä näiden kommenttien jälkeen. En osaa kovin hyvin kuulostella koneen ääniä että en sitten tiedä... Pitäisköhän kattella jotain toista vehjettä * Kuitenkin esim. virtalukko näytti siltä että ei ole kulunut niin että olisi rullattu 70 000 km... ja tosiaan syyläri oli ihan hyvässä kunnossa.
    En minä ainakaan ole kuullut missään pyörässä olevan sellaista tyyppivikaa, että jarrulevyä "söisi".

    Tuo kilsojen huijaaminen vanhoissa pyörissä on usein suhteellisen helppoa. Ei välttämätttä tarvitse ruuvata mittaria, kun ottaa vaan nopeusmittarin vaijerin irti ja sigma tilalle. Ei kerry kilsat, eikä mopo "vanhene" .

    Jos pyörästä löytyy huoltokirja, siitä voi jotain päätellä. Esim. jos 6 tai 12 tonnin huolto on tehty jo ekan kahden vuoden aikana ja pyörällä ei ole montaa omistajaa, on syytä olettaa, että kilsoja on tullut vuosittain ainakin sen 6-12 tonnia, mikä on melko normaali ajokilometrimäärä normimotoristille. Jos taas pyörä on seisonut pitkään, herää epäilys onko se kolaroitu jossain vaiheessa.

    Jos joku oikeasti wannabe-motoristi on sitä hallussaan pitänyt, niin voihan ne kilsatkin pitää paikkaansa. Mutta, 3 tonnia vuodessa muuten....

    Edit; virtalukon saa kyllä heikkoon happeen tosi nopeasti, jos kuskaa kaikkia avaimiaan samassa avaimenperässä moponavaimen kanssa. Siinä kun ne kilvan hetken hakkaavat, on uusikin pinta nopeasti ruvella. Tästä ei voi päätellä paljoakaan kilsoista.



    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  15. #15
    Lainaa (Athene @ Marras. 01 2006,12:02) kirjoitti
    Lainaa (Werty- @ Loka. 31 2006,23:49) kirjoitti
    Ainakin tässä vehkeessä oli takajarrulevy selvästi oikealta puolelta (takaa katsottuna) kulunut. Myyjä puhu että on kuulemma tällasessa gsx-r:ssä perusvika että syö jarrulevyn toiselta puolelta. Ei nyt hirveästi luottamusta herätä näiden kommenttien jälkeen. En osaa kovin hyvin kuulostella koneen ääniä että en sitten tiedä... Pitäisköhän kattella jotain toista vehjettä * Kuitenkin esim. virtalukko näytti siltä että ei ole kulunut niin että olisi rullattu 70 000 km... ja tosiaan syyläri oli ihan hyvässä kunnossa.
    En minä ainakaan ole kuullut missään pyörässä olevan sellaista tyyppivikaa, että jarrulevyä "söisi".

    Tuo kilsojen huijaaminen vanhoissa pyörissä on usein suhteellisen helppoa. Ei välttämätttä tarvitse ruuvata mittaria, kun ottaa vaan nopeusmittarin vaijerin irti ja sigma tilalle. Ei kerry kilsat, eikä mopo "vanhene" .
    Enpä myöskään tuollaisesta toispuoleisesta kulumisesta ole kuullut, ja itse kun myin oman SRAD:in (750cc) siinä oli mittarissa muistaakseni jotain 45-50 tkm. Eikä tuollaisia ongelmia ollut.

    Ja toi matkamittarin huijaaminenhan toimii ihan uusissakin Suzukeissa samalla tavalla, joten niihin ei kannata oikeastaan koskaan luottaa. Enemmänkin yleiskunto jne.

    Osta pois, jos uskot että mahdollisen levähtämisen tullessa osaat itse korjailla. Mutta ei siitä kyllä mielestäni ihan kauheen montaa tonnia kannata maksaa.
  16. #16
    Tarkennus tuohon jarrulevyn "syömiseen" Eli siis siinä on jarrulevy toispuoleisesti kulunut ja sanoi sitä gixereiden tekevän. Huoltokirjaa ei ko. vehkeestä löydy. Tarkoitin avainpesän ns. tiiveyttä. Avainta ei joutunut kääntämään mihinkään suuntaan kun virrat päälle käänsi. Nyt tuntuu jo turvallisemmalta ajatus jostain uudemmasta z750:stä tai honda hornetista. Koko opiskelijan omaisuuden siihen pyörään kuitenkin kiinnittää. Ja vähän enemmänkin.
    Suzuki DR 650 RSE -91 SP43A

    Kawasaki ZX6R -00
    Kawasaki ZX6R -97
    Suzuki DR 650 Smoto -93
  17. #17
    Varmaan järkevämpää ostaa uudempi peli, jos ei ole rahaa tai omaa taitoa korjata vanhaa. Voi niitä vikoja uusiinkin toki tulla . Mutta halvalla ei yleensä saa hyvää, korkeintaan kelvollisen. Jos ei ole omaa taitoa korjata, niin vanhaan pyörään saa korjauskuluina todella nopeasti kulumaan sen erotuksen mitä uudempi pyörä olisi vaatinut ostaessa. Korjaaminen on kallista, varsinkin jos jotain isompaa hajoaa. Tuollainen vanhempi pyörä on aina jonkinmoinen kompromissi.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  18. #18
    Lainaa (Werty- @ Marras. 01 2006,17:33) kirjoitti
    Tarkennus tuohon jarrulevyn "syömiseen" Eli siis siinä on jarrulevy toispuoleisesti kulunut ja sanoi sitä gixereiden tekevän.
    Höpsis! Ei gixereissä ole tuollaista tyyppivikaa..
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  19. #19
    Kuulis tuossa mainitsikin mitä mulle kävi tuossa kauden päättyessä. Eli laitimmaisen pytyn kiertokangen pultti katkesi laakerikaulasta ja kanki tärähti lohkosta pihalle. Tämä on tarkin analyysi tällä hetkellä, kone vielä kiinni pyörässä ja remppapuuhiin aletaan kunhan jaksetaan. Kilsoja 49tkm. Uusi kone on jo tiedossa ja homma hoituu vaihtamalla koko kone. Ja tulee sillä tavalla edullisemmaksi, rikkinäisestä ei ole kuin korkeintaan varaosiksi tai verkonpainoksi...

    En tiedä onko tämä jotenkin tyypillistä tälle mallille, mutta olettaisin että kyllä ne pultit katkeaa pelistä kun pelistä jos on katketakseen.

    Muuten ei ole tosiaan ollut mitään ongelmia ja pirun mukavat 20tkm on takana ja saman verran varmasti edessä. Että ei nyt ihan mustata sradien mainetta....
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  20. #20
    Itse ajelen -96 750 Sradilla, eikä pyörästä ole paljoa pahaa sanottavaa, kun suhteuttaa sanomiset siihen, että pyörä on 10v vanha ja hintaluokassa ~4500.

    Kone käy ja kukkuu, ei häröile ja kilkattaa kuulemma niin kuin kiksereiden pitääkin * Koeajoin Kesällä Benelli merkkistä pyörää, mallia en muista, mutta joku aika rehvakkaan näköinen ~1000 kuutioinen naku se oli ja kyllä siihen verrattuna kikserin mottori kehrää oikein kauniisti *

    Omassa saksantuonnissa on mittarissa jotain 38tkm, ja sehän on "normaali" lukema tuon ikäiselle, kuten aiemmin joku jo totesi * mitään käsitystä ei ole onko lukemaa muutettu, kun ei ole vierelle lyödä toista samanlaista, jolla olisi oikeasti ajettu tuo 38tkm. Ja kyllä se pyörän kuluminen on niin totaalisesti käytöstä ja huolloista kiinni.

    Osta pois vaan jos muuten miellyttää, tuossa pyörässä on aika paljon sellaista "high-tech" osaa (esim USD-keula, 6-mäntäiset jarrusatulat, jotka eivät kyllä ole ainakaan omassa pyörässäni ne herkimmät), jota joudut sitten ostamaan kuitenkin jos johonkin "uutena halvempaan" pyörään päädyt, esim. Z750, gsx-f ja gsf muutaman hyvän vaihtoehdon mainitakseni.

    Koneen leviämistä käytetystä pyörästä on vähän vaikea ennustaa, tosin nuo kikserit yleensä ostetaan melkoisen kovaan käyttöön.
    Itselläkin olisi kyllä halua antaa sikaa pyörälle, mutta esim. työmatkalla se ei yksinkertaisesti ole mahdollista kun aina joku tulee ruuhkassa perä edellä vastaan. Radalla kävin syksyllä ja se oli kyllä niin makeaa touhua, että keväällä heti uudestaa. Rata-ajossa otin tuon kikserin rataominaisuuksista ehkäpä sen 5% irti * ei se ollutkaan ihan niin helppoa, mutta sairaan hauskaa on opetella mutka-ajelua.

    Tähän aikaan vuodesta on ostajan markkinat ja hyvän pyörän saattaa saada jopa sopuhintaankin.
    <p>1290 Superduke GT</p>
  21. #21
    Taas tämmönen TAPAUS.

    edit. linkki



  22. #22
    Tulipahan lasku talvisäilöstä, kaasareiden synkasta ja vena säädöstä. Jokunen hepokin löytyi vielä masiinasta, vääntöä tuskin on ikinä ollutkaan Käppyrä

    Keväämmällä sitten taas .
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

    Vain nopeet elää..

    http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
  23. #23
    Sainpas vihdoin kasattua kannen takaisin paikalleen. Nokkaketju remontti olikin yllättävän tuskanen.

    Kyllä tuo mulla ainakin ensipyöränä menee aika napakkaasti. Tuntuu rullaavan aika iloisesti eteenpäinkin. Melkomoinen kulttuurishokki oli enduron jälkeen tollanen kyykky.
  24. #24
    Lainaa (willik @ Joulu. 05 2006,11:41) kirjoitti
    Sainpas vihdoin kasattua kannen takaisin paikalleen. Nokkaketju remontti olikin yllättävän tuskanen.

    Kyllä tuo mulla ainakin ensipyöränä menee aika napakkaasti. Tuntuu rullaavan aika iloisesti eteenpäinkin. Melkomoinen kulttuurishokki oli enduron jälkeen tollanen kyykky.
    No ei sitten muuta kuin ootellaan kevättä ja ja vielä kerran ja sittenkin vielä
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

    Vain nopeet elää..

    http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
  25. #25
    Tästä tulee piiiiiiitkä talvi ja kevät. Onneksi toukokuussa onkin ajoleiri heti tarjolla niin pääsee treenaamaan keulaperä-pannut ja kesän hyvin sairaslomaksi
  26. #26
    Luin mielenkiinnosta keskustelun, ja päällimmäiseksi jäi sellainen ajatus, että eikai tässä odoteta käytetyn moottoripyörän olevan täysin priima? Puhutaan kuitenkin likemmäs 10-vuotta vanhasta tuotteesta.

    Ostohetkellä voi suurimmat lapsukset karsia pois, mutta kaikkia tuleviakaan vikoja on vaikea korjata pelkästään ostamalla oikea kappale. Sen hyväksyminen helpottaa monesti. Toki tarkka pitää olla, mutta joskus näissä syynäyksissä paistaa fanaattisuus läpi. Toivottavasti löydät hyvän yksilön
  27.  
  28. #27
    Lainaa (AnDy @ Marras. 02 2006,20:16) kirjoitti
    Kuulis tuossa mainitsikin mitä mulle kävi tuossa kauden päättyessä. Eli laitimmaisen pytyn kiertokangen pultti katkesi laakerikaulasta ja kanki tärähti lohkosta pihalle. Tämä on tarkin analyysi tällä hetkellä, kone vielä kiinni pyörässä ja remppapuuhiin aletaan kunhan jaksetaan. Kilsoja 49tkm. Uusi kone on jo tiedossa ja homma hoituu vaihtamalla koko kone. Ja tulee sillä tavalla edullisemmaksi, rikkinäisestä ei ole kuin korkeintaan varaosiksi tai verkonpainoksi...

    En tiedä onko tämä jotenkin tyypillistä tälle mallille, mutta olettaisin että kyllä ne pultit katkeaa pelistä kun pelistä jos on katketakseen.

    Muuten ei ole tosiaan ollut mitään ongelmia ja pirun mukavat 20tkm on takana ja saman verran varmasti edessä. Että ei nyt ihan mustata sradien mainetta....
    Noniin, kuuden tunnin jumppa takana ja gixu elossa taas.

    Eli tänään vaihdettiin kaverin kanssa kimpassa uusi kone alle ja oikein nätisti tuntui käyvän. Alkuun tuon kokoisen "talvihuollon" tekeminen vähän jännitti, mutta onneksi mukana oli ammattitaitoinen tekijä. Ja yllättävän helposti homma hoitui, en olisi uskonut.

    Uusi kone on ainakin paperilla hyvä. Vuosimallia -99, joka on rahdattu suomeen -02 ja seissyt käyttämättömänä siitä lähtien. Kilsoja sakun mukaan 12tkm jotka voivat pitää yllättävänkin hyvin paikkaansa kun ko. pyörä ei tosiaan ole ollut kuin max kolme kautta ajossa. Tiedä häntä, mutta päällisin puolin erittäin hyväkuntoinen ja joka tapauksessa vähemmän kilsoja kuin edeltäjässään...

    Vielä ei koeajolle päässyt yllättävästä lumisateesta johtuen, joten keväämmällä sitten otetaan kunnon tyypit ja tsekataan että kone pelaa kunnolla.

    Nyt sitten vaan koitan hankkiutua tuosta vanhasta koneesta jotenkin eroon. Alakerta siinä ainakin kunnossa ja kaipa kansikin nelospyttyä lukuunottamatta ehjänä...en tosin ole ammattilainen noissa teknisissä asioissa, mutta näin asiantuntijani arvioi.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org