Kesällä oli pärrässä sellainen outo ongelma, että jostain kumman syystä kone ei saanut löpöä, kun tankissa oli alle 5 litraa bensaa. Otin sitten tuon bensapumpun irti tankista ja purkasin sen. Itse pumpussa ei kuitenkaan näytä olevan mitään häikkää, en kyllä ole testannut sen pumppaamiskykyä mitenkään ja toisaalta sitä bensaa tulee aikamoisella tahdilla vaikkei pumppu kävisikään.
Bensapumpun yhteydessä olevassa tyhjiöventtiilissä (vacuum valve englanniksi) oli purettaessa se ongelma, ettei se pysynyt kiinni. Itseasiassa se oli jäänyt jumiin auki, kun tarkastelin sitä tarkemmin. Toisaalta, kun purkasin sen tyhjiöventtiilin, niin en huomannut mitään ongelmaa. Laitoin sen takaisin kasaan ja se tuntuu toimivan ihan hyvin, mutta epäilen sen olevan hieman liian löysä. Sen saa pakotettua auki bensatankin suunnalta melko pienellä ilmanpaineella (en osaa tarkkaan sanoa kuinka kovaa pitää puhaltaa).
Liian herkkän venttiilin ei kuitenkaan tulisi aiheuttaa ajossa ongelmia, joten mikä voisi olla ongelmana?
Tankin sisällä oleva suodatin yleensä tukkeutuu niistä vaikka se päällisinpuolin näyttääkin puhtaalta jolloin se esim. pitkään vedättäessä hyytyy koko mopo vai? Toinen tyyppivika on tosiaan se alipainetoiminen bensahana joka saattaa jäädä vuotamaan jolloin yleensä kaasarit tulvii yli.
Uusi suodatin tankkiin ja siihen hanaankin löytyy muistaakseni joku korjaussarja.
<p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-> ?</p>
Mulla oli ongelmana toi alipainehana, kun se jumittui aina auki- asentoon ja bensaa tuli vaikkei olisi pitänyt, kun pumppu oli sammutettuna. Asensin hanaan sitten korjaussarjan mutta ei mennyt kauaakaan kun hana taas jumittui auki- asentoon. En tiedä, voi olla että oli ruoste tankissa joka sen jumitti vai oliko se pieni reikä siinä hanan kannen pohjassa joka oli tukossa. Tossa vähän juttua siitä reijästä ja muutenkin keskustelua hanasta.