JOVVAIN ?
.....Naaaaa, meinasin jotta lasken tarkkaan vaan sekosin jo jossain 28 jälkeen....kuka muistaa montako on ylös ja alas yhteensä ?
Fotograaffei
![]()
Eikös ne ollu joka mutkassa, ne numerot. Tuskin niitä silloin tarvii laskea ku käy tsekkaan vikan kehren/tornantin...(mchuurre @ Loka. 24 2006,21:47) kirjoitti
... jotain piti muistaa
En minä kynttilöistä tiedä mitään, mutta Stelviolla serpentiinit on numeroitu molemmilla rinteillä. Ja numerothan kumpareen molemmilla puolin kasvavat alaspäin, eli kertovat montako mutkaa vielä sinne baariin siellä ylhäällä.(mchuurre @ Loka. 25 2006,11:47) kirjoitti
Ehkä joku tietää, kuinka yleistä tuo "ylhäältä alaspäin" -laskeminen on? Useimmilla Italian passeillahan numerot alkavat alarinteeltä, ja pitää ajaa koko matka ylös asti että tietäisi montako niitä seprentiinejä on.![]()
Aikas hianoja kuvia sulla.(mchuurre @ Loka. 24 2006,21:47) kirjoitti
Huono sää vaan näkyy iskeneen päälle, kuvat kun etenevät kohtuu kirkkaasta aika sumuiseen. Millonkas olit tuolla?
Tänä kesänä kävin 19.7., ja taivas oli käytännössä pilvetön. Kivaa oli, lisään matkakertomuksen sivuilleni joskus...![]()
JOVVAIN !(mpuputti @ Loka. 25 2006,20:54) kirjoitti
....Naaaa, tais olla 14.10. Somaa jos tykkäsit fotograafeista
Muuten, edelleen kun kahton noita kuvia nii niis EI ole mithään tornanto-kylttejä ku vähäsen alussa. Itäpuolelta ku lähti nousee niin olisikohan ollut jonnekki 28 asti mutta sitten ne loppu !
Että meinaan ku ei länsipuolellakaan niitä ei ollut niin olisikohan selitys ihan yksinkertainen:
-talveksi net laitethan pois kun haittaavat kevääll linkoamista ?
-alempana ne on kun sulaa tuo väylä iliman linkoamistakin ?
![]()
Katteelliseks vetää![]()
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Lokakuun puolessavälin?(mchuurre @ Loka. 25 2006,21:38) kirjoitti
No jotain tuollaisia päivämääriä noissa valokuvissasi oli, mutta luulin että ne oli editointipäväyksiä.
Ilmankos siellä noin kylmältä näyttikin, jos oikein lokakuussa ;)
Heinäkuussa oli kyltit molemmin puolin ylhäältä alas asi joka mutkassa. Oletan että arvaamasi selitys on oikein.
Jokos on seuraava matka tiedossa? Menetkö vielä syksyllä, vai odotatko vuoden vaihteen yli ;)
Oletkos usein vuokrapyörällä, vai ajatko myös läpi Saksan?
Lensin Ateenasta Zurichiin juuri noihin aikoihin (13.10.). Oli pilvistä, mutta sen verran näin että Gardajärven itä- ja koillispuolella kukkulat oli lumen peitossa. Yritin kurkkia tuota Stelviotakin, mutta kun istuin koneen toisella puolen. Sen verran sentään erotin, että laakso Tiranosta Bormioon erottui hyvin. En nähnyt Stelviota, eli en tiedä oliko se pilvien peitossa. Luulin että on jo ihan lumen vallassa. Mutta teillähän oli kirkas ilma ainakin 14. päivän aamulla.
ediot: krijoiuts vtiriheä
JOVVAIN...!(mpuputti @ Loka. 27 2006,17:59) kirjoitti
......Naaaaa, no Servus Matti ! Juu, jos Luoja suo, niin kyllä se GAP2007 varmaan on taas tarkoitus käydä. Vuokrapyörällä jälleen kun ei tuo radiosta kuuluva "ahct kilometer stau" jaksa kiinnostaa ja toisekseen jotenkin sitä ajelee toisen pyörällä ihan toisella tapaa (äääääääääääärrrrrrrrrrn ) kun omalla, tämmöne rauhallinenkin miäs.
Pyörän varaan todennäköisesti Lenggriesistä mutta tällä kertaa jonkun GS:n tai GSA:n ?
Vai että Gardan päällä ! No met taas kierrettiin koko järvi 15.10 että säät oli jatkuva +20 ´c ja aurinkoa eikä muuten nähty lumia missään sieltä alhaalta maanpäältä.
![]()
No nyt on maailman kalenterit sekaisin.
Katsoin lentokoneesta ottamiani kuvia (jotta näkisin että otinko kuvaa Monte Baldon ylängöstä, siinä Gardan itärannalla - ei ollut kuvia, mutta muistelen että ylänkö näkyi olleen lumeton ja musta (eli ei ollut ruohoakaan)), kun huomasin että kuvat oli otettu vasta 20.10.
Joku oli pistänyt päähäni ihan väärän päivän, kuten ylemmästä viestistäni näkyy. Olen pahoillani hänen puolestaan.
Viikkoa aikaisemmin, sunnuntaina, (olisiko se nyt sitten ollut se 15:sta?) oli Alppien itäosassa kirkasta. Lensin Munchenistä kohti Ateenaa, Itävallan puolelle tultiin juuri Zel am Seen pohjoispuolelta, joka erottui hyvin, ja niin erottui kaikki tärkeimmät laaksot. Grossglockner jäi hiukan toisten kulluloiden taakse, ja taisi olla hiukan pilvessäkin. Mutta lähes koko matkan, myös yli Bosnia-Herzegovinan, oli erinomaisen kirkasta. Lähinnä Alppien puolella, korkeimpien vuorten välissä, näkyi pilviä, muuten oli aurinkoisen kaunista. Lämpötiloista en muista, enkä Munchenissä tainnut edes käydä lentoterminaalin ulkopuolella. Ateenassa oli talvi, eli lämpötilat ei juuri yli 20 asteen nousseet, auringossakaan.
Pitää ensikesänä miettiä, lähteekö omalla pyörällä (jos sitä kukaan ei osta), vai menisiko suoraan Munchenin kentälle ja vuorkaisi pyörän niin kuin sinä. *
Kerropa miksi GS/GSA, eikä LT? Tiedän että GS on hyvä Alpeilla, mutta eikös se LT ollut sinun suosikkisi?
Ja mikä on vuokraushinta? Otit BMWn omasta vuorkauksesta?
JOVVAIN GEEÄS !(mpuputti @ Loka. 27 2006,19:18) kirjoitti
.......Naaaaa, no tiäätysti ÄLTEE on mun suosikki ja tulee olemaan, siitä ei (eikäs tarvihe) päästä mihinkään....mutta mutta...Onhan se paino 380kg tankattuna ja sen laon kokoiset katteet ihan suotta tuolla passoilla, kehreillä ja tornanteilla ! Jos suoraa tai lievää mutkatietä jutataan niin eihän parempaa kyytiä reteoitten + cruisen säestämänä ou.
Mut mutkatiel ei tarvihe noita niin makeita sähkötilpehöörei niinku kesälläkin aattelin että aamulla jos on koleaa, niin laitethan sähöt penkkiin niin sillä otin GT:n. Juu, ja meinasin että kun siellä sataa kuitenki niin katteet on hyvä olla. Arvaa....En nähny saetta ejes teevees.
Jos 10 pyörää tulee vastaan, nii 8 niistä on GS:ää. Kevyt ja riittävän nopia 2:lla laukulla, "ilmastoitu" eli ei ou munat vaahos kokoajan niikus GT:llä, pystympi ajoasento (lähes kuin LT:llä) tiijät itekki!
Hintaa sain "hierottua" mukavasti, tinkimistä varten kun hinnat on:
Vapailla kilometreillä GT 7 vrk:tta 635,00 € + sivulaukut päälle.
Normaali taksa olisi ollut 165.00 € / päivä eli maksoin vain 4:stä.
R1200GS:n päivähinta on 153.00 € sis. 300 km
R1200GS Adv. " 159.00 € sis. 300 km
Ja jos oikein vähillä vermeillä lähtee niin system-kypärän saa 15.00 € / päivä. Säästyy yksi kapsäkki eli käsi jää vapaaksi
Paikka oli Motorrad-Martin
![]()
Denzelin Grosser Alpenstrassenführer -opuksen mukaan itäpuolella on 48 ja länsirinteellä 39 neulansilmää.(mchuurre @ Loka. 24 2006,21:47) kirjoitti
Muistelisin, että 28.6.2005 ajaessamme Stelvion edestakaisin kurvien numerokyltit olivat vain tien itäpuolisella osalla. Solatie avataan luemma yleensä vasta kesäkuun loppupuolella, joten olisikohan niin, että länsipuolelle kylttejä ei olisi vielä ennätetty talven jälkeen asentaa.
AndersReisen
Reissuverkko
"Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
- Leif Segerstam, kapellimestari
Se joka kerkee katsoa "Tornanten" numerointia, ajaa liian hiljaa ylös/alas...![]()
![]()
![]()
^Tai sitten niitä ei vaan yksinkertaisesti näe...
/e: äh, missä se kuva on?
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
^ kuva..
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Tai sitten ei uskalla katsoa muuta kun keskiviivaa. Kerran ko. tiellä ajokaveri näki lehmiä makoilemassa tien ja rotkon välisellä kielekkeellä. Minä mitään lehmiä nähnyt, hyvä kun uskalsin keskiviivasta katsettani nostaa.(Gari @ Loka. 30 2006,15:26) kirjoitti
Katselen mieluummin niitä maisemia sitten Pointin päällä kun pääsee pois pyörän selästä.
Kaikkea ei voi saada - mutta aina kannattaa yrittää
Saadakseni nähdä sateenkaaren minun on siedettävä myös sadetta.
Tuli käytyä paikan päällä toisen kerran tuossa heinä-elokuun vaihteessa.Eka kerran mp:llä 24 vuotta sitten,nyt autolla,asuntovaunu jäi siksi aikaa bolzanoon.Niin sitä vaan että kun tuonne ylös asti ajelee niin kannattaa ajaa myös sillä köysiradalla ihan huipulle asti.Köysirata menee kahdessa osassa,välillä vaihto,kahden jäätikön yli ja ylhäällä on ravintola.Tuli sitten vielä kiivettyä laskettelurinne ylös asti kun perhe jäi kahvittelemaan ravintolaan.rinne loppuu noin 3400 m korkeuteen,oheneva ilma tuntuu jo.maisemat ovat avarat sveitsin ja italian suuntiin.laskettelevat muuten aamupäivisin.
pertti hernejärvi