Nahkapuvuista ei ole juuri kokemusta, mutta hankinta on nyt mielessä, pyörätyypin vaihduttua.
Onko joku puku / malli mielestäsi yli muiden ?
Mitä ominaisuuksia nahkapuvussasi arvosta / pitää olla ?
Paras merkki laadullisesti ?
Muuttuiko ajotyyli? Ajoasu kannattaa valita käyttötarpeen mukaan. Asun pitää istua täydellisesti, ja ainoastaan eri merkkejä ja malleja sovittamalla se itselle paras löytyy.
Omasta Dainesesta ei moitteen sijaa löydy..
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
En tiedä mikä on paras laadullisesti, mutta olen testaillut useita Dainesen ja kahta Alpinestarin pukua sekä omistanut Dainese Mako 2-osaisen ja nyt on kaapissa Alpinestarin Vector 1-osainen.
Dainesen puvut tuntuivat olevan kaikki hieman jäykempiä ja kankeita, lisäksi yleisesti ottaen Dainesen leikkaus ei ainakaan itselleni sopinut kummoisesti (riippuu tietenkin myös puvusta/mallista). Alpinestarin puvut olivat molemmat selvästi mukavampia sekä istuvampia mulle (kroppa suth normaali mitoiltaan, 178cm/75kg). Dainesella tuntui olevan lyhyempi se reiden pituus ja vastineeksi persauksessa runsain mitoin löysää. (toi on muuten äärimmäisen tärkeä pointti kun sovitat sitä pukua, menet ajoasentoon ja varmistut siitä että reiden pituus on riittävä. Eli että polvilumpion alta ei juurikaan kiristä sinne reiden suuntaan)
Nuo Dainesen puvut ovat kyllä siis varmasti erittäin laadukkaita ja turvallisia vaikka ei itselleni oikein natsannutkaan. Mutta jos olet sovituskierrokselle menossa ja sitä silmälläpitäen kyselet sopivia ehdokkaita niin Dainese ja Alpinestar lienee ne tutuimmat ja varmasti laadukkaat merkit. Jotain Spyken pukuja joskus myös hypistellyt mutta jäivät imo jälkeen noitten kahden laatufiiliksestä.
.
Itselläni meni toisinpäin, Alpinestarts ei sopinut päälle ja oli kankea, kun taas nykyinen Dainesen 2-osainen nahka on kuin unelma.(pr0gram @ Huhti. 29 2006,21:02) kirjoitti
Kuten jo suositeltu, tee laaja kierros ja kokeile useampia pukuja ja merkkejä päälle, vain siten löydät sen, mikä sopii juuri sinulle.
![]()
Virheitä jo vuodesta -81
Eiköhän se riipu jonkin verran vartalotyypistä,mikä on hyvä,itselläni on dainese ja tyytyväinen oon ollu.
IXS,Shoei ja Alpinestars tuli myös kokeiltua,mutta oli tehty pitkille ja laihoille,kun oli muuten sopiva,ni puntteissa oli 10 cm liikaa pituutta.
Joten päädyin daineseen nyt 5 kausi alkanut ja tyytyväinen oon ollu.
Beringin takit ja Halvarssonsin raakapituiset housut (saa leikata puntit sen pituiseksi kuin haluaa). Syy: ainoat merkit Suomessa joiden mitoitus suoraan räkistä riittää 190cm+ hieman harteikkaammalla pitkäselälle. Beringin takeissa on pidennetty selkä ja Halvarssonilta löytyy henkselinahkahousuja joissa selkä tulee korkealle. Dainese olisi merkkinä kiinnostanut enemmän, mutta ei toivoakaan että niillä topeilla olisi saanut edes napaa piiloon. Koot nahkoissa tuntuivat olevan pienemmästä isompaan Dainese-Alpinestars-Bering/Halvarssons.
Takissa tärkein ominaisuus paksun nahan, suojien ja yleisen laadun lisäksi katukäytössä on irrotettava toppavuori. Lisää kummasti kamojen käytettävyyttä eri keleillä. Samoin housuissa saisi olla irrotettava Gorevuori, kiinteä vuori on todella tuskainen kesäkeleillä.
Mutta tosiaan kuten yllä mainittu niin oikea malli & merkki riippuu paljosti a) käyttäjän mallista ja b) missä sitä meinasit käyttää.
Saako irtoyhdistelmällä edes kisata? Eikös siellä pidä olla kokopuku?
Kiitos vastauksista.
Ainakin pari suosikkimerkkiä tästä selvisi ja sitten vaan pukukoppiin sovittelemaan.
![]()
Mä peesaan pr0gramia, Alpinestars'it tuntui paljon paremmalta ku daineset...daineset kovia kankeita korppuja.(TeeCay @ Huhti. 29 2006,21:56) kirjoitti
Toisekseen daineset tuntui olevan kovasti kaksijakoiset: design "kasari-designia", toisaalta modernit (ku kuulemma napamalli-pituus on muotia)
Kommenttini koskee ajotakkeja...
Puhutko nyt nahkapuvuista vai tixtexeistä?(Talttapää @ Huhti. 30 2006,20:18) kirjoitti
Eipä moisia lisukkeita ole missään kunnolla istuvassa nahkapuvussa. Nahkaiset touring-asusteet on asia erikseen.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
En kehannu aloittaa uutta aihetta, joten kysynpä tässä. Olen ostamassa Dainesen Makon tai Alpinestarsin SG-1 2-ostaista pukua, mutta en oikein osaa päättää kumman. SG-1 ei ole mahdollisuutta kokeilla, dainesen makoa olen kokeillut päällä. Makosta löytyy jonkin verran juttuja täältä, mutta SG-1:stä ei muuta kuin, että yksi on tilannut sellaisen saksasta. Olisko tuosta SG-1 mitään kokemusta kellään, että minkälainen on? Ulkonäöltään tuntuu ainakin vetävän pitemmän korren, mutta miten laadullisesti? Hyviä perusteluja saa esittää molemmista. Hinnassa on 30e ero Makon hyväksi, että sillä ei ole suurempaa merkitystä.
tänä kesänä ostin dainesen puvun, olisko ollut joku tank malli.
sen ainakin huomasin, että 1-osainen istui paljon paremmin kuin 2-osainen.
piispanristin stormilta ale laarista 450e. oli vähän niinkuin heräte ostos mutta pakko oli ostaa pois ku halvalla sai..
-98 xx KTM 300 exc
TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
Mullakin ois suunnitteilla ens kesäks nahkapuku. Kiikarissa ois Alpinestar GPU 1-osainen puku. Jos jollain ois kokemuksia kyseistä puvusta, kuulisin niistä mielelläni.
GSX-R 600 K6
Itselläni ei kokemuksia muista nahkoista, mutta BMW ´n Atlantis on ollut käytössä pari kesää ja olen ollut todella tyytyväinen. On hyvän näköinen (siis minun mielestäni) ja miellyttävä käyttää. Pehmeää, niin pehmeää ja mukavaa *Erillisen gorevuoren saa jos katsoo tarpeelliseksi. Itse en sellaista ole hankkinut. Pitää vettä jonkin verran ilmankin ja kaatosateessa olen käyttänyt erillistä sadeasua. *Goretex-pukuihin verrattuna ainoa puute jonka itse olen kokenut on taskujen vähyys, mutta niitähän ei nahkoissa yleensäkään liikoja ole. Suojiakin on jonkun verran, mutta niistä en osaa sanoa mitään. Onneksi ei ole tarvinut niiden kestoa ja asianmukaisuutta testaamaan. Joku fiksumpi osaisi varmaan kertoa niistäkin. *
"Never say never" mutta Goretexiin en ainakaan näillä näkymin palaa. *![]()
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan.
Spyken Cyber Race on kauden ollut päällä, pirun vähäisessä ajossa tosin. Ei valittamista sitten tippaakaan.
Kannattaa tutkia muitakin kuin noita "valtamerkkejä"; Dainesea ja Alpinea... voi löytää mukavia yllätyksiä.
-Z-
Halvarsson JerezItse olen tykännyt kovasti. Kolminkertaiset tikkaukset sun muuta. Mut tsekkaa itse. http://www.jofama.se/motorcycle_wear/
if i was in ww2 they'd call me spitfire
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Kuin myös, ja elokuussa sitten testattiin sitä konttaamisessakin ja ihan toimiva puku oli siihenkin.(Zandmann @ Marras. 19 2006,19:12) kirjoitti
Todennäköinen valinta myös ensikaudelle...
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Miten, onko kokemuksia noista mittatilaus puvuista? Jos rupeen ajelemaan radalla niin varmaan ois pakko hankinta, kun oon tällänen riuku. Kuka noita valmistaa, merkkejä malleja. Onko mittatilaus aina hyvä päällä vai onko niissä eroja.?
Jos viittitte vastailla niin.
Nopeat elävät, kuolleet eivät
Makossa on ongelmana joustojen puute haarovälissä. Tosi pirullinen jos meinaa radalla ajaa. Itselle ne joustot on ehdoton vaatimus puvussa -> en suosittele Makoa jos vähänkin sitä rataa meinaat.(ejp @ Marras. 18 2006,18:55) kirjoitti
.
Suomessa ainakin Sweep tekee mittatilausnahkoja. Ja PSI tekee myös mittojen mukaan. Kummatkin ovat vielä kohtuu edullisia ja Sweepillä olen itse kaatunut ja siinä hyväksi todennut.(Apbz @ Marras. 19 2006,22:53) kirjoitti
Ja onhan noita vaikka kuinka paljon enemmänkin, mutta nuo nyt ainakin löytyi nopeasti netistä. Mutta, koska nuo webbikaupat ovat Suomesta ja Ruotsista niin reklamointi voi olla helpompaa kuin jostain briteistä ostetulle tuotteelle.