Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Moi,

    Vuosimallin 2000 Thundercatti ei tahdo lähteä käyntiin kylmänä. Jos edellisenä päivänä on ajettu, saattaa se seuraavana aamuna vielä lähteä kohtuu hyvin käyntiin.

    Mitä kauemmin kissa on seissyt, sen varmemmin käynnistyksen kannsa on ongelmia. Lisäksi ryyppy ei tunnu vaikuttavan asiaan millään lailla? Eli kun catin saa käyntiin monien yritysten jälkeen, ryyppy ei vaikuta moottorin ääneen tai kierroksiin millään lailla (oli kone kylmä tai kuuma). Olen koittanut säätää ryypyn vaijeria tuloksetta. Lämpimänä kone toimii moitteitta.

    Kissassa on Factoryn suutinsarja, säädetty liikkeessä joka sen myös asensi. Tämä siis edellisen omistajan aikana.

    Uusi akku on ostettu - ei vaikutusta. Catilla ajettu 36000km.
    Onko ideoita mistä kannattaa lähteä liikenteeseen?
    Tulpat on menossa seuraavaksi vaihtoon... Liekö kaasarien puhdistus edessä?

    Kiitoksia jo etukäteen neuvoista

    - Mara
  2. #2
    Ryyppy eli kuristin ei toimi, syytä en osaa arvata.



    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  3. #3
    Jos ryyppy ei toimi millään lailla, niin kannattaisikohan aloittaa katsominen sen toiminnasta ettei vaan jotakin olisi mahdollisesti irti tai löysällä.
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  4. #4
    Kurkista rungon /sivukatteen välistä kaasarien alle/ etupuolelle, ja liikuta ryppyä. (paremmin näkee jos ottaa tankin+ilmanputsarin pois
    Kaasarien etu/alaosassa pitäis liikkua puikko / luisti pyörään nähden sivusuunnassa n 5-10mm kun ryypyn vetää pohjaan ja palautua kun päästää. Muistaakseni puikko tulee näkyville kaasarin vasemman alareunan alueelta sen luistin vetämänä.
    Muistelen et jos se vaijeri on ollu oikein löysällä, on mahdollista et se on tullu kolostaan pois kun ryypyn on työntänyt pois päältä.

    jos mitään liikettä ei oo, vaijeri on liian löysällä, pois paikaltaan tai poikki.
    Sit vaan tankki+ilmanputsari irti ja vaijeri paikalleen, säätöihin tai vaihtoon.

    Jos liikkuu, niin sit onkin mystisempi juttu.

    Tuolta löytyy räjäytys kuvia ko pyörään:
    http://www.ronniesmailorder.com/fiche....ar=2000
    yamahalla on noi samat tarjolla itellänkin, mut nyt ei tullu vastaan nopeasti
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  5. #5
    Kiitokset todella havainnollisesta vastauksesta *
    Juuri tuollaista kaipasin, vaan en olisi uskonut että sellaisen saan...
    Ilmoittelen kuinka asia etenee....

    Terv, Mara
  6. #6
    Itselläni oli aiemmin Catti ja tuossa oli kylmäkäyntiin vaikuttavana tekijänä tulpat, ero kylmäkäynnissä tuli tulppien ollessa n. 12tkm ajetut.

    Vika oli tuolloin lähinnä se, että ei jäänyt "laakista" käyntiin.

    Sinulla epäilisin ryypyn olevan vialla, kuten edellä kirjoittaneetkin veikkasivat.
    Mopo tykkää kun sillä ajetaan.

    VTR SP-1
  7. #7
    Milloin venttiilit on säädetty? Catissa taitaa olla huolto-ohjelmassa vasta 48tkm:n kohdalla..(?)

    Mulla oli aikonaan FZR 600:ssa samantapainen ongelma. Silloin ei kaasareiden/imupuolen läpi käynnistä eikä tulppien vaihdosta ollut mitään hyötyä, mutta venojen säätö auttoi. Aavistuksen liian vähän välystä lämpimänä niin jo alkoi muutama venttiili kantaa kylmänä yön yli ulkona seistyään.
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  8. #8
    Moi,

    Venttiilejä ei varmaankaan ole säädetty. Ainakaan edellinen omistaja ei 3 vuoden omistuksen aikana ollut säädättänyt niitä...

    1. Tarkastan ryypyn,
    2. vaihdan tulpat
    3. Säädätän venat, jos 2 ensimmäistä toimenpidettä ei auta...

    Kiitos vinkeistä!

    - mara
  9. #9
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (mksalin @ Loka. 25 2006,10:25) kirjoitti
    Moi,

    Venttiilejä ei varmaankaan ole säädetty. Ainakaan edellinen omistaja ei 3 vuoden omistuksen aikana ollut säädättänyt niitä...

    1. Tarkastan ryypyn,
    2. vaihdan tulpat
    3. Säädätän venat, jos 2 ensimmäistä toimenpidettä ei auta...
    Kuulostaa hyvältä listalta. Itsellänikin oli vm 00 catti ennen mutta en tosiaan huomannut parin vuoden aikana että mainitsemasi ominaisuus olisi tyyppivika.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  10. #10
    Moi,

    Vihdoin oli aikaa tutkia ongelmaa ja syykin selvisi. Kaasareiden ryyppy'puikot'/luistit liikkuvat käsin liikuttaen. Samoin luisteja liikuttava tanko, johon vaijeri kiinnittyy (noin 5mm). *Irrotin ryypyn vaijerin kahvasta. Vaijeri on aivan jumissa. Ei liiku mihinkään suuntaan vaikka kuinka kiskoo. Menee siis vaihtoon. Ainoa ongelma on pyöristynyt ristipääruuvi, joka kiinnittää vaijerin luisteja liikuttavaan tankoon...

    Kiitos kaikille avusta * ja vinkeistä!
    - mara
  11. #11
    No niin,

    Ruuvi lähti poraamalla. Ei muuta kuin uusi tilalle. Uutta vaijeria odotellessa tein tilapäisvirityksen ryypylle ja vaihdoin iridium-tulpat.
    Ensimmäinen käynnistys 1,5 kuukauteen ja lähti kuin palmun alta.

    -mara
  12.  
  13. #12
    hienoa.

    Se onkin sellainen kisu et kehrää kivasti kun kaasukahvasta silittää vastapäivään.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät