Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
    tuli sitten vaihdettua z750 uutukaiseen zx6r:ään , kuulostaa vaan pölynimurilta orkkis hormilla, sliparin osto edessä, onkos orkkis vaimentajaa edeltävässä putkessa joku säädin? sliparin vaihdossa tuo *ilmeisesti pitää halvaannuttaa / poistaa ,miten on ja miten tapahtuu? *

saa toki kaupata sliparia ja/tai seatcoveria(vihreää) jos nurkissa ylimääräisenä on...
    ja jos olisi kuvia eril putkilla olevista kawoista niin olisi vallan jees.
    baotian 50
    Siinä orkkis vaimentajassa on se läppäsysteemi varsinaista pönttöä edeltävässä putkessa. Kyseiselle venttiilille tulee vaijerit penkin alla olevasta servomoottorista. Nää vaijerit otetaan pois sliparin vaihdon yhteydessä ja yleensä mukana tulee semmonen metallikappale joka laitetaan servoon rajoittamaan liikerataa (tää viritys estää FI-valon syttymisen). Ihan helppo homma tuon poisottaminen on.

Ite ostin Akrapovicin sliparin kun kaikki muut näytti ihan törkeen rumilta. Tosin TwoBrothersRacing:illa olis uber siisti tuplaslipari mutta hintaakin on nelinumeroisen luvun verran Ainakin mun korvaan tuo akra kuulostaa tosi hyvältä, ei oo liian meluisa mutta karjuu kuitenkin miehekkäästi korkeemmilla kierroksilla. Valitettavasti ei oo kuvaa.

Edit: tarkennetaan nyt vielä senverran että se läppäventtiili siis tulee sen orkkispöntön mukana pois...

joop käyttelin mopoa tallissa ilman penkkiä ka huomio kiinnittyi tohon servoon , itse kanssa akraa miettinny josimura ei oikein iskenny silmään, devil käsittääkseni tekee kanssa tuplaputkea ko. mopoon...
    baotian 50
    ainahan ne vähän osuu
    no toi kuvan sarja on ihan sika ruman näkönen => minivilkut ja kilpiteline, sit OK!!!!!!
    K6/K7/K8 1000 Gikseriä vailla...
    joo ei tule mulle tuo devilin systeemikään...
    kaippa akran ostan.
    baotian 50
    Kaverin mopossa on Yosin pönttö ja power laatikko...

Äänet tuli ainakin sairaan siistiks

Ja tais olla halvin pönttö mitä sai kesällä -05...
    mietintä ohi akra tuli tilattua
    baotian 50
    Paljos maksoit ja mistä tilasit? Oman akrani hankin Carpimotolta, maksoi postikuluineen 580e.
    huolto-kaksikko jämsästä toimittaa pöntön ,hinnaksi kokolailla 650€ ,en jaksa ryhyä mistään itte tilaileen, maksetaan palvelustakin jotain
    baotian 50
    Itsekin olen valitsemassa juuri sliparia -05:een, joten tuli tämä threadi tilauksesta..
    Onko sillä pakoventtiilillä sitten mitään muuta tehtävää, kuin rajoittaa ääniä ala/keskikerroksilla? Ei käsittääkseni missään tehoputkessa ole ks. venttiiliä mukana..

Jenkeillä se vasta hauskaa onkin, niillä se läppä sulkeutuu uudestaan n.13000rpm kohdalla. Tuottaisi kuulemma liikaa ääntä muuten... Muutama heppa siis puuttuu jenkkimallin 636:sta!
    RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
    Käsittääkseni se venttiili lisää hiukan vääntöä ala- ja keskialueella. Itse en kyllä juurikaan huomannut eroa pöntön vaihdon jälkeen. Niinhän sitä sanotaan että missä on ääntä, siellä on voimaa, joten varmaankin se kadonnut puoli nyyttonia kompensoituu parantuneiden äänien myötä
    Trooper: Käytitkö pyörää penkissä vaimentimen vaihdon yhteydessä? Teitkö mitään muita muutoksia kuin vaihdoit vaimentimen?
    En käyttänyt penkissä. PowerCommanderiin nakkasin vaan eri kartan, tais olla tuo Micronin kartta. Viime kesänä ei nimittäin vielä ollut valmista mappia akran sliparille mutta nyt näyttäs olevan. Tänä keväänä ois kylläkin tarkoitus viedä mopo penkitettäväksi niin saa vekottimen optimisäätöihin.
    Lainaa (Trooper @ Maalis. 05 2006,20:13) kirjoitti
    En käyttänyt penkissä. PowerCommanderiin nakkasin vaan eri kartan, tais olla tuo Micronin kartta. Viime kesänä ei nimittäin vielä ollut valmista mappia akran sliparille mutta nyt näyttäs olevan. Tänä keväänä ois kylläkin tarkoitus viedä mopo penkitettäväksi niin saa vekottimen optimisäätöihin.
    Öö.. Nyt en ole aivan kärryillä. Siis oliko sulla PowerCommander kiinni jo ennen vaimentimen vaihtoa? Vai tuliko PC vasta samaan aikaan?

Kuinka paljon muuten tuo PowerCommander maksoi?
    Juu siis mulla oli PC jo ennen sliparin hankintaa kun ei ollut vara ostaa kaikkia herkkuja samaan syssyyn Tilasin PC3usb:n täältä, hinta postikuluineen oli 324 dollaria plus tulli päälle (en muista tätä summaa). Jokatapauksessa tuli halvemmaksi kuin suomesta ostettuna.

Commanderissa oli "vakiosäädöt" putken asentamiseen saakka, ja tällöin vasta huomasin että vekottimessa on myös kiihdytyspumppu joka pitää kytkeä erillisellä softalla toimintaan.
    Laser X-treme

Ihailkaa tuota, hintaa on kyllä yli 600€
    RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
    Kaivellaanpa vanhaa aihetta ylös.
    Ajattelin pyörääni tuon Akrapovicin sliparin laittaa, mutta siitä näyttää esim. tuolla Carpimotossa, olevan kahta eri mallia, toisessa jokin db-killer mukana. Käykö kumpi tahansa Suomessa katukäyttöön, kumpaa versiota teillä on käytössä?

Olen siis aikeissa tulevan talven aikana hankkia sliparin lisäksi powercommanderin. Aion teettää asennukset kuitenkin liikkeessä, jossa sitten suoritetaan mittaukset vakiona sekä palikat paikoillaan säädettynä. Niin ja onko kokemuksia kuinka halukkaita liikkeet ovat asentamaan muualta ostettuja osia? Ajattelin vain, että voisin hivenen säästää euroja tilaamalla osat itse .
    Lainaa (Antti.L @ Loka. 24 2006,15:22) kirjoitti
    Kaivellaanpa vanhaa aihetta ylös.
    Ajattelin pyörääni tuon Akrapovicin sliparin laittaa, mutta siitä näyttää esim. tuolla Carpimotossa, olevan kahta eri mallia, toisessa jokin db-killer mukana. Käykö kumpi tahansa Suomessa katukäyttöön, kumpaa versiota teillä on käytössä?

Olen siis aikeissa tulevan talven aikana hankkia sliparin lisäksi powercommanderin. Aion teettää asennukset kuitenkin liikkeessä, jossa sitten suoritetaan mittaukset vakiona sekä palikat paikoillaan säädettynä. Niin ja onko kokemuksia kuinka halukkaita liikkeet ovat asentamaan muualta ostettuja osia? Ajattelin vain, että voisin hivenen säästää euroja tilaamalla osat itse .
    Db-killerillä olevassa putkessa on e-hyväksyntä, jota periaatteessa täällä vaaditaa. Killerinhän saa irti, joten varmaan kannattaa hommata se killerillä varustettu putki.
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  20.  
    Suosittelen ostettavaksi sen db-killereillä olevan putkiston/sliparin jos sattuu käymään niin et suomessa aletaan pyöriä katsastaan niin ei sit tarvii joka leimalle vaihtaa orggis kiluja kii.Kumminkin siä on se perhonen ja sen vaijerit hankaloittamassa asennuksia kiinni ja irti.Itellä oli -05 mallissa yoshimuran slipari ja äänet oli kun sinfoniaa. Toimi oikeesti hyvin.Vakio putkella ajelin sen 1000km sisään ajon ja heti putki vaihtoon tonnin huollossa joten en kerennyt eroja huomaan kun pyrin ajeleen sisäänajot alle 5000 kierroksella.yoshissa ei kyl ollut db-killereitä mut ehkä olis saanut tarvittaessa.Uuteen pyörään hankin nyt kumminkin akran bolt -onit joissa E-hyväksyntä(varmuuden vuoksi )
    BMW S1000rr 2010