Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    kiristimen vaihto. Olisiko jollain antaa hiukka ohjeita kyseiseen operaatioon, onko työläs hommeli?? Enpä löytänyt manuaalia kyseiseen pyörään.

    ja toinen kyssä onko takavaloilta hyvä ottaa virta autocomiin?? toimiiko pmr puhelimen voxi autocomin kautta ok vai tarviiko olla erillinen tangentti?

    Kiitos jo etukäteen!
  2. #2
    eikös kellään oo kokemusta vai eikö vaan kiinnosta auttaa!
  3. #3
    ketjun vaihto on ainakin työläs. menee useita tunteja hommaan. kiristimestä en osaa sanoa kyseisen yksilön kohdalla. luulen että työtä teettää sekin...
    Yamaha FZ1-N -07

    www.salonen-motorsport.fi
  4. #4
    Lainaa (tahvo @ Heinä. 05 2007,22:12) kirjoitti
    eikös kellään oo kokemusta vai eikö vaan kiinnosta auttaa!
    isot sivukatteet irti ,tankki irti ,tulpanjohot irti,puolat irti,venttilikoppa auki,ajoitusmerkit kohdalleen,kiristimen ruuvit löysälle,imunokka irti,kiristin+ketjulaahari irti ,varovaisuutta ettei sokat tipu koneeseen.....ketju kannattaa sitoa pakonokkaan esim nippusiteellä...onnea ja tarkkaavaisuutta.... olihan kyseessä 1000 f
  5. #5
  6. #6
    Tällaisen ohjeen mukaan tein joskus itse vuoden -89 malliseen ko. kiristimen vaihdon:

    1. Erikoistyökalut & tarvikkeet
    - liuskemitta eli rakotulkki (venttilien säätöön)
    - 10 mm hylsy, pituus n. 80 – 100 mm, sisälle mahduttava ruuvimeisseli (venttiilien säätöön)
    - rautalankaa ketjun kiinnitykseen asennuksen ajaksi
    - kunnon rätti (reikään, ettei pultit tipu kampikammioon)
    - moottoriöljyä tippakannussa (asennusöljyksi)
    - silikonia: venttiilikopan tiiviste ei muuten pidä
    - hyväkuntoisia (ettei vaan mene pultit pyöreäksi) 10 mm hylsyjä + piippuavain

    2. Irroitus
    - irroita venttiilikansi
    - irroita ketjun yläsuoja (4 pulttia)
    - laita T-merkki alhaalta kohdalle ja katso, että rattaiden vaakamerkit on kohdallaan ja IN ja EX merkit päällä
    - irroita rattaat nokka-akseleista ja ota ketju pois rattailta
    - irroita nokka-akselin pukit
    - paine päällä => varovasti joka pulttia kierros kerrallaan
    - ota muistiin paikat, laitettava samoihin paikkoihin !
    - irroita nokka-akselit (pujotetaan rattaiden läpi) ja sen jälkeen rattaat
    - irroita kiristäjä (4 pulttia, varovasti, ettei pultit putoa reikään)
    - irroita ketjun ohjuri: sokat irti ja tapit pois
    - pese kaikki osat

    3. Kokoonpano
    - ketjun ohjuri paikalleen
    - kiristin paikalleen
    - tarkista, että T-merkki edelleen kohdallaan alhaalla
    - rattaat ja nokka-akselit takaisin
    - merkit rattaissa vasemmalle puolelle
    - asennusöljyä runsaasti nokka-akselin laakeripinnoille ja pukkeihin
    - nokka-akselit paikalleen, niin, että IN ja EX –merkit ylöspäin
    - taas varovasti pultti pultilta kierros kerrallaan
    - rattaat ketjulle niin, että IN ja EX viivat kannen tasossa
    - ensin pako-, sitten imupuoli
    - rattaat tarpeeksi kireälle kiinni !
    - öljyä nokkiin ja pyörittelyä è on ajoitus oikein ?
    - ketjun yläsuoja kiinni
    - venttiilien säätö
    - venttilikansi kiinni

    4. Momentteja
    - kiristäjän pultit 1.4
    - rattaan pultit 1.7
    - nokka-akselin laakerit 1.4
    -
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  7. #7
    kiitos noilla luulis selviävän! toki jos jollain tulee jotain mieleen niin kertokaa ihmeessä! ei manuskaa sattuis mistään löytyyn?? autocom kysymykseen löyty näämmä useempikin ketju! kiitos!
  8. #8
    Lainaa (tahvo @ Heinä. 05 2007,23:50) kirjoitti
    kiitos noilla luulis selviävän! toki jos jollain tulee jotain mieleen niin kertokaa ihmeessä! ei manuskaa sattuis mistään löytyyn?? autocom kysymykseen löyty näämmä useempikin ketju! kiitos!
    Manuska

    Tuolta löytyisi manuska -96 asti. Käsittääkseni motti ei ole muuttunut -97:ssa.

    Edit: tuossa vielä suora osote jos linkki ei pelaa:
    http://www.diff.ru:8000/Honda_C....ual.zip



  9. #9
    -[/quote]
    pakonokkaa ei tarvi irrottaa .imunokan irrotus riittää.
  10.  
  11. #10
    autocomiin voit ottaa virran takavaloilta.se on helpoin paikka haarottaa virta ja tulee autocom silloin helposti virtalukon taakse. pmr toimii kivasti juurikin tolla fox toiminnolla.eli tangettia ei ole pakko laittaa, paitsi ehkä jos haluat puhua esim. vain takana istujalle niin ettei koko kylä kuule.mutta muuten oikein kiva setti kun ajelee porukassa..