Ihan sama valojen suhteen, mutta alkoi kiinnostamaan, että KUN(pärpä @ Loka. 20 2006,13:36) kirjoitti
ajatellaan onnettomuustilastoja, niin kenelle pitäisi kortti antaa?
Osaan itsekin vastata, että "syyttömille" tietenkin. Mutta jekku
onkin siinä, että mistä tiedät etukäteen kuka on syyllinen
tai syytön taikka kuka ajaa kolarin ylimalkaan, kun monesti se
syyllisyys tai syyttömyys ei kunnolla selviä edes eri oikeusasteissakaan.
Olen muutamaan otteeseen todennut, että olisi jokseenkin hyvä
mikäli pystyttäisiin järjestämään tsykolookiset testit kaiken
muun, kuten sääntöjen ja teknisen osaamisen lisäksi.
Testattaisiin asennetta liikenteeseen.
Tiedän kyllä, että ihan jokainen tekee liikenteessä virheitä. Siitä
ei olekaan kyse. Ylinopeutta en itse pidä kovin ihmeellisenä
rikoksena, vaikka se tuntuukin nykyään korostuvan aika paljon.
Olikohan se eilisessä lehdessä, että suojatien eteen pysähtyneen
ajoneuvon ohitse hurautti joku tyyppi pysähtymättä ja teilasi
jalankulkijan aika huonoon kuntoon. Näitä muita kuin ylinopeuksia
ei vissiinkään valvota enää mitenkään. Kaikkia kännykkä korvassa
ajelijoita on nykyään pilvin pimein. Se vehje pitäisi työntää 5 cm
syvemmälle sinne korvaan - sitten ainakin olisi hands free.
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Niinpä niin; luulo ei ole tiedon väärtti, asiaa todistetaan ainakin joillakin EA:n kursseilla tuomaille, järjestämällä koe.(pärpä @ Loka. 20 2006,13:36) kirjoitti
Arvioporukkana motoristit, joiden pitäisi asiasta tietää..
Siinä mallipyörä tapittaa kohti koeryhmää GPS:n tarkkuudella pitkät päällä ja toisen kerran ilman.
Jokaisen suorituksen jälkeen kysytään nopeus ja etäisyys.
Siitä vaan tilasto ja avot ryhmän veikkaus menee aina keskiarvoon pitkät päällä: kauempana ja hitaammin kuin todellista.
Kukaan ei katso mielellään kirkasta häikäisevää valoa kuin hetken, niin silloin on myös virhearvion mahdollisuus valmis.
Pitkillä ajaessa on myös valmiiksi pelattu kaukovalovilkku pois mahdollisuuksista.
Samoin koetetaan samat vilkku päällä, ei näy! Joten turha hämmästyä, jos autoilija tekee äkkinäisiä, kun luulee häikäisevän MP:n muuten vaan hidastelevan/antavan tietä tms.
Niin ja se ajokortti on miltei kansalaisten perusoikeus saada, jos lääkäri ei muuta sano, siihen on totuttauduttava...
Kiitos, nyt minäkin uskon. Tietovarastoni on lähes täydellinen *![]()
- ihan turha tulla selittää mitään ennen aamukahvia -
oma veikkaus että jos ajelet rajotusten mukaan ja auto tulee kolmion takaa alle ei ole autoilija nähnyt sinua ollenkaan. en vaan jotenkin usko että kukaan olisi niin tyhmä että katsoo että tuolta tulee tommonen kirkasvalo oikealta en osaa sanoa kuinka kovaa tulee tai kuinka kauakana mutta eiköhän tästä kerkeä pujahtamaan.
aja hitaammin, nauti kauemmin...
Tän vois kyllä siirtää täältä vaikka omaksi jutuksi...(fxstd @ Loka. 21 2006,16:20) kirjoitti
Muutenkin koko juttu on jo livennyt vähän sivuraiteelle otsikosta, näkyväisyydestä yms, ei oikein kuulu enää tähän onnettomuuteen.
Kynttiläketjun rinnalle voisi kyllä perustaa muistorahastoketjun. Pystyisi edes jotenkin auttamaan surun murtamia omaisia.(Matva @ Loka. 21 2006,17:05) kirjoitti
Mulle jäi hieman epäselväksi miten raha auttaa surun murtamia omaisia? Eikö tuo kahiseva ole aika kylmä hyödyke vaan...(Sepou @ Loka. 22 2006,11:58) kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Turun Moottoripyörälijät (Tump) on perustanut muistorahaston menehtyneen jäsenensä perheen taloudelliseksi tukemiseksi. R(Jassu @ Loka. 22 2006,13:57) kirjoitti
Toivon, että mp-kerhot tekevät niin vastakin ainakin omien jäsentensä hyväksi. Raha ei tuo miestä takaisin, mutta saattaa lievittää taloudellista tilannetta.
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. (Luutnantti Koskela)
Myö ei olla tultu tänne kuolemaan, vaan tappamaan ( A. Rokka)
Tuo on hyvä pointti kyllä.(skoge @ Loka. 22 2006,21:09) kirjoitti
Itse olen huolehtinut noista jutuista vakuutuksilla - tässä harrastuksessa kun koskaan ei voi tietää.
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Miten on? Muistaakseni meillä ei saa tai erittäin hankala on saada lupia viranomaisilta yksityiselle ihmiselle kerätä rahaa.(skoge @ Loka. 22 2006,21:09) kirjoitti
Sinänsä tuollainen kansalaiskeräys on joissakin tapauksissa erittäin hyvä asia.
![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Totta joka sana, siksi kirjoitinkin että edes jotenkin.(Jassu @ Loka. 22 2006,13:57) kirjoitti
Rahankeräyslain mukaan yksityishenkilöiden merkkipäiväkutsujen ja -haastattelujen sekä kuolinilmoitusten ja muistokirjoitusten yhteydessä esitetyt muistamispyynnöt eivät vadi rahankeräyslupaa. Liekö kyseessä tälainen? Yleensä niissä taidetaan pyytää rahat jollekin järjestölle.(Sara @ Loka. 22 2006,21:40) kirjoitti
Yleensä tapana lienee perustaa rahasto vainajan lasten koulutuksen tukemiseksi.
Valitettavasti minulla on omakohtaistakin kokemusta puolison menettämisestä liikenneonnettomuudessa. On totta, että raha ei menetystä korvaa, mutta tämä yhteiskunta on rakentunut niin, että maksut on pakko hoitaa heti onnettomuutta seuraavanakin päivänä, mutta eläkepäätösten ja mahdollisten vakuutuskorvausten käsittely kestää kuukausia. Eli rahakin on kyllä tarpeen.
Tärkeintä on kuitenkin ystävien ja yhteisön tuki ja on hienoa lukea että Turun Moottoripyöräkerho on järjestämässä omaisten toiveesta saattuetta vainajan viimeiselle matkalle. Kaikenlainen vilpitön muistaminen on parasta tukea, mitä omaisille voi antaa. Yksityisyyttä kunnioittaen tietenkin.
Synkimmistäkin hetkistä pitää löytää jotakin positiivista. Liikenneonnettomuudet ovat aina vahinkoja, sattumia, jotka eivät jätä omaisille syytä itsesyytöksiin. Me emme olisi voineet tehdä mitään toisin estääksemme onnettomuuden. Ja jos lähtö tapahtuu rakkaan harrastuksen parissa, voi luottaa, että myös viimeiset hetket olivat onnellisia.