Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Eli joskus lähtee napista käymään, muuten vain lykkäämällä. Akku näyttää ihan hyviä lukemia, vajaa kauden ajettu, lataa kunnolla ja kontaktit ok.

    Startatessa kuuluu toisinaan (aika usein) vou vou ja akku tyhjäksi. Mitattiin Hondan huollossa Tsekinmaalla ja asentaja sanoi kilometrejä olevan startille liikaa (65tkm.). Eli vastus liian kova, ottaa liikaa ohmeja startatessa.

    Onko tehtävissa muuta kuin vaihto ?
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
  2. #2
    No ei toi nyt ole startille vielä mitään (65tkm). Se taas jos sähkömoottorissa on liikaa vastusta (=ohmeja) tarkoittaa yleensä sitä että se moottori ei ota startatessa tarpeeksi virtaa, koska sieltä on käämi jostain poikki yms.

    Tuota akun tyhjenemistä taas aiheuttaa jos jokin jumittaa starttimoottoria, eli jos sähkömoottori ei pääse pyörimään = oikosulku.

    Itse suosittelen ensin tutkimaan starttimoottorin maadoitukset ja kaapelit. Sen jälkeen vasta purkamaan sen starttimoottorin ja katsomaan siitä laakerit. Jos nuo kaikki ovat kunnossa, sen jälkeen voi ruveta miettimään sitä startin vaihtoa.
  3. #3
    Just.

    Sen verran tiedän, ettei kilometrilukema kyllä paljoa ole startille, mutta uskon sen olevan pimahtanut.

    Talvi on aikaaa tutkailla, mitä se onpi syönyt. Eli laakerit, harjat ja jotain sellaista on siitä vaihdettavissa.

    Pitääpä avata, kunhan saa laitteen takaisin talliin.
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
  4. #4
    Minulla oli 86-mallisen VFR:n starttimoottorikytkimen kaksi pulttia löystyneet ja ottivat koppaan kiinni. Lisäksi limppu oli halki, mikä aiheutti startin jumittamista, ikään kuin akku olisi sippi sekä startin pyörimistä "tyhjää" starttikytkimen luistaessa. Ei muuta kuin oikea koppa auki ja tutkimaan kytkimen kunto sekä onko pultteja löysänä.
  5. #5
    Lainaa (vepa @ Loka. 17 2006,19:10) kirjoitti
    Minulla oli 86-mallisen VFR:n starttimoottorikytkimen kaksi pulttia löystyneet ja ottivat koppaan kiinni. Lisäksi limppu oli halki, mikä aiheutti startin jumittamista, ikään kuin akku olisi sippi sekä startin pyörimistä "tyhjää" starttikytkimen luistaessa. Ei muuta kuin oikea koppa auki ja tutkimaan kytkimen kunto sekä onko pultteja löysänä.
    Joo, sama juttu oli miulla 90-VFR:ssä... starttikytkimen 2 pulttia löysällä ja söivät kytkinkoppaan melkoiset urat. Onneks ei läpi asti... Lisäks starttikytkimen jouset olivat melko kuoleutuneet.. venyttelin hieman niitä ja kytkin kasaan ja avot että toimii hienosti... ja on toiminut jo 2 vuotta ton jälkeen moitteetta. Rempan hinta oli 0 euroa
    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95


  6. #6
    No pitääpä tutkia tuo, ennen kuin tilaan uudempaa tilalle.
    Kuulemma noissa starttikytkimissä on ollut pikku vaivoja joskus, vanha mulla pelas 115 tkm, eikä oireillut....
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
  7.  
  8. #7
    Lainaa (-O- @ Loka. 17 2006,07:30) kirjoitti
    Eli vastus liian kova, ottaa liikaa ohmeja startatessa.
    Eli siis antaa liikaa ohmeja *
    Mikäli startti vie rajusti virtaa (ottaa paljon amppeereja), se viittaisi maavuotoon, toisin sanoen eristevikaan, siis jonkin asteiseen oikosulkuun, kuten jo aiemmin todettiin.