Mistä mahtaisi löytyä 2002 mallisen ttn moottori, vähän ajettu?
Tai vaihtoehtoisesti kansi+muuta osaa.
- T 1150910 SYLINTERINKANSI
- T 1130025 PAKOVENTTIILI
- T 1130024 IMUVENTTIILI
- T 1130019 PAKOVENT.KUPPI
- T 1130026 IMUVENT.KUPPI
- T 3990086 KANSITIIVISTE SRJ.
- T 1120890 TÄYD. MÄNTÄ
- T 1110809 KIERTOKANKI
- T 1110815 KK-LAAKERI
- T 1230316 ÖLJYPOHJANTIIV.
Ei ollut Bikez.com -sivulla 2002 -mallia (linkki), en tiedä tehtiinkö niitä vielä silloin? Speed Four on käsittääkseni nakuversio tt600 pyörästä. Sama kone hieman eri tavalla tuunattuna: enemmän alavääntöä, vähemmän huipputehoa tms. Eikö tämä ole yleensä nakuversioiden resepti?
Hyvällä tuurilla speed fourin kone menisi heittämällä myös kuussataseen. Niitä on keskieuroopassa kai myyty aika hyvin ja sieltä voisi löytyä joku raato, josta saisi halvalla moottorin.
Siis mitämitämitä? Nyt kerrot kaiken mitä sille koneelle oikein on tapahtunut! Kuulostaa iso moottorivaurio noilla kilometreillä todella oudolta. Itse olen ajanut tt600:lla n. 30 000km ja moitteettomasti on kyllä toiminut.
Lyhyesti sanottuna:
Kerkesin itse ajamaan pyörällä 1500km kunnes yhden sylinterin imuventtiili jumitti ja mäntä ajoi kolarin.
Pyörä on huollettu säännöllisesti enkä ainakaan itse ole pyörää revitellyt tai tehnyt mitään väärää.
Merkkiliikkeessä ei pystytty kertomaan mikä tämän kaiken on aiheuttanut vaikka on ollut heillä korjattavana huhtikuusta lähtien.
Onkos tää se sininen TT600 minkä bongasin viime viikolla kone täysin irrallaan Motomarketissa? Hiukan katselin että mitäs mitäs...
Itsellä TT600 hiukan reilu 32tkm mittarissa(itse ajettu ~puolet) eikä koneen osalta kyllä mitään ongelmia ole ollut. Noin muutoin, jäähdyttimen letku murtunut, öljynpaineanturi kosahtanut sekä yksi stefa (taisi olla vetoakselin, en nyt muista tähän hätään) mennyt. Näissäkin Motomarket kiitettävän ripeästi toiminut, ts. ajoaikaa ei ole tuhraantunut juuri yhtään.
Liikettä missä pyöräni on maannut en viitsi mainita koska ymmärrän osittain asian viivästymisen ja korjaus on vielä kesken. Tällä hetkellä tuntuu että korjaus etenee ripeästi ja ensi kesänä saattaisi kilometrejä jo kertyäkin.