Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 36:een 36:sta
  1. #31
    Terveppä terve, pistetäänpä taas pitkästä aikaa tarinaa kotkasta.

    Menin sen sylinterin ja männän kanssa konepajalle ja kysyin, että olisiko mielepidettä missä vika, firman kahdesta miehestä paikalla oli juuri se toinen, joka siis ei ollut putkitusta tehnyt.

    Sanoi heti, että välykset on varmaan pienet, on kerran ennenkin käynyt sama juttu, tilasi heti uuden männän ja lupasi hoonata oikeaan kokoon- takuuseen.

    olin todella positiivisesti yllättynyt, koska olin varautunut köyhtymään taas sen vajaa 200e uudesta männästä. reilu meininki ja ottavat vastuun virheistään.

    Mutta mutta, mäntä tuli ja välys oli 0.10mm, eikä suinkaan 0.051 joka mäntäpaketissa luki, eli vika ei ollutkaan välyksissä.
    sanoin että siinä tapauksessa minä maksan männän, koska virhe ei ollut teidän, kaveri totesi no jos pistetään puoliksi lasku. tästäkin pajalle

    peli kasaan ja pelokkain mielin pata tulille, mitään vikaahan ei ollut löytynyt, 4% bensat ( joo, hätävarjelun liioittelua)
    ja iso suutin, ettei ainakaan mene laihalla, kyllähän se kävi, mutta röpöttäen ja ei ottanut kierroksia. sehän sitten kastoi ja hajotti tulpan- uusi tulppa, potkaisu kammesta ja kuului kimeä pingg.. ääni. kampi lohkesi nivelestään.

    Tässä vaiheessa kävi mielessä taas se ennakko, kun noin pahasti vastaan potkii, mutta kun vauhtipyörässä ei ole mitään merkkejä, sytytystä tai ykk:ta, ja joku jossain sanoi, ettei siellä ole mitään säätöä, ja minä uskoin

    Uusi kampi ja pientä suutinta 155, nyt kulki ja otti iloisesti varvia, mutta edelleen potki pahasti takaisin startatessa.
    ja koska vakio suutin 180, ei kyllä hyvillä mielin voinut ajaa, kokoajan oli mielessä että koska kilkkaa.

    Vauhtipyörä irti ja perskele, kyllä siellä säätövaraa oli, nyt oli ääriasennossa eli maksimi ennakolla, käänsin toiseen ääriasentoon, enää ei potki takaisin ja 180 suuttimellakaan ei tukehdu, ja voimaa tuli reilusti lisää.

    Nyt uskoisin että vika löytyi joka oli nimenomaan tuo LIIAN SUURI SYTYTYSENNAKKO , kyllähän täälläkin sitä ehdotettiin , mutta ihmetytti tuo ajoitusmerkkien puuttuminen.

    Noh.. aika näyttää mitä tuleman pitää ja mitä uusia temppuja kottarainen keksii. siihenasti
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  2. #32
    Erikoista. Kotarin työkalupakissa on semmonen pieni taivutettu rautalanka. Sille on oma pieni reikä vauhtipyörässä ja se taas käy pieneen reikään siinä SEM:n magneetossa. Sillä pitäisi sytytys saada kohalleen. Josta on sitten mahdollista antaa hieman lisää ennakkoa tai vähentää. Ei monta astetta muistaakseni...
  3. #33
    Lainaa (willik @ Maalis. 26 2007,21:06) kirjoitti
    Erikoista. Kotarin työkalupakissa on semmonen pieni taivutettu rautalanka. Sille on oma pieni reikä vauhtipyörässä ja se taas käy pieneen reikään siinä SEM:n magneetossa. Sillä pitäisi sytytys saada kohalleen. Josta on sitten mahdollista antaa hieman lisää ennakkoa tai vähentää. Ei monta astetta muistaakseni...
    No se virtapää oli kolmella ruuvilla, M5 tai 4 ja kiinnitusreiät oli noin 2#ruuvin halkaisija. eli ei sitä säätöä ollut kuin max 4mm, paljonko se sitten asteissa tekee??
    Mutta käyntiin muutos vaikutti huomattavasti.

    Ja mikä erikoista vauhtipyörä oli täysin umpinainen, eli säätöä ei voinut tehdä ilman sen irroitusta, muutenhan olisin koittanut säätää sitä jo alkumetreillä mutta koska ei ollut oikeanlaista ulosvetäjää lykkäsin toimenpidettä turhan pitkälle

    Muistaakseni se silti oli juuri tuo SEM merkkinen, ainakin se oli ruotsalainen, liekkö sitten eri vuosimalleissa eroja.

    edit: pakko vielä lisätä, että koko talven ollut mielessä jotta heti kun mopo saadaan toimimaan, niin heti myyntiin/ vaihtoon johonkin nelitahtiseen vastaavaan.
    Mutta nyt kun se toimii, niin ei siitä millään raaskisi luopua, on se vaan niin kivaa *



    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  4. #34
    Lainaa (mika69 @ Maalis. 27 2007,19:15) kirjoitti
    Lainaa (willik @ Maalis. 26 2007,21:06) kirjoitti
    Erikoista. Kotarin työkalupakissa on semmonen pieni taivutettu rautalanka. Sille on oma pieni reikä vauhtipyörässä ja se taas käy pieneen reikään siinä SEM:n magneetossa. Sillä pitäisi sytytys saada kohalleen. Josta on sitten mahdollista antaa hieman lisää ennakkoa tai vähentää. Ei monta astetta muistaakseni...
    No se virtapää oli kolmella ruuvilla, M5 tai 4 ja kiinnitusreiät oli noin 2#ruuvin halkaisija. eli ei sitä säätöä ollut kuin max 4mm, paljonko se sitten asteissa tekee??
    Mutta käyntiin muutos vaikutti huomattavasti.

    Ja mikä erikoista vauhtipyörä oli täysin umpinainen, eli säätöä ei voinut tehdä ilman sen irroitusta, muutenhan olisin koittanut säätää sitä jo alkumetreillä mutta koska ei ollut oikeanlaista ulosvetäjää lykkäsin toimenpidettä turhan pitkälle

    Muistaakseni se silti oli juuri tuo SEM merkkinen, ainakin se oli ruotsalainen, liekkö sitten eri vuosimalleissa eroja.

    edit: pakko vielä lisätä, että koko talven ollut mielessä jotta heti kun mopo saadaan toimimaan, niin heti myyntiin/ vaihtoon johonkin nelitahtiseen vastaavaan.
    Mutta nyt kun se toimii, niin ei siitä millään raaskisi luopua, on se vaan niin kivaa
    2t:n kanssa saa aika rutkasti sählätä, että pääsee samoihin euromääriin, kun nelarin yhdellä räjähdyksellä
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  5. #35
    olikohan tämä linkki

    täällä? Tiedä sitten löytyykö täältä kuvaus sinun pyörän tautiin ja oikeat vastatoimenpiteet.
    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  6.  
  7. #36
    Lainaa (mika69 @ Maalis. 27 2007,19:15) kirjoitti
    No se virtapää oli kolmella ruuvilla, M5 tai 4 ja kiinnitusreiät oli noin 2#ruuvin halkaisija. eli ei sitä säätöä ollut kuin max 4mm, paljonko se sitten asteissa tekee??
    Mutta käyntiin muutos vaikutti huomattavasti.
    Juu, ruotsalainen keksintö.
    Ja vauhtipyörä pitää ottaa irti, sehän on mahdotonta säätää jos ei saa irti. Koska muuten sitä taustalevyä ei saa löysättyä josta voisi ennakkoa säätää.

    No aivan samahan tuo on...
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12