Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
  1. #1
    kysytään nyt täältäki jos joku osaisi auttaa.

    pyörä on ktm exc 300 vm91-94.
    nyt kolme kertaa "leikannut", kerran löi totaalisesti koneen jumiin täydestä vauhdista, hermosauhujen jälkeen lähti niinkuin ei mitään olisi tapahtunut, viime kerralla meni senverran pahasti että jäi männänrenkaat jumiin, mutta pienellä herkistämisellä ne aukesivat ja pyörä toimii tällä hetkellä

    joka kerta leikkautuminen on tapahtunut isolla vaihteella isosta vauhdista maantiellä (valkokilpinen) max 20sec täyskaasua ni jo alkaa tapahtua, mutta metsässä räpätessä ei ilmene mitään vikaa, eli YLIkuumenemisesta tuskin on kyse.
    ongelmahan on että sylinterin/männän välys menee liian pieneksi=ahistaa.

    Mäntä ja sylinteriputki ovat(olivat) molemmat uusia, laakerit ok. bensiini 98e 3% motorex täyssynteettistä pääsuutin 175(ja vieläkin tuntuu että rikkaalla menee)

    oma teoriani on että nopeassa vauhdissa sylinteri jäähtyy liikaa jolloin välys menee pieneksi, pyörässä ei ole termostaattia.

    en usko että koneistaja olisi jättänyt liian pienet välykset koska tunnen kaverin ja on pätevä mies.

    katupyörät ja tekniikka muutenkin on hallussa mutta nämä kireät 2-T pelit on täysi oma maailmansa josta ei paljon kokemusta.

    nimim. pahviako syylarin eteen???
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  2. #2
    Käy tasakaasulla liian laihalla, kokeile isommalla pääsuuttimella. Onko pakoputki OK, eli ei lommoja. Onko sytkät kohdallaan eli ei myöhäisellä. Onko ilmanputsari OK?



    Taivas saa odottaa
  3. #3
    koitin 180 jonka pitäisi olla kyllä vakiosuutin kävi aivan liian rikkaalla, röpötti, ei ottanut kierroksia.

    ostaessani pyörän suutin oli 155
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  4. #4
    Olen tähänkin asti ollut käsityksessä, että noi kireet kakstahtiset ei tykkää täyskaasuajosta eikä moottorijarrutuksista. Senpä takia en kadulle tollasta viittis ottaakaan, metässä kun harvemmin pystyy täyskaasulla pitempään ajamaan. Jäällä tosin on tullut vedettyä urku auki aika pitkiäkin siirtymiä ihan ongelmitta. Siellä on kyllä menoa vastustavat voimatkin paljon kovempia kuin tiellä.

    Sylinterin liikaan jäähtymiseen on kyllä hankala uskoa, siellä kuitenkin kiertää lämmin vesikin vaipassa, eikä se ihan niin vaan jäähdy. Männän liika lämpeneminen olisi helpompi ymmärtää, mutta miksei tuota sitten tapahdu kovalla kuormituksella ajaessa, onkin sitten eri homma. Menisikö seos jotenkin reilusti laihemmalle kun koneella ei ole kuormaa tms.

    Kai tähän joku viisaampikin osaa vastata?
  5. #5
    Kuulostaa seos probleemalta

    Isolla vaihteella ja vähän enemmän vauhtia, missä jengat on silloin? Joku 4-5trpm?

    Tosin aika saatanan nopeesti toi leikkaa, täytyy olla jo sikalaihalla! Vähän epäilyttää, että johtuiskohan seoksista sittenkään..

    Onko sulla muuten takomäntä? Ainakin isoissa 4T on takomännillä aika kovat välykset kylmänä. Onhan tollasella 300cc 2T jo männälläkin jonkun verran kokoa. Ollut jonkun verran jutskaa kun on koneistamo vetänyt liian pienen välyksen 4T-pyttyyn ja leiponut sen takia.

    Omassa padassa takomäntä heilu ilman männänrenkaita käsin pytyssä! Sairas välys! Tosin mäntä on pään kokoinen

    Eihän se kone nyt saatana saa leikkata kiinni vaikka on kireempi, jos kaikki on kondiksessa! Ei näytä sikakireet 2T RR-pyörätkään leipovan



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  6. #6
    Kelkka puolella noissa kireemmissä vehkeissä pitää ajaa kaasua pumppaillemalla että ei leikkaa kiinni ja välistä auttaa vielä primerillä.
    - XT 660 R
  7. #7
    Laihalla, voi kyllä käydä kylmänäkin. Kokeile laittaa lämpömittari vesiletkuun lähelle kantta, ihan semmoinen lvi-liikkeestä saatava "kinkku"mittari käy. Pitäis olla n. 55-60 ast. 2t-vekottimessa. Katsele jos jäärata sivuilla olisi vinkkiä, tosin tuo 20 sek. on pitkä aika huudattaa täysillä. Toisaalta katukäytössä tuskin haittaa jos laittaa pykälää pienemmän männän, jos se helpottais.
  8. #8
    Olisiko neula liian hoikalla?

    Jos ymmärsin tekstistäsi oikein, niin leikkaa nimenomaan tasakaasulla eikä niinkään täysikaasulla, vai?

    Pääsuutin ei vaikuta juurikaan kuin viimeiseen kaasuneljännekseen, joten neulan asento on kaikkein tärkein tasakaasulla röpöteltäessä.

    Moottorikelkoilla, myös varsin kireäviritteisillä, olen säädellyt kaasarit kohdilleen pakokaasun lämpömittarilla. Neulan ei tarvitse olla paljonkaan pielessä, kun lämmöt jo nousee tasakaasulla taivaisiin. Tosin on niitä kalliita kukkaruukkuja eli sulaneita mäntiäkin silloin tällöin syntynyt.


    Edit.

    Luinpa tekstin uudelleen, niin nimenomaanhan se täyskaasulla leikkaa. Ei tule oikein muuta mieleen, kuin että saisiko jostain liikaa ilmaa, eli onko kaikki kurkut ehjiä?



    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  9. #9
    Lainaa (Jerry Cotton @ Loka. 16 2006,21:12) kirjoitti
    Jos ymmärsin tekstistäsi oikein, niin leikkaa nimenomaan tasakaasulla eikä niinkään täysikaasulla, vai?
    Mä taas käsitin, että nimenomaan täyskaasulla.

    Lainaa (Aloitusviesti @ ihan tuolla ylhäällä) kirjoitti
    max 20sec täyskaasua ni jo alkaa tapahtua


  10. #10
    Onkos mäntä ja sylinteriputki vahdettu leikkaamisten jälken? Itse muistelen omilta 2T ajoiltani että kerran leikannut leikkasi uudelleen helposti.
    Onkos siinä pakoaukon säädin, jos on niin aukeaako se kunnolla? Jos se jää alas niin kone ei hengitä täyskaasulla oikein.
    Taivas saa odottaa
  11. #11
    Välykset ei ole uskon asia ja jos koneistukset on tehty vain kokemuksen perusteella, niin ahdas saattaa olla.

    Muuta mieleen tulevaa:

    - laiha seos
    - pakoputki tukossa
    - pakoputkea muutettu
    - ilmanputsaria muutettu / puuttuu
    - seokset säädetty korvakuulolla
    - väärä lämpöarvo tulpassa
    - sytytys aikaisella
    - tuoreöljypumpun säätö (ei kuitenkaan tässä tapauksessa, jos on seosbensaa)
    - vääränlainen öljy (tuskin tässä)
    - ylikuumeneminen "ahistaa", ei oikein usko alilämpöön..
    - eikö ole termostaattia, vai onko se poistettu. Jos on, niin saattaa vaikuttaakin.
    - kylmää konetta kuormitetaan liikaa
    - jotku 2-tahtisetkin vaatii ysikasia, useimmat ei. Jos ei tartte, niin ei sen käyttämisestä ainakaan mitään hyötyä ole
    - ei kai ole viilattu? Kantta laskettu / oikaistu liikaa tms.. Ei se muuta kaipaa.
    -2-tahtinen osaa vetää ilmaa jopa kampiakselin kaulalta, jos stefa vuotaa. Tosin silloin häviää vaihteistoöljytkin.
    - edellisessä tulikin jo tuo pakoaukon säädin..

    Teoreettisempaa vois olla mäntä väärinpäin, vaikka tuskinpa toimisi.. Entäs männänrenkaat ylösalaisin, tai liian pitkät männänrenkaat. Pelkkiä männänrenkaitakin uusittaessa niiden päiden välys on mitattava asettamalla renkaat sylinteriin. Ylimääräinen pituus on tarvittaessa viilattava pois.

    Eli mahdollisuuksia riittää... Jos remppaa on kerran tehty, niin alkuun varmistaisin männän ja sylinterin oikeat välykset.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  12. #12
    jos on keskialue rikas, niin tuntuu rikkaalta, mutta kun annat koneen laulaa, niin se karistaa kurkustaan turhan bensat ja laihalle menee.

    esim kiihdytyspumpullisissa kaasareissa on todella vaikea sanoa, että onko pääsuutin oikea, koska kiihdytyspumppu rikastaa sen aikaa, että esim dynossa näyttää yksi veto seoksien olevan ok täyskaasuvedossa, mutta jos rupeaa vetämään kilometrin suoraa, niin laihalle menee.

    Eikös kaksi tahtisista sanota, että jos ottaa vapaalla täyden kierrokset, niin on liian laihalla. sen pitää röpöttää vapaalla, eikä ottaa täysiä, koska kuorman kanssa se on silloin ok.?

    mutta en mää mitään näistä 2T tiedä. Vihaan niitä.

    laita isompi pääsuutin ja jos on rikkaan tuntuinen, niin laske neulaa, pienennä tyhjäkäyntisuutinta. muista, että pääsuutin vaikuttaa vain täyskaasulla! ja jos kyseessä on CV kaasutin, niin silloi menee vielä aikaa, että luisti on täysin ylhäällä ja siirrytään pääsuutin alueelle.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  13. #13
    hyvin on tullut neuvoja, kiitos niistä!

    tässä lisäinfoa:
    putki ja änkkä ovat vakiot, puhtaat eikä pahemmin mistään lytyssäkään, PA- säädin liikkuu ok, tulppa vakio. imupuolella ei ole vuotoa. ilmanputsari puhdas ja öljytty.

    mäntä ja sylinteriputki molemmat wiseyco:n tuotteita, eli takomäntä ja valurauta putki.
    ja lukeehan siinä mäntäpaketissa se välys mikä sinne kuuluu.
    männänrenkaitten päitten välys ok. ja ovat oikeinpäin.

    Ja TÄYSkaasulla tuo perin harmittava ilmiö ilmenee, eikä noilla välityksillä huippunopeus ole paljoa päällä 100km/h

    ja en oikeen usko laihalla käymiseen kuten tuolla edellä mainitsin koitin 180 suutinta ja meni rikkaalla, röpötti ja hakkas vastaan, sellane että ottaako piikin ottaa..ottaa, kohta ottaa.. mut ei.
    175:sella rupes menee, 1 ja 2 vaihteella ei oikeen ota, luultavasti juuri tuon vastuksen puutteen takia/sileän takarenkaan vaikutuksesta, mutta 3:sella lähtee,iha homona.

    ja kylmänä en oo repiny.
    taitaa olla henkimaailman juttuja nämä laitteet, pitäis varmaan ruveta käymään useammin kirkossa...
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  14. #14
    Lainaa (mika69 @ Loka. 17 2006,17:42) kirjoitti
    hyvin on tullut neuvoja, kiitos niistä!

    tässä lisäinfoa:
    putki ja änkkä ovat vakiot, puhtaat eikä pahemmin mistään lytyssäkään, PA- säädin liikkuu ok, tulppa vakio. imupuolella ei ole vuotoa. ilmanputsari puhdas ja öljytty.
    Entäs se sytkä?
    Muuten missä kohti mäntää leikkausjäljet ovat?
    Jos pakopuolen alueella niin epäilisin putkea tai myöhäisellä olevaa sytkää. Jos sytkä on liian aikaisella niin silloin yleensä mäntään reikä.
    Taivas saa odottaa
  15. #15
    Lainaa (BlackCat @ Loka. 17 2006,18:30) kirjoitti
    Lainaa (mika69 @ Loka. 17 2006,17:42) kirjoitti
    hyvin on tullut neuvoja, kiitos niistä!

    tässä lisäinfoa:
    putki ja änkkä ovat vakiot, puhtaat eikä pahemmin mistään lytyssäkään, PA- säädin liikkuu ok, tulppa vakio. imupuolella ei ole vuotoa. ilmanputsari puhdas ja öljytty.
    Entäs se sytkä?
    Muuten missä kohti mäntää leikkausjäljet ovat?
    Jos pakopuolen alueella niin epäilisin putkea tai myöhäisellä olevaa sytkää. Jos sytkä on liian aikaisella niin silloin yleensä mäntään reikä.
    sytkää ei ole tarkistettu, onnistuuko ajoituslampulla?
    Ja käyntiin sotkiessa joskus potkaisee jonnin verran takaisin, mutta eikös ne kaikki?

    Kerrotaan nyt vielä että pyörä on minulle uusi tuttavuus ajotunteja n.3.
    edellinen omistaja oli vaihtanut virtapään, siinähän sen ajoituksen saisi helposti sössittyä vai??

    Ja leikkautumisjäljet on jokapuolella mäntää niissä kohdissa jossa sylinterissä EI ole mitään kanavia, joka vahvasti viittaa siihen että liian pienet välykset on ollut, täytyypä huomenna soittaa sille koneistajalle joka ne teki ja kysellä olisko joku fiba sattunu.
    Ja ajossa 2 sekuntia ennen jolloin leikkautuminen on tapahtunut on huomannut että nyt ahistaa ja sit kytkin pohjaan ja pelit seis.

    Jospa se sittenkin saa aivan liikaa bensaa jolloin mäntä turpoaa liiaksi eikä näin ollen mahdu sylinteriin *

    vittu mää enää tiiä mistään mitään, jos siirtyis tonne myydään osastolle kirjottelee *
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  16. #16
    Sii mun mielestä 2-T ei tykkää tasakaasusta koska sillon menee laihalle ja kun menee laihalle niin meneehän se öljynkin saanti laihalle. Ihme homma että täyskaasulla tekee tuolleen koska sillonhan se saa sitä öljyä. Mettässä ku pörrää niin siellä ei useimmiten ajeta tasakaasulla eikä mene laihalle



    Yamaha FZ6S -06

    Mistä tätä ajetaan!?
  17. #17
    Tarkistappa bensalinja. Onko jossain tukos, pääseekö tietyssä asennossa imaseen ilmaa hetkellisesti?
    Kerran oli uksi 670 RAVE joka leipoi 3 kertaa koneen jumiin ja aina kun veti esim. järven selkää urut auki hiemankin pitempään.
    Syytä etsittiin aika ankarasti.
    Loppupeleissä syynä oli gasoletkun päätypainon unohtuminen tehtaalla. Painohan on letkun nokassa tankin sisällä.
    Eli vetäisi muutamia ilmakuplia letkuihin eikä muuta tarvinut.
  18. #18
    Lainaa (Arrow @ Loka. 17 2006,20:25) kirjoitti
    Sii mun mielestä 2-T *ei tykkää tasakaasusta koska sillon menee laihalle ja kun menee laihalle niin meneehän se öljynkin saanti laihalle.
    Aikoinaan tuli Yamahan 350 RDLC:llä ajeltua tuolla saksan baanoilla ja useamman kerran mentiin parikymmentä minuuttia tasakaasulla=TWHO eikä leikannut. Jos 2T koneessa on tuoreöljyvoitelu (en tiedä kotarista) niin öljynsaanti on kiinni kierroksista ja kaasun asennosta. Joskus laskeskelin tuon jammun öljybensa prosentteja ja se oli jossain 1,7 prosentin paikkeilla.
    Taivas saa odottaa
  19. #19
    Lainaa (mika69 @ Loka. 17 2006,19:27) kirjoitti
    Ja leikkautumisjäljet on jokapuolella mäntää niissä kohdissa jossa sylinterissä EI ole mitään kanavia, joka vahvasti viittaa siihen että liian pienet välykset on ollut, täytyypä huomenna soittaa sille koneistajalle joka ne teki ja kysellä olisko joku fiba sattunu.
    On voinut sattua että on jäänyt liian tiukaksikin mutta ilmoittele nyt täällä jos syy selviää.
    Miten muuten tuo kannen kiristys? Yltääkö pinnapultit kannesta kampikammion lohkoihin vai onko kannella ja pytyllä omat pulttinsa.
    Jotkut Rotaxin koneet joissa pinnapultti oli pitkä olivat aika tarkkoja pinnapultin kireydestä. Jos oli liian kireällä niin pytty antoi periksi juuri kanavien kohdalta aavistuksen verran.
    Taivas saa odottaa
  20. #20
    Mulla TDR250 Yammussa oli vastaavia murheita, välysmuutos viidestä satkusta kymmeneen poisti murheet mun tapauksessa.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  21. #21
    kannella ja pytyllä on omat pulttinsa, tuo välys joka siinä mäntäpaketissa luki taisi olla 0,051mm, aika pieneltä tuntuu noin perstuntumalla, mutta kait luulis siellä ameriikassa tietävän
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  22. #22
    Lainaa (mika69 @ Loka. 18 2006,17:28) kirjoitti
    kannella ja pytyllä on omat pulttinsa, tuo välys joka siinä mäntäpaketissa luki taisi olla 0,051mm, aika pieneltä tuntuu noin perstuntumalla, mutta kait luulis siellä ameriikassa tietävän
    mäntä ja sylinteriputki molemmat wiseyco:n tuotteita, eli takomäntä ja valurauta putki.
    ja lukeehan siinä mäntäpaketissa se välys mikä sinne kuuluu.
    männänrenkaitten päitten välys ok. ja ovat oikeinpäin.


    Onko tässä Kotarissa alunperin pinnoitettu sylinteri?? Eli ei porattava vakiona??

    Noi alumiinisylintereihin asennettavat teräksiset sylinteriputket voi heivaa hevonkuuseen...

    Leikkaako neljästä kulamsta kiinni?

    Katoppa tuolta mikä tapaus noista:

    http://www.apexleisure.co.uk/pistondiagnosis.htm



  23. #23
    Lainaa (mikan @ Loka. 18 2006,08:41) kirjoitti
    Mulla TDR250 Yammussa oli vastaavia murheita, välysmuutos viidestä satkusta kymmeneen poisti murheet mun tapauksessa.
    Kas ku ei samantien porannut sylintriä millin isommaksi...

    0.10 välys 125cc sylinterissä HALOO
  24. #24
    Voihan se tietysti olla, että lämpötilat sylinterissä vaan yksinkertaisesti nousee niin paljon, kun ajaa urku auki pitemmän aikaa. Mitä nyt voi yrittää, niin kylmempää tulppaa esim. mutta enpä usko että se tässä tapauksessa auttaa.
    Muistutan myös siitä, että laiha seos kakstahdissa yleensä polttaa reiän mäntään, kun kiinnileikkaaminen taas enemmän kertoo voitelu ja lämpöongelmista.
    Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
  25. #25
    Lainaa (Makkonen @ Loka. 19 2006,20:37) kirjoitti
    Leikkaako neljästä kulamsta kiinni?

    Katoppa tuolta mikä tapaus noista:

    http://www.apexleisure.co.uk/pistondiagnosis.htm
    kyllä toi multi point taitaa olla lähimpänä omaani.

    sitähän se sanoo että liian pienet välykset tai pääsuutin
    ja alunperin on pinnoitettu alusylinteri
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  26. #26
    Lainaa (mika69 @ Loka. 19 2006,21:39) kirjoitti
    Lainaa (Makkonen @ Loka. 19 2006,20:37) kirjoitti
    Leikkaako neljästä kulamsta kiinni?

    Katoppa tuolta mikä tapaus noista:

    http://www.apexleisure.co.uk/pistondiagnosis.htm
    kyllä toi multi point taitaa olla lähimpänä omaani.

    sitähän se sanoo että liian pienet välykset tai pääsuutin
    ja alunperin on pinnoitettu alusylinteri
    Veikkaisin, että tämä kyseinen vauriosi johtuu liian pienestä männän ja sylinterin välyksestä. 0,05 mm on erittäin pieni välys 300cc sylinteriin!

    Tämä "viidensatkun" välys voi toimia silloin kun sylinteriputki ja mäntä on samaa ainetta. Eli pinnoitettu alumiinisylinteri ja mäntähän on samaa materiaalia. Ja silloin ne laajenevat suurinpiirtein samaa tahtia. Pinnoitehan ei tätä asiaa muuta. Se on vain kova ja kitkaa vähentävä asia siinnä välissä. Ja vähemmän kitkaa = enemmän tehoa ym.

    Ja Wisecon paketissa lukeva välys on varmasti tarkoitettu alkuperäiselle pinnoitetulle sylinterille, mutta on siltikin todella pieni.

    Nyt kun olet vaihtanut sylinteriin valurautaisen sylinteri putken niin mäntä laajenee huomattavasti nopeammin kuin sylinteri. Varsinkin juuri pitkässä vedätyksessä.

    Varsinkin kun on kylmä ilma ja kyseessä moottori jossa EI ole termostaattia. Jäähdytys tehostuu entisestään kun nopeutta tulee ja männän lämpölaajentuminen nousee vedätyksessä ihan uusiin lukemiin. Kannattaa katsoa jostain kirjasta, mutta käyntivälyksen pitäisi olla tässä tapauksessa varmaan jotain 0,08-0,09 luokkaa.

    Kuten tästäkin huomataan: Kun asennat pinnoitettuun sylinteriin valurauta putken niin heität 30 vuotta kehitystä roskakoriin.

    Sylinterin pystyy melkein kaikissa tapauksissa pinnoittaa uusiksi ja jos ei voi niin kannataa silloin melkein ennemmin ostaa uusi kuin alkaa putkittaa vanhaa. 300cc sylinterin pinnoitus alkaa pyöriä jossain 300 euron nurkilla. Paljon putkitus mahtaa maksaa??
  27. #27
    Lainaa (Makkonen @ Loka. 19 2006,21:56) kirjoitti
    Sylinterin pystyy melkein kaikissa tapauksissa pinnoittaa uusiksi ja jos ei voi niin kannataa silloin melkein ennemmin ostaa uusi kuin alkaa putkittaa vanhaa. 300cc sylinterin pinnoitus alkaa pyöriä jossain 300 euron nurkilla. Paljon putkitus mahtaa maksaa??
    mäntä oli noin 180e, putki samanmoiset, putkitus työ 100e.

    kyllähän se pinnoitus olisi ollut varmasti järkevämpi, mutta silloin oli niin intoa piukassa kun piti saada uusi lelu äkkiä ajoon.
    Noooh.. ensi kerralla ollaan piirun verran viisaampia.

    tarttis varmaan viedä hoonattavaksi muutama satku poies.
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  28. #28
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Loka. 19 2006,21:13) kirjoitti
    Voihan se tietysti olla, että lämpötilat sylinterissä vaan yksinkertaisesti nousee niin paljon, kun ajaa urku auki pitemmän aikaa. Mitä nyt voi yrittää, niin kylmempää tulppaa esim. mutta enpä usko että se tässä tapauksessa auttaa.
    Muistutan myös siitä, että laiha seos kakstahdissa yleensä polttaa reiän mäntään, kun kiinnileikkaaminen taas enemmän kertoo voitelu ja lämpöongelmista.
    Kyllä minun kokemuksien mukaan 2t koneet on tykänneet myöskin leikkauttaa koko männän kiinni, mikäli laihalla ovat pyörineet. Selityskin on varsin yksinkertainen: Moottori saattaa käydä niin kuumana, että sylinterin seinillä oleva voiteluöljykalvo palaa pois, ja silloin onkin männällä tukalat paikat..

    Reikää en vastaavasti ole vielä lukuisista yrityksistä huolimatta, saanut männänpäähän aikaiseksi .

    Ongelmaan saattaa auttaa ihan myös pelkkä männänrenkaiden vaihto, kun ne kerran leikanneet huonolla mäihällä aiheuttavat ohipuhalluksen, ja jälleen tuloksena on voitelukalvon pettäminen ja kiinnileikkaus.
    Honda CB 125 TDE=>Honda MTX 125R=>Honda CX 500

    CX:n mittarissa kaudella 2007 | 9000km |
  29. #29
    Ei herranjestas kireä 2t moottori kestä tuommoisia aikoja urkuauki! Kyllä pitäis järkeä käyttää. Sen takia välityksillä pitää pelleillä, että ei tulis ikinä sitä tilannetta, että kaasu on auki ja vauhti ei nouse. Ja silloin vauhtia on niin paljon, että ei kukaan aja metässä sellasia vauhteja. Tiellä "siirtymillä" ajetaan sitten hissun kissun alemmilla kierroksilla, että kone alkaa "tukkeutumaan" liiasta polttoaineesta. 2t:llä ajo on sitä jatkuvaa pumppaamista. Moottorijarrulla ei niin samanlailla moottoria saa jumitettua, kuin esim moottorikelkoilla jonkun pitkän järvenselän jälkeen. 20sek täyskaasu huuatuksella ja siitä kaasu kiinni ja rullaamaalla jostain 160 vauheista kyllä saa saman jälen aikaseksi.

    Se ero on lämpöleikkaamisella, että tuossakin tapauksessa mäntä vain yksin kertasesti käy niin lämpöisenä. Ootte joskus nähny punasena hehkuvan pakosarjan pyörissä tai formulassa. Miettikääpäs, kun se sama lämpö huuhtelun takia tulee osittain jopa takasin männän päälle. Lämpöleikkaus on vain "jumittuminen". Öljykalvon takia tapahtuva leikkautuminen on sitten se, että männän saa suurin piirtein kaivaa sylinterin kupeesta.

    Pääsuutin meinaa nimen omaan täyskaasulle. Kaasuttimen säätöjen vaikutukset alueittain
    Neulalla melkein koko alueelle. Ekana välität sen uudestaan ettei tarvii ylikierroksilla tuppi nurin huuattaa. Sitten katot, että ne kaikki koneessa on etes sinne päin vakiota. Ja laitat sen jälkeen ohjearvojen mukaan ne neulat ja suuttimet. Ne on todettu oikeiksi itelläni ainakin.

    Ite oon tehny smotolla ajaessa vähän pitemmälle, että välitykset on raa-asti liian pitkät. Se että satasen vauhissa kone kiertää mahollisimman vähillä kierroksilla. Ja reitin valinnat on aina sitä ettei tarvitse isoja teitä tai kovin kovia vauhteja ajella. Sitten pumppaillaan vaikka se autoilijoita vituttaa. Ja jääradalla pistetään se iso suutin sinne kaasuttimeen, että polttoaineella jäähytetään moottoria täyskaasu ajoa varten.

    Että niin.
  30.  
  31. #30
    Kolmella 2-T kotkalla varmaan 10tkm ajaneen voin sanoa, että kyllä ne hanaa kestää vaikka minuuutinkin kaasu pohjassa. Oon aika saletti, että se vikä löytyy siitä putkitetusta sylinteristä. Ne putket on aivan perseestä ja offroadpron palstaa lukemalla "hyvät" kokemukset niistä aukeavat varmasti sullekin. Se valuputki lämpölaajenee aivan eritavalla kuin alumiininen nicasil pinnoitettu pytty. Takuulla leipoo kii jos sinne laittaa alkuperäiseen sylinteriin tarkoitetun männän.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen