Nyt olisi tiedossa edukasCBR (SC24) 1000f. Kaikin puolin OK mutta kone ääntelee kohtuullisesti
, huollossa sanottu että jakoketju ääntelee. Pyörällä ajettu 56tkm, täytyisikö vaihtaa pelkkä kiristin vai myös ketju? Mistä olette ketjun & kiristimen hommanneet ja mitä maksoi? Mitä olette maksaneet vaihdosta? Eipä tuossa pyörässä vissiin paljon muita huolia pitäisi olla?
osat noin 140-180 euroa yhteensä, työt päälle mitä sitten firmat siitä veloittaa...ei nyt ihan päivän työtä mutta muutampi tunti kuitenki. Eli ei se ole kuin 400-500 euroa. Ja sen jälkhen pyörä on "kuin uusi" eli itte ainaki hämmästelin kun vaihoin nuo edesmenneestä (joka siis nyt uuella omistajalla, ei muuten edesmennyt...) vastaavasta. Vaihatin molemmat, vaikka tosin sanothin, että kiristimen vaiholla mennee, mutta ´kyllä ketju oli ihan finaalissa kun sitä kattelin vaikka niistä mithän ymmärräkhän
Ehottomasti hyvä pyörävalinta, vaikka itte en semmosella ennään ajakhan. Kun tuli onneton tehtyä yksi virhe.
Kävin koeajamassa Hayabusan![]()
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Mulla tais maksaa muistaakseni jotain 300 eskon luokkaa yhteensä nuo, kiristin ja ketju (pitää tarkastaa kuitista kun pääsee töistä kotio). Kannattaa vaihdattaa samalla kertaa niin säästää työkustannuksissa koska molemmat vaihdetaan venttiilikopan sisäpuolelta. Kannattaa vaihtaa siksikin nuo molemmat noilla kilometreillä, koska jos ketju on jo kulunut "loppuun" niin se saattaa rikkoa kuulema uuden kiristimen. Mulla vaihdettiin molemmat tuolla +80000km, vaikka itseasiassa ei kyllä pahemmin rallatusta kuulunut kuin joskus ala kierroksilla ja isolla vaihteella.
Mulla vaihdettiinkin nuo eri aikaan, kulut olivat:
Nokkaketju 86 €
Venttiilikopan tiiviste 51 € (mulla oli ihan repale vanha)
Kiristäjä 65 €
Pientarvikkeita? 13 €
Työtä tuli molemmilla kerroilla n.3,5h joista about 2 tuntia oli muita tarkastuksia pyynnöstä eli veikkaisin töiden osuudeksi n.5 tuntia yhteensä. Ja jos nuo vaihdetaan samalla kertaan niin työtuntien määrä kaiketi vähenee vielä koska tulee vain yksi venttiilikopan avaus jne jne.
Honda CBR1100XX
Mittarissa oli tuolloin 36500 mailia (n. 59 tkm), mutta kuka mittarilukemat takaa...? Joka tapauksessa ketju oli aivan finaalissa, ja vaihatin molemmat, samalla aukasulla kun kerta tullee ja onpahan ainaki sitten tieto ja varmuus, että seuraavat 50-100 tkm mennee kevyesti niitten puolesta.(KawaZZR600 @ Loka. 17 2006,07:41) kirjoitti
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
siinä 50-70tkm kohdilla alkaa ääntä yleensä kuulua. ketjun saa tarvikkeena mut kiristintä ei saa ku alkuperäisenä. 600 cbr maksoi osat yht 120eur mut tonniseen en ole vielä kysynyt. vaihdan itekki talvella ketjun ja kiristäjän. motti pöydälle ja yhtenäisenä ketju paikalleen.![]()