Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Moniko thundercatin omistajista on käyttänyt kissaansa penkissä? Millaisia tehoja olette saaneet? Erityisesti kiinnostaa suuttimien, sliparin, etc. tuoma tehonlisäys, sekä "luonteen" muutokset em. toimenpiteiden jälkeen??
    Kiitän jo etukäteen.
    Se liikkuu sittenkin!
  2. #2
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Todella paljon muuttuu kisu yhdistelmästä slipari+suuttimet+k&n.

    Vääntökäyrä muuttuu todella merkittävästi ja siinä missä ennen oli kuoppa niin meno maistuu ihan eritavalla kaksipäälläkin. Suuttimina käytössä ollut dynojetit ja slipareina on testailtu sekä hurricin carbonia että laserin Duo-tech carbonia - molemmat mallia "racing".

    Penkki kertoi takaselta : 106hp / 77 Nm
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  3. #3
    Lainaa (Jassu @ Loka. 09 2005,20:43) kirjoitti
    Penkki kertoi takaselta : 106hp / 77 Nm
    Tsiisus, nyt rupes harmittamaan miks en sillon joskus hommannu leovincen karponovaalia ja muuta hilpettä mitä tarjottiin halvalla, jos noilla muutoksilla tosta motista irrotellaan tommosia lukuja takapyörältä.
    V60
  4. #4
    Lainaa (J.J. @ Loka. 09 2005,23:52) kirjoitti
    Lainaa (Jassu @ Loka. 09 2005,20:43) kirjoitti
    Penkki kertoi takaselta : 106hp / 77 Nm
    Tsiisus, nyt rupes harmittamaan miks en sillon joskus hommannu leovincen karponovaalia ja muuta hilpettä mitä tarjottiin halvalla, jos noilla muutoksilla tosta motista irrotellaan tommosia lukuja takapyörältä.
    jep,kivasti tehoa,hyvä yksilö........
  5. #5
    Vakiosta tuli muistaakseni 96hp / 63Nm
    Honda VTR 1000F
  6. #6
    Onkohan noiden slipareiden "hengittävyydellä" suuriakaan eroja??
    Esim. jos vertais vaikka tätä, Ixil pyöreä titaani superracing 60mm.
    ja tätä MICRON RACE STAINLESS, Titanium Ovaali??
    Se liikkuu sittenkin!
  7. #7
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    häh vaikuttaako dynojet kitti noin paljon ? tuntuu huimalta että vääntöä tulisi yli 10 % lisää.. mitäs tapahtui polttoaineen kulutukselle ? oma katti vie tasaisesti 5L/100 ja ajan PALJON moottoritiellä.. kaverin katilla tyyppäsin vuosi sitten (ennen oman ostoa) hitaammassa pujottelussa vei 4,5 L/100
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  8. #8
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (pekko5 @ Loka. 10 2005,21:42) kirjoitti
    mitäs tapahtui polttoaineen kulutukselle ? oma katti vie tasaisesti 5L/100 ja ajan PALJON moottoritiellä.. kaverin katilla tyyppäsin vuosi sitten (ennen oman ostoa) hitaammassa pujottelussa vei 4,5 L/100
    Kulutus itseasiassa tipahti hieman, ykspäällä 4.5 ja kakspäällä 5 l / 100km...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  9. #9
    Lainaa (Jassu @ Loka. 09 2005,20:43) kirjoitti
    Todella paljon muuttuu kisu yhdistelmästä slipari+suuttimet+k&n.

    Vääntökäyrä muuttuu todella merkittävästi ja siinä missä ennen oli kuoppa niin meno maistuu ihan eritavalla kaksipäälläkin. Suuttimina käytössä ollut dynojetit ja slipareina on testailtu sekä hurricin carbonia että laserin Duo-tech carbonia - molemmat mallia "racing".

    Penkki kertoi takaselta : 106hp / 77 Nm
    Kyllä ens keväänä kissassa on uusi putki, suuttimet ja K&N suodatin. Kyllä tuo niiin hyvältä kuullostaa. Kiitos
    Mistähän löytäis hyvän pajan, missä tuon penkityksen ja säädön vois huoletta teettää.
    Se liikkuu sittenkin!
  10. #10
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (JAMMUJani @ Loka. 11 2005,08:28) kirjoitti
    Mistähän löytäis hyvän pajan, missä tuon penkityksen ja säädön vois huoletta teettää.
    No onhan noita Stadin ympäristössä useitakin, esim viaber ja powerkings lienevät hyviä.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  11. #11
    Huomasin myös eron aikaisempaan, vääntöä tuli lisää. Pirteämpi peli tosiaan
    R1-2011
    EX-R1 2008
    EX-R1 2005
    EX-YZF 600R
  12. #12
    106 hv takapyörältä on unennäköä, penkkien ja mittausnormien välillä on paljon eroja. Vakiosta löytyy n. 85-88 takapyörältä, ja pelkkä slipari tuo n.3-4 hv lisää. Suutinsarja tasoittaa vääntökäyrästä löytyvät kuopat ja lisää tehoa pari hummaa. Suurimman tehon tuova suutinvalinta ei ole seoksien kannalta paras. Vapaavirtaussuodatinta ei tarvita. Nyt takapyörältä n.95hv/65Nm. Yoshimuran RS-vaimentimella melu on siedettävää ja muutos kyllä kannattaa. Kulutus kesän Norjan reissulla 3.6-4.3l/100km!!
  13. #13
    Lainaa (russo @ Loka. 11 2005,17:34) kirjoitti
    106 hv takapyörältä on unennäköä, penkkien ja mittausnormien välillä on paljon eroja. Vakiosta löytyy n. 85-88 takapyörältä, ja pelkkä slipari tuo n.3-4 hv lisää. Suutinsarja tasoittaa vääntökäyrästä löytyvät kuopat ja lisää tehoa pari hummaa. Suurimman tehon tuova suutinvalinta ei ole seoksien kannalta paras. Vapaavirtaussuodatinta ei tarvita. Nyt takapyörältä n.95hv/65Nm. Yoshimuran RS-vaimentimella melu on siedettävää ja muutos kyllä kannattaa. Kulutus kesän Norjan reissulla 3.6-4.3l/100km!!
    Mitä mitä ? nyt kyllä on unohtunut joka toinen tankkaus merkkaamatta



    Reiska_SB
    Terveisin Reiska

    - Kawasaki Z1000SX -
  14. #14
    Kulutusta ihmettelin kyllä itsekin. Tosin asiaa selittää 17-hampainen eturatas. Normiajossa vakiorattaalla kulutus sama kuin vakiossa n. 5 l/100km.
  15. #15
    Lainaa (russo @ Loka. 11 2005,17:09) kirjoitti
    Kulutusta ihmettelin kyllä itsekin. Tosin asiaa selittää 17-hampainen eturatas. Normiajossa vakiorattaalla kulutus sama kuin vakiossa n. 5 l/100km.
    Jos ottaa nopeus/matkamittari vaihteistolta, niin välitysten vaihdon jälkeen näyttää ne pieleen, eli siinä lienee osasyy. Edellyttäen, että mittaa välimatkanmatkan moton mittarista.
  16. #16
    Catti ottaa nopeuden "vanhanaikaisesti" etusesta. Itellä tais kuluttaa jotain 5,6 reippaassa katuajossa Micron Carbonilla, Dynojetillä ja K&N suotimella. Eturatas oli piikkiä vakiota pienempi. Joka tapauksessa vei paljon vähemmän bensaa kuin nykyinen ruisku CBR vakiopalikoilla.



    Cbr 600f -99 -> YZF 600R -01 -> Cbr 600f -01 -> R1 -04 -> Carina II -88
  17. #17
    Löysin tuolta erään .ogr tyypin sivuilta tietoa thundercatista seuraavasti. "Pyora on saadetty ja penkitetty Viaber Oy:ssa inertiadynamometrissa, jolla saadaan aikaan rehellinen mittaustulos, koska mittauksessa huomioidaan myos moottoripyorassa oleva valityssuhde.
    Tehoa ja vaantoa saatiin nailla virityksilla takapyoralta seuraavasti: tehoa 96,5 hv/13863 rpm ja vaantoa 65 Nm/9541 rpm. Huomioitavaa on se, etta vakiokuntoinen Thundercat tuottaa takapyoratehoa n.90 hv. Nailla parannuksilla voidaan sanoa, etta huipputehon lisaksi saadaan mukavasti alavaantoa ja osakaasutehon paranemista, jolloin kaasuun vastaaminen paranee huomattavasti. Ja mika parasta, pyora kuullostaa soundeiltaan jo moottoripyoralta."[I]
    ja ne viritykset oli tuollaisia --> Moottorin viritykseen kuuluu Mivv:n hiilikuidusta valmistettu Slip-On mallinen racing vaimennin.
    Ilmansuodatuksen hoitaa K/N vapaavirtaussuodatin.

    Eli en mä nyt ihan mahdottomana pitäisi suuttimien, sliparin ja K&N kanssa tuomaa reilumpaakin tehon lisäystä esim. sitä 106 hv
    Ja tekstit oli lainattu Tuolta



    Se liikkuu sittenkin!
  18. #18
    Mulla tuli -03 R6:sta hieman yli 105hp Vaasassa AJ-Bikellä viritysten jälkeen (slipari, PC3 ja K&N). Hallissa oli toinen R6 viritettynä samoilla vermeillä jossa oli n.0,5hp vähemmän tullut sillä ajolla, joka oli papereihin piirretty.
  19. #19
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jos joku haluaa hyvän pillin cattiin niin mulla olis ylimääräsenä pari kk:tta pyörässä kiinni ollut Laserin Duotech-carbon. Vakuutussetä rakastui kisuun niin että päätti ostaa sen yhtiölle, pilli jäi siis tarpeettomaksi.

    Hinta allrigtilla 592e, järkeviä tarjouksia voi lykkiä vaikka orgboxiin...

    Lisätietoja tuosta : http://www.allright.fi/documents/Str...-124_LASER.pdf

    (joojoo, osto/myynti - mutta sopi tähän aiheeseen).
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  20. #20
    Onka sulla nuo molemmat "huiilut" siinä mukana. Eli sportti ja vakio
    Se liikkuu sittenkin!
  21. #21
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (JAMMUJani @ Loka. 14 2005,11:36) kirjoitti
    Onka sulla nuo molemmat "huiilut" siinä mukana. Eli sportti ja vakio
    Toki ja vielä lompakkoon se todistus jolla voi poliisisedälle kettuilla että putki on hyväksytty
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  22. #22
    asenna uuemman R-kuutosen ruiskukone thunderin runkoon niih eipä ainakaa lopu viriosien saatavus kesken
    ja valmiiks irtoo jo semmoiset 120hepoa.
  23. #23
    Erittäin hyvä tuli omasta -00 Catistani aikanaan. Ajelin kyseisellä laitteella 50 tkm... ja tykkäsin kovasti.

    Itse vaihdoin pyörääni Leovincen slip-onin, Dynojetin suutinsarjan ja K&N ilmansuodattimen. Pientä säätelyä ja lopputuloksena oli todella hienosti toimiva moottori, joka kyllä väänsi ihan eri tavalla alhaalta kuin alkuperäisillä osilla. Suosittelen lämpimästi em. muutoksia.

    Toinen millä itse ajamista sai todella paljon mukavammaksi, oli vaihtaa alkuperäinen takaiskari Öhlinsin tuotteeseen. Etujouset vaihdoin myös ja etuhaarukka huollettiin samalla. Ajotuntuman muutos verrattuna perusjousitukseen oli ainakin minun mielestäni parempaa vastinetta rahalle kuin slipari+suuttimet.

    Kuvitelkaa terävä, erittäin terävä töyssy mutkaisella tiellä, mihin osutte Catilla. Jousitussäädöistä huolimatta pyörä pomppaa siitä ja muuttaa epämukavasti linjaansa. Öhlinssit alla ajaessasi samaan töyssyyn tuntuu kuin pyörä olisi kallionvakaa ja rengas ei irtoa tiestä edes pienen pieneksi hetkeksi. Sellainen oli ero vakiojousitukseen...

    Toisaalta pieni pörinä uudesta sliparista on monen kohdalla isompi asia kuin paremmat ajo-ominaisuudet... *



  24. #24
    paljoko on muuten Yamaha YZF 1000 R Thunderace VM:2000
    kiihtyvyys 0-100 km/h entäs paljoko on huippunopeus?
    jos joku tietää niin voiko laittaa linkin mistä löytyis noita pyörien suorituskykyjä...?
  25. #25
    "Tehoa ja vaantoa saatiin nailla virityksilla takapyoralta seuraavasti: tehoa 96,5 hv/13863 rpm ja vaantoa 65 Nm/9541 rpm."



    Uskoo ken tahtoo tuon kierrosluvun. Näppis vai trolli?



    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  26. #26
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Lainaa (varustelija @ Maalis. 03 2006,20:37) kirjoitti
    paljoko on muuten Yamaha YZF 1000 R Thunderace VM:2000
    kiihtyvyys 0-100 km/h entäs paljoko on huippunopeus?
    jos joku tietää niin voiko laittaa linkin mistä löytyis noita pyörien suorituskykyjä...?
    Mä veikkaan että molemmat on luokkaa "riittävästi". Uudempien (2003+) pyörien suht luotettavat (=testatut) kiihtyvyys-, huippunopeus- ja kulutustiedot löytyy saksalaisen motorrad-lehden sivuilta. Paree omata loogista päättelykykyä ja vaikka ihan saksankielen taitoa jos tuolta meinaa ne löytää.

    Annan vinkin: http://www.motorradonline.de -> bikes -> vuosi -> kategoria (normi katupyörät löytyy osiosta motorräden in deutschland) -> valmistaja -> pyörä -> technische daten.

    Tähän tietolähteeseen voi ainakin omasta mielestäni luottaa.

    Thunderacesta ei ollut mitään, eihän niitä oikeasti ainakaan ole ollut uusia vuonna 2003.
  27. #27
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (SALOMON @ Maalis. 03 2006,17:28) kirjoitti
    asenna uuemman R-kuutosen ruiskukone thunderin runkoon niih eipä ainakaa lopu viriosien saatavus kesken

    häh - käykö se muka kissan runkoon "ihan vaihtamalla" ?
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  28. #28
    Thunderacesta ei ollut mitään, eihän niitä oikeasti ainakaan ole ollut uusia vuonna 2003...........eikös ne ole kaikki -01 jälkeen rekisteröidyt pyörät valmistettu -01 mutta sitten rekisteröity vaan myöhemmin,muistaisin tälläistä juttua olleen.
  29. #29
    Lainaa (Karban @ Maalis. 03 2006,23:23) kirjoitti
    Tähän tietolähteeseen voi ainakin omasta mielestäni luottaa.
    Pikaisella otoksella tuntuisi lähinnä niin päin että tuohon ei voisi luottaa, niin mainioita kiihtyvyysarvoja tuolla on kellotettu. Omakin XJR1300 0-100km/h 2,9s.... *

    Vaikka onhan se hirmu *
    Power is nothing without mojo!
  30.  
  31. #30
    Jeps, keväällä katellaan mihin ne kissanhevoset on karannut, nyt ruuvailtu kiinni dynojet, K&N ja Yoshin slipari jo olikin.

    rattaat(ja ketjut) vaihtuu myös ja sillä lienee suurin vaikutus ainakin noin perstuntumalta En sit tiiä miten se naukuu matka-ajossa mutta kokeillaan ny ainaki

    Edit: "Viritys on onnistunut kun tehohäviö on alle 20%"



    K750 -61