Avasin nuo Cm 400 Keihinit. Se on sellainen jossa luisti nousee ylös alipaineella? Eli kaasuläpät säätelevät kaasua.
Pääsuutin oli 113 ja toinen suutin oli 75 joka lienee tyhjäkäynti?
Sitten mustan kumitutin alla oli 38 suutin? mikä tarkoitus sillä on kun on tulpattukin?
Sitten kaasarin kupin edessä on jonkin moinen säätöruuvi, seostako siitä säädetään? Ja miten päin?
Kawasaki ZZR 1100 -92, Honda TRX 400 EX -02
75 taitaa olla ryyppysuutin, 38 olis tyhjäkäyntisuutin. Säätöruuvi on tyhjäkäyntiseoksen säätöruuvi, sitä kun käännät aukipäin niin seos rikastuu. Normaali asetus on luokkaa 2..3 kierrosta auki.
KTM950SE
Vaikuttaako noista suuttimista mikään alakierroksiin yksistään vai seos ruuvi kenties?
Suodattimet kun on pois, oli vakio 113 suutin liian piení ja kone tukehtui ilmaan. Vaihdoin 142, tilalle ja nyt naukuu mukavasti yläkierroksilla. Alakierroksilla on havaittavissa vielä samantyylistä oiretta, elikkä hieman moomasee lähdössä...
Kawasaki ZZR 1100 -92, Honda TRX 400 EX -02
Ei niinkään voi sanoa että joku suutin vaikuttaisi vain tietyllä kierrosaluella, kyse on pikemminkin kaasunavaamisesta. Tk-suutin vaikuttaa siten pääasiassa pienellä kaasulla ja pääsuutin isolla. Neula siinä välimaastossa.
Tyhjäkäyntisuuttimen koko on ikäänkuin karkeasäätö ja seosruuvi hienosäätö. Jos seosruuvia pitää avata noin 4 kierrosta tai enemmän, on se merkki liian pienestä tk-suuttimesta ja jos sen voi kiertää kokonaan tai lähes kiinni, on tk-suutin liian iso. Seosruuvin normaali säätöalue on noin 1...3 kierrosta, joku kaasarimalli voi poiketa vähän.
KTM950SE
Ok kiitos!(drzjar1 @ Loka. 13 2006,10:47) kirjoitti
Mutta miksi tuo TK suuttimen putki on tukittu tuollaisella kumilla? (näyttää alkuperäiseltä systeemiltä)
Kawasaki ZZR 1100 -92, Honda TRX 400 EX -02
Empä osaa sanoa, otapa kuva.(BASS @ Loka. 13 2006,12:05) kirjoitti
KTM950SE