Tarkoitus olis siis vaihtaa siihen niitä uudempia rattaita vaihdelaatikkoon..
Aattelin kysellä, että onko kys. rempassa mitään sen erikoisempaa ?
Koneen olen jo purkanut sitä vaille että otan öljypumpun irti ja sitten halkaisen sen alakerran.
Olisko kustannusarvioita, kuinka paljon saa varata rahaa tuohon.. (Tiivisteet, 2/6 rattaat yms)?
B-King K8, The Black One.
Kukin tyylillään, mutta yleensä olen tehnyt kustannusarvion ennen remonttiin ryhtymistä. Käytetty alakerta ei varmaankaan olisi sekään huono idea? Vaikka D-mallista, taitaa sopia?
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
Noniin, vaihteiston rattaat esillä. Itse en kyllä niistä mitään ongelmaa löytänyt..
Teen siis tätä remppaa kaverin koneeseen ja oireena siinä oli että 2-vaihde ei mennyt päälle. Kaveri vaihtoi siihen kesällä siirtäjiä. Vika ei poistunut.
C-malliinhan on vaihdettu niitä D-mallin 2/6 rattaita, eikös?
Onko oireet olleet vastaavat kuin kys. tapauksessa.?
Oire on yleensä ollut, että kakkonen ei pysy päällä kiihdytyksissä.(Wesipyssy @ Loka. 13 2006,12:11) kirjoitti
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
Onko niissä viallisissa rattaissa ollut sitten ylimääräisiä jälkiä?
Mikäli vaihde ei pysy päällä, niin silloin yleensä on rattaiden kyljissä olevat dogit pyöreinä. Eli hampaat todennäköisesti on ihan kondiksessa, mutta silti menee rattaat uusiksi kun noita dogeja ei oikein voi korjata.
1835
Sen verran lisää että kannattaa vaihtaa nimenomaan ne D-mallin rattaat 2/6 ja siirtäjät.Itsessään rattaissahan ei mitään vikaa ole C-mallissakaan vain ykkös ja kakkos vaihteen suhde väärä.Muutaman kerran kun kunnolla potkaisee kakkosen pois päältä alkaa siirtäjätkin taipuilemaan,itsellä alkoi lopulta lyömään koko askin jumiin(pari pykälää yhtäaikaa päällä).
Muistikuvana,hämäränä tietysti,että C-mallin rattaissa olisi ollut aika lyhyet nastat kokonaisuudessaan.Rattaat kyllä on minullakin varastoituna koska itse rattaissa ei korjaamatonta vikaa ollut.Eihän sitä koskaan tiedä 24 v:n kuluttua vaikka olis osista pulaa.
"Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
----------------------------------------------------------------------------------
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
Onko tuon kawan venttiilinsäätöpalat halkaisijaltaan 7.5mm vai 9.5mm?