Tere vaan kaikille! Olis tässä mopottimen vaihto edessä ja haluasin tietää teidän kokemuksia kyseisestä pyörästä. Muutamia seikkoja kuten häviääkö cebari tehoissa muille tonnisille? Onko pyörässä jotain tyyppivika jutskia? Kaikki tieto tottakai kiinnostaa.. Tässä eri merkkejä kun yrittää vertailla![]()
04-2006 Yamaha YZF R1 vm-00
06-07 Suzuki GSX-R 1000 limited edition vm-04
08- Honda CR 250 vm-04
13- Ei pyörää
ei se oo tonninen. Mutta se on yksi keveimmistä ns tonniluokassa. takapyörätehot liikkuu vakioissa 128-136?, täysputkella takapyörältä voi saada 140-150heppaa.
älyttömän hyvä yleispyörä. menee radat, menee keulat, menee matkat yms. Todella mukava ajella, ei edes kauhean kyykky asento.
Mallivioiksi luettakoon ohjausiskarin tarve, eli semmoinen pitää hommata, ellei jo ole.
Vika on myös se, ettei siinä lue 954cc missään, joten ihmiset tulee aina kysymään, että paljon tässä on kuutioita.
ostoon vaan. Kysymykset onko tehoa riittävästi on täysin turhia. Se kulkee ihan helvetisti.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Aika samanlaisia tuntemuksia. Ajoin ~15 000 kilsaa kyseisellä vehkeellä, johon sisältyi matkaa, rataa ja ihan perus pyörittelyä. Pelkkää hyvää sanottavaa on 954 bladesta.
Juuri sitä tarkoitin että häviääkö se tehoissa noille tonnisille(jaket @ Loka. 06 2006,15:54) kirjoitti
Mutta ei ilmeisesti
Googletin noita speksejä tosta bladesta ja se anto sellaaset tiedot ett 151hv ja 108nm eli paremmat ku samanvuotisella Rykösellä. Kaverilla on kyseinen rykönen ja tykkään kyllä siitä mutta ei samanlaista viitti laittaa ja honda miellyttää silmää enempi ja hyvien käyttö kokemusten perusteella taitaa tulla leirin vaihto
![]()
08- Honda CR 250 vm-04
13- Ei pyörää
Itsellä nyt alla reilut 38tkm kyseisellä pyörällä eikä mitään valitamista ole ollut. Mallivikoja kuulemma on ollut jossain että moottorin lohkoon olisi tullut säröjä, mutta ne olivat tulleet esille ja aikaisessa vaiheessa, joten viallisia ei pitäisi olla enää liikenteessä.
Ajoasento on hyvä, ei liian kyykky, mutta toisaalta tarpeeksi kyykky. Toki häviää tehoissa uusille tonnisille, mutta ottaa sen takaisin ajo-ominaisuuksissa ja hyvässä ajoasennossa. Ja fakta kuitenkin on se että todella TODELLA harvoin kukaan pääsee hyödyntämään näiden pyörien kaikkia tehoja. Toisaalta ihmettelen kommentteja tuosta ohjausiskarista. Itse olen ajellut suht paljonkin erilaista ajoa ja myös radalla paljon ja itse en ole ohjausiskaria kaivannut. Mutta makukysymys sekin kai on???
Yksi erittäin hyvä asia tässä kyseisessä pyörässä on verrattuna "muihin" tonnisiin on se että matkustajan penkin alla on todellakin tilaa. Minulla on nyt ollut koko ajan matkassa: ketjurasva, renkaanpaikkauspullo, Leatherman, teippirulla, orggis työkalut ja silti jää tilaa!!!
tietysti on hieman oma lehmä ojassa ja minun pelihän on myynnissä (katso nettimoto linkki tämän viestin altamutta silti voin yllä olevat kommenttini täysin rehellisesti myöntää.
Pyörä on siis arvostettu juuri sen varmatoimisuuden puolesta sekä juuri sen vuoksi että ajoasento sopii monille. Sitten taas jos lähtee hakemaan jotain "in the limit" pyörää niin sitten pitää valita vanha Gixxer tai ZX10 kawa...
Jos pyöräni kiinnostaa niin toki kerron lisää...
-C9B5R4-
Mietelause:
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
itsellä kanssa kyseinen pyörä, muuten tyytyväinen mut voimaa sais olla reilusti enemmän.. aika "kiikkerä" pyörä ainakin omilla taidoilla kikkailemiseen, mutta onnistuu kuitenkin pienen totuttelemisen jälkeen kuin nyrkki silmään, ainakin ratastuksen jälkeen![]()
Mites sittenkun jos vaihdan oman sotaratsuni vm-00 Rykösen kyseiseen pyörään niin saanko laiskemman pyörän ja paraneeko pyörä sitten yhtään?
08- Honda CR 250 vm-04
13- Ei pyörää
Juu nää on niitä ikuisuus kysymyksiä että mitä hakee pyörältä. En tiedä mitä tarkoitat "kiikkerällä", mutta jos tarkoitat noita välityksia niin kyllähän rattaiden vaihdolla voisi saada keulitteluun iloa... jos siitä tykkää(mfr @ Loka. 06 2006,23:18) kirjoitti
-C9B5R4-
Mietelause:
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
Ite kanssa pähkäilin uutta pyörää koko kesän ajan... Oli, tai on vieläkin 636 kawa ja vaihtoehtoina oli pari eri kusiaista ja sitten 929/954 blade... Ei sillä etteikö kusiainenkin riittäisi, itseasiassa se on mun käyttööni paljon parempi, mutta ostin kuitenkin 954:sen kun moinen sopivasti löytyi. Ja onhan se parhaimman näköinen katemopo mitä on tehty, joten pelkästään senkin takia sellainen kannattaa hankkia...
Muita tonnisia en edes harkinnut. Ihan sama mulle jos niissä on enemmän tehoa tai ovat radalla vähän nopeampia, muut ominaisuudet painaa mun pyörävalinnassa paljon enemmän.
Kelien takia vasta pari kertaa oon päässyt bladella ajelemaan ja ihan hyvältä tuntuu. Yksi vähän pirullinen ominaisuus siinä on, joka kyllä oli tiedossa ja joka vaivaa muitakin hondia, nimittäin ruiskun toiminta... 636:seen tottuneena se nykiminen häiritsee ihan normaaliajossakin. Varmasti siihen tottuisi, mutta parannuskeinokin siihen on, eli power commanderi.
Oon antanut itseni ymmärtää, että monet hondat on säädetty osakaasulla liian rikkaalle ja se aiheuttaa moottorijarrutuksen jälkeen kaasua lisättäessä sen nykimisen ja polttoaineenkulutuskin on vähän suurempaa verrattuna muihin... Commanderilla nuo vaivat pitäis saada fiksattua kuntoon.
JakeT voi varmasti 954 spesialistina korjata jos meni väärin/kertoa lisää?
Ja -C9B5R4-! Aika järkyttävä hinta tolla sun pyörällä.Ei sitä tuolla hinnalla osta kukaan, näin syksyllä varsinkaan.
joo, rikkaalla se on, powercommaderi pudotti kulutusta litran per 100km ja ajamisesta tuli pehmeämpää varsinkin alhaalta. tietysti parhaimman tuloksen saisi vielä säädättämällä pyörän jossain tuning link jarrupenkissä oikein viimeisen päälle.(pitäisi olla powercommanderi joka tukee tuning linkkiä ja itsellä ei ole se uusin versio)
Itse olen käyttänyt powercommanderin sivuilta löytyvää peruskarttaa vakioputkelle.
ei se ihan täydellinen ehkä niinkään ole. ei taida olla ihan ihanne ratkaisu se, että 3000 kierroksen jälkeen pakoputkessa tapahtuu muutos. *venttiili
tuolta löytyy kaavio pakarin toiminnasta.
Osa on ottanut koko venan pois ja tulpannut sen jättämän aukon. toiset on ostanut noita eliminaattoreita. Jotkut irroittaa vaijereita ja asettaa venttiilin sopivaan asentoon. Esim D-aces taisi käyttää stunttipelissään venttiiliä keskiasennossa. jolloin se on 4-2-1 putkistoa vastaava. Tuo eliminaattori on sama tilanne periaatteessa. toisaalta kikka pelissä on tilanne, jossa alatehojen pienoinen menetys voi olla jopa hyvä, jotta kaasu ei olisi niin herkkä.
JakeT
Joo, sen huomaa, että siinä 3000 kiekan paikkeilla tapahtuu jotain outoa... "Tyhjäkäynnillä ajelua" tuo ei varmaan sinänsä haittaa, tuskinpa bladessa tarvii yli 2000r/min tyhjäkäyntiä missään tilanteessa, mutta kyllä tuon venttiilin auki köyttäminen on kuitenkin ollut harkinnassa... ongelmana on vaan löytää sopiva kartta vakioänkkärille + tuolle htev modille.
Eihän sitä rakkaastaan voi luopua ilmaiseksi(Hermanni Hiiri @ Loka. 09 2006,00:02) kirjoitti
Onhan se kova hinta, mutta on kanssa hieno ja kunnolla käsketty peli. No enpä itsekään usko että sitä ihan tuolla hintaa saa kaupattua, mutta jostain aina pitää lähteä.
Niinhän sitä sanotaan että se on kysynnän ja tarjonnan laki. Toisaalta se vaan paranee vanhetessaan, sillä uusi 954RR:iä ei ole enää kaupan....
-C9B5R4-
Mietelause:
Hieno pyörä on tuo 954RR. Ja kyllä niitä vielä uusia saapi.
954
.
Juu niin saattaa muutama yksilö olla kaupan, mutta ei toki Suomen mantereella...(vma @ Loka. 16 2006,10:29) kirjoitti
Mutta miksi ostaa uusi kun minullakin olisi edullisesti sisäänajettu 954 myytävänä
-C9B5R4-
Mietelause:
Puhelinsoitto, ja pyörä on Suomessa. Ei se sen vaikeampaa ole.(-C9B5R4- @ Loka. 16 2006,10:47) kirjoitti
.
Voi kun olis noin helppoa, kyllä olis joka jampalla uusi 954 alla(vma @ Loka. 16 2006,13:22) kirjoitti
-C9B5R4-
Mietelause:
en tiedä tekeekö se jenkkifirma niitä eliminaattoreita enää. Se firma taisi olla nimeltään HASS motorsport tjsp.
Itsellä oli mielessä tehdä se itse. tai vain poistaa se HTEV venttiili sieltä poxista. Sittenhän sen näkee kuinka toimii.
Jt
Tervehdys kaikille!!
Olen uusi jäsen ja myös uusi pyörä on mielessä! Yllätys yllätys 900 rr:ä olen ajatellut ja kuullut siitä pelkkää hyvää,mutta kertokaa mihin kannattaa kiinnittää huomiota kun menen katsastamaan vaihtoehtoja. Onko tyyppivikoja tms. Kiitos vastauksistanne....nyt tutimaan...
Tervehdys uudelle jäsenelle ja tervetuloa mukaan!!!(Tomtom80 @ Marras. 14 2006,01:56) kirjoitti
Mulla on tietty vähän oma lehmä ojassa kun olis kyseinen pyörä myytävänä (linkki löytyy tuosta mun postista tuonne Nettimoton puolelle) ... mut itse asiaan...
Itsellä on siis kokemusta tuosta -03 pelistä jonka itse ostin uutena ja nyt siis kilsoja takana reilut 38tkm, ja ei mitään ongelmia ole ollut. Ainoat minun tiedossa olevat viat noissa ovat olleet se että joissain on lohkossa ollut jotain halkeilua? Mutta uskoisinpa että vialliset on tähän päivään mennessä korjattu. Toinen sellainen perinteinen "CBR vika" on tuo nokkeketjun kiristäjä joka joissain tapauksissa rallattaa mukavasti eri kierroksilla ja eri tavalla. Tuo ei ole siis mitään vaarallista mutta saattaa ottaa jonkin korvaan (tosin eipä tuota ajohurmoksessa kuule !!!) Mun peliin vaihdettiin viime huollossa tuo kyseinen kiristäjä ja se korjasi tilannetta mukavasti.
Sitten voi vain sanoa että muut yleiset asiat kannattaa tarkistaa kuten kulutusosat (ketjut, rattaat, renkaat, laakerit, vaijerit yms.) kuten kaikista pyöristä jos on käytettyä ostamassa...
Muistelisin että täältä foorumilta löytyy keskustelu jostain jossa on juuri keskusteltu (ja kehuttu) kyseisen pyörämallin ominaisuuksia![]()
Joten jos tulee jotain kysyttävää niin jatkoksi vaan tai sitten priva postia tai sitten pääseehän tuota meikäläisen peliä katsomaan jos jossain Salon suunnalla liikkuu...
Tervetuloa siis vielä kerran mukaan parhaaseen MP foorumiin!!!
-C9B5R4-
Mietelause:
Kiitos,kiitos!
Asun itseasiassa salossa! Kävin katsomassa pyöräsi kuvat ja tiedot ja onhan se hieno peli!! Muuten oisi passeli peli mulle,mutta kilometrejä on hieman liikaa,kun etsin pyörää jolla oisi sellaiset 20tkm maksimissaan mittarissa. Tietty jos hinta oisi sopiva voisi myös sinun pyörä kiinnostaa,mutta osto menisi vasta tuonne kevääseen. Ja tarkoitus on katsella rauhassa mitä eteen tulee ja keväällä voi tarjontakin taas paraantua,kun tuo ajokuume puraisee ja osa haluaa uuden pelin alle. Kysymyksiä tulee varmasti tässä PIIIITkän talven aikana mieleen niin tukeudun sitten teidän kokeneempien ammatti apuun!!
![]()
Vai että Salosta sinäkin, mielenkiintoista!(Tomtom80 @ Marras. 15 2006,17:58) kirjoitti
Juu onhan mun pelillä tullut ajettua, mutta meneehän siinä hukkaan hieno peli ellei sillä ajele *
Tarkoitus on itsellä siis etsiskellä Repsol Honua joten ajatus on ensin kaupata omaa pyörää suoraan kun olisi pari hyvää vaihturia tiedossa...
Sen verran voin sanoa vielä tuosta hinnoittelusta että keväällä hinnat nousee yleisesti kun kysyntä kasvaa, joten kannattaa olla ajan hermoilla sen kanssa.
Toki mulle saa laittaa lisäkyssäreitä vaikka priva viestinä, ja tosiaan pääsee pyörää katsomaan ja kaasuttelemaan jos "loppunajettu" Blade kiinnostaa *
Sen verran on pakko vielä sanoa noista kilometreistä että se tietysti vaikuttaa pyörän kiinnostavuuteen jos on vastaavanlaisia tarjolla vähemmillä kilometreillä, mutta on se vaan ihme että joku on aikanaan luonut sellaisen mielikuvan että 30tkm ja 40tkm on paljon ajettu?!?!? Kovin ainakin minulla on se käsitys että jos nykyajan 1000cc pelit huolletaan asiallisesti niin varmaan kestävän hyvin sen 60-80tkm. Jos laitteessa oikeasti on vikaa niin se tod. näk. tulee esille aika alkuvaiheessa. Toinen mielenkiintoinen asia on se että vanhoja 90-luvun alkupuolen pyöriä kun on myynnissä niin kummasti niillä vaan on ajettu vähän!!! Tosin näkyy esim. vanhempia Bladeja joilla on rehellisesti ajettu 60tkm-100tkm ja varmaa ovat vielä kelpopelejä, valitettavasti markkinat ovat vaan epäsuotuisia
-C9B5R4-
Mietelause:
Se on kyllä totta ettei 30-40 tkm ole vättämättä loppuun ajettu. Tuttullani on 600 cbr ja hän on rullannut mittariin jo 80 tkm ja ilman ongelmia. Täytyy todella vähän myös itseään välillä rauhoitella,kun olo on kuin 6-vuotiaalla karkkikaupassa!!
Löysin tossa netistä myös pari kiinnostavaa 1000cc....nälkä se kasvaa kasvamistaan!!![]()
Taas eksyin tänne samaan foorumiin(Tomtom80 @ Marras. 16 2006,16:03) kirjoitti
Tuo 1000RR Blade on varmasti ihan yhtä hyvä peli kuin 900 pikkuveljensäkin ja tosiaan olen itsekin sellaista etsimässä oman tilalle.
Yksi asia tosin minua harmittaa vaikka onkin toisaalta aika pikku juttu. Eli 1000RR ei ole lainkaan penkin alla säilytystilaa. Pidän tätä siksi merkitsevänä asiana kun 954RR penkin alla on tullut säilytettyä ketjurasvaa, renkaanpaikkauspulloa, työkaluja, Leathermania, teippiä ja silti on vielä tilaa -> taas vastaavasti 1000RR kuten myös 600RR penkin alle ei mahdu mitään. Niinkuin sanoin että tämä tuskin muuttaa kenekään päätöstä minkä pyörän ostaa, mutta minua harmittaa kun olen 954:stä menossa 1000RR leiriin...
..ja täytyy tosin sanoa (olette sitten mitä mieltä tahansa) että 954RR Blade on ainoa oikea FireBlade
Tämän todistaa kaikki hehkutelut ja tarinat kyseisestä pyörästä. Jä tämän myönnän myös sen jälkeen kun olen pyörästäni luopunut
-C9B5R4-
Mietelause:
Mahdollisesti täälläkin on tulossa mopon vaihto eteen.. eli vanha kusiais cebari saa lähteä kiertoon ja 954 tai 929 tilalle. Miten 929 eroaa 954? Onhan se vähän rumempi, mutta noin niinku ominaisuuksien puolesta?![]()
On itse asiassa paljonkin eroa, tietty moottori, runko, jarrut, katteet on uutta, joten täysin eri pyörästä on kyse.(Needle @ Marras. 17 2006,18:49) kirjoitti
En se 929 mikään ruma ole, tosin ehkä vähän "vanhahtava" jos tällaista termiä saa käyttää. Itse pidän noista vielä vanhemista verrattuna 929:iin eli -92-94 vuosimallin peleistä. Minulla oli ennen 954:sta juuri tuo eka Blade malli -92 (898cc???)
Kyllähän netissä on aika hyviä sivuja missä on kerrottu tarkkaan eri vuosien eroavaisuuksista esim täällä KLIK KLIK
-C9B5R4-
Mietelause:
Sen verran oli vielä pakko kirjoittaa että jos Blade historia kinnostaa nin kannattaa kaivaa Bike lehti 3/2005 käsiinsä. Siinä on hyvä juttu eri vuosimallien Bladeista ja muutenkin historiaa...
-C9B5R4-
Mietelause:
Jaa-a... Mun käsittääkseni Runko, jarrut, keula ja jopa moottorikin on melkein samaa tavaraa molemmissa. Esim. 929:iin menee 954 kone heittämällä kiinni.(-C9B5R4- @ Marras. 17 2006,20:56) kirjoitti
Eroja on lähinnä takarunko, takahaarukka, katteet yms. Ja 954:ssä on tankki hitusen kapeampi ja edempänä ja sitä myöten tuntuu ehkä vähän pienemmältä mopolta se. En ole kylläkään 929:llä ajanut, mutta näin olen kuullut... *
Ehkä vähän liioiteltua puhua täysin eri pyöristä, ennemmin voi sanoa, että 954 on vähän paranneltu malli.
Ja eikä se 929 ruma ole, mutta jotkut väritykset kyllä on... Esim koko hopeana 929 on tosi hieno fillari.
Kannattaa ostaa se kumman löytää sopivampaan hintaan.
Kiitos vastauksista, nyt vaan katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan, supermoton vai kyykyn![]()