Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    Tuntuu kukkahattu-vetomieskisa laantuvan muissa ketjuissa, joten heitetään lisää löylyä:

    Keskimääräinen ajosuorite on esimerkiksi 20000 km vuodessa.
    Oletetaan, että puolet siitä ajetaan talvella.
    Jos ajan 10000 km satasta, siihen menee sata tuntia.
    Jos taas kahdeksaakymppiä, kuluu aikaa 125 tuntia.
    Eli 25 tuntia menee ketuille talven aikana.
    Jos suomessa on vaikka 1.2 miljoonaa autoa, tekee se 30 miljoonaa tuntia koko maassa. Oletetaan, että keskimääräinen elinikä on 70 vuotta, josta on keskimäärin jäljellä 35 vuotta.

    35 vuotta on 35 x 365 x 24 tuntia, eli 306600 tuntia.
    Ihmisikiä menetetään siis 98 kappaletta talvessa!!

    Puhumattakaan heistä jotka sairastuvat ennenaikaiseen infarktiin v:tuksen seurauksena.

    Eli pitäisi nopeusrajoituksen alla olla lisäkilpi "tien ollessa jäinen" mannereurooppalaiseen tyyliin..

    Nyt ei kyllä huvita yhtään mikään...
  2. #2
    Samaa mieltä.

    -hh-

    Tosin turvaväleistä suurin osa kuljettajista ei ole varmaan kuullutkaan, sama rako oli sitten pouta ja kuiva tai loska ja jää - mystinen ilmiö sinänsä, ei ymmärrä...
  3. #3
    Mä olen taas sitä mieltä että kaikki autoilu pitäisi kieltää, No tosin loppuis multakin hommat, mutta so what pääsis kerrankin nauttiin 500päivää korvauksia.
  4. #4
    Jokos jossain on talvirajoitukset?
    Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
    Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
  5. #5
    Aivan!

    heh.. siksi kannattaakin pitää vaijeri kireellä
    Se on selvää. Joka hetki kun olet liikenteessä on riski joutua onnettomuuteen. Mitä kovempaa ajaa sitä vähemmän aikaa liikenteessä ja sitäkautta pienempi riski joutua onnettomuuteen..
    Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
  6. #6
    nyt mä näkisin, että ollaan asian ytimessä... olisko kellään pistää seittemänkymppiä tässä vaiheessa?
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  7. #7
    Lainaa (speedmaster @ Loka. 05 2006,17:32) kirjoitti
    Eli 25 tuntia menee ketuille talven aikana.
    Mihin sitten olisit käyttänyt nuo n. 8,5 minuuttia päivässä, jotka menetät auton ratissa istuen? Voihan tuonkin ajan käyttää hyväkseen ja hoitaa esim. puhelut autosta.

    Talvinopeusrajoituksia pitää asettaa, jotta nopeudet talveksi edes vähän putoaisivat. Suuri osa autoilijoista ei osaa enää sovittaa nopeuksiaan vallitsevaan keliin. Ajetaan niin kuin kesälläkin toisen perseessä kiinni säällä kuin säällä. Mehän tietysti osaisimme ajaa hiljempaa huonommalla kelillä. Vai mitä?
    - Engine MC -
  8. #8
    Lainaa (Artsi @ Loka. 05 2006,18:56) kirjoitti
    Lainaa (speedmaster @ Loka. 05 2006,17:32) kirjoitti
    Eli 25 tuntia menee ketuille talven aikana.
    Mihin sitten olisit käyttänyt nuo n. 8,5 minuuttia päivässä, jotka menetät auton ratissa istuen? Voihan tuonkin ajan käyttää hyväkseen ja hoitaa esim. puhelut autosta.

    Talvinopeusrajoituksia pitää asettaa, jotta nopeudet talveksi edes vähän putoaisivat. Suuri osa autoilijoista ei osaa enää sovittaa nopeuksiaan vallitsevaan keliin. Ajetaan niin kuin kesälläkin toisen perseessä kiinni säällä kuin säällä. Mehän tietysti osaisimme ajaa hiljempaa huonommalla kelillä. Vai mitä?
    Minä ainakin pitäisin kolmen päivän aktiiviloman täydellä palkalla kerran vuodessa. Toki työmatkat pitää laskea mukaan työaikaan.

    -hh-

    PS. Koskahan muuten viimeksi joku saanut sakot väärästä kelinopeudesta (pl. onnettomuusseuraamukset)? Ei virkavaltaa tuo kiinnosta lainkaan. Eli nollavalvonta -> ei lain noudattamista.
  9. #9
    Lainaa (Artsi @ Loka. 05 2006,18:56) kirjoitti
    Lainaa (speedmaster @ Loka. 05 2006,17:32) kirjoitti
    Eli 25 tuntia menee ketuille talven aikana.
    Mihin sitten olisit käyttänyt nuo n. 8,5 minuuttia päivässä, jotka menetät auton ratissa istuen? Voihan tuonkin ajan käyttää hyväkseen ja hoitaa esim. puhelut autosta.

    Talvinopeusrajoituksia pitää asettaa, jotta nopeudet talveksi edes vähän putoaisivat. Suuri osa autoilijoista ei osaa enää sovittaa nopeuksiaan vallitsevaan keliin. Ajetaan niin kuin kesälläkin toisen perseessä kiinni säällä kuin säällä. Mehän tietysti osaisimme ajaa hiljempaa huonommalla kelillä. Vai mitä?
    Asiaa !!
    <p><strike>JiiÄm</strike></p>
  10. #10
    Lainaa (harmaahukka @ Loka. 05 2006,19:24) kirjoitti
    Lainaa (Artsi @ Loka. 05 2006,18:56) kirjoitti
    Lainaa (speedmaster @ Loka. 05 2006,17:32) kirjoitti
    Eli 25 tuntia menee ketuille talven aikana.
    Mihin sitten olisit käyttänyt nuo n. 8,5 minuuttia päivässä, jotka menetät auton ratissa istuen? Voihan tuonkin ajan käyttää hyväkseen ja hoitaa esim. puhelut autosta.

    Talvinopeusrajoituksia pitää asettaa, jotta nopeudet talveksi edes vähän putoaisivat. Suuri osa autoilijoista ei osaa enää sovittaa nopeuksiaan vallitsevaan keliin. Ajetaan niin kuin kesälläkin toisen perseessä kiinni säällä kuin säällä. Mehän tietysti osaisimme ajaa hiljempaa huonommalla kelillä. Vai mitä?
    Minä ainakin pitäisin kolmen päivän aktiiviloman täydellä palkalla kerran vuodessa. Toki työmatkat pitää laskea mukaan työaikaan.

    -hh-

    PS. Koskahan muuten viimeksi joku saanut sakot väärästä kelinopeudesta (pl. onnettomuusseuraamukset)? Ei virkavaltaa tuo kiinnosta lainkaan. Eli nollavalvonta -> ei lain noudattamista.
    Mielestäni hieman outo ajattelutapa, että jos poliisi ei valvo jotain asiaa, niin voimme ajaa miten lystäämme välittämättä omasta ja muiden turvallisuudesta.
    Väärästä kelinopeudesta saattaa poliisin olla hieman vaikea kirjoitella sakkoja, jos kuitenkin ollaan pysytty omalla kaistalla, muita kolhimatta ja alle nopeusrajoitusten.
    - Engine MC -
  11. #11
    Lainaa (peltzi82 @ Loka. 05 2006,18:14) kirjoitti
    Jokos jossain on talvirajoitukset?
    Ainakin vuosi sitten keväällä perusteltiin talvinopeuksien paikalleen jättämistä kesäksi kustannus- ja turvallisuussyistä.
    Ja edelleen ne ovat vaihtamatta kesänopeuksiksi...
  12. #12
    Lainaa (Artsi @ Loka. 05 2006,19:42) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Loka. 05 2006,19:24) kirjoitti
    Lainaa (Artsi @ Loka. 05 2006,18:56) kirjoitti
    Lainaa (speedmaster @ Loka. 05 2006,17:32) kirjoitti
    Eli 25 tuntia menee ketuille talven aikana.
    Mihin sitten olisit käyttänyt nuo n. 8,5 minuuttia päivässä, jotka menetät auton ratissa istuen? Voihan tuonkin ajan käyttää hyväkseen ja hoitaa esim. puhelut autosta.

    Talvinopeusrajoituksia pitää asettaa, jotta nopeudet talveksi edes vähän putoaisivat. Suuri osa autoilijoista ei osaa enää sovittaa nopeuksiaan vallitsevaan keliin. Ajetaan niin kuin kesälläkin toisen perseessä kiinni säällä kuin säällä. Mehän tietysti osaisimme ajaa hiljempaa huonommalla kelillä. Vai mitä?
    Minä ainakin pitäisin kolmen päivän aktiiviloman täydellä palkalla kerran vuodessa. Toki työmatkat pitää laskea mukaan työaikaan.

    -hh-

    PS. Koskahan muuten viimeksi joku saanut sakot väärästä kelinopeudesta (pl. onnettomuusseuraamukset)? Ei virkavaltaa tuo kiinnosta lainkaan. Eli nollavalvonta -> ei lain noudattamista.
    Mielestäni hieman outo ajattelutapa, että jos poliisi ei valvo jotain asiaa, niin voimme ajaa miten lystäämme välittämättä omasta ja muiden turvallisuudesta.
    Väärästä kelinopeudesta saattaa poliisin olla hieman vaikea kirjoitella sakkoja, jos kuitenkin ollaan pysytty omalla kaistalla, muita kolhimatta ja alle nopeusrajoitusten.
    Ööö... ketkä me?

    Se onkin liian vaikeaa... poliisi joutuisi ajattelemaan.

    -hh-
  13. #13
    Lainaa (Artsi @ Loka. 05 2006,18:56) kirjoitti
    Lainaa (speedmaster @ Loka. 05 2006,17:32) kirjoitti
    Eli 25 tuntia menee ketuille talven aikana.
    Mihin sitten olisit käyttänyt nuo n. 8,5 minuuttia päivässä, jotka menetät auton ratissa istuen? Voihan tuonkin ajan käyttää hyväkseen ja hoitaa esim. puhelut autosta.

    Talvinopeusrajoituksia pitää asettaa, jotta nopeudet talveksi edes vähän putoaisivat. Suuri osa autoilijoista ei osaa enää sovittaa nopeuksiaan vallitsevaan keliin. Ajetaan niin kuin kesälläkin toisen perseessä kiinni säällä kuin säällä. Mehän tietysti osaisimme ajaa hiljempaa huonommalla kelillä. Vai mitä?
    kyllähän tuolle 8.5minuutille keksii helposti käyttöä toisin kuin nopeasti kiihtyvää pyörää jolla säästää joka kerta 0-100 kiihdyttäessä kokonaisen sekunnin
  14. #14
    Lainaa (harmaahukka @ Loka. 05 2006,20:27) kirjoitti
    Lainaa (Artsi @ Loka. 05 2006,19:42) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Loka. 05 2006,19:24) kirjoitti
    Lainaa (Artsi @ Loka. 05 2006,18:56) kirjoitti
    Lainaa (speedmaster @ Loka. 05 2006,17:32) kirjoitti
    Eli 25 tuntia menee ketuille talven aikana.
    Mihin sitten olisit käyttänyt nuo n. 8,5 minuuttia päivässä, jotka menetät auton ratissa istuen? Voihan tuonkin ajan käyttää hyväkseen ja hoitaa esim. puhelut autosta.

    Talvinopeusrajoituksia pitää asettaa, jotta nopeudet talveksi edes vähän putoaisivat. Suuri osa autoilijoista ei osaa enää sovittaa nopeuksiaan vallitsevaan keliin. Ajetaan niin kuin kesälläkin toisen perseessä kiinni säällä kuin säällä. Mehän tietysti osaisimme ajaa hiljempaa huonommalla kelillä. Vai mitä?
    Minä ainakin pitäisin kolmen päivän aktiiviloman täydellä palkalla kerran vuodessa. Toki työmatkat pitää laskea mukaan työaikaan.

    -hh-

    PS. Koskahan muuten viimeksi joku saanut sakot väärästä kelinopeudesta (pl. onnettomuusseuraamukset)? Ei virkavaltaa tuo kiinnosta lainkaan. Eli nollavalvonta -> ei lain noudattamista.
    Mielestäni hieman outo ajattelutapa, että jos poliisi ei valvo jotain asiaa, niin voimme ajaa miten lystäämme välittämättä omasta ja muiden turvallisuudesta.
    Väärästä kelinopeudesta saattaa poliisin olla hieman vaikea kirjoitella sakkoja, jos kuitenkin ollaan pysytty omalla kaistalla, muita kolhimatta ja alle nopeusrajoitusten.
    Ööö... ketkä me?

    Se onkin liian vaikeaa... poliisi joutuisi ajattelemaan.

    -hh-
    Kielioppikin on vaikeaa. Käytin tuossa väärää ilmaisua, kun kirjoitin meistä. En todellakaan tarkoittanut vain sinua ja minua, vaan yleensä ihmisiä.

    Ajattelemaan todella. Oikea tilannenopeus onkin vaikeasti määriteltävä asia. Autot ovat ominaisuuksiltaan erillaisia ja kuljettajien taidot myöskin.
    - Engine MC -
  15. #15
    Lainaa (harmaahukka @ Loka. 05 2006,17:37) kirjoitti
    Tosin turvaväleistä suurin osa kuljettajista ei ole varmaan kuullutkaan, sama rako oli sitten pouta ja kuiva tai loska ja jää - mystinen ilmiö sinänsä, ei ymmärrä...
    Ja nyky autoissa tuota lisää vielä nuo kaikki mahdolliset lukkiutujattomat jarrut, luistonestot sun muut ajovaukauden hallinnat... Tulee ihmisille joku ihme käsitys että kyllä tää pysähtyy kelissä kuin kelissä samanlailla ku kesällä ku onhan tässä noita varusteita. Samoiten vauhdit pysyy korkeina hirveissä lumimyräköissä kun luullaan että kyllä tää lapasessa pysyy kun on kaikein maailman ajovakaus systeemit autoissa.. Ja vielä kun nykyautot on muutenkin niin tunnottomia vehkeitä ettei niillä kunnolla voi ajaa perstuntumalla.

    Mutta kyllä se on nuo talvirajotukset ihan hyvät olla olemassa. Kuitenkin monesti pääteilläkin sen verran jäätä ettei välttämättä se kesärajoitus enää ole turvallinen.
  16. #16
    Kiinteät talvinopeusrajoitukset eivät toimi eteläisessä Suomessa. Kuka niitä jaksaa noudattaa? Asfaltti on pääasiassa kuiva koko talven. Siinä sitten jyristellään nastoilla menemään 80 km/h kunnes alkaa riepomaan ja polkaistaan kaasu pohjaan. Järjetöntä rajoitusta ei noudateta. Jos noudatat, jäät jalkoihin, olet tukkeena ja joku hönkii koko talven ajot metrin päässä puskurista olipa keli mikä hyvänsä. Tämäkö lisää turvallisuutta?

    Nuo rajoitukset, niiden pitäisi olla oikeasti kelin mukaan säätyvät. Sitten ne ehkä tehoaisivat ja saisivat ihmiset paremmin reagoimaan sään muutoksiin.

    Tarpeeksi alas kun laitetaan nopeusrajoitukset, niin ehtii kuolla vanhuuteen matkalla synnytyslaitokselta kotiin.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  17. #17
    Lainaa (NOx @ Loka. 05 2006,22:35) kirjoitti
    Tarpeeksi alas kun laitetaan nopeusrajoitukset, niin ehtii kuolla vanhuuteen matkalla synnytyslaitokselta kotiin.


    -hh-
  18. #18
    Lainaa (jta @ Loka. 05 2006,21:16) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Loka. 05 2006,17:37) kirjoitti
    Tosin turvaväleistä suurin osa kuljettajista ei ole varmaan kuullutkaan, sama rako oli sitten pouta ja kuiva tai loska ja jää - mystinen ilmiö sinänsä, ei ymmärrä...
    Ja nyky autoissa tuota lisää vielä nuo kaikki mahdolliset lukkiutujattomat jarrut, luistonestot sun muut ajovaukauden hallinnat... Tulee ihmisille joku ihme käsitys että kyllä tää pysähtyy kelissä kuin kelissä samanlailla ku kesällä ku onhan tässä noita varusteita. Samoiten vauhdit pysyy korkeina hirveissä lumimyräköissä kun luullaan että kyllä tää lapasessa pysyy kun on kaikein maailman ajovakaus systeemit autoissa.. Ja vielä kun nykyautot on muutenkin niin tunnottomia vehkeitä ettei niillä kunnolla voi ajaa perstuntumalla.

    Mutta kyllä se on nuo talvirajotukset ihan hyvät olla olemassa. Kuitenkin monesti pääteilläkin sen verran jäätä ettei välttämättä se kesärajoitus enää ole turvallinen.
    Tuo illusatorinen kehitys alkoi jo turvavöistä (itse en juurikaan käytä). Ilman niitä tulee ajettua kummasti hitaampaa ja paljon tarkkaavaisemmin.

    Ja kaipa "kansan" ihailemien vormulakuskien näyttävät 250 kmt kolarit, joissa äijä kömpii rauhallisesti redbullia hörppimään rusinaksi menneestä menopelistä aiheuttavat joillekin omituisen kuvitelman omastakin haavoittumattomuudesta liikenteessä.

    Minusta on kuitenkin ihan sama pukeutuuko vaikka asbestihaarniskaan, avaruuspukuun ja ajaa panssarivaunulla kunhan ei vaaranna muita liikenteessä - konkreettisesti. Kunpa itsekin saisi ajaa sellaisessa turvavarustuksessa kuin haluaa.

    Suvaitsevaisuus vaan kun täysin out nykymaailmassa... ehkä sit muutaman sukupolven kuluttua... tai sit ei...

    -hh-
  19. #19
    Ehkä pikkasen sivuun aiheesta, mutta varmin tapa välttää kuolema tien päällä eivät suinkaan ole keliin suhteutettu ajotapa, alhaiset nopeusrajoitukset, turvavarusteet, terve järki..... vaan taksikyltti katolle ja taksarin takki päälle.
    Se tekee ainakin autoilijasta kuolemattoman. Ei tarvi turvatyynyä, ei tarvi turvavyötä, ei tarvi noudattaa nopeusrajoituksia, ei tarvi pitää turvavälejä, ei tarvi näyttää vilkkua (ainakaan yhtä vilausta enempää, paitsi ne uudet mersut, jotka vilkuttaa kai väkisin kolme kertaa... tuleekohan traumoja..).
    Tuli näet taas istuttua taksin penkillä...
    Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
    Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010

    Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
  20. #20
    Vaikka kaikki suomalaiset tietävät että keli viilenee tiet on kohta jäässä ja taivaalta tulee kohta sitä valkoista, mitä se nyt on...
    niin joo lunta.

    Joka tapauksessa saamme lukea lööpeistä että: Talvi yllätti autoilijat. On se kumma yllätys kun joka vuosi tulee samaan aikaan ja kaikki sen tietää vaikkei tiedäkkään.
    dazuissi.kuvat.fi
    GSX-R750, GSX-R 1000, Ducati ST2
  21. #21
    Lainaa (harmaahukka @ Loka. 05 2006,19:24) kirjoitti
    PS. Koskahan muuten viimeksi joku saanut sakot väärästä kelinopeudesta (pl. onnettomuusseuraamukset)? Ei virkavaltaa tuo kiinnosta lainkaan. Eli nollavalvonta -> ei lain noudattamista.
    Eikös jokin aika sitten, kun stadin sisääntulotiet oli vähän jäässä ja oli useampia kolarisumia, kun keli pääsi yllättämään,
    jaettu lappusia väärästä tilannenopeudesta?
  22. #22
    Jokuhan voisi hankkia ensimmäisten lumisateiden jälkeen ennakkopäätöksen väärästä kelinopeudesta ajamalla motskarilla kesärenkailla sohjossa 100 km/h (laillista)
  23. #23
    Ja eikös se oo niinkin, että kun nuo talvirajoitukset tulevat voimaan, niin ihmiset viettää väkisinki enemmän aikaa teillä, jolloin on suurempi riski tapahtua kolari. Voivoivoi.
    Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
    Puhun usein - mutta paskaa.
  24. #24
    Lainaa (Veca @ Loka. 06 2006,10:37) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Loka. 05 2006,19:24) kirjoitti
    PS. Koskahan muuten viimeksi joku saanut sakot väärästä kelinopeudesta (pl. onnettomuusseuraamukset)? Ei virkavaltaa tuo kiinnosta lainkaan. Eli nollavalvonta -> ei lain noudattamista.
    Eikös jokin aika sitten, kun stadin sisääntulotiet oli vähän jäässä ja oli useampia kolarisumia, kun keli pääsi yllättämään,
    jaettu lappusia väärästä tilannenopeudesta?
    Jep. Ja suurimmalle osalle ihan aiheesta. Olisivat vaan antaneet jo ennen kuin rytisi.

    -hh-
  25. #25
    Lainaa (Artsi @ Loka. 05 2006,18:56) kirjoitti
    Mihin sitten olisit käyttänyt nuo n. 8,5 minuuttia päivässä, jotka menetät auton ratissa istuen?
    köyrimiseen... ennen ja jälkeen työpäivän...
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  26. #26
    ESP=ei sijaa perstuntumalle.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  27. #27
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Lainaa (Artsi @ Loka. 05 2006,19:42) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Loka. 05 2006,19:24) kirjoitti
    Lainaa (Artsi @ Loka. 05 2006,18:56) kirjoitti
    Lainaa (speedmaster @ Loka. 05 2006,17:32) kirjoitti
    Eli 25 tuntia menee ketuille talven aikana.
    Mihin sitten olisit käyttänyt nuo n. 8,5 minuuttia päivässä, jotka menetät auton ratissa istuen? Voihan tuonkin ajan käyttää hyväkseen ja hoitaa esim. puhelut autosta.

    Talvinopeusrajoituksia pitää asettaa, jotta nopeudet talveksi edes vähän putoaisivat. Suuri osa autoilijoista ei osaa enää sovittaa nopeuksiaan vallitsevaan keliin. Ajetaan niin kuin kesälläkin toisen perseessä kiinni säällä kuin säällä. Mehän tietysti osaisimme ajaa hiljempaa huonommalla kelillä. Vai mitä?
    Minä ainakin pitäisin kolmen päivän aktiiviloman täydellä palkalla kerran vuodessa. Toki työmatkat pitää laskea mukaan työaikaan.

    -hh-

    PS. Koskahan muuten viimeksi joku saanut sakot väärästä kelinopeudesta (pl. onnettomuusseuraamukset)? Ei virkavaltaa tuo kiinnosta lainkaan. Eli nollavalvonta -> ei lain noudattamista.
    Mielestäni hieman outo ajattelutapa, että jos poliisi ei valvo jotain asiaa, niin voimme ajaa miten lystäämme välittämättä omasta ja muiden turvallisuudesta.
    Väärästä kelinopeudesta saattaa poliisin olla hieman vaikea kirjoitella sakkoja, jos kuitenkin ollaan pysytty omalla kaistalla, muita kolhimatta ja alle nopeusrajoitusten.
    Ei ollenkaan näytä olevan vaikeaa kirjoittaa sakkoa, vaikka kelinopeus voisi olla paljon suurempikin. On nimittäin tämä virkamieskelinopeus ja oikea kelinopeus.
    Virkamieskelinopeus on esim. kuivalla asfalttitiellä 80 km/h maaliskuulla(= talvinopeusrajoitus), kun oikea kelinopeus voisi olla vaikka 100 km/h.
    Tätä virkamieskelinopeutta käytetään sakon perustana ilman mitään vaikeutta, jos ajat vaikka 100 km/h, vaikka seuraavana päivänä, täsmälleen samoissa olosuhteissa myös virkamieskelinopeus nousee 100 km/h:ssa.
    On se niin metkaa, miten virkamiehet tietää aina erehtymättä sen turvallisen nopeuden.... (Mistähän se viisaus tulee?)
    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
  28. #28
    Lainaa (mika69 @ Loka. 06 2006,14:36) kirjoitti
    Lainaa (Artsi @ Loka. 05 2006,18:56) kirjoitti
    Mihin sitten olisit käyttänyt nuo n. 8,5 minuuttia päivässä, jotka menetät auton ratissa istuen?
    köyrimiseen... ennen ja jälkeen työpäivän...
    Ei siihen hommaan noin paljoa aikaa saa kulumaan.
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
  29. #29
    [QUOTE= (harmaahukka @ Loka. 06 2006,07:10)][quote=jta,Loka. 05 2006,21:16]
    Lainaa harmaahukka,Loka. 05 2006,17:37 kirjoitti
    Tuo illusatorinen kehitys alkoi jo turvavöistä (itse en juurikaan käytä). Ilman niitä tulee ajettua kummasti hitaampaa ja paljon tarkkaavaisemmin.
    Eikä mopoillessa kannata käyttää kypärää. Ja pelkät Speedot on paras ajopuku ikinä. Paljon turvallisempaa ku on sillai tarkkaavaisempi olo.
  30.  
  31. #30
    [QUOTE= (0069 @ Loka. 06 2006,18:03)][QUOTE= (harmaahukka @ Loka. 06 2006,07:10)]
    Lainaa jta,Loka. 05 2006,21:16 kirjoitti
    Lainaa harmaahukka,Loka. 05 2006,17:37 kirjoitti
    Tuo illusatorinen kehitys alkoi jo turvavöistä (itse en juurikaan käytä). Ilman niitä tulee ajettua kummasti hitaampaa ja paljon tarkkaavaisemmin.
    Eikä mopoillessa kannata käyttää kypärää. Ja pelkät Speedot on paras ajopuku ikinä. Paljon turvallisempaa ku on sillai tarkkaavaisempi olo.
    Naulan kantaan. Tosin itse tuli nuorena kaahattua kovempaa ilman kypärää, pakko tunnustaa

    -hh-
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen