Huumorintajua ei kukaan tarvitse lisää, omasta mielestä kaikilla on hyvä huumorintaju.(xjrrrrräyh @ Loka. 14 2006,20:26) kirjoitti
Pääsit varmaan jollain hienolla analyysillä tohon mun asennevammaan, mutta antaa olla, ei kiinnosta miten. On varmaan kiva olla aina oikeassa.
Ei mitään semmoista.kirjoitti
En usko että on kiva, todella oikeassa olevat ovat kuuleman mukaan usein kovin yksin...mutta yksinäisyyteen kuulemma tottuu.kirjoitti
No, jotain kivaa ehkä: kaikki voivat silti olla oikeassa, omasta mielestään, se on pääasia.![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Pistettän nyt tänne jos jollain olisi vaikka vastaava tapaus ja odottelee käräjiä... Elikkäs... Nopeutta oli 141 @80 tiellä ei muuta liikennettä (kuin tietenkin se poliisi). Keli oli pilvipoutainen ja hyvä. Tästä huvista tuli tasan 4kk ajokieltoa ja 35 päiväsakkoa. Teko oli lisäksi erittäin lyhytaikainen kun kyseessä oli vain bensa-asemalta kiihdytys.. Koko ajo kesti liikkeelle lähdöstä pysähtymiseen alle 20 sek.
Ja valmiiksi niille jotka syyttää sympatian hakemisesta, että sitä ei nyt haeta vaan tarkoitus on vain kertoa että mitä on odotettavissa vastaavassa tilanteessa... Itsekkin tuomiota odotellessa yritin etsiä että mitä olisi odotettavissa, joten siksi tämän laitoin tänne.
Kawa ZX-7R vm.02
Kyllä nämä rangaistukset ovat aivan järjettömiä.(Söör Von Tohelo @ Loka. 24 2006,13:19) kirjoitti
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Mulla vähän samanlainen... 3 kilometrin matkalla keskituntinopeus 142km/h 80:n alueella. Käräjiä odotellessa...(Söör Von Tohelo @ Loka. 24 2006,13:19) kirjoitti
![]()
Jotain tollasta siis odotettavissa... Tosin toi vauhdin ylläpitäminen saattaa vähä pistää tiukemmat sanktiot. Ainakin itselläni on tälläinen käsitys... Yhteensä kerkesin ajamaan tasan kilometrin lähdöstä pysähdykseen ja nopeus ei siis ollut keskinopeus. Melko syvältä tämä systeemi... Mutta onneksi ei olla ranskassa. Sielä olisi menetetty ajoneuvo valtiolle ja 3 kk linnaa. Oli juuri lehdessä siitä juttua.(Jaska 83 @ Loka. 24 2006,18:59) kirjoitti
Kawa ZX-7R vm.02
Missäs lehdessä tuommoista oli? Itse vetelin tutkaan Ranskassa 95 @ 50 ja vähän moittivat ja matka jatkui vähän rauhallisemmin. Tapahtui viime vuonna. Jos olisi tapahtunut täällä, niin viiden vuoden päästä voisi varovasti kysellä jo yhteisen potin sosiaalidemokraattiselta vartijalta armahdusta.
Dixi et animam levavi
Luin sen muistaakseni Keski uusimaasta, mutta sitä lehteä en enää löytänyt. *Tälläinen linkki kuitenkin löytyi (Aamulehti), jossa on sama asia kerrottuna. Sieltä lainattuna(ek@ @ Loka. 24 2006,23:05) kirjoitti
"Yli 50 kilometrin ylinopeus
Ajokortti hyllylle välittömästi 3 vuodeksi
Vankeutta 3 kuukautta
Sakkoja 3 750 euroa
Ajokortista –6 pistettä
Ajoneuvon takavarikointi
Pakollinen liikenneturvallisuuskurssi"
Kawa ZX-7R vm.02
Sairasta. Ei voi muuta sanoa.(Söör Von Tohelo @ Loka. 26 2006,21:50) kirjoitti
![]()
dazuissi.kuvat.fi
GSX-R750, GSX-R 1000, Ducati ST2
Ranskakin on unohtanut näemmä perinteiset vapaat dogminsa. Siellä tosiaan ainakin Ennen Wanhaan käytettiin vielä järkeä liikenteen valvonnassa; jos et vaarantanut ketään, sait ajaa joustavasti.
Tuo ihmeellinen mantrana hoettava sos.dem. räksytys hieman ihmetyttää. Eipä se nyt mistään yhdestä puolueesta johdu viime vuosien totalitarian kasvu. Ranskassakin uusia kovan linjan uudistuksiakin ajaa nimenomaan oikeistopoliitikko Chirac.
(Ei, en kuulu demarien kannattajiin).
-hh-
-hh-
Toisaalta:(-DaZuissi- @ Loka. 26 2006,21:57) kirjoitti
"Alkoholia veressä yli 0.8 promillea
Ajokortti hyllylle välittömästi 3 vuodeksi
Vankeutta 2 vuotta
Sakkoja 4 500 euroa
Ajokortista –6 pistettä
Pakollinen liikenneturvallisuuskurssi"
Onkohan nuo vankeustuomiot ehdottomia?
Juolahtipa tästä mieleeni, että jos ylinopeudesta saatavat sanktiot olisivat meilläkin ranskalaisen rajut, niin kuinkahan monta menestyvää moottorirataa pk-seudulla pian mahtaisi olla...vai olisiko yhtään?
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Sakot vielä jotenkuten voi yrittää ymmärtää, nehän muodostuu kuitenkin kuskin tulojen mukaan...
Mutta että täällä pohjolassa, jossa monen ajokausi on sen 6-7kk, saat pikku lipsautuksesta 4kk ajokieltoa
Onhan se selvä että tällä keinolla onnettomuudet vähenee
V*tuttaa jo valmiiksi vaikka en koko kesänä tutkaan osunutkaan...
GSR 600 -06 ---> GSX-R 1000 -05
Ratoja tulisi varmaan lisää, kun niiden pitäisi järjestää näitä "pakollisia liikenneturvallisuuskursseja"(NOx @ Loka. 26 2006,22:55) kirjoitti
![]()
GSR 600 -06 ---> GSX-R 1000 -05
Itsellä tismalleen samat nopeus lukemat, hetkellinen ylinopus ohitus tilanteessa ja vähän liikennettä. Päiväsakkoja napsahti 50 kpl ja ajokieltoa 3kk.(Söör Von Tohelo @ Loka. 24 2006,13:19) kirjoitti
Vaika kortti oli touko - heinäkuun hyllyllä on kilsoja kertynyt jo yli 10.000 ja kausi senkun jatkuu ...![]()
Moto Guzzi Nevada Classic, Moto Guzzi California EV, Moto Guzzi Norge
Eikun sitä vaan tarkoitin, että jostain syystä ( kuunkierto/vuorovesi/perusvitutus tms.) tulee sanottua tai tehtyä jotain jota ei tekisi hetken mietittyään. Ja ei sitä varsinkaan enää oikeudessa myönnetä, että ei hitto, ei se mennytkään noin. Vaan seistään sen takana mitä mieltä on kerran oltu.(GriZzLy @ Loka. 06 2006,17:04) kirjoitti
Friends call me a LonelyRider, but freedom is just another word for nothing to lose anymore......
Taitaa nuo erot tulla siitä kun meikäläiseltä ei saa niin paljoo rahaa kynittyä kun olen opiskelija niin on sitte vähennetty sakkoja mutta lisätty ajokieltoa...(klain @ Loka. 27 2006,12:18) kirjoitti
Kawa ZX-7R vm.02
Mjoo, sehän on varmasti tapahtunut kaikille jossain vaiheessa, mutta että menisi oikeuteen väittämään moista? Siinä on kuitenkin melkoisia riskejä, eikä itse voita siinä mitään. Kaikki tekevät omia päätöksiä, ja kaikki ihmiset ovat yksilöitä. Henkkoht en ole tähän törmännyt oikeushallinnossa, enkä toivottavasti ikinä törmää. Ainakaan poliisimiehen toimesta, todistajien ja syytettyjen toimesta kylläkin. Tämähän ei tietysti tarkoita sitä, etteikö sitä olisi jossain joskus tapahtunut, enpä vaan tiedä sitä.(Ace @ Loka. 27 2006,15:09) kirjoitti
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Nimen omaan, kun kysymys on luottamuksesta, vilpittömyydestä(GriZzLy @ Loka. 29 2006,08:47) kirjoitti
ja rehellisyydestä, niin poliitikkoja, virkamiehiä ja valanvannojia
sopii epäillä aivan kuten ketä tahansa.
Kukaan ihminen ei asemansa ja koulutuksensa vuoksi tai mistään
muustakaan syystä, ole sen parempi kuin kukaan toinenkaan.
Tittelit, valat, mitalit, nauhat tai silinterihatut sen paremmin kuin
virka-asematkaan eivät tee kenestäkään sen luotettavampaa.
Jugoslaviassakin yliopistojen professorit olivat kauheuksien,
julmuuksien ja etnisten puhdistusten päällepäsmäreinä.
Maailma on pullollaan rikollisia valtioiden päämiehiä, diktaattoreita
ja presidenttejä ja Hitlereitä sekä ministereitä kaikista meistä
muista hulluista puhumattakaan.
Suomessakin useat ministerit, jotka ovat myös tehneet jopa
special-valan aivan erityisesti, ovat narahtaneet vaikka mistä.
Sinisilmäisyyden huippuna, kun oikein pääministeri loihe lausumaan,
että ei saa kysellä mitään. Niinpä niin. On hänkin varmaan
saanut korvat kuumina kuunnella mitenkä ison sammakon
suustaan päästi.
PS. Kuten viikolla eräästä pilapiirroksesta luin, niin ...
"Nykydemokratiassa on se hyväpuoli, että paskapuheita ei tarvitse kuunnella."
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
viime vuonna oli edelliseen kahteen vuoteen lipsahtanu 5kpl sakkoja, ylitykset 25-42km/h. rangaistukseksi tuli vuoden varoitus jona aikana ei saanut tulla yhtään sakkoa.
No "saakos" sakkoja sitten muulloin tulla?(adez @ Loka. 31 2006,14:00) kirjoitti
Onko tuo sama kuin ehdonalainen tuomio,
mutta sovellettuna vain liikenteeseen?
No joo -![]()
PS. Itse asiassa en ole ehdonalaistakaan ymmärtänyt milloinkaan.
Kun varatuomarille annetaan 4v ehdonalaista ja sille sanotaan, että
4 vuoteen ei saa rikoksia tehdä tai joutuu vankilaan, niin mikä se
rangaistus sitten oli? Luulisi tuomarin jo koulutuksensakin puolesta
tietävän, että rikoksia ei saa milloinkaan muutenkaan tehdä. Miksi
se rajoittuisi vain noihin 4 vuoteen? Tukka pois ja linnaan - heti.
Jos joku vaikka murhaa toisen ja sillä murhaajalla on pää sekaisin,
niin se on vähintäänkin lieventävä asianhaara. Vaikka asiahan on
niin, että jos joku ylipäätään murhaa jonkun, niin sillä onpi ilman
muuta pää sekaisin - eihän se muuten olisi murhannut ketään.
***minäkö tyhmä - nyt en ymmärrä***
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Nytpä tuli sitten vastausta poliisilta. Olivat näemmä ottaneet selville kuka oli silloin täälläpäin liikkeellä (en siis muistanut nimeä), ja nyt sitten tämä kyseinen poliisi soitti ja halusi puhelimitse käsitellä asian.(Ärrätär @ Loka. 13 2006,13:39) kirjoitti
Ei todellakaan ole normaali, eikä yleinen käytäntö soittaa esim.miehelle, mutta koska hänellä ei ollut tarvittavia papereita, eikä niitä mistään saanut, niin oli kuulemman vähintä mitä siinä kohtaa pystyi tekemään. Pelkästään jo siksi että pyörä on mieheni nimissä ja koska ajatteli että ehkä kotona pystyttäisiin pikkasen puhumaan järkeä päähän..
Toiseksi kysyin tästä tutkattomuudesta ja yhden poliisin todistuksesta. Molemmat ovat täysin päteviä todistuksia käräjillä, jonne minunkin asiani olisi päätynyt jos ne paperit olisivat olleet saatavilla.
Tässäpä muuten kyseinen poliisi.
Ja eiköhän tämä tarina ole nyt tällä käsitelty.
<span style='color:#650D10'>R6Raato </span>
No nyt en ihmettele enkä kyseenalaista tarinaasi ollenkaan![]()
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Tässäpä Sinulle lisää ihmetystä. Kovennettua sai?(MattiR @ Loka. 31 2006,14:27) kirjoitti
http://www.finlex.fi/fi/oikeus/ho/2006/20062369
Asia klaari, sikäli ymmärtää tuota vähäsen että pyörä on miehen nimissä.
Mutta selkeesti hätäpelastus pollisilta, sanoisin.
Hyvin tehty, mun mielestä, Ärrätär!![]()
Kaippas se sai nuhteita pomoltaan, ja oppi olemaan joustamatta jatkossa.(xjrrrrräyh @ Marras. 05 2006,20:26) kirjoitti
Kukas siitä sitte hyötyy, ei ainakaan seuraava motoristi, jonka toi pysäyttää. Ei ollu kovin fiksusti tehty, mun mielestä.
Asia lienee klaari, mutten malta olla erästä kuriositeettitapausta lisäämättä liityen em. ammattiin.
Vapaalla ollut poliisi oli seurannut omalla autollaan ylinopeutta ajanutta autoilijaa moottoritiellä ja soittanut sitten työvuorossa olleelle toverilleen ja pyytänyt ottamaan kiinni kyseisen henkilön. Oikeudessa syystetty kiisti ajaneensa ylinopeutta, mutta vapaalla ollut poliisi todisti, että syytetty oli ajanut ylinopeutta poliisin oman auton mittarin mukaan. Tuomio tuli sitten viime viikolla liikenteen vaarantamisesta, sakot ja kortti hyllylle. Aika outoa, sanoisin. Mutta maailmassa on tietty paljon outoja asioita. Taisi olla tässäkin tapauksessa työnarkomaani kyseessä.
-hh-
Vieläkin on hiukan epäselvää, että miksi poliisin on turvallista seurata siviiliautolla tai omallaan "kaaharia"; joskus jopa ajaa kovempaa kuin itse pääpiru..
Sepä minullekin jäi epäselväksi. Mutta uuden poliisilain jälkeenhän saavat vaikka liittyä rikollisjengeihin, käyttää vääriä papereita, maksaa vasikoille, kuunnella puhelimia, ostaa kilon heroiinia jne jne. Kai sitä sitä sentään saa pikkuisen kaahatakin(speedmaster @ Marras. 06 2006,19:21) kirjoitti
-hh-
Käsitit väärin, mutta ilmeisesti tarkoituksella: en saata uskoa että olisit niin typerä että ihan vaan vahingossa!(R2-D2 @ Marras. 05 2006,21:25) kirjoitti
![]()
Ihan sama mitä saatat uskoa. Mä uskon että sä olet tosi viisas.(xjrrrrräyh @ Marras. 06 2006,22:44) kirjoitti
Se on vaan kumma kun porukka itkee toisessa ketjussa että poliisi ei jousta, ja toisessa että joustaa väärin. Ei tosin samat tyypit. Toisille ei käy mikään.
Mulle sopisi nämä "vannotko kautta kiven ja kannon" -poliisit hyvin. Sakoista en koskaan ole selvinnyt puhumalla, mutta pysäköintimaksuista olen. Ystävällinen hymy ja nöyrä asenne on säästänyt selvää rahaa.
Tosta tarinasta sai sovinismia vain hakemalla.