Err.Sehän olisi Järjestyslakirikkomus, eihän semmoinen käy päinsä(Tuppi Nurin @ Loka. 05 2006,10:30) kirjoitti
. Eli olette puhtaasti 100 % sitä mieltä, että jos minkäänlaista nopeusvalvontaa ei olisi, poliisi olisi vaan tien päällä kun ovat menossa hälytystehtävälle, tai suorittamassa rattijuoppovalvontaa, niin liikenneturvallisuus olisi paremmassa kuosissa kuin nytte? Eli nopeutta ei valvottaisi millään tavalla, joka johtaisi siihen, että olisi vapaat nopeusrajoitukset?
Henkilökohtaisesti jos tällainen toimenpide suoritettaisiin minun kustannuksella, niin olisi halukas saada tietämään onko poliisi oikeutettu suorittamaan kyseisen toimenpiteen ja millä perusteella. Ja ottaisin selvää...(Kita @ Loka. 05 2006,10:51) kirjoitti
Ja bomberin mainitsemassa tapauksessa. Säälihän se olisi jos näin olisi käynyt, ja jos poliisi kerran sanoo, että ei nähnyt varmuudella oliko liikennevalot punaisia kun auto ajoi risteyksen ohi, niin siinä vaiheessa oikeusistuinkin tekee väärin jos edelleen hyväksyy sakon, eikö vain?
Varmasti ihmisiä haluaisivat tietää milloin näin on käynyt, että poliisi on "omien" kohdalla katsoneet sormien läpi, ilman seuraamuksia? Ja oletko saanut pamppua oikeasti ihan syyttä, ja tekemättä asialle yhtään mitään? Olit vaan nätisti, jolloin poliisi tuli ja laittoi käsiraudat päälle, ja löivät pampulla? Ja ihan selvinpäin olit? Etkä tehnyt asialle mitään? jovain...(rammus @ Loka. 05 2006,11:56) kirjoitti
Ja mitä tulee ajoskaboihin tai muuten vaan liikenteessä provosoiviin poliiseihin. Yllyttäminen rikokseen on itsessään rikos, ja olen sanonut, että jos näin käy, niin miksi kukaan ei sitten tee asialle mitään silloin kuin on mahdollisuus? Kuinkahan moni täälläkin on kirjoitellut siitä miten rykköset ja siviiliautot roikkuu puskurissa, suorastaan työntää sitä vauhtia rangaistavan puolelle, saaneet sakkoja, mutta eivät ole vieneet asian eteenpäin? Jos näitä on sattunut, niin miksi kukaan ei sitten tee asialle mitään muuta jos kerran olisi mahdollisuus, muuta kun kirjoittaa nettifoorumeille? Itsekkin ajan noin 20 - 30 tkm vuodessa, eikä ole kertaakaan sattunut kohdalle, ja kuitenkin kortti ollut taskussa 18 vuotta.
Ja kun näitä tapahtumia sitten sattuu (ja niitähän tuntuu sattuvan koko ajan tutun tutuille tms) niin miksi sitten pitää painaa sitä kaasua? Ja vertailukuvana, miksi nostaisi ongen vedestä ennen kun kala on käynyt kiinni![]()
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Pojat pojat, on täysin vastuutonta työnnellä yleisessä liikenteessä niilla kilosilla reippaasti. Rataa pojat rataa, siellä saa ajella yli kasksataa. (jos kamppeet kestää)(rolcen @ Loka. 04 2006,17:12) kirjoitti
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
eiköhän tässä ole käynyt legendaarisesti: "oho poliisit, hiljennetääs vähä vauhtia" sen jälkeen katsotaan mittaria "joo ton verran vauhtia" sitten intetään posliinille "ei kun mä katoin mun mittarii ja siin oli sen verran,ei noin paljoo"(jukepoksi @ Loka. 04 2006,14:49) kirjoitti
on tää ihme homma, itselläni on ainakin sen verran selkärankaa et myönnän tekemäni virheen/rikoksen...prkle jos ajaa 300km/H 30km/h alueella niin vittuako siinä, tehty mikä tehty, paska on jo housussa, turha rypistää enään....
täällä kysellään sitten viikon välein: "ajoin ylinopeutta, pitäiskö kiistää"
ei morjens...huusaa,huusaaa
Poistettuja viestejä jo vuodesta 2006.
Kyllä kun lukee tämän juttusarjan, niin ei tule muuta mieleen kuin .....
Ihan kuin ei muuten jo tämä harrastus olisi kallis niin siihen vielä hel..tin suuret sakot ja ajokiellot tuota luokkaa. Ei muuta pojat kuin polkupyörän ketjut hyvään rasvaan ja hanat auki![]()
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
Mitäs se bussikuski töissä tekee ilman korttia.(mopedman @ Loka. 05 2006,09:30) kirjoitti
Ei se liikennöitsijä monessakaan tapauksessa suostu palkan-
maksuun,vaan aika on palkatonta lomaa jos työpaikka yleensä
säilyy, rattijuoppous katkaisee aina työsuhteen.
Osa-aikainen maanviljelijä, mielipiteeni ovat omia ei välttä-
mättä oikeita, kun kuulun kukkahattuihin
Aina kannattaa valittaa sakosta. Yleensä pienenee ja ovatpa poliisit sen aikaa todistelemassa oikeussalissa. Voisivat mielestäni keskittyä varkaiden kiinniottoon enemmän.
No milläpä minä mitään faktaa laitan pöytään siitä että poliisi päästää ylinopeuutta ajavan poliisin läpi sormien ja ei saa siitä midn, mutta väitän tämä olevan enemmän sääntö kuin poikkeus ja kiinnihän siitä ei oikeastaan voi edes jäädä.(GriZzLy @ Loka. 05 2006,15:03) kirjoitti
En väitä etteikö tapauksessa jossa poliisi minut otti kiinni olisi ollut itsessänikin vikaa, mutta jos yhtä nuorta kollia joka on raudoissa pitää neljän poliisin voimin rauhoittaa mm lyöden, vääntäen, kääntäen, huutaen, painaen, tönien niin kummia opetetaan poliisille ja kummat on valtuudet. Kun tavallinen ihminenhän saa sapiskaa pienestäkin. Liioitteluksi on monesti tässä maassa tuomittu mm lyöminen kun puukolla on tultu päälle. Sitä minä siinä hain että kaikki ei ole sallittua poliisillekaan vaikka toinen olisi syyllinenkin johonkin. Terveellä järjellä pärjäisi monasti helpommin kuin sellaisella isontalon antti meiningillä. No asiani ei mennyt oikeuteen asti, ei puolin eikä toisin. Ja tuskinpa minulla on vaaraa nykypäivänä kovinkaan monasti joutua poliisin pamputtamaksi olenhan oppinut että sitä saa turpaansa virkavallalta tiukassa tilanteessa kovin helposti, jopa niin helposti että sisäministeriä myöden sitten huudetaan apua. Onhan se niin ettei edes "ammattilainen" suututtuaan osaa pitää järkeä päässä, toisaalta sitä yritystä edes voisi olla.
Olit vaan nätisti, jolloin poliisi tuli ja laittoi käsiraudat päälle, ja löivät pampulla? Ja ihan selvinpäin olit? Etkä tehnyt asialle mitään? jovain...
No laitoinkin en ollut nätisti, mutta minut oli kuitenkin jo raudoitettu ja vähempikin olisi riittänyt. Olin täysin selvinpäin. Tein asialle paljonkin.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Kukaan ei pakota ajamaan 142/80.
Kaikkien tiedossa on miten käy, jos käry käy. Ajokieltosäännöksiä kiristettiin raakasti vain vähän aikaa sitten.
Sellainen, kun tarvii korttia työssä osaa ottaa säännöt ja myös kortin menettämisen riskin huomioon. Jos ei osaa, mitä tekemistä ratissa?
Mikä tässä on vaikeata?
Ai että että sanktiomahdollisuus koskisi vain toisia, toisia ei?(hra1150 @ Loka. 05 2006,18:40) kirjoitti
-hh-
(Pahus @ Loka. 05 2006,09:45) kirjoitti
Voi V***u , liinat kiinni risteysalueella ja peräänajaja maksaa......sen jälkeen lääkäriin ja karmee valitus niska- ja hartiasäryistä. Vahinkorvausvaatimukset peliin lääkäripalkkioineen kaikkinensa .Kyllä valtiolla rahaa on.Ps Ei muuten sen jälkeen ne sivarit puske persseessä kiinni vähään aikaan , elleivät ole Ruotsalaisia
![]()
![]()
Korjatkaa ,jos olen väärässä .....muistan kuitenkin joskus kuulleeni elävästä elämästä moisen lausahduksen: Yhden poliisin sana ei riitä todistusaineistoksi, vaan siihen tarvitaan aina kahden polisiin versio tapahtuneesta.
![]()
vai oikein hallinto-oikeuteen ei taida tyttö tietää mistä puhuu, mutta näin käy helposti "kuulin se peralta" jutuissa.(Puppe 67 @ Loka. 05 2006,19:48) kirjoitti
sakoistahan valitetaan(päiväsakot/rv:t) KIHLAKUNNAN SYYTÄJÄLLE, joka päättää suoritetaanko asiassa esitutkinta--->asia menee käräjäoikeuteen
rikesakot,valitetaan suoraan KäO
törkeät vaarantamiset rikosilmoitus--->KäO
Poistettuja viestejä jo vuodesta 2006.
Jep, ja epäillyissä törkeissä vaarantamisissa poliisin määräämästä väliaikaisesta ajokiellosta valitetaan hallinto-oikeuteen.(massma @ Loka. 05 2006,20:04) kirjoitti
Niin katkasis mullakin, vaikka en bussikuski ookkaan.(nevada @ Loka. 05 2006,17:30) kirjoitti
Veikkaan ettei kaikilla katkase. Ainakaan poliiseilla.
Hornet 600 -99
VTR 1000 -99
ZRX1200R -06
SpeedTriple -08
Busa -09
FXDCI -06
FXS -11
No joo. Mutta kuinkahan kauan kestää, ennenkuin asia tulee käsittelyyn..? Venähtääkö ajokielto vuosiksi...(hra1150 @ Loka. 05 2006,21:39) kirjoitti
![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Eipä perustu tuo mihinkään. Miksipä ei kelpaisi poliisimiehen todistus, jos kelpaa kenen tahansa muunkin. Tuomioistuin harkitsee näytön vapaasti ja sen perusteella sitten arvioi, mitä on totena pidettävä.(Puppe 67 @ Loka. 05 2006,19:57) kirjoitti
Oikeuslaitoksen henkilöstö on saanut todistajanpsykologiaan liittyvää koulutusta. Esillä koulutuksessa on ollut esimerkiksi se, että virkavala, oli se sitten poliisin tai muun virkamiehen antama, ei muuta ihmisen biologiaa.
Poliisi, sosiaaliviranomainen, lääkäri jne. ei näe, kuule tai muuten havaitse asioita ja tapahtumia mitenkään paremmin kuin muutkaan ihmiset. Ei poliiskaan pelkän valan voimalla mutkan taakse näe, sen kaiketi ymmärtää yksinkertaisempikin käräjätuomari. Toivottavasti ainakin.
Poliisimiesten ja vastaavien ihmisten kynnys suoranaiseen valehtelemiseen on todennäköisesti matalampi kuin monilla muilla. Kuitenkin todellisuudessa. Virka ja maine pelissä jne.
Valitettaasti saattaa olla myös niin, että virkamiehellä on joskus paine olla varma sellaisestakin, mitä ei ihan varmasti ole havainnut. Konstnaapeli saattaa helposti kuvitella, että hänellä on suorastaan velvollisuus olla varma kaikista havainnoistaan ja ehkä havaita vähän vielä paremmin kuin mitä tosiasiassa näki ja kuuli.
Mutta ei se mitään, kun sen tietää, Ja kaikkihan tuon tietävät. Täälläkin.
Uskottavuus nopeusvalvonnan järkevyydelle on mennyt viimeistään silloin kun aletaan ohituskaistan päässä mittaamaan nopeuksia. Jos puhutaan liikenneturvallisuudesta, niin kohtuu turvallinen paikka suorittaa ohitus on ohituskaista seuraamalla ohitettavia yms. eikä nopeusmittaria.(GriZzLy @ Loka. 05 2006,15:03) kirjoitti
Liikennevalvonta=nopeuden mittaus on myös omiaan heikentämään poliisin uskottavuutta. Nykyään pitää taajamassa suojatien eteen pysähtyessä varmistaa että viereiseltä kaistalta ei kukaan ole tulossa teilaamaan kävelijöitä. Piittamattomuus on aivan ilmeistä, mutta valvontaa ei ole.
"Eli nopeutta ei valvottaisi millään tavalla, joka johtaisi siihen, että olisi vapaat nopeusrajoitukset?"
Häh, onko nyt niin että kuvitellaan että valvonnalla saadaan kaikki aikaan eikä huomioida että ihminen on ajatteleva elukka. Kyllä suurin osa varmasti haluaa noudattaa järkeviä rajoituksia, vaikka kaikki kameratolpat, tutkat yms. laitetaan sulattamoon. Huumehörhöt, känniläiset ja muut piittamattomat rellestää valvonnasta piittamatta.
Uskoisin jopa että liikenteestä tulisi joustavempaa ja nautittavampaa kun ei tarvitse koko aikaa kytätä mittaria että onko 10km/h liikaa vauhtia kun siinähän menee loppu elämä pilalle jos poliisi saa siitä kiinni.(Sepou @ Loka. 05 2006,23:59) kirjoitti
Tosin silloin voisi lisääntyä nämä "siviilipoliisit" eli normi kansalaiset jotka rupeavat kouluttamaan ja valvomaan että muuta noudattaisivat sääntöjä.
Pakko heittää tähän vielä yksi esimerkki vaikka ei ylinopeuteen liitykkään.
Naapurin rouva ajeli moottoritietä yksin. Liittymästä tulee täysperävaunu rekka. Rouva vaihtaa kaistaa että rekka voi sujuvasti liittyä moottoritielle. Poliisi näkee tämän tapahtuman jostain horisontista. Rouvalle sakko turhasta kaistan vaihdosta.![]()
dazuissi.kuvat.fi
GSX-R750, GSX-R 1000, Ducati ST2
No etpä sinäkään kovin terävä ole.(massma @ Loka. 05 2006,20:04) kirjoitti
Siinähän seisoo selvästi, että valitus tehtiin kyylien toiminnasta, ei sakoista tai muista rangaistuksista. Ja virkamiesten (myös posliinien) toiminnasta valitetaan hallinto-oikeuteen, typy.
Salli mun nauraa ihan hiton räkäisesti(-DaZuissi- @ Loka. 06 2006,10:00) kirjoitti
Haluan nähdä tuon sakkolapun...sarjassamme alligaattoreita viemäreissä...Helsingissä...
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
Kyllähän näitä legendoja kuulee tämän tästä. Tosin itse en tunne ketään jolle tuosta olisi peräti sakkorangaistus langetettu, huomautus on tuosta yhdelle kaverille tullut(GriZzLy @ Loka. 06 2006,13:44) kirjoitti
![]()
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Siinä on vaan se huono homma, tähän oikeudessa todistamiseen liittyen, joka on varmaan käynyt meille kaikille joskus: Eli sanot, näet, päätät, kerrot jotain tietyllä hetkellä (eli niin sanottu valkoinen valhe), mitä et välttämättä olisi tehnyt hetken mietittyäsi. Ja sen kun olet kerran tehnyt, ja tässä tapauksessa kirjannut, niin eihän sinulla ole muuta mahdollisuutta kuin todistaa siitä oikeudessa, muuten menee loppukin uskottavuus tältä polliisilta. Sanokoon virkavala mitä sanoo ja tuskin se partiokaverikaan ääneen miettii, että olikohan se todella näin. Me Suomaiset olemme kuitenkin poikkeuksetta sellaisia, että virheitä emme julkisesti myönnä.(GriZzLy @ Loka. 04 2006,21:59) kirjoitti
Ja GriZzLy, olenko mä oikeasti ollut niin monta vuotta jo pihalla, että sulla on kortti ollu jo 18 vuotta....? *![]()
Friends call me a LonelyRider, but freedom is just another word for nothing to lose anymore......
Tuostahan oli radiossa juttua pari vuotta sitten. Soittelivat muistaakseni Novalta eri puolelle Suomea LP:lle ja kyselivät, miten kyseinen kissalan poika kaistan vaihtoon suhtautuu.(GriZzLy @ Loka. 06 2006,13:44) kirjoitti
Kyllä siellä länsirannikolta löytyi joku virkainto, joka oli heti lottovoittoja jakelemassa, mutta kolleegat toppuuttelivat virkaintoa.
Sujuvuus ja turvallisuushan ne liikenteessä tärkeimpiä ovat. Puikkelehtiminen on sitten asia erikseen. Jos ruuhka-aikaan sinkoilet jatkuvasti kaistalta toiselle autoja vasemmalta ja oikealta ohitellen, tulee pujottelusta melko varmasti kirjallinen todistus.
Kawasaki VN800 Classic -99
Nyt meni homma vähän ohi...vaiheetksi? Siis tarkoitatko että poliisi tekisi ennakoituja päätöksiä? Poliisin vala sinänsä "pakottaa" poliisin olemaan puoleeton ja rehellinen duunissa, ja oikeudessa erikseen vielä vannomaan valaa ennen kun astuu todistamaan. Eihän ne valat estä ketään valehtelemasta, mutta en jaksa uskoa että kukaan täysjärkinen menisi todistamaan ja suoraan valehtelemaan oikeuteen, varsinkin kun on muutakin kun mainetta pelissä mukana, duunipaikka ja tulot, johon liittyy taas paljon muutakin. Enkä sitten varmasti ole suomalainen, koska olen monesti myöntänyt olevani väärässä(Ace @ Loka. 06 2006,14:14) kirjoitti
Esimerkiksi siitä, että ajokortti on ollut 18 vuotta
tarkemmin kun ajattelee niin 12 vuotta on lähempänä, mutta ei se ole niin justiinsa
ja tosta kaistanvaihtojutusta...Vaasan liikkuvilta voisi ehkä odottaa moista, mitä olen heistä kuullut. Ellei viime aikoina ovat viisastuneet...
Kanattaa soitella syyttäjä virastoon ja joudutella jutun käsittelyä. Itsekkin sain soitella 3 kertaa perään että sain käsittelyn 2 kuukauden päähän tapahtuneesta. Jos käsittely venyy esim. 5 kuukauden päähän niin saat 5 kuukautta ajokieltoa vaikka olisit muuten voinut selvitä 3-4 kuukaudellalla.(AARO @ Loka. 05 2006,10:53) kirjoitti
No 80/141 ylityksellä irtosi muuten 3kk ajokieltoa ja 50 päiväsakkoa.
Moto Guzzi Nevada Classic, Moto Guzzi California EV, Moto Guzzi Norge
Höpö höpö .. esim. tuomarinkin pitäisi tehdä "oikea" tuomio, mutta(GriZzLy @ Loka. 06 2006,17:04) kirjoitti
eri oikeusasteissa tuomiot voivat muuttua. Toisesta suupielestä
kuuluu, että poliisikin on vain ihminen ja toisesta, että poliisiin
voi 100 varmasti luottaa.
Kuten jo aiemin totesin .. mikäli poliiseihin voisi luottaa niin heillä
olisi se absoluuttinen totuus ja tuomioistuimia ei tarvittaisi
mihinkään .. korkeintaan leimoja lätkimään.
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Tai ehkä siksi, että puolueettomuus pitää pysyä. Useampi instanssi taas voi vaikuttaa siihen, että totuus tulee vielä enemmän vääristellyksi, mutta taas, kahdet silmäparit näkee enemmän kuin yhdet. ja edelleen, poliisihan ei niitä rangaistuksia vahvista, vaan tutkivat. Syyttäjä tai oikeuden puheenjohtaja sitten lautamiesten kanssa päättävät vahvistavatko vai eivät. Jos sama tahto tutkisi alusta loppuun, ja itse tekisivät päätökset asiassa, niin silloinhan se vasta mielivalta olisi paljon lähempänä totuutta.(sana joka on ollut erittäin muodikas aikoinaan). Sakkossakin kun lukee "epäilty" vaastaanottajan ruudussa, ei "syyllinen". Vasta siinä vaiheessa kun syyttäjä on vahvistanut sakon sellaisena, eikä epäilty ole vastustanut sakkoa, niin asema muuttu syylliseksi. Ei ketään ihmiseen voi luottaa 100%, paitsi ehkä omaan itseensä...eikä edes kaikissa tilanteissa itseensäkään *(MattiR @ Loka. 06 2006,17:19) kirjoitti
.
Olen omalla kohdallani huomannut saman ... joten ollaan ainakin(GriZzLy @ Loka. 06 2006,17:27) kirjoitti
yhdessä asiassa ihan samaa mieltä.
Rock
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Olen kuullut tämän tarinan useasti. Useiden henkilöiden tuttujen naapureita on ojennettu samasta syystä. Talttuu pian moinen kurittomuus, kun on poliisilla vallan kampanja päällänsä.(TeeVee @ Loka. 06 2006,13:47) kirjoitti
Virkamiesten toiminnasta ei voi valittaa mihinkään.(Pahus @ Loka. 06 2006,13:12) kirjoitti
Virkamiesten päätöksistä voi valittaa. Hallintoasioissa yleinen valitustie on viranomainen - hallinto-oikeus.