Jos vaihtaisit japsiretrosi Speed Tripleen, niin vaihtaisitko sen Motomarketissa vai Motoboxissa? Äläs nyt naura, ennenkuin luet loppuun...
Minulla on yhtä pitkä matka kumpaankin, kuljetukset järjestyvät samalla tavalla ja hyvityskin olisi samaa tasoa molemmilla kauppiailla. Haluaisin siis löytää kauppiaan joka tuntee mut sittenkin, jos mulla tulee jotakin reklamoitavaa...![]()
Ettei tarvis tuntea!!!
Motoboxissa on ihan asiallinen porukka ja mekaanikotkin osaa hommansa.
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Molempien kanssa hieroin kauppaa kun olin vaihtamassa japsia (Bandit 1200) Speed Tripleen. Puhelimessa jäi hyvä kuva molemmista ja hyvitys muotoutui väännön jälkeen samaksi. Motobox oli lähempänä ja sillä perusteella kauppa ratkesi loppujen lopuksi. Kaupat tehtiin jouhevasti. Pyörässä oli öljyjen sisälläpysymisongelma ja sekin ratkaistiin epäonnistuneen korjauksen (ei Motoboxin syy, isompi vika pyörässä) jälkeen ainutlaatuisella tavalla: Triumph antoi uuden pyörän takuuseen.
Positiivinen kuva jäi kummastakin liikkeestä. Voisin tehdä kaupat kumman hyvänsä kanssa, mutta jälkilöylyistä on ymmärrettävistä syistä kokemusta vain Kotkasta. Sen suhteen ei moittimista. Ja onhan niillä aito Britti päämekaanikkona.
Seinäjoelta tuli naurettava tarjous sähköpostilla ja Helsingistä ei vaivauduttu vastaamaan lainkaan. Motoboxilta ja Motomarketista itse johtaja soitti heti seuraavana aamuna, eli kaupankäyntiin on kiinnostusta.
BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Noh, tämä ei ole missään negatiivisessä mielessä kirjoitettu, mutta Turussa vähän kestää remotit...
Kesä puolessa välissä lipesi Daytona ojaan ja vakuutuksen piikkiin piti vaihtaa kate ym pientä, ei ole kuulunut mitään vieläkään enkä jaksa/ehdi soitella joka viikko että joko tavarat on... Peilin sentään sain ja putken... Itse vaihtaen...
Toinen asia, mekatsu sanoi itse että ei ton noin kuulu käydä muutei mitään ratkaisua asiaan joten jos motoboxissa asiat hoituu paremmin niin siellä rupeaa kohta tämäkin turkulainen asioimaan. Tehot ajattelin käydä penkittämässä josko kuitenkin olisi kaikki tallella... Jollei niin kirosanojahan riittää...
Kommentteja...
Harri S
F = dp / dt
Ostin Rockettini Motomarketista vaikka kotkalainen olenkin. Tarjous oli Motomarketissa selvästi parempi kuin Motomboxissa. Motoboxiin en mene jos ei ole ihan pakko. Asiasta kirjoittelin joskus keväällä "ryysyjä ja risuja" osiossa. Rocketin eturengas oli uutena Turussa asennettu takaperin, siis pyörimissuunta oli väärä ja rengas oli kulunut epätasaisesti ja liian nopeasti. Pyörä oli 16000 km huollossa HD centerissä. Asentaja huomasi asian ja teki siitä kirjallisen huomautuksen. Ilmoitin asiasta Turkuun ja sain sieltä veloituksetta uuden eturenkaan. Lisäksi sain HD centeristä huollon ajaksi käyttööni Mean Streakin.![]()
Mitä?
Onko yleinenkin käytäntö, että moottoripyöräliikkeistä, missä vaikka huollattaa omaa pyörää, saa toisen pyörän lainaksi sen ajaksi? En ole kyllä ite kuullu ikinä vastaavasta
Itse tilasin Sprinttiin laukkutelineet Motomarketista viimekesänä ja luvattiin noin kahdessa viikossa,mutta eipähän ole vieläkään tullut.Nyt kesäkuun lopulla tilasin Trophyyn tiivisteitä ja taas luvattiin kahdessa viikossa,saa nähdä riittääkö toimitusajaksi kaksi vuotta(wizard11 @ Loka. 08 2006,13:53) kirjoitti
![]()
![]()
Onneksi on muitakin liikkeitä.
Tosiaan Motomarketissa tuntuu kestävän tavaran tulo, mutta ei siellä mulla ole pahemmin mitään ongelmia ollut huoltojen tai korjausten kanssa ja molemmista on kokemusta.
Ainakin tähän asti 4 vuotisen asiakassuhteeni aikana en kertaankaan ole joutunut kävelemään, eli aina olen saanut pyörän lainaksi siksi aikaa.
"On kaksi osaa ihmisiä. Joku vetää huumeita, joku urheilee, joku vetää itsensä loppuun ja joku vaan nukkuu. Minä kuulun siihen porukkaan, joka nukkuu, urheilee, rakastelee ja hakkaa itseään ja voipi olla, että siinä joskus osuu toiseenkin ihmiseen."
Sprintistä, kun tein kauppaa niin soittelin tuonne Motomarkettiin ja Mototowniin (Tampereella). Motomarketin tarjousta sai odotella parisen viikkoa ja Mototownista ei otettu yhteyttä ollenkaan. Lopulta Moto Seinäjoki vei hintavertailussa voiton (tosin aika niukasti).
Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
Mulla taas turku vei voiton seinäjoki oli kalliimpi eikä oikein ollut halukas otan tikrua...? oulu taas veti huiput ei mitään vaihtoehtoa. vaikka ostin oulusta tikrun.(ST1050 @ Loka. 08 2006,21:58) kirjoitti
En tiedä miten yleistä se on. Ensimmäinen kerta se minullekin oli. HD centerin hintapolitiikasta en osaa sanoa, mutta palvelu oli ensiluokkaista. Ajoin muuten sillä Mean Streakilla kotiin Kotkaan yöksi kun huolto venyi seuraavalle päivälle. Tottakai sovin liikkeeen kanssa että näin voi tehdä. Samoin sain koeajaa pariakin Harrikkaa ihan rauhassa.(Raptor 99 @ Loka. 08 2006,15:16) kirjoitti
![]()
Kohtuu positiivinen kuva jäi itsellekin motomarketista keväällä 2005, kun ostin sieltä triplen. Ainut negatiivinen asia oli belly panin jälkitoimituksen kesto. Muistaakseni pari kolme kuukautta, vaikka välilla sinne soittelinkin.
Wicked *
Triumphilla oli suuria vaikeuksia tehtaan lisävarusteiden toimituksessa. Varsinkin triplen tarvikkeita ei meinannut saada ollenkaan. Sama tilanne kaikkialla maailmassa. Esim huggeri meni uusiksi tehtaalta, koska pakoputki sulatti sen jossakin tilanteessa. Varaosahuolto toimi mielestäni aika hyvin. Kaikki osat tulevat suoraan tehtaalta kuriirilla periaatteessa parissa päivässä.(MadCow @ Loka. 11 2006,08:06) kirjoitti
Ei se aina ole liikkeen syy, jos jokin osa viivästyy. Se on tilattu aikaa sitten, mutta kun ei tule, niin ei tule, vaikka toimittaja lupaa aina ensi viikoksi. Minkäs muun siinä tekee kuin noituu ja selittelee asiakkaalle.
BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Mitään kaunista sanottavaa ei ole Motomarketista, hyvän neuvon voin antaa: pysykää kaukana...
Ja kun kumminkin joku kysyy:
Niin jättivät "keulahuollon" yhteydessä etuhaarukan pultit auki (kylllä mukava tunne huomata ajossa keulan naksuvan ja jo yhdin kiinnityspultin tippuneen)
Ja (eri "huollossa") olivat "tarkistaneet ja säätäneet venttiilit ja jopa vaihtaneet öljyt mutta ilman suodatin oli unohtunut vaihtaa... kertoo kyllä aika paljon merkkihuollosta...
Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
Motoboxissa hyvä ja asiantunteva palvelu. Suosittelen.
Motomarketista ei kokemuksia.
Motoboxille ääni, ostin ekan pyörän sieltä ja kaikki pelas hyvin. Vastailivat " paljonks väliä uuteen " sähköposteihin kiitettävästikun olin pyörää vuoden päästä isompaan vaihtamassa. Motomarkestista en tiedä kun en ole siellä asioinut
Dorsoduro 1200