Lueskeslin joutessani Aussien SV foorumia.
02 SV650S on siis kaasaripeli, mutta siinä on myös elektronin sytkä ja moottorinohjaus. Foorumin mukaan Suska on "kusettanut" mm. EU mölymääräyksiä siten, että CDI boxi tietää koska pesässä on kakkos ja kolmos vaihde ja "ruuvaa" sytkää hitaammalle sillä seurauksella, että kone ei saavuta optimitehoja näillä vaihteilla eikä myöskään mölyä yhtä pahasti.
Uskoisin, että vastaava systeemi löytynee muistakin Suskista - onko näin?
No korjaushan tuohon on helppo pari johtoa vaan irti jolloin sytytyksen ohjaukseen ei enää mene infoa noista vaihteista. Kaiken lisäksi johdon on vielä varsin helppo löytää.
Voiko tämä olla näin yksinkertaista
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Kyllähän toi varmaan on koklattava.
Ajattein vaan testata josko joku olisi jo tehnyt / tai olisi tietoinen tosta täälläkin. Ennenkun rupeen nykiin johtoja irti.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Itse tein homman näiden ohjeiden mukaan. Helppoa kuin mikä. Ei mitään mullistavaa muutosta tapahtunut mutta ei mitään hajonnutkaan. Kokeile ihmeessä.
Joko takaa boksilta, tai sitten tankin vierestä edestä.
Ja eron jopa huomaa, loppuu se tolkuton nykiminen mikä on äSVeelle ominaista, ja kuuluuhan se rännin päästä lisääntynenä mölynä.
Joillekkin radoille voi olla todella vaikea päästä sen jälkeen edes db-killerin kanssa....
Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
Täsmääköhän toi myös muihin vanhempiin kaasari Suzukeihin. Itellä on RF 900 vm. -97 ja rupes vähän kiinnostamaan...
***** GSX-R 1000 *****
Tuolta Aussien foorumilta löytyy kaikkee "kivaa" SV - teeman ympäriltä.
Linkki
Edit: Kukko missä vuosimallissa toi toimi? - onkohan noissa kaasaripeleissä eroja?
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Käsittääkseni kaikissa kaasaripeleissä vuodesta 2000 eteenpäin, käsittääkseni (ja huonoon muistiini tukeutuen) 1999 vuoden mallissa ei ollut vielä rajoitinta...
Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
Itseä kiinnostaa myös RF900R:n esille tuoma kysyymys eli toimiikohan tuo muissa sutsukeissa? Nikon G-packia on kuitenkin saatavana lähes joka mopoon niin luulishan tuon toimivan, jos jollain tietoa niin olisin kiitollinen tiedon luovutuksesta.
Suki Suki GSX-R 1000 k8
<s>Kiwakasa Z750 -08</s>
<s>Suki Suki GSX750F -03</s>
RF 900:ssa on rajoitin, joka rajoittaa tehoa pienillä vaihteilla alkierroksilla. Rajoitin ei ole kytkettynä täystehoisissa pyörissä, mutta esim. Saksan mallissa on alunperin kyseinen rajoitin kytkettynä. Kyseessä on pinkki johto, jossa on liitin (siis pinkki johto liitettynä toiseen pinkkiin) suunnilleen penkin ja tankin välissä takasivukatteen alla (hanan tienoilla). Siitä vaan liittimet irti toisistaan ja menoksi.(RF900R @ Loka. 04 2006,12:48) kirjoitti
Suzuki PV 50 -86 -> Yamaha RD 125 LC -83 -> Cagiva Freccia C10 R -88 -> Suzuki RF 600 R -93 -> Suzuki RF 900 R -96 -> Triumph Daytona 600 -03 -> ??
Kiitoksia tiedosta, täytyypä tutkia kun kerkee.
***** GSX-R 1000 *****
Onkhan vm.2000 isoon Bandittiin tommosta tukkineet?
- Suzuki Bandit GSF1200N -
No, tulipa kokeiltua johtojen irroittelua... (sv 650 -00)
Perstuntumalta voisi sanoa että mökää tuli lisää, ainakin 2:s
vaihteella ajettaessa, ja varmaan tehoa(kin)ehkä...
Baarissa kehuvat että sv on mikälie eukkojen ja pikkupoikien
(kaikkien muiden kuin tosimotoristien) pyörä...
Mutta eihän tuota kannata isompaan vaihtaa kun virittäminen
on näin helppoa. Sivuleikkurit vaan matkalle mukaan ja johtoja
poikki![]()
![]()
No niin mopo on modattu.
Katsotaan josko illalla pääsis koe ajaan ja tsekkaan tuloksia.
Helppo homma liittimestä nastat irti tankin alta samalla jos ei tuo mitään hyötyä on helppo kytkeä takaisin.
Joskus satunnaisesti on paukkunut nimenomaan kakkosella ja kolmosella suuttimien ja putken vaihdon jälkeen josko tuo vaikka vaikuttaisi positiivisesti siihenkin...
Niin ja jos joku muistaa miten johdot oli siinä liittimessä niin kertokaa ihmeessä - tarkoitus oli ottaa kuva ennen operaatiota, mutta arvaa muistinkoJos joskus haluan palauttaa orkkikseksi.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Eiköhän tuo ole suunnilleen sama homma kuin ruisku-Suzukeissa. Niissä se siis parantaa hieman sytkäkarttaa osakaasulla 1-4 vaihteilla.
Jos näin on, niin tehoa ei tule lisää millään vaihteella, korkeintaan herkkyyttä osakaasulla. Hakekaa sanalla TRE-mod, juttua siitä meinaan riittää.
Tossa jotain:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....328b697
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Jep 2. ja 3. vaihteilla, mutta halpa modi...
Testattu joku 100km - vaikuttaisi, että "raaemmin" V2 potkii kakkonen/kolmonen akselilla. Huomioiden modin hinnan, vaivan ja riskittömyyden kannatti tehdä. (SV650S -02)
e:listätty fiilikset
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"