Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Tervehdys,

sain viimeinkin hankittua ZX-12R:n alle, jota koko kesän olin etsiskellyt. Vm 2003 ja kilometrejä vasta n.16tkm takana pyörällä, joten pitkäksi aikaa on pyörää tässä vehkeessä.

Ajokelit alkaa olemaan tältä vuodelta varmaankin takana, ja ajattelin nyt kysellä muilta vastaavan pyörän omistajilta minkälaisia bensankulutuksia teillä on. Verrattuna aikaisempaan pyörääni, ZZR-1100, bensaa palaa huomattavasti enemmän. Eikä kyse ole raskaasta kaasukädestä. Tuommonen 1500km keskiarvokulutus oli 7.2 litraa, ja siitä matkasta suurin osa on matka-ajoa n. 110-120km/h mittarinäytöllä. Tuntuu aika kovalta kulutukselta verrattuna n.6l /100km edellisessä pyörässä.

Onko nuo lukemat ihan normaalit, vai onko yläkanttiin?
    Itsellä vie "normaali" ajossa noin 7,8-8L. Kaasukäsi ei ole kauhean keveä Aika iso ruokainen se 12r tuntuu olevan että ei se hajulla mene.
    Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
    zx-12r 02
    Mulla menee nätissä ajossa 6-7 litraa satasella. Yli 7 litran lukemat vaatii jo vakavaa hauskanpitoa. Radalla kului viimeksi noin 8,5 litraa sadalla.
    Itse olen päässyt pikatiellä 80-100 nopeuksissa rajoitusten mukaan, ilman ihmeempiä ohituksia n. 5.4l/100km. Motarilla n.120-140km/h kulutus nousee heti sinne 7,5l/100km paikkeille. Kaupunki suttaus pitää kulutusta siinä 7-8 litran kohdilla.

Mutta jos uutuuden viehätyksessä tai muuten vaan tehosta nauttien päristelee, niin nämä on aika lastentarha lukuja.
    Pyörätön
    History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
    Onhan täällä tuo Kulutusmittarikin.

Merkki: Kawasaki
    Malli: ZX-12R

Ilmoitettuja kulutustapahtumia: *48
    Ilmoitettuja kilometrejä: 9765 km
    Keskiarvo tankkauksista: 13.91 litraa/tankkaus
    Keskiarvo kilometreistä: 203.44 km/tankkaus
    Keskiarvo bensan hinnasta: 1.36 euroa/litra
    Kulutus: 6.84 l/100 km

Pieneksi voi sanoa tuota keskiarvoa. Uutuudenviehätys tosiaan vaikuttaa kulutukseen, mitä kauemmin ajaa niin sen vähemmän tuntuu kuluttavan kun räppäilyt jää vähemmälle.
    Eka kesänä taisi olla kulutus 8,5 litraa, tänä kesänä 7 litraa.
    Hyvä että kulutus on kohdallaan, kohtahan näillä 12r:illä ajelis kaiken maailman pihit ja köyhät.

Kulutus on pysynyt siinä 8 litran kummallakin puolella. Viime kesän Euroopan reissulla pääsin yhdellä pätkällä kulutuslukemaan 6,8 l/100 km. Suorastaan häpeä tällaiselle fillarille, että on tullu ajettua niin rauhallisesti.
    ©
    Lainaa (mikakoiste @ Loka. 03 2006,20:40) kirjoitti
    Tervehdys,

sain viimeinkin hankittua ZX-12R:n alle, jota koko kesän olin etsiskellyt. Vm 2003 ja kilometrejä vasta n.16tkm takana pyörällä, joten pitkäksi aikaa on pyörää tässä vehkeessä.

Ajokelit alkaa olemaan tältä vuodelta varmaankin takana, ja ajattelin nyt kysellä muilta vastaavan pyörän omistajilta minkälaisia bensankulutuksia teillä on. Verrattuna aikaisempaan pyörääni, ZZR-1100, bensaa palaa huomattavasti enemmän. Eikä kyse ole raskaasta kaasukädestä. Tuommonen 1500km keskiarvokulutus oli 7.2 litraa, ja siitä matkasta suurin osa on matka-ajoa n. 110-120km/h mittarinäytöllä. Tuntuu aika kovalta kulutukselta verrattuna n.6l /100km edellisessä pyörässä.

Onko nuo lukemat ihan normaalit, vai onko yläkanttiin?
    Hyvän pyörän olet laittanut, onnittelut! Itsellä ollut samanikäinen 12r nyt pari kesää ja ei voi muuta sanoa kuin että onneksi tuli tällainen laitettua. Päivääkään ei ole harmittanut, vaikka aika kallis olikin.
    Tuo kulutus on ihan normaalia mitä se tuollaisella keskinopeudella matka-ajossa vie. Kaupungissa mulla vie sen 9-10L aika helposti, eikä siihen tarvitse sen kummemmin "räppäillä". Tuo kulutusmittarin keskikulutuslukema hieman ihmetyttää... itse en ole päässyt alle 7L kulutuksen koskaan.
    -- ZX-13 Rn --
    "When the flag drops, the bullshit stops"
    (9.130/250,4kmh)

http://jarkonblogi.wordpress.com/
    8l/100km on mullakin noi kulutuslkemat pyoriny. PC:n, kokoputkiston ja vapaavirtausfilsujen asennuksen ja penkissa saadon jalkeen keskiarvokulutus putos lahes litran.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
    Tuohon kulutukseen vaikuttaa myös kuskin koko. Ollaan tuon Petrin kanssa samaa kaliperia (hius alta 2m) ja kulutus aika samaa luokkaa n. 7,5-8,5l/ 100km.

Kun pyörä ja kuski painaa yli 300kg on selvää että menovettä menee
    itellä tuo 12r söi soolona sellaiset noin 8 litraa suomessa ja lujaa ajaessa saksassa 10 - 11 litraa.

nätillä ajolla olen päässyt soolona noin 7,2 litraan.

perävaunun kanssa kulutus putosi n. 6,3 - 7 litraan. vauhditkin hieman ja kiihdytykset etenkin, yhteispainoa koko yhdistelmälle laskeskelin tollaset 505 kg.

myös takakumi on kulunut vähemmän kärryn kanssa.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  11.  
    Itsellä oli kans joku epäkurantti kartta pc ssä vähän aikaa ennen säätöä ja yli litran putos siitä kulutus ja teho nousi 20hp että aika piellessä on ollut Jos on pc ja kulutus kovin ylhäällä niin varmaan kannattaa käydä säädättään kun joka vuosimalliin pitää olla oma kartta, 01:n ei käy 02:seen ja 03 on taas eri.
    Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
    zx-12r 02