Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Ostin tuollaisen vanhan Cm 400 Hondan joka on ollut käyttämättä joitakin vuosia.

    Laakista ihan läks käymään, mutta kierrosta ei suostu ottaa kun niin, että antaa pikku hiljaa kaasua. Tuntuu että tukehtuisi. Ryyppy vipu pohjassa kiertää paremmin vaikka kaikki läpät on kiinni.

    Ilman putsareita mulla ei siihen ole...

    Tässä on jotkut Keihin kaasarit jossa kaasusta avautuu läppä ja luisti tulee ylös alipaineella?

    Onko vika säädöissä ja mistä säädetään vai mistä lähteä hakemaan?
    Kawasaki ZZR 1100 -92, Honda TRX 400 EX -02
  2. #2
    Onko luistimen kalvot ehjät?
    Ei niin nopeeta pyörää mitä ei 762 tavoita
  3. #3
    Jos kyseessä on tuon omat alipaineluistikaasarit, niin niissä ei ole kalvoja. Veikkaan, että ne alipaineluistit on jumissa, johtuen seisonnasta. Kunnon putsaus noille karburaattoreille, niin toiminnee.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  4. #4
    Enpä osaa tuohon sanoa, mutta jos on noin kauan seissyt ja jos ei tietoa kunnosta ennen seisontaa, niin säätäisin venttiilit, tsekkaisin tulpat ja putsaisin kaasarit ensimmäisenä, niin tietää että perusasiat on OK. Ja kai tuo ilmanputsarikin voi vaikuttaa.

    Onko ryyppyvaijeri oikein säädetty, että läpät varmasti aukeaa kokonaan kun ryypyn nuppi on pohjassa. Vaijerissa pitää olla aavistuksen löysää silloin kaasareitten päässä.

    Täältä löytyy CM400-osaajia: www.vmpk.fi, sieltä Keskustelut ja Japsipyörät.
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
  5. #5
    Kiitoksia nopeista vastauksista!

    Joo, kyllä aukeaa täysin ryyppy ja kaasuläpät. Parhaiten toimii kun saa ilmansa jotain muuta kautta, eli ryyppyläpät on kiinni.

    Putsaus on huomenissa edessä. Pitänee katsoa oliskos luistit jumissa. Tuo voisi hyvinkin selittää vian, eli sais liikaa ilmaa suhteessa bensaan...
    Kawasaki ZZR 1100 -92, Honda TRX 400 EX -02
  6. #6
    Ellei ilmanpuhdistimia ole lainkaan, kuten sanoit, moottori saa liikaa ilmaa. Tämän vuoksi ryyppy päällä (ryyppyläppä estää ilmansaantia) kone toimii paremmin.

    Suodin/suotimet paikalleen, ja toiminnan pitäisi parantua.
    Tietenkin sillä ehdolla että kaasuttimet kalvoineen ovat ehjät.
    .
  7.  
  8. #7
    Lainaa (vma @ Loka. 02 2006,14:27) kirjoitti
    Ellei ilmanpuhdistimia ole lainkaan, kuten sanoit, moottori saa liikaa ilmaa. Tämän vuoksi ryyppy päällä (ryyppyläppä estää ilmansaantia) kone toimii paremmin.

    Suodin/suotimet paikalleen, ja toiminnan pitäisi parantua.
    Tietenkin sillä ehdolla että kaasuttimet kalvoineen ovat ehjät.
    Oikeassa olit, mutta ei tukkosia suodattimia viitsi paikalle laittaa. Kaasarit putsattiin, ei vaikutusta. Koitettiin rätti kaasarin edessä ja siihen reikää isontamalla haettiin sopiva ilmamäärä niin alkoi kiertämään.

    Sitten otettiin putsarit pois ja vaihdettiin 142,5 suuttimet niin alkoi tapahtumaan. Kone muuttui ihan täysin ja kulkee kuin isompikin pyörä. Vaikka kone on kyllä Mönkijässä

    Kun kaasuttelee, niin välillä näkyy kaasarissa valkeeta. Mistäs tämä kertoo? Välykset väärät nokissa?
    Kawasaki ZZR 1100 -92, Honda TRX 400 EX -02