Lukikos kukaan tuota Biken testiä mitenkään vakavissaan (perinteisesti mitä sattuun)? R1 pärjäsi ihmeen hyvin.
Ainakin RR:n osalta kommentit kuulostaa reiluilta, kate on paska, kantapäät on persiissä kun jalat on tapilla, etujarru mainio (vähän pehmeä silti radalle?), ainakaan minä en ole saanut "automatisoitua voimansiirron välystä" omastani veks - kuten jutussa väitetään - vaatinee siis vielä vähän totuttelua 9000km jälkeenkin.
Kuis noi muuten tuliko muille pyörille Bikessa reilu tuomio? /z
Editti ja siirto: Tein tälle uuden thredin kun ei ihan osu topikkiin tuossa R1-viritys osastossa.
Ku ois meikäläisen Daytona ollut kisassa mukana, niin olis tilanne muuttunut
Mitä pyöriä siinä oli? Entä tulokset; oliko mitään yllättävää?
Jos BIKE sais jotain älyllistä aikaseks, se ois yllätys![]()
... jotain piti muistaa
Kyllä luin joo, mutta Bike on kyllä niin täynnä virheitä ja epäloogisuuksia, etten anna niille jutuille oikeen mitään arvoa. Lisäks ne jutut toistaa itseään ihan liikaa...(zeromark @ Syys. 30 2006,16:21) kirjoitti
Tiettyjä asioita niistä voi poimia, mutta on kyllä pakko lukea muitakin testejä melko paljon, ja etsiä niistä yhteneväisyyksiä, ja sitten painottaa itselleen tärkeitä asioita.. Näin voi saada edes jonkunlaisen mielikuvan pyöristä.
Tosiasiahan on se, että ne kaikki tonniset on kuitenkin helvetin hyviä. Aika pitkälti mielipidekysymyksiä, että mikä on "paras".
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Ei kai tuota yllätykseksi voi sanoa?(speedmaster @ Syys. 30 2006,16:25) kirjoitti
1. Suzuki (+mahtava moottori, -huonot taustapeilit ja tavarakoukut!!) jepjep *
2. Yamaha (+ajoasento,+vaihteisto)?
3. Honda (-tehoton,-polvikulma)
4. Kawazaki (-ajoasento,-tärinä)?
Suzukille suitsutusta koneesta, hondalla pyyhkeitä kesyydestä ja parista detaljista jotka jo mainitsin ja voin allekirjoittaa. Kasaviasta tai jamahasta en osaa itse sanoa mitään, silläpä kysyinkin onko arvio ansaittu ja reilu?
Silläpä olikin yllätys, kun Biken journalismin taso on lähinnä käännösjuttujen varassa. Hondasta oli saatu poimittua pari kohtaa jotka osuu ihan nappiin. Siksi rupesin arvuuttelemaan osuiko mikään muu näissä edes hehtaarille tällä kertaa? /z(Tylyttäjä @ Syys. 30 2006,16:27) kirjoitti
edit: olis -s = oli
Kyllähän siellä on ihan oikeita juttuja seassa.. Sitten vaan kun menee jutut usein ristiinkin, niin ihmetyttää. Siihen tyyliin että "Kawasaki vääntää koko kierrosalueella mahtavasti" ja sitten saattaa olla seuraavassa kappaleessa "Kawasakin moottori herää eloon kunnolla vasta keskialueella".(zeromark @ Syys. 30 2006,16:38) kirjoitti
Nuo nyt ei ollut juuri tuosta jutusta suoria lainauksia, mutta vastaavia on ihan liikaa. Siihen sitten päälle se, että numeroarvoissa, mittaustuloksissa yms on hirveesti ihan puhtaita virheitä.
Sen kyllä huomaa, että käännöksiä ovat suurelta osin. Tyylikin on niin tuttu, että melkeen osaa ennustaa miten lause loppuu kun on siitä muutaman sanan lukenu. Tilasin Bikea 90-luvun alusta saakka aina tuohon 2001 vai 2002 asti, sen jälkeen kypsyin totaalisesti. Firmalle se toki vielä tulee.
Honda ei kyllä mun mielestä tunnu tehottomalta verrattuna vakioon K6 Suzukiin, kyllä sekin vetää koko kierrosalueen hienosti.. Tietty siinä oli aika selkeä ero, kun testasit sitä mun pikkasen laitettua Suitsaa..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
No se ehkä sitten näkyy tossa testin "Roll-on" kommentissa.(Tylyttäjä @ Syys. 30 2006,16:59) kirjoitti
Irtona mäkin Biken erehdyin taas ostamaan - nyt "rättitestin" takia, joka oli sekin mitä oli (Mut hakutaan Bike toisessa thredissä erikseen)!
Yamahassa on tosiaan ihan hyvä ajoasento, jalkatappien ja penkin väli on pidempi kuin Suzukissa. Toisaalta Yamahassa on käsillä enemmän painoa. Itse tykkään molempien ajo-asennosta, jos pitäis valita niin ottasin ehkä kuitenkin Suzukin. Yamahassa tosin selkeästi parempi penkki, ei perse puutunut vaikka ajoi tosi pitkiä vetoja. Suitsassa alkaa perse puutumaan tankillisen jälkeen, se penkki on siitä edestä pirun kapea ja vielä kallellaan sinne tankin suuntaan. Saas nähdä onko 07 mallissa parannettu sitä.
Kyllä Suzukin vaihdelaatikko on selvästi parempi kuin Yamahan, vaihteitten käyttö on suunnilleen niin pehmeää ja tarkkaa kuin olla ja voi.
Ensi kesä vaikuttaa lupaavalta, uutta rykköstä ja K7 joutunee molempia testaileen oikein kunnolla. Toinen saattais jopa päätyä vakituisesti alle.
Edit: olen sanonut tämän ennenkin mutta Suomen Bike-lehden taso on kyllä jotain uskomatonta. Itse en usko enkä noteeraa vertailuja enää mitenkään. Kannattaa hankkia ennemmin kouraansa esim. Fast Bikes tai UK Bike.
.
joo kyllä se ainaki tuo ajoasento ja vaihteiston toiminta pitää paikkansa,ainaki omasta mielestäni,verrattuna entiseen pyörääni
![]()
R1 -06
kts. prokkis jamaha katsauksesta::(pr0gram @ Syys. 30 2006,17:12) kirjoitti
Kun tämä meni osaltaan lehtiarvosteluksi niin lisätään joukkoon "Two Weels Only"?
Ei ihan tänään jäänyt hanskaan, kun irto oli vain 9.20e tai jotain (piti valita 45e paistinpannun ja lehden välillä - paistinpannu voitti). Kun mitää isompaa artikkelia joka olis ollut kiinnostava ei mukana ollut niin ehdin lukea sen jo törkeästi muuta lukijakuntaa ja kauppiaan katteita abstraktisti vaaranten siinä shoppaillessa ja kassajonossa splittaillessa. */z
edit: lisätty paistinpannu
Bike on mitä on,itse lukaisin myös nopeasti kyseisen vertailun ja kawasakiin niillä oli omia juttuja,tosin toi nyt oli katuvertailu eikä rata mutta muiden lehtien ja jopa biken kevään 1000 ratatestiin verrattuna oli jutut nyt erilaiset,muut lehdet ovat kehuneet mittariston joka oikeasti on hyvä nyt,sitten se alaväännön/keskirekisterin puuttuminen joka oikeasti on parantunut nyt huomattavasti,luistokytkimen puuttuminen,joka on ollut 04vm lähtien yms. No,testit on mitä on jokainen tehkööt niistä omat ratkaisunsa. kawasaki voitti R1;sen rollonissa mutta bike antoi silti paremmat pisteen yamahalle kyseisestä testistä.
Täysin samaa mieltä tylyttäjän kanssa siitä ettei se honda niin laimea ole mitä esim. bike antaa ymmärtää. Esim. K4:sta gsx1000r:ää on aina kehuttu moottorin suhteen ja itse ajoin k4:sen ja 05:sen bladen lähes peräkkäin ja honda tuntui mielestäni tehokkaammalta. Hondahan on kaiken lisäksi loistava pyörä ajaa,ehkä jopa paras kiloisista tälläiselle tavan tallarille! Ja mitä tulee tohon r1:seen 04:sta eteenpäin niin mopohan on varsin loistava laite,ainoa moite mielestäni jarrujen lisäksi jos hakemalla hakee on laimeampi teho alakierroksilla muihin kilokyykkyihin verrattuna. Yammuhan vaatii sen noin 8000rpm:ää että elämä todella alkaa. Silti alaallakin on tehoa varsin kohtuullisesti ja toisaalta taas se saa moottorin tuntumaan yläältä todella tehokkaalle ja sehän on varsin mukavaa!!(Tylyttäjä @ Syys. 30 2006,16:59) kirjoitti
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Kyllä,joten parhaat testi tulokset melkein saa kun jättää biket lukematta ja lukee käyttäjien ja koeajajien kommentteja täältä,todellakin yamaha tuntuu aikas rajulta kun ylhäällä mennään niin maan.......! Noi tonniset oikeasti niin tehokkaita ettei tavallinen tallaaja niissä niin tehoeroja huomaa kun saa pidellä yläkierroksilla sarvista kiinni tosissaan ja yrittää pitää keulaa alhaalla kolmella ekalla vaihteella. Edelleen sanon että noiden valinta jää ulkonäkö seikkojen ja "merkkiuskollisuuden" vaihtoehdoiksi. Jos kawa esim.voittanut lähestulkoon kaikki ratatestit tänä vuonna niin kyllä silti muut merkit menevät omalla kohdallani muilla merkeillä ohitse radoilla ja vaikka se häviää katutestit niin hyvin olen sillä päässyt pitkiäkin pätkiä suurempia kiroiluita manatessa!
Tänä kesänä olen ajanut kaikilla testiin osallistuneilla tonnisilla. Mielestäni Biken testissä on joiltain osin tehty aivan samat huomiot kuin itse olen tehnyt. Eli Kawasaki todellakin täristää tietyllä kierrosalueella ja se tuntuu alakierroksilla tehottomalta. Yamahassa on hyvä ajoasento ja huonot jarrut (ihan hyvät, mutta huonommat kuin muissa). Hondan jarrut rankkaisin minäkin parhaimmiksi, sekä Honda on myös minun mielestäni kaikkein paras alustaltaan ja ketterin kilokyykky. Ja Suzukissa on loistava, erittäin hyvä moottori ja muutenkin se on sellainen omaan käteen sopiva pyörä. Itse en kuitenkaan valitsisi pyörää testien tai jonkun suositusten perusteella, vaan kävisin ihan reilusti koeajamassa kaikki. Vain sillä tavalla saa muodostettua objektiivisen mielipiteen pyöristä. Koska pyörän "hyvyys" on osittain makuasia, on tärkeää valita se joka itseä eniten miellyttää. Biken testit ja kavereiden suositukset sopivat antamaan pohjatietoa valinnalle. Mikään absoluuttinen totuus ne eivät ole.
Perusteluina voisin sanoa sen, miksi valitsin juuri Bladen. Se vain tunnetasolla "sytytti". Ja on silmiähivelevän kaunis omaan silmään! Suzuki oli erittäin pitkälle ykkösvaihtoehto ja Bladen kilpailija. Mutta tusinapyörän leima vei siltä pisteitä. Honda on erilainen. Suzukilla olin lisäksi saanut ajaa jo kesän aikana melko paljon. Hondalla en ennen koeajoa metriäkään. Vaihtelun vuoksi Honda herätti enemmän mielenkiintoa erilaisuudellaan. Kawasaki putosi pois pelistä ulkonäkönsä takia. Yamahastakin tykkäsin, mutta se oli jotenkin tylsä. Puuttui se viimeinen kipinä ja fiilis. Toisaalta näin jälkikäteen "rakastuminen" Bladeen kävi jo paljon aiemmin. Ennen edellistä pyörääni (K3 Gixeri) haaveilin sellaisesta, silloin ei ollut varaa uutuusmalliin, ostin Gixun. Toisekseen tämän vuoden MP messuilla Blade oli ainoa pyörä (R6:n lisäksi), joka aiheutti sellaisen WAU-fiiliksen ja sai kuolan valumaan!
![]()
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Jotain tälläistä mä vähän uumoilin, olisiko se tämän kertaisen "testin" yllätys.(Athene @ Syys. 30 2006,23:00) kirjoitti
Mulla on nyt kolmen viimeisen vuoden MP-messujen kylmätyypitettelyn "testivoittaja". Siihen pari muuta karsivaa tekijää, lukemattomat koeajot ja valinta oli vihdoinkin selvä, ei helppo mutta selvä ja lopputulos täsmälleen sama kuin kylmätyypityskin. /z(Athene @ Syys. 30 2006,23:00) kirjoitti