Pyörän vaihto on harkinnassa. Nykyinen Suzuki GSX750F on vaimolle kokonsa puolesta hieman liikaa. CBR600F tuntuu kokonsa puolesta sopivalta enkä käsiteltävyydessäkään huomannut ongelmia. Helppo pyörä ajaa.
Koeajon jälkeen jäin miettimään 600 kuution resursseja kahden hengen kuormalla kun yhdenkin hengen kuormalla kierroksia saa käyttää reippaasti ja ohituksissakin tuntui tarvetta heittää pykälä tai pari alas. Kokemusta on hurjat puoli tuntia. Oli miten oli niin GSX:n tapaista venyvyyttä ei mielestäni löydy. Kierroksia on kiva kuunnella, mutta mietityttää alkaako pitemmän päälle ja reissussa kypsyttää. Miten on pitempään CBR:llä ajaneet, onko tämä ongelma vai tottumiskysymys?
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Tottumiskysymys, kokemuspohjaa F4:lla tehdyistä kolmesta euroopanreissusta 2 päällä 4 laukun kanssa. Pienempiä vaihteita joutuu käyttämään jos ripeästi haluaa liikkua ja tossa meidän lastissa alusta oli tietty suht tiukoilla. Bahnalla pysyi kuitenkin Audi A6 2.4 tahdissa eli ihan riittävästi.
Jos nykyiseen XX:ään vertaa niin onhan siinä toki eroa kuin yöllä ja päivällä.
XX -06 (2012 - 2014)
Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
GSX-R 1000 k8 (2010)
XX -08 (2008-2010)
XX -05 (2005-2008)
CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
Itselläni oli 600f, aluksi ihan jees kakspäällä, mutta niinkuin epäilit menee hermot pitemmänpäälle.Ota kerralla iso pyörä esim.(xx)jos kakspäällä ajelette.
![]()
Ei sillä oikein jaksa sahata, suosittelen myös isompaa samantien jos meinaa paljon ajaa. Haulla löytyy lisää infoa.
.
Ei sillä kyllä ole kovin mukava ajella pidempää matkaa 2 päällä,ei löydy tarpeeksi vääntöä koneesta "joustavaan" ajoon .Yksin ajaessa on mielestäni tosi hyvä myös pidemmälle matkalle,leppoisa ajoasento yms.
Nyt 4000km takana cbr:llä joista varmaan 1500km kyytiläinen mukana. Ei omasta mielestä ole ollu valittamista, tottahan toki vääntöä ja tehoa saisi olla aina lisää (nälkä kasvaa syödessä). Itselle ne on kyllä vielä riittäny. Tietenkin kuorman painokin ratkaisee paljon, kuinka pyörä jaksaa mennä, omassa tapauksessa painoa (kyytiläinen mukaan laskettuna) pyörän päällä on about 125kg.
Tottahan toki isompi olisi varmasti parempi, kyllä tuollakin pärjää.
Oma pyörä on vm -05
Laitetaan nyt vielä kauniimman osapuolen kommentti tähän kun on löytäny huonoja puolia pyörästä
'siinä ei oo mitään muuta "huonoa" kuin se että kun se takimmainen penkkihän on eteenpäin nojallaan niin kun tulee joku pahempi töyssy niin välillä hypähtää eteenpäin ja sit pitää fiksata asentoa. ei muuta!'
Musta 600 CBR F(armari)
Kiitokset kaikille vastanneille. Vähän uumoilin ettei F pitemmän päälle ole sovelias pärrä kahden hengen matka-ajoon ja noista kommenteista oli suuri apu. Asia ratkesi asennemuutoksella, unohdetaan matka-ajelut toistaiseksi suosiolla kun on muutenkin yhteinen vapaa-aika kortilla.(Mankku @ Kesä. 18 2006,22:29) kirjoitti
Muutaman koeajon jälkeen lopputuloksena on se toinen ääripää eli CBR600RR on nyt alla ja Suzuki vaihtoi tänään omistajaa.
Ellei muuta niin RR on vaimonkin kevyt käsitellä vaikka joskus olen vannonut etten tuollaista 600cc muoviluotia ikuna hanki.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Nyt on täälläkin menossa vaihto GSX600F -> CBR600F. Syynä moton fyysiset mitat ja vaihtelun halu. Ja onhan Cebarissa sentään R-kirjain(NOx @ Kesä. 14 2006,15:38) kirjoitti
![]()
Takaboxitelineestä puhuttiin täällä jo talvella.
Saakohan uuteen Cebariin tuollaisen telineen, joka tulee kiinni pelkääjän kauhukahvojen kohdalle? Voisi kokeilla vaihteeksi sitä, että boxi olisi ”pyörässä” eikä pitkien varsien päässä siellä jossain taka-avaruudessa.
[QUOTE= (7kurkoa @ Syys. 22 2006,18:51)]Mulla ainakin noin ja ollut ihan hyvä ratkaisu...NOx,Kesä. 14 2006,15:38 kirjoitti