Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Eli jos joku on nähny mun kytkinnesteitä ni antaa heti takas!!
    Mistä ne voi kadota? Kytkimen puolelta letkusta ei vuoda eikä kannen välissä ole vuotoa. Säiliön puolellakaan ei ole mitään vuotoja, niin ja neste on HARMAATA???
    Näillä mennää!
  2. #2
    Vähän samoja ongelmia mullakin.. Muutaman kerran oon joutunut kesän aikana lisäämään, tosin vain about korkillisen kerrallaan, eli aika pientä on vuoto/kato, mutta kuitenkin..

    Pitänee talvisäilöön viedessä kysellä että mistä vois johtua??

    Mopo on '96 RF900 Suzuki.
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  3. #3
    Joo, ei mullakaan ole isoja määriä tarvinu lisätä, mutta miksi se on harmaata.
    Näillä mennää!
  4. #4
    Oiskos työsylinterin stefa tiensä päässä. Itellä nesteen katoaminen johtu siittä. Harmaudesta en osaa mittää sanoo mut oisko vaan pirun vanhat muhjut ja vettä seassa * Vaihda ne nesteet ja tarkista stefa.
    Kawasaki ZXR750 -95 R.I.P
  5. #5
    Siellä toises päässä on vuoto, työsylkyn stefa on kulunut ja päästää vähän kerrassaan läpi, mutta yleensä vain silloin kun ei ole painetta takana. Männässä kun yleensä on semmonen systeemi että tiivistyy paineen lisääntyessä tiukemmin sylinteriin. Sopivassa paikassa kun on niin ei huomaa ollenkaan, valuva neste voi sekoontua esim. ketjurasvaan, jos sattuu se työsylkky olemaan eturattaan edessä kuten Yamahassa.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  6. #6
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Syys. 29 2006,10:42) kirjoitti
    Siellä toises päässä on vuoto, työsylkyn stefa on kulunut ja päästää vähän kerrassaan läpi, mutta yleensä vain silloin kun ei ole painetta takana. Männässä kun yleensä on semmonen systeemi että tiivistyy paineen lisääntyessä tiukemmin sylinteriin. *Sopivassa paikassa kun on niin ei huomaa ollenkaan, valuva neste voi sekoontua esim. ketjurasvaan, jos sattuu se työsylkky olemaan eturattaan edessä kuten Yamahassa.
    Fj 1200...
    Eikun purkamaan, perkele

    Edit: Jäi purkamatta, en saa osia mistään tänään ja ruotsin reissu olis viikonpäästä. Puran retken jälkeen, vaihdoin kyl nesteet ja ilmasin kytkyttimen kunnolla.



    Näillä mennää!
  7. #7
    FJ:n työsylinterin jouduin aikanaan purkamaan lukemattomia kertoja... Onneksi on helppoa ja hauskaa, mutta ilmaaminen helvettiä!
    <p>2002-2014</p>
  8. #8
    Lainaa (mikta @ Syys. 29 2006,09:20) kirjoitti
    Oiskos työsylinterin stefa tiensä päässä. Itellä nesteen katoaminen johtu siittä. Harmaudesta en osaa mittää sanoo mut oisko vaan pirun vanhat muhjut ja vettä seassa * Vaihda ne nesteet ja tarkista stefa.
    Tässä se todennäköisin syy, jostain on kosteutta päässyt. Eli P.V:lle keppiä ja hinausköysi mukaan Ruskiin. Ellen väärin muista, niin sieltä on ennenkin tuotu mopoja lähes kantamalla Stadsgârdenille... 96%
  9. #9
    Lainaa (C-A-D @ Syys. 29 2006,22:11) kirjoitti
    FJ:n työsylinterin jouduin aikanaan purkamaan lukemattomia kertoja... Onneksi on helppoa ja hauskaa, mutta ilmaaminen helvettiä! *
    Kerroinko jo ilmausniksin? Pihistetään vaimolta hetkeksi pölynimuri, ostetaan tai etsitään kätköstä kirkasta 6-millistä letkua parin metrin pätkä (vähempikin piisaa mutta hyvä tehdä pikku mutka), letkun toinen pää ilmaruuviin ja toinen imurin kapenevaan sohvasuulakkeeseen, tiivistetään jeesusteipillä ja imuri käyntiin. Imua säädetään tarpeen mukaan ja ilmaruuvia auki sen verran että ilmat tulee pois. Kun letkussa näkyy tulollaan tasaisesti jarruneste, ilmaruuvi kiinni. Varmistetaan että nestettä säiliössä tarpeeksi ja tehdään loppuilmaus perinteisesti, kunnes tunto on kytkimessä oikein.

    Jos jarrunestettä menee imuriin, ei hiiskahdeta vaimolle. Muutoin saa ehtoolla ylvästellä: "Keksin muuten kivan niksin tänään mottoripyörää huoltaessa..."
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  10. #10
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Syys. 29 2006,23:33) kirjoitti
    Kerroinko jo ilmausniksin? Pihistetään vaimolta hetkeksi pölynimuri, ostetaan tai etsitään kätköstä kirkasta 6-millistä letkua parin metrin pätkä (vähempikin piisaa mutta hyvä tehdä pikku mutka), letkun toinen pää ilmaruuviin ja toinen imurin kapenevaan sohvasuulakkeeseen, tiivistetään jeesusteipillä ja imuri käyntiin. Imua säädetään tarpeen mukaan ja ilmaruuvia auki sen verran että ilmat tulee pois. Kun letkussa näkyy tulollaan tasaisesti jarruneste, ilmaruuvi kiinni. Varmistetaan että nestettä säiliössä tarpeeksi ja tehdään loppuilmaus perinteisesti, kunnes tunto on kytkimessä oikein.

    Jos jarrunestettä menee imuriin, ei hiiskahdeta vaimolle. Muutoin saa ehtoolla ylvästellä: "Keksin muuten kivan niksin tänään mottoripyörää huoltaessa..."
    Hyvä idea, tosin viron puoleltakin saattaa löytyä "imureita",jotka imevät vaikka golfpallon puutarhaletukun läpi
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  11. #11
    Lainaa (kaasunalle @ Syys. 29 2006,22:32) kirjoitti
    Lainaa (mikta @ Syys. 29 2006,09:20) kirjoitti
    Oiskos työsylinterin stefa tiensä päässä. Itellä nesteen katoaminen johtu siittä. Harmaudesta en osaa mittää sanoo mut oisko vaan pirun vanhat muhjut ja vettä seassa * Vaihda ne nesteet ja tarkista stefa.
    Tässä se todennäköisin syy, jostain on kosteutta päässyt. Eli P.V:lle keppiä ja hinausköysi mukaan Ruskiin. Ellen väärin muista, niin sieltä on ennenkin tuotu mopoja lähes kantamalla Stadsgârdenille... * * * * * * * *96%
    Ei me mitään köysiä tarvita! Fj on vankkaa tekoa Ja jos sieltä jotain on kannettu pois ni kuskeja ja harley-vehkeitä korkeintaan
    Näillä mennää!
  12. #12
    Lainaa (C-A-D @ Syys. 29 2006,22:11) kirjoitti
    FJ:n työsylinterin jouduin aikanaan purkamaan lukemattomia kertoja... Onneksi on helppoa ja hauskaa, mutta ilmaaminen helvettiä! *
    Mikä siinä on kivaa? onko se nopee ja helppo operaatio, en oo koskaan sellasta tehny..
    Näillä mennää!
  13. #13
    No se työsylkkyhän on kiinni (muistaakseni) vaan parilla pultilla siinä koneen vasemmassa kyljessä. Helppo siis irroittaa "työpöydälle".

    Kuten sanottua - se ilmaaminen ottaa (tai otti minulla) aikaa ja tupakkia. Siitä riitti puuhaa useammaksi päiväksi, ennenkuin viimeinenkin ilmakupla oli tiessään ja kytkinkahva oli tukeva.

    Koska kyseisen häkkyrän kanssa touhuamisesta on jo vuosia, on tarkempi työkuvaus häipynyt kuvaamikseni karkeahkoiksi muistikuviksi.



    <p>2002-2014</p>
  14.  
  15. #14
    FJ/ XJR Hemmot! Kertokaa mullekkin jos jostain saatte helposti varaosia työsylkkyyn. Sylinterikin jo kulunut tynnyrimäiseksi sisäpuolelta. Tilasin helmikuussa jampikkaan tankin korkin ja bensahanan eräästä liikkeestä, ei ole vieläkään tullut. Pitänee kohta ilmoittaa etten tarvitse niitä enää, ehdin korjata molemmat ennen kuin aloitin kauden ajot. Etulokarin sain kyllä ihan merkkiorganisaation kautta viime vuonna aika nopeasti mutta tämä toinen toimitus (ei merkkiliike) on nyt vähän jumissa..
    Paitsi että hetkinen, onneksi en lähettänyt vielä viestiä, olisin paljastunut ihan täyd. nuijaksi ..?
    *
    *käykö XJR:än kytkinosat vanhempaan FJ1100 koneeseen suoraan?

    Oma ilmaustekniikka on vaihdellut, välillä ruuttaan isolla injektioruiskulla nesteet työsylinteristä kahvaan päin, joskus taas normaali letkun pää nestepurkkiin ja kahvalla pumppausta- kuvio. Homma helpottui huomattavasti kun juotin kerran ilmausruuvin päähän pätkän jarruputkea letkun kiinni pysymisen varmistamiseksi. Nyt siihen saa vaikka pienen letkuklemmarin.
    Ja sitten huomautus: jarrujen ilmausruuveihin ei saa, eikä kannata juottaa mitään jatkoputkia. Yhden metallimiehen auto ei mennyt leimasta läpi kun oli juotettu jatkot jarrusatuloiden ilmaruuveihin.



    FJerguson 1100 - monipuolinen maatalouskone