Tulokset 1:stä 3:een 3:sta
  1. #1
    Jou!
    Kaverin Hondan bensapumpun kanssa ollaan hukassa... :

    Käyttäytyy seuraavasti:
    Kaasua avatessa kiihdytysviive on iso. Kiihtyy tod.hitaasti, mutta sitten lähtee reippaasti..vähän liiankin. Kuunneltiin sähköt päällä pumpun toimintaa ja 'naksahtaa' vain kerran kahvasta käännettäessä. Eikö pitäisi naksua ts. pumpata bensaa?
    Ajateltiin, että pumppu on risa => ostettiin ihan uusi. Samat oireet.
    Käynnistäminen on hankalaa. Saa suostutella pitkän aikaa.
    Onko pumpussa joku säätöpiiri, joka melkein sökönä ollessaan oireilisi tällä tavalla? Jos on, niin mikä osa ja mistä saa. Kalliskin???

    kiitollisuudella kommentteja vastaanotetaan

    yt,
    pete
  2. #2
    Oman ajatukseni mukaan ei bensapumpulla ole suoranaista tekemistä kaasarin toiminnan kannalta vaan se huolehtii ainoastaan riittävästä bensansiirrosta uimurikammioihin ( monessa pyörässä tämä tapahtuu pelkästään painovoiman avulla ). Moottorin hidas vaste kaasuun viittaisi esim. alipainekalvojen heikkoon kuntoon tai muuhun luonnolliseen kulumiseen suuttimissa tms. kohdissa. Myös huomattava ilmavuoto jäjestelmän jossain osassa aiheuttaa ongelmia. Iäkkäässä pyörässä kannattaa tarkistaa kaasarin imukurkkujen ( kumikurkkujen ) kunto, halkeamia tulee vuosien kuluessa. Kaasarin säädöt saattavat olla pielessä tai niitä on muuteltu "takapuolituntumalta" .
    Eli kaasarit lähempään tarkasteluun; mahdollinen tiivistesarja, alipainekalvojen korjaussarja tms. ei kauheita maksa ja vaihto onnistuu kotioloissa. Tarkempi säätötyö kannattaa jättää ammattilaiselle
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  3.  
  4. #3
    Heps,

    Ite ajattelin ilmavuotoa, mutta kaverini (joka on reissussa) sanoi, etta kalvot etc. on zekattu. Toisen kaasarin uimuri oli 'uppotukki' => vaihdettu.
    Pitää ottaa uusinta lähestyminen - KIITOS VAIN VINKEISTÄ.
    Pitää ilmoitella, kun vehje on kunnossa.

    p.