Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 41:een 41:sta
  1. #31
    Tuli nyt sitten Ctek hommattua tuolta Orgshopista. Nyt ainoana kysymyksenä on, että miten tulisi ylläpitolatausproseduuri tehdä jos meinaa pitää piuhoja kiinni? Ohje ehdottaa, että se kaapeli (yleensä -) joka on maadoitettu pyörässä tulisi kiinnittää pyörän runkoon kiinni. Ja jos sattuisikin olemaan (+) maadoitettu niin tällöin vain miinus kaapeli kiinni akkuun ja (+) runkoon??? Taidanpa ottaa akun irti ja laitella ihan molemmat kaapelit kiinni akkuun niin kuin ohjekin ehdottaa...



    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  2. #32
    Ruuvaa suoraan akkuun kiinteästi kiinni se Ctekin mukana tullut irtopiuha => lataukseen liittäminen on Plug & Play eikä tartte murehtia rungon napaisuuksista - vaikka ne 99.9% miinus-runkoisia ovatkin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  3. #33
    Lainaa (HiTec @ Syys. 28 2006,11:33) kirjoitti
    Ruuvaa suoraan akkuun kiinteästi kiinni se Ctekin mukana tullut irtopiuha => lataukseen liittäminen on Plug & Play eikä tartte murehtia rungon napaisuuksista - vaikka ne 99.9% miinus-runkoisia ovatkin
    Juu, siinä tulikin mietittyä, että mihin ne "ylimääräiset" piuhat oli tarkoitettu mutta ilmeisesti juurikin kiinteästi vaan akkuun kiinni ja "plug & play". Fiksun tuntuinen vehje muuten. Uskon, että tolla tyhmempikin latailuista selviää ilman uuden akun ostoa...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  4. #34
    Lainaa (mikkokoo @ Syys. 28 2006,15:29) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Syys. 28 2006,11:33) kirjoitti
    Ruuvaa suoraan akkuun kiinteästi kiinni se Ctekin mukana tullut irtopiuha => lataukseen liittäminen on Plug & Play eikä tartte murehtia rungon napaisuuksista - vaikka ne 99.9% miinus-runkoisia ovatkin
    Juu, siinä tulikin mietittyä, että mihin ne "ylimääräiset" piuhat oli tarkoitettu mutta ilmeisesti juurikin kiinteästi vaan akkuun kiinni ja "plug & play". Fiksun tuntuinen vehje muuten. Uskon, että tolla tyhmempikin latailuista selviää ilman uuden akun ostoa...
    Niin selviää, eikä ole huolia keväällä lähteekö käyntiin, (ainakaan akusta johtuvia).
    Ja kesälläkin voi sillointällöin "plugata" sen laturin, koska kuulopuheiden/ohjeiden ym mukaan akku voi parhaiten jos se on täyteen ladattu. Voihan pyörä startata ja virta riittää vaikkei tee mitään vrt: syksyllä talliin ja keväällä käyntiin.
    Ainakin minusta on miellyttävämpi olla varma siitä, ettei akku ole tyhjänä kun on taas aika ensimmäisille savuille, keväällä...
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  5. #35
    Ctekillä homma on hoitunut... eip ole ollut ongelmia!!
    <p><strike>JiiÄm</strike></p>
  6. #36
    Lainaa (mikkokoo @ Syys. 28 2006,15:29) kirjoitti
    Fiksun tuntuinen vehje muuten. Uskon, että tolla tyhmempikin latailuista selviää ilman uuden akun ostoa...
    Ja monipuolinen! On itse tullut latailtua hiukka lyijyakkuja laidasta laitaan aina muutaman Ah miniakuista auton 90Ah, niin ylläpitoa kuin vanhan elvytystä ja aina on homma hoitunut moitteettomasti. Eihän tuo Ctek tietenkään ilmainen ole, mutta omalla kokemuksella on varmasti ollut hintansa arvoinen investointi!
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  7. #37
    kaks viimeistä pyörää ostettu käytettynä ja kumassakin oli akut et justiin ja justiin jakso käynnistyä jos eka startilla lähti , toista kertaa ei pyöräyttänny .
    mikä lie yks amppeerinen niinko kännykkälaturi jolla pari päivää latasin ja nyt ajokauden jälkeen vörkkii hyvin .
    uskoisin et käyttötapakin vaikuttaa hirveesti akun kestoon ja varaustilaan .
    jos useimmin ajomatkat 5-25 min ei taho keretä edellistä starttia ladata takasin mutta ko pitempää ajoa niin akkupa voi hyvin .
    en oo edes kaapaleita irrotellu ja joskus tammikuussa paripäivää lataillu ja ennen latausta mutama min pitäny valoja päällä et herää ruususenunesta akku
    Triumph Tiger 800 XRX

  8. #38
    Jos hirvittää että mitehän se akku taas keväällä toimii niin ostakaa c-tech laturi. Sitä voi pitää koko talven kiinni ja se lataa akkua sopivasti eli akku on paremmassa kunnossa keväällä kun syksyllä.
    Ite ostin auto käyttöön tarkoitetun mallin joten sitä voi käyttää muullokkin kun pyörän akkua ladatessa joten hintakaan ei ole kovin paha (69e). Löytyy halpahallista ja tuolla on ainakin mopo malli.
    Ei varmaan kannata ostaan jotain lidlin versiota kun yksikin talven jälkeen rikkinäinen akku ois jo maksanut tuon omaksi.
    Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
    zx-12r 02
  9. #39
    Lainaa (MÄLÄKÄTTÄJÄ @ Syys. 29 2006,10:57) kirjoitti
    mikä lie yks amppeerinen niinko kännykkälaturi jolla pari päivää latasin ja nyt ajokauden jälkeen vörkkii hyvin .
    Onneksi olkoon, ku kävi noin hyvin. Noi 500 mA halvat laturit futaa litkuakujen kanssa ihan ok. Sen sijaan, jos on hyytelöakun päästäny liian tyhjäksi, noilla halpislatureilla ei tee juuri mitään.

    Nämä älykkäämmät versiot muuttelevat sitä latausvirtaa, joka voi olla melkonen, siinä latausjakson alussa. Eli, jos ette käytä litkuakkuja, kehotan vähän panostamaan siihen laturiin...
    ... jotain piti muistaa
  10. #40
    Kun päästiin aiheeseen - mistähän sais noita Ctecin liittimiä ?
    Mulla on se 3600 malli, mutta sen pienemmän liitin on fiksumpi kun siinä on sellanen kumitulppa.

    Sitä vain olisin vajaa..
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  11.  
  12. #41
    Lainaa (kawa @ Syys. 30 2006,12:01) kirjoitti
    Jos hirvittää että mitehän se akku taas keväällä toimii niin ostakaa c-tech laturi. Sitä voi pitää koko talven kiinni ja se lataa akkua sopivasti eli akku on paremmassa kunnossa keväällä kun syksyllä.
    Ite ostin auto käyttöön tarkoitetun mallin joten sitä voi käyttää muullokkin kun pyörän akkua ladatessa joten hintakaan ei ole kovin paha (69e). Löytyy halpahallista ja tuolla on ainakin mopo malli.
    Ei varmaan kannata ostaan jotain lidlin versiota kun yksikin talven jälkeen rikkinäinen akku ois jo maksanut tuon omaksi.
    Njaa, lidlin laturi taisi maksaa 7 euroa, on myöskin automaattinen. Laiskana jätin akun paikalleen pyörään joka tyhjeni tietysti. Jätin kuukaudeksi laturin kiinni, latausvalo oli sammunut(=akku täynnä) ja hyvin pelasi koko kesän. Turhaa hifistelyä imo nuo kalliit laturit. Mutta kukin ostakoon mitä tykkää..
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12