Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
    Tervehdys!

Laitetaanpa pieni kysymys tänne etujousien säädöistä. Pyörä on siis CB1300, jossa on aika kivasti säädettävä etujousitus, eli paluuvaimennuksen säätö ja esijännityksen säätö tai jotain sinne päin Olen huomannut, että etupää tuntuu jotenkin levottomalta nykyasetuksilla. Levottomuus esiintyy siten, että tuntuu, että sarvet hieman vispaisivat pikkutöyssyjen myötä. Pitääkö säätää jousitusta löysemmälle, kireämmälle...? Rataosiosta löytyy kyllä laajasti ohjetta säätöihin, mutta nyt pitäisi löytyä neuvoja ns normaaliolosuhteisiin
    Suzuki B-King (white edition)
    exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
    Lainaa (Tepe1 @ Syys. 26 2006,09:47) kirjoitti
    Tervehdys!

Laitetaanpa pieni kysymys tänne etujousien säädöistä. Pyörä on siis CB1300, jossa on aika kivasti säädettävä etujousitus, eli paluuvaimennuksen säätö ja esijännityksen säätö tai jotain sinne päin Olen huomannut, että etupää tuntuu jotenkin levottomalta nykyasetuksilla. Levottomuus esiintyy siten, että tuntuu, että sarvet hieman vispaisivat pikkutöyssyjen myötä. Pitääkö säätää jousitusta löysemmälle, kireämmälle...? Rataosiosta löytyy kyllä laajasti ohjetta säätöihin, mutta nyt pitäisi löytyä neuvoja ns normaaliolosuhteisiin
    Tervehdys!
    Vispaa? Tarkoitatko että pystysuunnassa pientä tärähtelyliikettä, kun pikkutöyssyä löytyy...
    Taitaa etupää liian kireellä olla. Jos paluuvaimennusta aluksi löysemmälle niin liikerata pidempi, niin ei tunnu nyppysissä!
    Mutta jos sivusuunnassa heiluu niin taitaa olla kirstämisen paikka kaikin puolin!
    Yamaha YZF 750 R -93
    Honda CB 750 -82
    Suzuki Intruder 1400 *-02
    Yamaha R1 -04
    Honda VFR 750 - 96
    Suzuki GSX-R 750 -90
    Lainaa (MJM68 @ Syys. 26 2006,13:26) kirjoitti
    Tervehdys!
    Vispaa? Tarkoitatko että pystysuunnassa pientä tärähtelyliikettä, kun pikkutöyssyä löytyy...
    Luulen, että juuri tuollaista pientä tärähtelyä ja se saa sitten aikaiseksi etupään ns pienen levottomuuden. Olen säätänyt etupäätä jäykemmäksi, koska vakioasetukset olivat mielestäni aivan liian löysät. Pitänee kokeilla löysätä tuota paluuvaimennusta aluksi.
    exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
    Itse en ole mitään värinöitä huomannut, mutta koska CB:n tehdasasetukset ovat melko mukavuuslähtöiset, niin olen yrittänyt etsiä etupäähän jotain sellaista, mikä olisi sopiva mutkatiellä järkevissä nopeuksissa, kohtuullisen toimiva täydellä kuormalla, yksin sekä kaksipäällä ajellessa jne.

Tällä hetkellä on esijännitys "viivan" verran kireämmällä ja paluuvaimennusta on ruuvattu kovemmaksi noin puoli rundia. Toimii aika mukavasti.

Persiiseen en ole löytänyt aivan yhtä toimivia jokapaikan säätöjä. Toisaalta takapään säätöön menee aikaa varmaan puoli minuuttia, kun tarvetta ilmenee.
  5.  
    Säädin etujousitusta noin puoli viivaa vakioasetusta tiukemmalle ja vaimennusta kiristin puolen kierroksen verran. Etupää tuntui näillä asetuksilla huomattavasti mukavemmalta Ennen säätöjä etujousitus oli pari viivaa vakiota tiukemmalla ja paluuvaimennus noin kierroksen vakiota tiukemmalla. Taisi siis olla turhan tiukille säädetty

Takajousitus on 3:ssa pykälässä ja tuntuu yksin ajettaessa mielestäni tässä asennossa hyvältä.