No niin, maanantaina tai tiistaina olis tarkoitus saada Akra kokoputki + PC + K&N + penkitys suoritettua. Sittenpä nähdään kuinka suuri tehohäviö saadaan aikaiseksi
Onko muita kenellä samanlaisia kilkkeitä Rykkösessä? Voinpi laitella dynolappua kun saan aikaiseksi....
Se on hyvä saada kauden loppuun vielä vähän piristystä![]()
![]()
![]()
![]()
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Kannattaa postata se dynokäyrä tuonne Sukisukipalstalle ja samalla mainita, että Ducakin vääntää hyvin...
95%
Ei kai mitään provosointia harrasteta... eihän![]()
![]()
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Juu eikun dynokäyrää näkyville![]()
04-2006 Yamaha YZF R1 vm-00
06-07 Suzuki GSX-R 1000 limited edition vm-04
08- Honda CR 250 vm-04
13- Ei pyörää
Jaa virtaa? Paha äkkiseltään uskoa. K&N:n kun laittaa, niin se pitää säätää sen mukaan. Muutoinhan se menee toki laihalle ja tehot tippuu.(marko80 @ Syys. 16 2006,15:26) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
No täytyy nyt katsoa kuinka vaikuttaa, ei se suodatin nyt paljoa maksa. Kokeillaan molemmilla ja katsotaan kummasta tulee parempi. Se nyt on se K&N rasva joka siihen vedetään joka saattaapi aiheuttaa nämä keskustelut vakion ja vaapan virtauksista.
Mut katsotaanpa jos penkitetään molemmilla ja säädellään niin mitä tulee. Vois sitten vaikka nämä kinaamiset suodattimista loppua kun saadaan jotain paperille....
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Jep, hieno homma. Kannattaa sitten kokeilla tosiaan säätää sille K&N:lle erikseen, muutoin tehot yleensä tippuvat. Säädön puute taitaa olla suurin syy, kun ilmoitetaan pettyneenä, että K&N:llä tms tehot tippuu.(mic @ Syys. 18 2006,09:06) kirjoitti
En ole vielä kyllä koskaan nähnyt, että tehot putoisi kun pistetään vapaasti virtaava filsu ja säädetään sille.
Kuitenkin, erot filsuilla ovat sitten pari heppaa maximissaan, ettei ihmeitä kannata odottaa. Joillain peruspyörillä, joissa orkkisfilsu virtaa huonosti, saattaa tulla kohtuu isojakin nousuja.
Onhan noita kokeiltu, esim tässä melko perusteellisesti:
http://members.tripod.com/~YZFR1_2/kn.html
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Samaa mieltä. Ainoa mitä sillä K&N:llä (tai millä tahansa muulla aftermarket vapaavirtaussuotimella) saa on se että sen voi pestä ja käyttöikä on pidempi.(marko80 @ Syys. 16 2006,15:26) kirjoitti
Omassa kilpurissa testattiin ja säädeltiin noita juttuja suuntaan jos toiseen niin vakio putsari oli todellakin parempi, mutta kolmen vedon keskiarvossa saatiin vain alle hepan luokkaa eroa. Ne puheet että vapaavirtaussuotimella tulisi lisää voimaa, voidaan unohtaa.
Vakiota joutuu sitten tosin vaihtelemaan useammin, mutta se on pieni paha siinä kohtaa. IMHO.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
No huomenna puoliltapäivin pyörä pajalle ja sitten nähdään tuleeko huono vai vielä huonompiKeskiviikkona pitäis sitten päästä jo tienpäälle kokeilemaan ja 25 päivä radalle.
Hyvä se on jos äänet muuttuu, bensaa palaa enemmän ja tehoa häviää vajaat 10 %... ai niin ja rahaakin kuluu vielä sopivastiKaikki tämä on sitä mp-maailman hienoutta
![]()
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Jos sulla on mahdollisuus päästä testaamaan ensteks vakiosutarilla (säädettynä) ja sen jälkeen K&N:llä (säädettynä) niin tee ihmeessä se. Ja jos ihan ihanteellisesti haluat niin ensteks vetoja täysin vakiona, sit ränni kiinni, säätöä, sen jälkeen K&N ja lisää säätöä. Ja kaikista noista eri vaiheista tehovedot. Sit näkee _oikeasti_ että mikä vaikutti ja minkä verran.(mic @ Syys. 18 2006,12:41) kirjoitti
Spekulointia on ihan riittämiin jokapuolella.
BTW! Pyydä niihin tehovetoihin myös lambdakäyrät mukaan! Ne kun kertoo kivoja asioita.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Katsotaan mitä kaikkea ehditään huomenna penkitellä... Ja penkitellään sitten vaikka myöhemmin lisää, kun on tuttu kaveri niin voipi käydä useampaan otteeseen. Pääasia nyt kai kuitenkin on että siitä tulee itselle sopiva.
Tänään just juttelin kun kyselin ovatko osat jo tulleet ja edelleen uskoi itse että vaparilla saa pikkaisen paremman, siis heppa tai kaks siellä sun täällä pitkin käyrää ja jossain kohtaa vakioa vähemmän. Tiedä sitten, ajelee kyllä itse harrastuksena kilpaa ja on pyörän jos toisen penkittänyt.
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
No eihän se ole mahdotonta että kilosessa sitä eroa syntyy enemmänkin. Ja ainahan noi on yksilöitä. 600:ssa sitä eroa ei ainakaan omien kokemuksien mukaan synny, ainakaan hyödyksi asti.(mic @ Syys. 18 2006,13:30) kirjoitti
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Ja se filsu nyt on sen verran halpa, että eipä nyt haittaa ainakaan kokeilu. Saa sen vakion sitten sinne takaisin jos huvittaa ja saapa ainakin pestyksi. Radalla kun tota p..kaa on ilmassa niin pirusti.(parjan_fin @ Syys. 18 2006,13:37) kirjoitti
Enkä nyt tolla edes sitä muutosta haekaan vaan sillä putkella ja kommanderilla. Mulle nyt on ihan yks ja sama jos filsu tuo tai vie yhden hepan pois. Minä en sitä perseeni alla huomaaMutta jos koko paketti tuo 7t rpm kohdalle vaikka vääntöä lisää ja pari heppaakin samalla niin olen juurikin tyytyväinen. Ja alkaa kunnostamaankin taas moottoripyörältä
![]()
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Eilen kävin sen verran mielenkiinnosta katsomassa, kun penkitettiin pyörä vakiona. Laitan lappua kun saan aikaiseksi, mutta alustavasti näytti siltä että,
Kampuralta 168,6 hp vääntö 112 nm
Vaihdelaatikosta 161,0 hp vääntö 107 nm (Biken testissä 159,? hp vääntö 105 nm)
Takapyörältä 154,6 hp vääntö 103 nm
Rullalta 138,6 hp vääntö 93 nm
Huipputeho @12423 rpm
Huippuvääntö @9936 rpm
Eli ihan normaali yksilö siis taitaa olla kyseessä.
Laitan käppyrät näytille kun saan vielä tänään kaikkien muutosten jälkeen printit itselleni.
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
No niin, nyt on pyörä haettu ja tässä tuloksia taas kirjallisena. Laitan käppyrät esille, kun jaksan löytää kameran jostain...(mic @ Syys. 20 2006,07:22) kirjoitti
Kampuralta 178 hp vääntö 117 nm
Vaihdelaatikosta 170,1 hp vääntö 112 nm
Takapyörältä 163,3 hp vääntö 108 nm
Rullalta 143,9 hp vääntö 96 nm
Huipputeho @12404 rpm
Huippuvääntö @9856 rpm
Vääntöä alhaalla selvästi lisää, turhat kuopat poissa ja n. 4-9 hp kauttaaltaan lisää takapyörälle. Tyytyväinen![]()
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Ja käytännössä tuon huomaa paremmin kuin paperilla.
Selvisikö muuten mitään sen k&n hyödystä,kokeilitteko ilman ja sen kanssa?
Jo käytännössä tuli kyllä selvästi erilainen jopa muunkin kuin äänien puolesta. Vääntö siinä tais tehdä suurimman muutoksen niin lukujen kuin tuntuman puolesta ja kaasuun vastaavuus... Alhaalla on melkein 20 nm lisäyksiä vääntöön(kawa zx10 @ Syys. 20 2006,14:42) kirjoitti
Ei ehditty sitä kokeilemaan kun kaverilla on hippasen kiirusta tällä hetkellä. Ymmärrettävää kyllä yrittäjän täytyy yrittää painaa... Mutta jossain välissä, kun on hiljaisempaa niin kokeillaan kyllä. Vaikka talvi-illan ratoksiKarttoja tuli käyty kyllä useampikin läpi jotta löytyi sopiva.
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Olihan mukavan näköisiä lukujaKäppyrä olis kyll kiva nähdä ett miten vaikutti alavääntöön..
04-2006 Yamaha YZF R1 vm-00
06-07 Suzuki GSX-R 1000 limited edition vm-04
08- Honda CR 250 vm-04
13- Ei pyörää
Huomenna tai ylihuomenna laitan käppyrät esille, kun löytyi kamerakin taas edellisen reissun jäljiltä. Matkalaukut kannattaa purkaa ajoissa niin saattaa jotain vielä löytyäkin....![]()
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
No niin, käppyrät on nyt näkyvillä kylläkin omassa kansiossani mic, kun en onnistunut niitä tähän saamaan. Mutta kuvagallerian puolelta löytyy....![]()
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Älkää ny suuttuko, mut kyl tossa uudessa R1:ssä on ku 750cc:n vääntökäyrä.. Paranee kyllä noilla sun modauksilla kuten nähtiin, mutta..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Ei kai siinä mitään suuttumista ole, vääntöhän siiinä onkin aivanja se nyt on ollut jo kauan tiedossa. Nyt se on kuitenkin modauksien jälkeen samaa luokkaa kuin muissa tonnisissa. Ja väännöstä nyt ei pysty näilllä pyörillä yhdessäkään puhumaan, mopoja kaikki kun verrataan kunnon vääntäviin pyöriin...
![]()
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Vääntöä pruukaa yleensä olla noin 1Nm/10cc, ei nämä kilokyykyt tässä suhteessa ole sen huonompia kuin muutkaan 1000cc pelit.(mic @ Syys. 26 2006,12:09) kirjoitti
KTM950SE
Juu, en minä siitä puhunutkaan vaan isompikuutioisten väännöistä.. Eli jos sitä vääntöä haluaa tosissaan tuntea niin kuutioita kaivataan tai turboa. Kyllä 1000cc on turha odottaa tai kuvitella mitään sen ihmeempiä fiiliksiä![]()
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Ymmärsinkö oikein että 3000rpm:llä on n.60nm vääntöä renkaalla? Paljonko enemmän esim. kilogikserissä on vääntöä koko alueella kuin r1:ssä? En nyt jaksa muistaa mitä noista pv suzukeista on penkitetty.
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Kyllä se on vielä kaukana jäljessä, kun katsotaan ala/keskikierroksien vääntöä. 20Nm tulee takkiin alakierroksilla...(mic @ Syys. 26 2006,12:09) kirjoitti
Kannattaa katsoa käyrän muotoa ja koko alueen arvoja, eikä ainoastaan huippuarvoja.
Kyllähän noissa vääntävissä kilokyykyissä on hyvä vääntö painoon nähden ihan alhaalta asti, R1:ssä ei...
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Onko tosiaan noin iso ero (20nm) gikserin hyväks? Millä kierrosalueella ero pysyy noin suurena vai onko tuo 20nm ero joku "piikki" käyrässä alakierroksilla?
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Tuolla alhaalla siinä on keskimäärin ehkä 20Nm enemmän, eli sen verran että ero on todella suuri.(Pahkasika @ Syys. 26 2006,12:40) kirjoitti
Ylempänäkin on eroa väännössä, pikkasen kaventuu.
Laitetaan tohon erot, myös Fuchsin dynossa mitattu (kampuralta):
- 3000rpm: R1 6kgm, GSX-R 9.3kgm (tää nyt ei ole ihan luotettava, koska veto on juuri tosta aloitettu)
- 5000rpm: R1 9.5kgm, GSX-R 11.2kgm
- 7000rpm: R1 10.4kgm, GSX-R 12.3kgm
- 9000rpm: R1 11.5kgm, GSX-R 12.6kgm
Edelleenkään ei ole mitään R1:stä vastaan, mutta taas tuli todetuksi se mikä on yleisesti tiedossa; R1:ssä alavääntö kuin pienemmästä koneesta.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kyllä siinä on alhaalta tuonne ylös asti 10-20Nm koko ajan enemmän.. Alhaalla ero on lähempänä sitä 20Nm ja kaventuu tuohon n. 10Nm:ään kun mennään ylös.(Pahkasika @ Syys. 26 2006,12:54) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***