Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    Millä ja miten tarrat saa poistettua parhaiten?
    ja jääkö ruma jälki..?
    pyörä gixxeri K6..
    tekis mieli tehä pyörästä vähän Kliinimpi versio..
    ja ehkä tarrojen poiston jälkeen maalauttaa pientä tribalia tahi piikkilanka-kuvioo..
    hyviä/halpoja maalareita Treella, suositelkaas!!??
  2. #2
    En tiedä toimiiko, mutta just sattu silmiini tänään kun Bilteman luetteloa pläräsin:

    TARRAN IRROITUS-SPRAY 400ML
    Tehokas sitruunantuoksuinen aine tarrojen, etikettien liimajäämien sekä öljy- ja rasvatahrojen poistoon. Label Off sopii useimmille muovi- ja maalipinnoille. Sisältö: 400 ml. *
    Toimitetaan vain Matkahuollon kautta!

    Tuotenro
    364519 7,90 €
  3. #3
    Missä olis maailma ilman Biltemaa?
    Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.

    Suzuki GSX-1300R Hayabusa
    Kawasaki ZZR1400
  4. #4
    töissä tuota Label offia on kyllä tullu kokeiltua ja haisteltua, kätevä tuote kieltämättä. mutta mulla on jotenkin jäänyt sellainen mielikuva että tuo ei tehoa noihin muovipintasiin tarroihin, siis vaan paperitarroihin? tietenkin ne liimajämät ym tottakai lähtee poies jos sellaiseen tuota tarvitsee.
  5. #5
    http://www.autokem.fi/tuotteet_premium.php#


    Intensive Tar Remover - Tervan- ja liimanpoistaja



    Team SMR
  6. #6
    Itse poistin omasta pyörästä tarrat ihan kuumailmapuhaltimella lämmittämällä, ja liimajämät nyt lähtee millä tahansa liuottimella, vaikka sitten tärpätillä.
  7. #7
    Lainaa (Johu @ Syys. 24 2006,19:49) kirjoitti
    Itse poistin omasta pyörästä tarrat ihan kuumailmapuhaltimella lämmittämällä, ja liimajämät nyt lähtee millä tahansa liuottimella, vaikka sitten tärpätillä.
    Lähteekö ne oikeesti ihan nätisti silleen?
    Sain saman vinkin työkaverilta..
  8. #8
    Juu, lähteehän noi. Muutama varoitustarra oli kyllä tosi tiukassa, ja sitä joutui sitten muovisella lastalla vähän hieromaan enemmän, mutta irtosipa sekin.

    Itse poistin kyljistä noi Suzuki teksti, ja kaikki teipit pyörän perästä. Parissa tunnissa ne on hieronut siitä veke.

    Kuva
  9. #9
    Keväällä poistin mustasta K6 Suzukista ne germaanien isot keltaiset varoitustarrat. Meinasi jäädä homma kesken, kunnes sain vinkin hiustenkuivaajasta. Virran sai kerrostalon pihalla auton lämmityspistorasiasta. Liima ja pinnoite ovat niin vahvoja, että kemikaalien pitää olla aika ärtsyjä.
    Busa K8
  10. #10
    Miten tankin tarrat, näyttäs että ne on lakka kerroksen alla ... onko kokemuksia ?
    -- PV50 ... GSX-R : 1983... 2006 --
  11. #11
    Lainaa (harrihil @ Syys. 24 2006,21:22) kirjoitti
    Miten tankin tarrat, näyttäs että ne on lakka kerroksen alla ... onko kokemuksia ?
    Aivan..tätä itsekkin mietin..!!??
  12. #12
    Tankin tarrat ovat lakan alla ja jos ne meet poistamaan niin joudut lakkaukset, sekä ehkä koko maalauksen uusimaan. Normaalisti tarran poistoon paras konsti on ns toffeelaikka, eli sellanen kuminen rinkula joka kiinnitetään vaikka porakoneeseen. Tuo vie niin tarrat kuin liimatkin maalipintaa vahingoittamatta. En ois niin varma et lakkabensiinillä lähtee liimat. Yleensä liima lähtee noista tarroista tinnerillä tai asetonilla parhaiten, jos maali kestää. Itse olen automaalari, joten menetelmät tuttuja ja neuvoja saa kysellä
    suzuki gsx-r 1000 k5
  13. #13
    Slickwille:n avatar
    Liittyi Sep 2006
    Jossakin tuolla Helsingin ulkopuolella
    Lainaa (turboJR @ Syys. 24 2006,22:09) kirjoitti
    Itse olen automaalari, joten menetelmät tuttuja ja neuvoja saa kysellä
    no nyt ku kerran sanoit, mikä olis paras tapa saada musta pinta kiiltäväks, ku busas oli tankin pääl varotustarra vähä tiukas ja nyt hieman haalistunu/harmaa sävy. Vahaus pieni apu, ja ei välttämättä jaksaisi myllyttääkkään niin pienen alueen takia
  14. #14
    Mikä osa siitä harmaantunut? Se tarran alla oleva pinta vai muu ympäriltä, joka normaalimpaa?
    suzuki gsx-r 1000 k5
  15. #15
    Höyrypesurillakin tarrat lähtee näpsäkästi. Pyörästä en ole irroittanut, mutta autosta kyllä irtosi.
    https://www.youtube.com/@OnhanVielaPitkaMatka
    https://www.tiktok.com/@onhanvielapitkamatka
  16. #16
    Slickwille:n avatar
    Liittyi Sep 2006
    Jossakin tuolla Helsingin ulkopuolella
    Juuri se normaalimpi, tarran ympäriltä ottanut mahdollisesti kynsistä kipeää kun tarran kulmaa koittanut nostaa..
  17. #17
    No milläs sitte irtoaa lakka?
    Näillä mennää!
  18. #18
    Tarra lähtee tosi näppärästi, kun lämmittää sitä hieman hiustenkuivaajalla. Ei tarvi mitään ihmetököttejä. Lopuksi kun vahaa alueen, niin ei näy jälkeäkään tarran paikasta.
    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
  19. #19
    Lainaa (Slickwille @ Syys. 24 2006,22:52) kirjoitti
    Juuri se normaalimpi, tarran ympäriltä ottanut mahdollisesti kynsistä kipeää kun tarran kulmaa koittanut nostaa..
    Eipä tuossa sit auta muuta kuin kiillottaa vain ja myllytyksellä tietty paras jälki..
    suzuki gsx-r 1000 k5
  20. #20
    Lainaa (jamppa @ Syys. 25 2006,16:31) kirjoitti
    No milläs sitte irtoaa lakka?
    Lakka lähtee vaikka maalinpoistoaineella jos ei hioo halua, mut siinä lähtee kyllä osa väreistäkin jo samalla..Miks ja mistä pitäis lakat poistaa?
    suzuki gsx-r 1000 k5
  21. #21
    Lainaa (harrihil @ Syys. 24 2006,21:22) kirjoitti
    Miten tankin tarrat, näyttäs että ne on lakka kerroksen alla ... onko kokemuksia ?
    Kyll k5-k6 mallissa tarrat tankissa on lakan päällä ja lähtee oikein nätisti juuri hiustenkuivaimella. Ei tarvi alkaa lakkaa poistamaan ja maalarille maltaita maksamaan
  22. #22
    kuumailmapuhallin ja tärpättiä ja rättejä ja hiontakonen ja santapaperia ja pirusti intoo ja energiaa...kyl ne lähtee!
    viime vuonna kawaan tein samalaisen homman..ok tuli mut itse maalasin tallissa ja voi pentele olihan se ihan kohtalinen kk. verran...eli vie johonkin ammattimaalarille!
    * ZX-9R
  23. #23
    Ite poistin tarrojen liima jämät Ksyleenillä lähti helposti.Käytettävä varovasti on nimittäin aika ytyä ainetta.
    Suzuki GSX 1400-04 Honda CB 900 hornet-03 Suzuki GSX 1400-07 Aprilia Mana 850-08
    Kawasaki ZR-7-99 Yamaha FZ6N-07
  24. #24
    Lainaa (turboJR @ Syys. 25 2006,22:34) kirjoitti
    Lainaa (jamppa @ Syys. 25 2006,16:31) kirjoitti
    No milläs sitte irtoaa lakka?
    Lakka lähtee vaikka maalinpoistoaineella jos ei hioo halua, mut siinä lähtee kyllä osa väreistäkin jo samalla..Miks ja mistä pitäis lakat poistaa?
    Ku on katteiden tarrat aika paksun ja kovan lakan alla, ei tahdo irrota oikein.
    Näillä mennää!
  25. #25
    Jos ne ovat lakan alla niin sama silloin vaikka ne koneella hiois pois, koska maalata ne katteet pitää silloin kuitenki uusiks. Kyllä ne siitä pois saa, mut jää kyllä ikävät jäljet jos ne revit sieltä lakan alta pois..
    suzuki gsx-r 1000 k5
  26. #26
    Lainaa (turboJR @ Syys. 24 2006,22:09) kirjoitti
    Normaalisti tarran poistoon paras konsti on ns toffeelaikka, eli sellanen kuminen rinkula joka kiinnitetään vaikka porakoneeseen.
    Mikäs tuon "toffeelaikan" myynti nimike on?
    Löytyykö esim. biltemasta?
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  27. #27
    Lainaa (wiltzu @ Kesä. 30 2010,09:03) kirjoitti
    Lainaa (turboJR @ Syys. 24 2006,22:09) kirjoitti
    Normaalisti tarran poistoon paras konsti on ns toffeelaikka, eli sellanen kuminen rinkula joka kiinnitetään vaikka porakoneeseen.
    Mikäs tuon "toffeelaikan" myynti nimike on?
    Löytyykö esim. biltemasta?
    Löytyy piiltemasta. En muista nimikettä mutta kyllä ne tietää kun kysyy.

    edt: tossa, tuotenro: 20001

    Koristenauhan irrotin



    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  28.  
  29. #28
    Kynnellä rapsutin tankista tarrat irti, rypsiöljyllä putsasin liimat pois ja fairyllä pesin taas öljyt pois - Vanha niksi CD-levyjen kansien puhdistukseen. Aikaahan tossa meni, mutta ainakaan kullanvärisessä tankissa ei huomaa että siinä olisi mitään tarroja ollutkaan, eikä tarvinut lähteä metsästämään jotain kertakäyttömönjiä ympäri kaupunkia.

    Katteista ohjauskahvojen alapuolelta yritin poistaa tarrat käyttämällä märkää rättiä. Eli märkä rätti tarrojen päälle kymmeneksi minuutiksi ja sit pitäis lähteä helpolla. Mulla lähti vain toinen tarra todella helposti, ja toisessa piti turvautua kynnellä rapsutukseen. Veljen mopossa lähti taas molemmat tarrat todella helposti tällä rättikikalla.

    Pyöränä K9 Busa.