Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Talvella on aikaa puuhastella, olen miettinyt (niinkuin kaikki muutkin) miten tuon ruman silmäpuolen saisi näyttämään lyhyttä myös vas. puolelta.
    Vaihtoehtojahan on muttei hyviä (kaukopinnan vaihto, h4 modi, yms.)
    Sitten tuli mieleen pitkien dimmaus, eli jollain 12v potikalla tai sitten hienommalla portaittain (25%,50%...) säädettävällä ? Noitahan esim. venekaupoista löytyy.
    Eli ajelis himmenetyillä pitkillä ja tarvittaessa vääntäis potikasta pitkät oikeasti peliin.
    Keilahan on edelleen väärä mutta ei ainakaan häikäise eikä
    kirkkaus aiheuta virhearviointeja.
    Kotiin tulee sähkö mutta siihen se tietous melkein loppuu, eli onko jollain sähkärillä painavaa sanaa ko. ideaan, onnistuuko vai ei ?
    - ihan turha tulla selittää mitään ennen aamukahvia -
  2. #2
    Kannattaa ensin selvittaa että onko valoja tarkoitettu käytettäväksi kyseisellä tavalla,esim palaako jossain muun maan mallissa jo valmiiksi tupla lyhyet.Nimittäin pyörien laturit on rakennettu vastaamaan pyörän tarvitsemaa virran kulutusta.Joten montaa amppeeria ei todennäköisesti reservissä ole.
    Honda CBR600F silver/black
  3. #3
    Eikös tuo vastaa pitkät päällä ajamista ? Eli onhan siinä laturille töitä mutta kyllä pitäisi kestää jatkuvaa käyttöäkin ?
    - ihan turha tulla selittää mitään ennen aamukahvia -
  4. #4
    Sakkoja tulee ja latureita menee, tyyli on tärkeintä rahasta piittaamatta.
  5. #5
    No joo siinä tapauksessa.Mutta niinkuin sanoin niin riippuen pyörästä.Jos todellakin pyörässä palaa pitkillä molemmat joka on täysin mahdollista.Mutta on myös pyöriä missä lyhyt sammuu kun pitkä syttyy.Suosittelen ihan nelinapaista relettä millä teet kytkennän eli akulta suora virta releelle ja ohjausvirta toisen valon puolikkaan johdosta.Eli ei kannata ryöstää suoraan.



    Honda CBR600F silver/black
  6. #6
    Lainaa (Simbad @ Syys. 23 2006,23:54) kirjoitti
    Sakkoja tulee ja latureita menee, tyyli on tärkeintä rahasta piittaamatta.
    Nimenomaan *
    Pitää näitä talvipuhteita kerätä ettei vaimo keksi vähemmän kivoja taloustöitä *
    Edit:kirotusvireitä



    - ihan turha tulla selittää mitään ennen aamukahvia -
  7. #7
    Lainaa (Super Blackbird @ Syys. 24 2006,00:02) kirjoitti
    No joo siinä tapauksessa.Mutta niinkuin sanoin niin riippuen pyörästä.Jos todellakin pyörässä palaa pitkillä molemmat joka on täysin mahdollista.Mutta on myös pyöriä missä lyhyt sammuu kun pitkä syttyy.Suosittelen ihan nelinapaista relettä millä teet kytkennän eli akulta suora virta releelle ja ohjausvirta toisen valon puolikkaan johdosta.Eli ei kannata ryöstää suoraan.
    Ööh, poistun nurkkaan miettimään...
    Siis hieman tarkennan: kyseessä h7:t, pitkät siis erilaisella heijastinpinalla. Eli ei h4:t kyseessä.
    - ihan turha tulla selittää mitään ennen aamukahvia -
  8. #8
    Lainaa (pärpä @ Syys. 23 2006,23:12) kirjoitti
    Lainaa (Super Blackbird @ Syys. 24 2006,00:02) kirjoitti
    No joo siinä tapauksessa.Mutta niinkuin sanoin niin riippuen pyörästä.Jos todellakin pyörässä palaa pitkillä molemmat joka on täysin mahdollista.Mutta on myös pyöriä missä lyhyt sammuu kun pitkä syttyy.Suosittelen ihan nelinapaista relettä millä teet kytkennän eli akulta suora virta releelle ja ohjausvirta toisen valon puolikkaan johdosta.Eli ei kannata ryöstää suoraan.
    Ööh, poistun nurkkaan miettimään...
    Siis hieman tarkennan: kyseessä h7:t, pitkät siis erilaisella heijastinpinalla. Eli ei h4:t kyseessä.
    Jos umpiosta löytyy merkintä "HCR", niin se on tarkoitettu sekä lähi- että kaukovaloille. Jos näin on, niin ei kun kytkemään, on siinä tapauksessa aivan laillista. 5%
  9. #9
    Mikähän cbr mahtaa olla kyseessä? Itellä oli ennen cbr 1000f vm-90. Purin pyörästä keulan ja laitoin johtosarjoihin toiselle puolen apikon ja pätkän piuhaa ja toiselta puolelta rosvolla maa. Sillain sai pelaamaan molemmat ajovalot yhtä aikaa ja pitkät ihan normaalisti. Ei menny laturi eikä palanu sulakkeet.
    Drive like a DEVIL......feel like a GOD!!!
  10. #10
    Itse tilasin -04 Bladeen tuolta:

    http://www.veiligmotorrijden.com/

    Ei ollut kallis, mutta ei lie hankala tehdä itekään. On siis potikasta säädettävä vehjes; eli pitkä palaa toisessa umpiossa koko ajan, mutta lyhyet päällä antaa virtaa sen verran mitä ite potikasta säätää. Ihan toimiva systeemi vaikka heijastinpinta onkin erilainen ja valokeilat on vähän erilaiset. Mutta siis ehdottomasti parempi kuin se että palas vaan toinen puoli.
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  11. #11
    Kiitos Tumeetti, juuri jotain tuollaista etsiskelin
    - ihan turha tulla selittää mitään ennen aamukahvia -
  12.  
  13. #12
    Lainaa (pärpä @ Syys. 23 2006,23:51) kirjoitti
    Eikös tuo vastaa pitkät päällä ajamista ? Eli onhan siinä laturille töitä mutta kyllä pitäisi kestää jatkuvaa käyttöäkin ?
    Gyntheri oli mun mopoon vetänyt piuhat lyhyiltä myös pitkille joten molemmat paloi koko ajan. Jouduin poistamaan tuon virityksen kun virtaa ei enää akussa riittänytkään jos jonkin aikaa ajeli vain lyhyitä reissuja. Tollainen 40% viritys varmaan toimisikin jo ok.
    --
    Kende
    GSX-R 1K7