Olen lukenut että XX:n takajarru ottaa heikohkosti,kuten minulla, saa runtata tosissaan jos haluu jarrun ottavan kunnolla.Mites muilla Blackbird kuskeilla? Onko tämä pyärän ominaisuus vai mikä?![]()
Empä ole moista huomannut omassani vm -05. En tosin sitä takasta ruukaa palio polkeakkaan.
Jarru on vauhdin surma *![]()
Drive like a DEVIL......feel like a GOD!!!
Lyhyesti: se on ominaisuus. Ajelehan vaan huoletta.(Toms. @ Syys. 22 2006,23:13) kirjoitti
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Takajarru pelkkä mukana matkustaja, eipä sitä ole juurikaan tullut poljettua. Etusen kautta ote ja Duali hoitaa loput, kyllä se pysähtyy *![]()
"Toiset uskoo ihmeisiin, toiset vahvaan valuuttaan. Minua ei puhuttele kumpikaan..."
kyllä mulla toi takajarru kyllä vauhtia hillitsee kun sarvipäitä tai kottiloita puskee sivusta eteen. ois aika orpo olo jos ei taka nakkia sais ollenkaan hillittyä kun panikki jarrutuksen tekee.
ei aina voi voittaa ei edes joka kerta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Se on kyllä totta että tuo etujarru ottaa tosi hyvin, vielä kun säädän vähän takajarrua niin paranee varmaankin, jos pyörä pitää nopeesti pysäyttää niin kyllähän silloin tulee etu ja taka jarrua kumpaakin käytettyä.![]()
Mitenkäs hidasajo onnistuu noilla dual-jarruilla, jos kerran jarrupoljin vaikuttaa molempiin päihin ja vieläpä etupainotteisesti? (näin olen dualin toiminnan ymmärtänyt) Hidasajolla tarkoitan siis esim.liikennevaloihin r y ö m i n t ä ä ...(Pikkupiru @ Syys. 23 2006,09:45) kirjoitti
BMW K 1200RS -97 (2019-)
Kawasaki GPZ 900R -87 (2016-2017)
Honda CB 750K -79 (2011)
Yamaha FJ 1200 -88 (2008)
Honda NTV 650 Revere -89 (2002-2008)
Hidasajo onnistuu dualeilla ihan normaalisti. Kun dualeilla jarruttaa takasella niin ei se etunen tule mukaan koko voimalla ja taas toisinpäin.(tiburon @ Syys. 23 2006,14:10) kirjoitti
Sukisukimies
Jos nyt olen oikein ymmärtäny dualien sielunelämää, niin etujarrulla jarruttaessa takajarru lähtee mukaan vasta siinä vaiheessa, kun etupää painuu alaspäin. Näin ollen hitaasti ajettaessa ja jarruttaessa jarrut toimivat erikseen.. Viisaammat saavat korjata, jos olen väärässä.. Mutta itsekkin olen unohtanut lähes kokonaan takajarrun käytön, ainoastaan hiekkateillä sitä tulee silloin tällöin käytettyä.(tiburon @ Syys. 23 2006,14:10) kirjoitti
Alla punainen -04 tupla-X
Omassa XX:n oli ja on edelleenkin mielestäni aika huonot jarrut verrattuna muihin ajamiini pyöriin.
Tilanne parani huomattavasti kun vaihdoin takarenkaan vaihdon yhteydessä takajarrupalat.Vaikka jarrusatula liikkui moitteettomasti edestakas, niin sisempi jarrupala oli kulunut huomattavasti ulompaa enemmän,lähes metallipinnalle saakka.Eli tupla XX:n jarrut paranivat takajarrupalojen vaihdolla.
Itse käytän jarrutuksissa molempia jarruhanikoita paremman jarrutustehon saavuttamiseksi....ja onhan se sitten valmiiksi selkäytimessä (jos on selkärankaa) jos pääsee/joutuu ajamaan pyörää jossa dualia ei ole...
Hölömö mutta Innokas
Etusella jarruttaessa takanen jarruttaa keskimmäisellä sylinterillä ja takasta käytettäessä, edessä painuu yksi mäntä. Etujarrusatulan pyrkiessä renkaan pyörintäsuuntaan, painaa satulan yllä oleva sylinteri painetta takajarruille.
edit: Niin että etupään painuminen alas ei varsinaisesti vaikuta jarruihin.
Drive like a DEVIL......feel like a GOD!!!