Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Moi,

    tarttis vaihtaa eturatasta pienempään. Onko kenelläkään tietoa että miten moinen operaatio tehdään. Ja tietääkö kukaan minkä levynen se eturatas on 2006 R6R:lle? 530?
  2. #2
    Vakiorattaat 0n 525 kokoa. Imuroi tuolta korjauskäsikirja -> Klik
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  3. #3
    Kiitos!

    Vielä semmoinen kyssäri, et tarviikohan mahollisesti vaihtaa ketjuja jos esim. vaihtaa +1 takarattaan? Eturattaan vaihdolla ei varmaankaa tarvii ketjuja vaihtaa... mutmut takaratas ois varmaanki helpompi laittaa.
  4. #4
    Eturattaan vaihto ei ole vaikea homma, ja ilman sitä on vaikea saada riittävän lyhyitä välityksiä ilman ketjun vaihtoa. Omaani laitoin 2 piikkiä pienemmän eturattaan ja silloin jää takarattaaseenkin vielä suurennusvaraa hitaammille radoille. Pelkästään 1 piikki takana lisää ei tunnu juurikaan missään.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  5. #5
    Ok..

    Mitä muuten nuo 520, 525, 530 eroavat? Mittailin tuossa ketjuja ja rattaitta, nii en ainakaan saanut mitään sen kummempia tuloksia, jotka ois viitannu noihin 520, 525, 530 lukuihin.

    btw. Vaihoitko muuten sen prikan kans siihen eturattaaseen?
  6. #6
    Lainaa (Tianyu @ Syys. 23 2006,18:54) kirjoitti
    Ok..

    Mitä muuten nuo 520, 525, 530 eroavat? Mittailin tuossa ketjuja ja rattaitta, nii en ainakaan saanut mitään sen kummempia tuloksia, jotka ois viitannu noihin 520, 525, 530 lukuihin.

    btw. Vaihoitko muuten sen prikan kans siihen eturattaaseen?
    Leveys on erona. 520 ketjut on kapeimmat ja kevyimmät noista vaihtoehdoista.

    520 ja 116 lenkkiset riittää seuraaville ratasvaihtoehdoille:

    14, 15 ja 16 etuset sekä 45, 46, 47, 48, 49 sekä 50 takarattaille.

    Ei ole ydinfysiikkaa tuo rattaiden vaihto, mutta kun tunnut olevan ensimmäistä kertaa touhuamassa noiden kanssa niin suosittelen että tarkistutat ketjulinjauksen ja ketjujen kireyden jollain osaavammalla sekä opettelet noiden ruuvaamisen itse. Säästät aikaa, vaivaa ja päätä.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  7. #7
    Lainaa (Tianyu @ Syys. 23 2006,18:54) kirjoitti
    btw. Vaihoitko muuten sen prikan kans siihen eturattaaseen?
    Kokeneemman kaverin suosituksesta vaihdon sen niitattavan prikan tilalle vanhemman mallin R6:n prikan jossa on taitettava reuna.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  8. #8
    Milläs välityksillä Jani ajoit motoparkissa?
    14/48 aattelin Alastaroon.
  9. #9
    Lainaa (zupe @ Syys. 24 2006,16:01) kirjoitti
    Milläs välityksillä Jani ajoit motoparkissa?
    14/48 aattelin Alastaroon.
    Motoparkissa menee 16/46 välityksin (niin 180 ja 190:lläkin takasella).

    Alastaroon suosittelen kokeiltavaks 14/49 tai 50 ja käytät kuutostakin siinä pääsuoralla, eli käytät vaihteita 2 -> 6.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  10. #10
  11. #11
    Mistä oikein tilailette noita rattaitta? Ostin nyt Yamaha-Centeriltä AFAMin YEC takarattaitta, mut missään ei lue onko 525 vai 520. Kokeiltiin sitten Allrightissä sovittaa 525 niin kuulemma ois 525, mut siihen jäi kuitenkin jonkin verran välystä. Mittasin rattaan paksuudeks hampaiden kohdilla 60mm. Onkos tuo nyt sitten 525 vai 520, kun Yamaha-Centerissä sanottiin 520, mut Allrightissä 525. Missään muualla ei löydykkään ees Yamaha 525 rattaita.

    Pystyisikö joku mittaamaan heidän 520 rattaan paksuuden?



  12. #12
    Lainaa (Tianyu @ Syys. 26 2006,18:51) kirjoitti
    Mistä oikein tilailette noita rattaitta? Ostin nyt Yamaha-Centeriltä AFAMin YEC takarattaitta, mut missään ei lue onko 525 vai 520. Kokeiltiin sitten Allrightissä sovittaa 525 niin kuulemma ois 525, mut siihen jäi kuitenkin jonkin verran välystä. Mittasin rattaan paksuudeks hampaiden kohdilla 60mm. Onkos tuo nyt sitten 525 vai 520, kun Yamaha-Centerissä sanottiin 520, mut Allrightissä 525. Missään muualla ei löydykkään ees Yamaha 525 rattaita.

    Pystyisikö joku mittaamaan heidän 520 rattaan paksuuden?
    Jos se ratas on AFAM:n YEC ratas niin se on varmuudella 520 kokoa, muita kokoja ei YEC tee Yamahalle.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  13. #13
    Kuinkas tärkeää on muuten vaihtaa koko ketju/rataspaketti samaanaikaan?. Meinaan vaan että jos pelkän etu tai takarattaan vaihtaa niin syökö se sitten ketjut nopeemmin vai onko sillä mittään väliä?
  14. #14
    Lainaa (Jorri @ Syys. 28 2006,09:59) kirjoitti
    Meinaan vaan että jos pelkän etu tai takarattaan vaihtaa niin syökö se sitten ketjut nopeemmin vai onko sillä mittään väliä?
    juurikin tuosta syystä kannattaa vaihtaa samaan aikaa
    - CBF600S = starttimoottori -
  15.  
  16. #15
    Lainaa (Pajula @ Syys. 28 2006,10:36) kirjoitti
    Lainaa (Jorri @ Syys. 28 2006,09:59) kirjoitti
    Meinaan vaan että jos pelkän etu tai takarattaan vaihtaa niin syökö se sitten ketjut nopeemmin vai onko sillä mittään väliä?
    juurikin tuosta syystä kannattaa vaihtaa samaan aikaa
    Eikös se just kalliimmaks tule ku vaihdat käyttökelposet ketjut uusiin sen takia että pistät vain uuden rattaan?
    Uutta ketjua ei tietenkään kannata vanhoille rattaille laittaa, mutta uutta ratasta vaan alle käytetyille ketjuille tietenki sillä edellytyksellä että ne sopii pituutensa jne puolesta. Rattaat ei paljoa maksa ja muutenki kulutusosiahan nuo on, paskaks menee ku on mennäkseen

    Tietty on sitte eri asia jos ratahommissa alkaa hifisteleen viimesenpäälle
    Tässä mallia allekirjotuksiin.