Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 119:sta
    Myyjät kysyvät ensimmäiseksi mikä pyörä sinulla on.Itsellä tehoton viissatanen,jolloin ei kuulemma kannata ostaa kolmensadan kypärää.Kallimman kypärän edut tulevat esiin vasta kovassa vauhdissa.Itse järkeilin että jos aerodynamiikka on parempi 250:ssa sadassa on se myös hiljaisempi satasen vauhdissa.Olen ollut tyytyväinen halpis HJC kypärään,istuu hyvin päässä mutta olisiko esim. Arai Condor tai vastaava jotenkin parempi käytössä?
    Kuka v*tun myyjä suosittelee halpaa kypärää.

Tosiasia kuitenkin on, että kyllä sillä rahalla jotain saa. Toisaalta omaa päätäsihän siinä suojelet ja ajonautintoa luot, eli sen mukaan rahaa kiinni. Ite aloittelin halpiksella(n. 170€) ja nyt ajelen keskikastiin (n.350€) kuuluvalla kypärällä ja jo tuossa ero on huomattava, niin kypärän teknisissä ratkaisuissa kuin hiljasuudessakin.
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    Itselläni on juuri tuo Condor, ihan hyvä ruukku - mun päässä.

Tärkeintä on että se potta istuu hyvin päähän, korvatulpat joudut hankkimaan kuitenkin pitkille matkoille.

Varaosien saatavuus ja hinnoittelu kannattaa selvittää.

Visiirin kiinnityksiä on monen sorttisia, pikajuttuja jotka helpottaa pesemistä ja ruuvijuttuja jotka ovat vähän hankalampia.

Tuuletusaukkoja on myös monenlaisia.

Pikalukko vai DD ? Makuasia tämäkin, hihnalla ne kaikki kuitenkin leuan alta kiinnitetään.

Mars kauppoihin ja kokeilemaan, siitä se lähtee.

Olettaisin että Arai on "vähän" parempi suoja kuin joku Honkkarin tai nazisivan <50€ ruukku, mutta en ole kokeillut tätä käytännössä. *koputtaa puuta* Tämä oletus voi osin johtua siitä että olen maksanut kalliista potasta paljon paperirahaa.

Olipa paljon hyötyä taas tästäkin, lisää kysymyksiä eikä todellista vastausta:

Osta kallein minkä löydät, se on varmasti paras
    Turvallisuudessa ei ole mitään eroa kalliin ja halvan välillä, mutta kaikessa muussa on. Itse käytin Shoein melko kalliita kypäriä ja olin aina tyytyväinen enkä ikinä löytänyt moitteen sijaa. Sitten kaaduin , rikoin Shoeini ja oli pakko ostaa nopeasti uusi kypärä. Löysin Nolan X-liten 250 eurolla, mitä pidän halpana. Se on täysi paska. Huurtuu niin ettei näe yhtään mitään kun visiiri on kiinni ja kun yrittää pitää visiiriä raollaan niin sekään ei onnistu, koska nopeuden noustessa visiiri napsahtaa kiinni ja taas mennän sokkona. Tämä siis tapahtui Jokamiesluokan harjoituksissa Motoparkissa. Muutaman kauhunsekaisen harjoituskieroksen jälkeen sain Arain lainaan ja kaikki (kypärään liittyvät) ongelmat hävisivät kerralla.

Eli laita vähän enemmän rahaa ja osta Shoei tai Arai on mun mielipide.
    Lainaa (SuzukiV2 @ Syys. 22 2006,09:13) kirjoitti
    Turvallisuudessa ei ole mitään eroa kalliin ja halvan välillä, mutta kaikessa muussa on.
    Nyt puhuu mies, joka ei tiedä tästä asiasta taas hevon v*ttua.

Kypärän rakenteella on todella suuri vaikutus nimenomaan turvallisuusnäkökohtiin, Aerodynaamisesti loistavan kypärän pystyy tekemään vaikka pahvista.
    Tempore Nihil Sanat
    Lainaa (TeeVee @ Syys. 22 2006,09:29) kirjoitti
    Turvallisuudessa ei ole mitään eroa kalliin ja halvan välillä, mutta kaikessa muussa on.
    Eiköhän ne markkinoille päästettävät kypärät käy samoissa testeissä, oli ne kalliita tai ei...
    Pain is just weakness leaving the body

Kypärän rakenteella on todella suuri vaikutus nimenomaan turvallisuusnäkökohtiin, Aerodynaamisesti loistavan kypärän pystyy tekemään vaikka pahvista.
    lueppa tämä niin tiedät sinäkin jotain. Tuossa melko tieteellisessä testissä todetaan aika selkosanaisesti, että jokainen joko amerikkalaisen tai eurooppalaisen standardien mukainen kypärä on turvallinen. Tietysti jos et osaa yhtään englantia niin voi olla vaikea ymmärtää.

Koitappa löytää jostain jotain joka tukee omaa väitettäsi. Sinun omat luulot ja kokemukset ovat yhtä tyhjän kanssa.
    Joo ei se hinta vaikuta turvallisuuteen, ellei sitten käyttömukavuutena.

Tutustuin itse asiassa juuri lähemmin broidin HJC:n visiiriin ja sen toimintaan ja jos sitä vertaa omaan x-liteen, niin kyllä oli rimpula.

Tsekkasin myös KBC:n visiirin maanantaina ja se vasta surkea olikin, ohut kun elmukelmu.

Mulle on ainakin tärkeää, että visiiri on jämäkkä, toimiva ja helppo vaihtaa. Pinlock valmius on kanssa boonusta.

Itse valitsin kypärän mikä sopi mun päähän, oli hyvän värinen ja toimiva, hinnalla ei ollut väliä. Arait ja Shoeit ei istunu mun päähän.
    Arain myyntipuheessa mainitaan että se ECExxx testi on kaikille sama, mutta:

Arai käyttää samaa kypärää kaikissa testivaiheissa, monet (jos ei kaikki) muut vaihtavat uuden potan ennen jokaista testin vaihetta.

Suomeksi: Jos testissä on vaikka 7 osaa, valmistaja X lähettää sinne 7 kypärää ja Arai yhden.

Hankalaa uskoa että onnettomuudessa ensin lyö päänsä, sitten jää puristuksiin ja hankautuu asvalttiin ja ja ja ja mitä ne sitten ikinä testaavatkaan.

Väittäisin että kypärän oikea koko ja muu sopivuus omaan nuppiin on turvallisuudenkin kannalta tärkein asia.

Liian suuri ruukku ei varmasti anna täyttä suojaa, ja jos se vielä pyörii päässä moottoritiellä saattaa onnettomuus aiheutua kypärästä.

Visiirin heikko kiinnitys ei myöskään ole turvallisuutta parantava tekijä, en edes halua tietää mitä tapahtuu jos se irtoaa suurella nopeudella ajaessa. *kop kop*

Ilmastointiteipillä on kaverin visiiriä jouduttu korjaamaan reissussa kesällä, onneksi nopeutta oli vain 70-80km/h kun poskipala lensi metsikköön ja visiiri repsahti toiselta puolelta irti.

Araista sain minäkin poskipalan rikki kun irroitin visiiriä liian itsevarmoilla otteilla, onneksi Brandt toimitti varaosan ja odotusajaksi sain jopa BW:stä väärän värisen mutta käyvän osan lainaksi.

Halpispotta olisi tietysti irronnut varaosan hinnalla mutta sellaista elämä on, valintoja.
    Lainaa (Simbad @ Syys. 22 2006,10:41) kirjoitti
    Hankalaa uskoa että onnettomuudessa ensin lyö päänsä, sitten jää puristuksiin ja hankautuu asvalttiin ja ja ja ja mitä ne sitten ikinä testaavatkaan.

Väittäisin että kypärän oikea koko ja muu sopivuus omaan nuppiin on turvallisuudenkin kannalta tärkein asia.
    Minusta taas on hyvin helppo uskoa tuohon, että ensin lyö päänsä ja jää sitten puristuksiin liukumaan asvalttia vasten. Etenkin autopuolella pikkuformuloissa en yhtään ihmettelisi jos noin käy.

Kaikesta muusta olen kanssasi samaa mieltä ja lisäisin vielä DD-kiinnityksen turvallisuustekijäksi. Minulla joskus teininä oli pikalukko kypärässä ja aina silloin tällöin huomasi remmin roikkuvan auki kun ei ollutkaan mennyt kunnolla kiinni vaikka niin luulin.

Ja miksi TeeVee on hiljaa? Haluisin tietää lisää Hevonvitusta, ku en siitä mitään tiedä.. Voisitko TeeVee myös kertoa mitä rakenteellista eroa on 200 ja 600 euron kypärillä?
    Lainaa kirjoitti
    Ja miksi TeeVee on hiljaa? Haluisin tietää lisää Hevonvitusta, ku en siitä mitään tiedä.. Voisitko TeeVee myös kertoa mitä rakenteellista eroa on 200 ja 600 euron kypärillä?
    Materiaalit saattavat olla hieman erilaisia. Halvalla saa jonkin muovikyhäelmän joka parhaassa tapauksessa on liimattu kasaan kahdesta puolikkaasta, kalliilla jonkin useammasta eri matskusta kerroksittain tehdyn päänsuojuksen joka usein on myös kevyempi.
    Varmaan mitään suurta eroa ei ole 200 ja 600 euron kypärillä... Mutta sitten niitä pieniä ratkaisevia eroja voikin olla... Esim monet kalliimmat kypärät on käsin laminoituja (käsittäen sen että kuitumatot ladotaan käsin sinne muottiin, juuri oikean suuntaisesti). Toinen tulee varmaan materiaaleista. Toisissa käytetään hieman edullisempaa hartsia ja toisissa hieman kalliimpaa / parempaa. Sisustoissa on paljonkin eroja... Sanotaanko vaikka nyt näin... Jos mulla olisi ollut sellanen 200 euron kypärä viime perjantaina niin en välttämättä olisi nyt kotosalla kirjottelemassa nettiin...
    Lainaa (Simbad @ Syys. 22 2006,11:00) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Materiaalit saattavat olla hieman erilaisia. Halvalla saa jonkin muovikyhäelmän joka parhaassa tapauksessa on liimattu kasaan kahdesta puolikkaasta, kalliilla jonkin useammasta eri matskusta kerroksittain tehdyn päänsuojuksen joka usein on myös kevyempi.
    Kysyin tätä TeeVeeltä. Olisit vaan antanut hänen vastata. Ja sen verran olen tuosta erimieltä, että 200 eurolla ei saa enää mitään muovikyhäelmiä.

Olisin vaan niin halunnut, että TeeVee suurella asiantuntemuksellaan valaisee minua tästä asiasta josta en mitään tiedä...
    Lainaa (JP_445 @ Syys. 22 2006,11:02) kirjoitti
    Varmaan mitään suurta eroa ei ole 200 ja 600 euron kypärillä... Mutta sitten niitä pieniä ratkaisevia eroja voikin olla... Esim monet kalliimmat kypärät on käsin laminoituja (käsittäen sen että kuitumatot ladotaan käsin sinne muottiin, juuri oikean suuntaisesti). Toinen tulee varmaan materiaaleista. Toisissa käytetään hieman edullisempaa hartsia ja toisissa hieman kalliimpaa / parempaa. Sisustoissa on paljonkin eroja... Sanotaanko vaikka nyt näin... Jos mulla olisi ollut sellanen 200 euron kypärä viime perjantaina niin en välttämättä olisi nyt kotosalla kirjottelemassa nettiin...
    Materiaaleissa varmasti suurin ero, ei niinkään rakenteessa. Mutta joo.. tarkoitus olikin saada selvennys juuri TeeVeeltä.

Ja tuon testin mukaan jonka linkitin niin olisit selvinnyt myös halvemmalla kypärällä, mutta koskaan ei voi tietää.. Ainakaan noista kalliista kypäristä ei päästetä mitään maanantai kappaleita eteenpäin.
    Lainaa (SuzukiV2 @ Syys. 22 2006,11:12) kirjoitti
    Lainaa (JP_445 @ Syys. 22 2006,11:02) kirjoitti
    Materiaaleissa varmasti suurin ero, ei niinkään rakenteessa. Mutta joo.. tarkoitus olikin saada selvennys juuri TeeVeeltä.

Ja tuon testin mukaan jonka linkitin niin olisit selvinnyt myös halvemmalla kypärällä, mutta koskaan ei voi tietää.. Ainakaan noista kalliista kypäristä ei päästetä mitään maanantai kappaleita eteenpäin.
    No ainakaan minä en jätä panostamatta hyvään kypärään... Sen verta rumalta tuo näyttää tuossa vieressä.
    Lainaa (SuzukiV2 @ Syys. 22 2006,09:43) kirjoitti

lueppa tämä niin tiedät sinäkin jotain. Tuossa melko tieteellisessä testissä todetaan aika selkosanaisesti, että jokainen joko amerikkalaisen tai eurooppalaisen standardien mukainen kypärä on turvallinen. Tietysti jos et osaa yhtään englantia niin voi olla vaikea ymmärtää.

Koitappa löytää jostain jotain joka tukee omaa väitettäsi. Sinun omat luulot ja kokemukset ovat yhtä tyhjän kanssa.
    Testissä sanotaan, että useassa hintaluokassa löytyy turvallisia kypäriä.

Mainintaa, että kalliilla ja halvalla kypärällä ei ole mitään eroa turvallisuudessa, en kyllä pikaluvulla löytänyt.

En kyllä ihan tarkkaan tekstiä lukenut. Tarkemmat lukija osoittanevat tuon "kallilla ja halvalla ei ole mitään eroa turvallisuudessa"- kohdan.
    .
    McNytt (Sverige) testasi alkuvuodesta useita kyparia, erilaisin "iskutestein", osa ns. halpa-muovi-kyparista tarjosi jopa parempaa suojaa kuin eraat ns. "kalliit-kuitu-kyparat".

Voisi vetaa johtopaatoksen, etta hinta valttamatta ei kerro koko totuutta, vaikka usein nain kylla siltikin on.
    Lainaa (SuzukiV2 @ Syys. 22 2006,10:55) kirjoitti
    TeeVee on hiljaa, koska tekee töitä, oletko kuullut sellaisista joskus?

No joka tapauksessa, sen verran vedän takaisin, että luin tuon sun originellin tekstin uudestaan jossa puhuit halvasta 250€ kypärästä. Mun mittapuun mukaan halvat kypärät on hintaluokkaa 50€ ja ostettavissa honkkarista. Ja sanot mitä tahansa, noiden MUOVIKYPÄRIEN, vaikkakin testeissä menestyvät jotenkin, turvallisuustaso on aivan eri luokkaa kuin KUITUKYPÄRILLÄ.

Kuitukypärän ja muovikypärän rakenne-erot taitaa tuntea monikin, joten niistä en lähde puhumaan.

Itse hevonvittua en valitettavasti tunne lähemmin, mutta jos sinua kovasti kiinnostaa, niin muutakun hevostalleille tutustumaan, siellähän niitä... Varovaisuutta pyydän!

Tempore Nihil Sanat
    Lainaa (Köpi @ Syys. 22 2006,11:50) kirjoitti
    McNytt (Sverige) testasi alkuvuodesta useita kyparia, erilaisin "iskutestein", osa ns. halpa-muovi-kyparista tarjosi jopa parempaa suojaa kuin eraat ns. "kalliit-kuitu-kyparat".

Voisi vetaa johtopaatoksen, etta hinta valttamatta ei kerro koko totuutta, vaikka usein nain kylla siltikin on.
    Muovikypärissä muovin prosessointi tuo aika paljon vaihtelua tuotteen laatuun. Tuon saman testin kun tekisi esim 50kpl, purkaisi sen tuloksiin ottaen huomioon mm. mittausepävarmuuden. Sen jälkeen tekisi saman testisarjan kuitukypärille, niin veikkaisin, että eroja alkaa näkyä.

Toki tulee sitä vaihtelua kuitukypäriinkin, eipä tuosta ole aikaa kauaakaan kun joku moponsa heitti kyljelleen paikaltaan ja kuitukypärä halkesi. Loppupeleissä tuurilla jumalaton vaikutus tähänkin asiaan, myös tuotelaadullisesti. Valmista, yksittäistä kypärää kun ei päästä paljon testaamaan
    Tempore Nihil Sanat
    Lainaa (TeeVee @ Syys. 22 2006,11:50) kirjoitti
    Lainaa (SuzukiV2 @ Syys. 22 2006,10:55) kirjoitti
    TeeVee on hiljaa, koska tekee töitä, oletko kuullut sellaisista joskus?

No joka tapauksessa, sen verran vedän takaisin, että luin tuon sun originellin tekstin uudestaan jossa puhuit halvasta 250€ kypärästä. Mun mittapuun mukaan halvat kypärät on hintaluokkaa 50€ ja ostettavissa honkkarista. Ja sanot mitä tahansa, noiden MUOVIKYPÄRIEN, vaikkakin testeissä menestyvät jotenkin, turvallisuustaso on aivan eri luokkaa kuin KUITUKYPÄRILLÄ.

Kuitukypärän ja muovikypärän rakenne-erot taitaa tuntea monikin, joten niistä en lähde puhumaan.

Itse hevonvittua en valitettavasti tunne lähemmin, mutta jos sinua kovasti kiinnostaa, niin muutakun hevostalleille tutustumaan, siellähän niitä... Varovaisuutta pyydän!
    Olen kuullut työnteosta, mutta meidän työyhteisössä ei ole tapana sanoa muille etteivät tiedä asiasta hevon vittua, jos ei itse tiedä yhtään enempää asiasta. Mutta ehkä se jossakin kuuluu yhtä lailla kuin muissakin ryhmissä mitkä koostuu 15- vuotiaista tytöistä tai sen kaltaisista...

En ole missään vaiheessa puolustanut muovikypäriä, vaikka tuossa tekstissä niistäkin puhuttiin. Itse en sellaista laittaisi päähäni.

Kukaan ei ole kysynyt sinulta muovi- ja kuitukypärien rakenne-eroista. Vai onko jossain 200 euron muovikypäriä?

Edelleenkin olen sitä mieltä, että tuo halpa Nolan X-lite joka lojuu nyt nurkissa suojaisi edelleen yhtä hyvin päätäni iskuilta kuin kalliimpi Shoei. Silti en toistamiseen sitä ostaisi.

Ja anteeksi kaikille muille näistä viesteistä.
    Itselle ei väliä kypärän turva-ominaisuuksilla hevon veetä. Ei silti pahaa sanaa, kukin tyylillään.

Mutta koska kypärää on lain mukaan pidettävä, pitää sen olla käyttökelpoinen.

Nolanin 01 on ollut kaikkein mukavin päässä. Ei varmaankaan ole E-hyväksytty. Mutta avona vaatii melkoisen määrän rättiä ynnä ajolasia avukseen esimerkiksi lumi/hyttyspyryssä.

Toistaiseksi sopivin ja mukavin on ollut Raid II originaalilla pinlockilla. Vielä kun saisi takasivuille pari avausläppää helteille, niin aika liki täyttä kymppiä.

Noita yli 500 € kypäriä ei tosin ole tullut koeteltua, ei varaa. Ovat varmaankin ihan hyviä.

-hh-

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Yksi turvallisuusero tulee ainakin itselleni mieleen eri valmistajien kesken:

Kuinka moni kypärävalmistaja tekee useampaa eri kuorikokoja ja kuinka moni tekee kypärän koon sisustan paksuuksia vaihtamalla?

Jos arvioi oman päänsä 100€ arvoiseksi niin kannattaa ostaa 100€:n kypärä. En ainakaan ole kuullut kenenkään harmittelevan kaatumisen tai kolarin jälkeen sitä että oli turhan kallis kypärä päässä.

Ehkäpä olen kuitenkin mainonnan uhri...
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    Lainaa (SuzukiV2 @ Syys. 22 2006,13:21) kirjoitti
    Olen kuullut työnteosta, mutta meidän työyhteisössä ei ole tapana sanoa muille etteivät tiedä asiasta hevon vittua, jos ei itse tiedä yhtään enempää asiasta.

En ole missään vaiheessa puolustanut muovikypäriä, vaikka tuossa tekstissä niistäkin puhuttiin. Itse en sellaista laittaisi päähäni.

Kukaan ei ole kysynyt sinulta muovi- ja kuitukypärien rakenne-eroista. Vai onko jossain 200 euron muovikypäriä?
    No sinäkun tiedät kaikesta kaiken, huomaan ma, KERRO onko muovikypärä yhtä turvallinen kuin kuitukypärä? Jos ymmärsit kirjoitettua tekstiä, viittasin halpoina kypärinä n. 50€ honkkarikypäriin ja korjasin virheeni luultuani että tarkoitit juurikin tuollaisia.

Kerro yhteisöllesi terveisiä, on hieno asia, jos siellä ei sanota kellekkään ettei tiedä asioista hevon vittua

Ihan totta, et kysynyt muovi ja kuitukypärien rakenne-eroista, enkä niihin kommentoinutkaan, koska oletan että ainakin periaatetasolla ne ovat aika monelle tuttuja asioita, tuossa vaiheessa hoksasin sinun tarkoittavan halvalla kypärällä 200€ kypärää, joka aika monelle saattaa kuitenkin olla jo aika hintava... mene ja tiedä

Nyt rauhoitutaan ja palataan asialliseen keskusteluun, onnistuuko?
    Tempore Nihil Sanat
    Mikäli olen oikein fysiikan lakeja ymmärtänyt, niin törmäyksen sattuessa iskun ottaa suurimmaksiosaksi vastaan se pehmusteaine. Tästä lienevät kaikki samaa mieltä? Useiden kypärien sisuskaluja olen silmilläni tapittanut ja kertaakaan en ole nähnyt vaimentavana ainesosana mitään muuta kuin styroksia. Myöskään kypäränvalmistajat eivät kilpaa kehu oman vaimennusmateriaalinsa erinomaisuutta, tai ainakaan itse en ole löytänyt yhdenkään kalliimman valmistajan hehkuttavan kypäränsä turvallisuutta uudella XYZ-vaimennusteknologialla. EUhan on itseasiassa määrännyt kypärän vaimennusaineelle minimipaksuuden, joihin kaikkien hyväksyttyjen kypärien on yllettävä.

Jos siis kaikki voima iskusta otetaan pois sen vaimenninaineen kanssa, niin eikös ihan järkeilemälläkin päästä lopputulokseen, jossa pehmeämmällä kuorella varustettu kypärä saattaisi itseasiassa olla jopa turvallisempi, kuin kova kuitukuorinen?

Kyllähän se kuituinenpäällikuori kestää toki tehokkaammin raahautumista ja teräviä iskuja, mutta heti kun meikäläiselle osoitetaan, että tällaiset iskut ovat vallalla moottoripyöräonnettomuuksissa, lupaan pyörtää sanani.

Mutta rauhoittaahan se mieltä kun on päässä parasta mitä kaupasta saa rahalla ostettua. Mielikuvilla sitä muitakin tuotteita myydään.

Niin ja itse omistan kuitupotan. Lähinnä siksi, että käyttömukavuus on ihan toista luokkaa. Ja toki kova kuori kestää myös enemmän rankaisua tiputtelun muodossa.
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
    Lainaa (Ytsför @ Syys. 22 2006,13:37) kirjoitti
    Linkin alla olevan jutun sanoma perustuu siihen, etteivät pehmeämmästä eurooppalaisen standardin mukaisesta styroksista valmistetut kypärät täytä kovempaa jenkkistandardia.

http://www.motorcyclistonline.com/ge...helmet_review/

Tämän linkin takana olevassa jutussa taas kyseenalaistetaan jenkkien snell-standardi, joka edellyttää että kypärä on niin kova, että se vaimentaa sellaisia iskuja, jotka kypärän suojaamanakin todennäköisesti aiheuttavat vakavan aivovaurion. Tämä tapahtuu sillä kustannuksella, että kypärän teho pienemmissä iskuissa on huonompi, jolloin niistä selviäminen vammoitta on epätodennäköisempää. Lisäksi jutussa arvioidaan, että jenkkitasoista kovuutta kypärältä vaativassa iskussa tulee jo muihin elimiin sellaisia vammoja, että niistä ei ole kovin todennäköistä selviytyä.
    No johan oli tulinen "väittely" mutta joku tykkää äiteestä ja joku tyttärestä,eiks niin=?
    * ZX-9R
    Lainaa (jammu xt @ Syys. 22 2006,16:54) kirjoitti
    No johan oli tulinen "väittely" mutta joku tykkää äiteestä ja joku tyttärestä,eiks niin=?
    Ja ainoastaan Zaphod Beeblebrox voi valita molemmat

Kypärän hinnalla on merkitystä turvallisuudessa muttei suoraan hintaa voi katsoa turvallisuutta silmällä pitäen.

Ja toisekseen: Muistetaanpas että Snell- ja DOT-luokitukset eivät EU:ssa merkitse mitään. ECE-merkintä sitten taas jotain. Kypärää jossa on vain Snell- tai DOT-merkintä, ei pitäisi olla edes julkisessa myynnissä, muistelen näin itselleni annetun kertoa. Mutta tottahan voin olla väärässäkin.

Btw: Ei muuten tuossa motorcyklistionlineessa ollut testissä mukana Jumalaista Araita. Miksei? Johtuisiko kenties osaltaan siitä että Arai on, ainakin oli, pirun isossa oikeusjutussa jenkeissä. Tuotevastuulaki jne.... ;)

No jaa, itselläni on S1 jota en vaihda ennen kuin tulee paremmin päähän sopiva pipo. Arai, AGV, Bieffe, Shoei, BMW, KBC ja HJC kokeiltuja eikä vaan sovi.

Testejä on monia, samoin niiden tekijöitä.

Hilipatihippanjapippanhei.

-Z-
  30.  
    Kivaa * lukee kun kinaatte.
    Löytyiskö jotain vaihteex öljyistä?
    Pojat ajaa mopoilla
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen